Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rautasahalla poikki jos muu ei auta?
    Tähän asti on kyllä aina auennu nuo pultit varsin kivuttomasti, kerran on tainnu tarvita jatkoa kun on vääntäny auki..

    Comment


    • Miten alusta audi S3/TT:seen?

      Olen tuossa yrittänyt jo muutamana päivänä asennella BC Racingin korkeus-jäykkyys säädettävää alustaa S3:seeni. Muillakin alustasarjoilla (D2 KW, K-sport) suht koht sama rakenne luulisin. Piti olla camber säätö edessä, mutta selvisikin että S3:sessa ja TT:ssä ei sitä koko säätöä edes rungon rakenteesta johtuen saa, pitääkö paikkansa?

      Takapää kunnossa ja kaikki meni niinkuin pitikin bolt-on. Etupäässä taas ongelmia. Edessä jousen ylälautasen jälkeen tulevat osat ja järjestykset ovat mysteeri, vakio-osia tulee käyttää asennuksessa mutta missähän järjestyksessä.

      Nyt kasassa kumminkin, mutta kolisee terävissä montuissa molemmat etukulmat, sekä rattia kääntäessä oikealta edestä kuuluu *klonks klonks klonks*, ihakuin jousesta kuuluisi... hyvät neuvot olisivat terpeen

      Comment


        Yläpään järjestys seuraava: Lautanen - Laakeri - Tukikumi, huomio että asettuu oikein päin - Ensimmäinen mutteri - Kori - Metalli lautanen - Toinen mutteri.
        Vaihdoithan ne laakerit ja tukikumit samalla kun laitoit alustan paikoilleen?
        Kallistuksen vakaajan pystytangot kiinni kunnolla?

        Camber säätö löytyy alatukivarren ulommasta päästä mutta on reilummin laskiessa riittämätön eli vinkua saa näyttää tukivarsille jos meinaa camberit saada kohdilleen.

        Comment


        • Minkälaista rasvaa/voidetta käyttää, kun vaihtaa alustan ja yläpään laakerin?
          http://www.tarvikkeet.fi/img/kuvat_suuret/2717.jpg??? ???
          http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-0100 ???
          Viimeksi muokannut pellepoliisi; 20.8.2012, 11:03.

          Comment


            Toiminee kumpikin. Itse en kylläkään lähtis uusiin lakruihin mitään rasvaa laittamaan (enkä laittanut), tehtaan rasvat riittävät ja toimivat varmasti.

            Comment


            • Vähä yllättävä ongelma tuli takajousii vaihdattaessa. En saanu millää vanhoja vakioita pois.
              http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-4211
              Onko toi sitten huono/väärä? Ainaki tuntu olevan liian pitkä.

              Mitä kaikkee pitää irroittaa/löysää helpottaakseen hommaa?

              Edit. Vastauksen sain jo.
              Viimeksi muokannut pellepoliisi; 26.8.2012, 22:48.

              Comment


                Laitetaan tähän oma tapa ottaa orkkis joiterit pois. Eli homma on niinkin helppo kuin nostaa molemmat takaset ilmaan ja avaa iskarin alapään pultit. Tämän jälkeen käytetään hieman sitä kuuluisaa habaa ja painetaan kynkkää alaspäin sekä samanaikaisesti napataan se joiteri pois sieltä välistä.

                Comment


                • JJeeah:D
                  Nyt on takapää hoidettu.
                  Nyt edessä ongelma saada iskari irti laakeripesästä. WD40 ruiskutin rutkasti.
                  http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...highlight=torx
                  Ton ohjeen mukaan yritin. Varmaa huomenna onnistuu ku wd40 ehtiny valuu.
                  Viimeksi muokannut pellepoliisi; 27.8.2012, 22:34.

                  Comment


                    Kyllä se sieltä lähtee kun wdtä ruikkii reilusti ja sit se pullotunkki siihen väliin. Sit jos paineilmaa on käytössä nii paineilmataltalla voi varovasti levittää sitä pesää.

                    Comment


                    • ei vaa lähe....arrr



                      edit. sen verran edistystä, että oik. sain iskarin irti laakeripesästä. nyt sit siin tuli ongelma, etten saanut toista mutteria yläpäästä auki. prkl tiukas taas vaihteeks.
                      sit pieni vahinko toisel puolel, ku jarrulevyn ruuvi katkes :) no helppo homma korjaa

                      jollakin lainaa korvausta vastaan:
                      http://public.fotki.com/martt/audi_t...ushing008.html
                      settiä????
                      Viimeksi muokannut pellepoliisi; 28.8.2012, 22:40.

                      Comment


                        Vaikka motonetistä 7mm pitkä kuusiokolo hylsy ja isompi tulppa-avain (21mm) sekä lenkki siihen. Tai taas vaihtoehtoisesti paineilmaa ja pulttimopo..

                        Tuo tunkki homma on ihan simppeli: Normi pullo tunkin laittaa siihen laakeripesän päälle ja nostaa siitä jousi lautasesta ylöspäin. Irtoaa iskari vaikka et wdtä olis laittanutkaan.

                        Comment


                          Ite vaihdoin muistaakseni bilteman vastaavilla jousipuristimilla takajouset TT:stä. Kyllä se vähän anuksesta oli kun puristimet piti olla juuri oikeessa asennossa, että ne saa sieltä vielä pois kun uudet on tilalla. Vähänki väärässä kohtaa/kulmassa niin eivät mahdu aukeemaan kokonaan.

                          Comment


                          • Homma saatiin hoidettua. Neljä päivää siinä meni. Ehk 1,5-2 kertaa enemmä, ku alunperin luulin, mutta ekaa kertaa näisä hommis :D

                            Comment


                            • Olisko jollain antaa kiristysmomentteja noille iskaritolpan kahdelle mutterille?

                              Comment


                              • 60Nm
                                http://public.fotki.com/martt/audi_t...-assembly.html

                                Comment


                                • Kai se nyt on pakko kysyä, että miten takapään saa kunnolla alas. Vmaxx alustasarja, tuskin eroa muihin alustoihin, miten säädetään.
                                  Itelle ei vaan oo auennut homma. Otanko sen säätömutterin pois? Lyhyemmät koiranluut?
                                  Tällä hetkellä säätömutteri on "kiinni" eli ei oo rakoa. Vai pitääkö sitä mutteria kierrittää, että siin on just kunnon rako. Alussa tälleen sai auton korkeemmaks, mitä aluksi oli. Johtuko siitä, ettei jouset vielä ehtiny "mukautua"? Ihan pihalla :(
                                  Tippunut noin 3 cm. 2cm ku haluais lisää alas :)
                                  Edessä nyt on iha simppeli homma.

                                  Comment


                                  • Tilasin tuohon autooni H&R 25mm ja 21mm vakaajat. Onko kukaan vaihtanut etuvakaajaa ja mitä toimenpiteitä se vaatii? Mietin vain, että mahtuuko vakaaja pois ilman apurungon irroittamista?

                                    Comment


                                      Ei mahdu..
                                      Tässä ohjeet apurungon pudotukseen: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1940640

                                      Noihin vietereihin: 35mm madaltavat jouset löytyy ainenkin Oettingeriltä, Lowtec taitaa kanssa tuota luokkaa. Pelkkien takajousien saanti saattaa vain olla haasteellista. Itse kysäisisin customi jousien tekoa jousipajoilta, tuskin kuitenkaan ihan älyttömiä maksavat ja saat sellaiset kun haluat.

                                      Comment


                                      • S3:sessa näyttää olevan sama rakenne. Itse vaihdoin kytkimen tuohon omaan S3:seen, ilman että tehostajan letkuja irroiteltiin. Hammastangon saa sidottua roikkumaan korista siten, että tuo apurungon saa pudotettua lattialle, eli ei siis ole vaikea homma tehda ollenkaan.

                                        Comment


                                        • Nyt huomasin sellasen jutun, että miksi tt quattroon tarkoitetuissa säädettävissä alustasarjoissa mainitaan, että soveltuis ainoastaan quattro esp versioon? Mikähän ero noissa alustoissa on tt quattro esp ja ei esp:n välillä?
                                          Viimeksi muokannut mjkorhonen; 29.9.2012, 02:20.

                                          Comment


                                            Ei jousi/iskari osuudella mikään. Muutoksia on vain vakaajissa ja etualatukivarren pienemmissä puslissa.

                                            Comment


                                            • Tulipa tossa selailtua foorumia tuon käyttis A3:n alustavinkkejä etsiessä niin sattui taas silmiin tämä topikki. Edellisesti postauksestani hiukan aikaa, mutta alle tuli sitten tosiaan omaan hankittua BC Racingin coilarialusta, Extreme-drop versiona kun olin huolissani ettei takapää tippuisi tarpeeksi. Huoleni lieni aiheeton, kun nyt takapään säätö on keskiasennossaan. Etupäätä on varaa ruuvailla molempiin suuntiin riittävästi. Noilla mun rengas/vanne spekseillä alkoi sitten hieroa kiinni joka paikkaan joten vähän murjottiin kaarimankelilla ja annettiin kevyttä lekahyväilyä tuonne takalokasuojan sisäkanttiin ja vähän muotoilin sisälokarin reunan uusiks. Samalla 5 naksua kireemmälle iskaria. Nyt ei ota kiinni. BC:n alustasta on pakko sanoa että todella mukava ajaa, ei ole yhtään pintakova ja jopa noissa mun kuppijakkaroissa jaksaa istua kun ei lyö selkään niinkun tossa meidän toisessa avossa, Toyo MR2 Spyderissä nuo D2 tekee vielä löysemmillä jousillaankin.

                                              Tossa vielä toinen hiilikuitukyttyröineen yms.
                                              http://kuvamaja.kuvat.fi/kuvat/Tapah...JPG/_small.jpg

                                              PS. Tuli muuten mieleen että tuli vaihdettua tuossa aiemmin myös nuo H&R vakaajat eteen ja taakse. Sanoisinko että merkittävä ero orkkiksiin ja ainakin omiin mieltymyksiin suunta oli oikea. Otti aika paljon pois tuota alustan "kumimaisuutta".
                                              Viimeksi muokannut Mici; 4.10.2012, 11:47.

                                              Comment


                                              • Moro, kävin viime viikolla asentelemassa Apex -40mm takajouset noiden sinisien FK jousien tilalle. Ajettavuus parani huomattavasti, vähentäen perän pompotuksen ja poistaen keulan ja perän eripari fiiliksen. Nyt auto tuntuu yhtä mukavalta kuin entisellä ABT sport sarjalla, mutta on huomattavasti jämäkämpi ja täsmällisempi, vailla minkäänlaista pintakovuutta. Vaihdoin samalla taakse 22mm vakaajan joka ei todellakaan ollut yhtään liioiteltua. Pitää etuvakaaja vaihtaa kun tulee tarvetta purkaa apurunko kytkin tai vastaavan remontin takia.

                                                Tosiaan tuo FK Silferline X on ihan laadukas alusta, mutta näihin autoihin joissa on erillinen jousi ja iskari se ei kunnolla toimi takana juuri tuon liian löysän ja pienen takajousen ansiosta. Tossa FK sarjassa pitää myös etuiskarille tehdä suojaus ja itse käytin siihen ford fiestan ohjausvaihteen suojakumia joka meni päälle pienellä muokkauksella.

                                                Comment


                                                • Mitä viisaammat sanovat, että mistä johtuu kauhea nitinä? Edestä kuuluu lähes aina, kun tulee hidastetöyssyyn ja takaa kuuluu kaikista tienepätasaisuuksista. Samanlainen nitinä edestä ja takaa.
                                                  Iskarit? Vaihdettu kesällä alusta, voiko jo? Itse uskoisin puslista johtuvan, kun +180tkm kilsoja alla. Niistähän on erittäin vaikea ulkoisesti nähdä kunto? Edessä vaihdettu ylätuennan tukikumi, eikö siitäkin kuulu kolina, jos olis vaihtokuntoinen.
                                                  Koiranluistakin lähtisi kolina, jos ovat hajalla, ja koiranluut takaa vaihdettukin.
                                                  Vielä en ole auto nostanut. Ehkä vklp voisi, jos samalla renkaat vaihtaisi.
                                                  Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
                                                  Ajatuksena ollut pitkään hankki powerflexit. Mitkä vaihtaisi, jos haluaisi mahdollisimman vähän vaihtaa. Front Wishbone Front Bush, Front Wishbone Rear Bush ja Rear Wishbone Inner Bush, riittävätkö noi? Sori englanti, mutta kun ei tiedä wishbonelle oikeaa suomennosta.

                                                  Comment


                                                  • Onko täällä kukaan toteuttanu tt quattron etupäähän camber-säätöä säädettävillä yläpäillä?
                                                    Jonkinverran noita eri camber-kittejä näyttäis kuitenkin olevan myynnissä.

                                                    Comment


                                                      Eibach myy noihin säädettävää yläpäätä
                                                      Linkki

                                                      Comment


                                                      • Pellepoliisi: Kyllähän se nitinä niistä puslista tulee. Itse vaihdoin juuri eteen kaikki mitä on vaihdettavissa Powerflexeihin. Loppu nitinät samantien. Aikaisemmin auto nitisi kuin heteka! :)

                                                        En osaa sanoa mistä noista se nitinä suurimmaksi osaksi tulee, mutta ainakin itselläni (saman verran ajettu kun sulla) kaikki puslat oli käytännössä paskana.

                                                        Taakse pitäisi jossain kohtaa vielä vaihtaa, sieltäkin tulee hieman nitinää ja kolinaa.

                                                        Comment


                                                        • Spadde vaihoitko kaikki omin kätösin? :) Jotain hyödyllisiä vinkkejä? Joutuuko apurungon pudottaa pois edestä, että pääsee etuvakaajanpuslat vaihtaa? (jotenkin muistan lukeneeni näin)
                                                          Joutuuko tehdä nelipyöräsuuntauksen, kun irroittaa wishbonen (edelleen ei tiedä suomeksi :D)?

                                                          Ootko huomannut mitään eroa ajettavuudessa powerflexeiden myötä? Tosin ajettavuus luulisi parantuvan, kun on uudet puslat, mutta kuitenkin.
                                                          Powerflexit on kyllä ainoa vaihtoehto, ei todellakaan orkkeja.

                                                          Katotaan, mitkä vaihdan. Vakaajienpuslia en varmaan ekalla kierroksella vaihda.

                                                          Comment


                                                            Itse en vaihtaisi edessä tukivarren takimmaista puslaa uretaanimalliin, on aivan liian kova kun ottaa huomioon että pusla on paikoillaan kiertosuuntaa vastaan. Tuossa kohtaa oem koko kuminen pusla on kaikkein paras vaihtoehto, kaikki muut voi huoletta vaihtaa uretaanimalliin sillä niissä liike tapahtuu oikein.

                                                            Comment


                                                            • Etuvakaajan puslat saa vaihdettua apurunkoa raottamalla takapäästä.
                                                              Joutuu tekemään pyörien suuntauksen jos otat tukivarren irti pallon alta (3 mutteria). Vaihdosta voi sanoa, että eniten aiheutti työtä juuri tuo tukivarren takimainen (isoin) pusla. Pusla on ns kokonainen joka tulee survoa tukivarren läpi. Viilapenkissä meni, mutta vaati aikalailla taistelua + tuli tehtyä hieman suurempi viiste tukivarteen mitä siinä originaalina on. Mitä tulee sen kestävyyteen, niin aika näyttää.

                                                              Niin kun pellepoliisi jo totesi, niin toki ajettavuus paranee jo uusista puslista (oli mitkä vaan). On jämäkämpi ja täsmällisempi eli ei valitettavaa. Jonkun verran kyllä jyristää moottorin kannakkeesen vaihdetut puslat tyhjäkäynnillä. Mutta sekin on vaimenemaan päin.
                                                              Viimeksi muokannut spadde; 30.10.2012, 14:27.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X