Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Genuine lower stop bufferit tilattu Liettuasta. Jos ei noilla poistu, niin luovutan.

    Comment


    • Kyllä tämä vag vastustaa.

      Alkuperänen aluslevy on 1J0511155B

      Tätä ei enää saa ja tässä levyssä tapissa on kierteet jolla se pysyy kiinni. Hyvä ettei hajonnut reikään, kun murjoin irti, kun en tiennyt.

      Nykyään korvaava nro on
      1J0511155D jossa ei ole kierrettä.
      Ja tämä malli passaa useaan vaggilaiseen, muttei tähän tt suoraan vaikka pitäs. Säästö paskiaiset ettei tee kierremallia enään.

      No tässä nyt joutuu soveltamaan ja koittaa tehdä kierteen uuteen osaan/tappiin.

      Comment


      • Siis tuollainen lantti jossa kierteellinen tappi pystyssä. Onko kierre ihan joku normaali metrinen?
        EI kovin kummoinen lämiskä tehdä tai teettää jossain missä on hitsaus taitoa

        Comment


        • Tuolla D loppusella löydät kuvan. Koitan tehdä kierteen tuohon tappiin ja on normi metrinen kierre.

          Comment


          • Tämä voi olla ihan sellainen ajatus, ettei sovi TT:een ollenkaan mutta: voiko sulla olla siellä sporttialustan ja vakioalustan osia sekaisin?

            Mulla oli A6:ssa tommonen tilanne, joku paja oli asentanut sporttialustan jouset ja iskarit vakioalustan modatuin yläromuin ja 20v myöhemmin, kun uusin niitä Bilsteineiksi niin sain aikaiseksi kolahduksen kuopissa. Ei auttanut minkään valtakunnan kiristely tai holkkien duunaaminen. Varmaan 10-15 kasausyritystä eri jipoin mutta aina kolahti. Vasta, kun hommasin sporttialustan yläkerrat ja kasasin niillä kolinat katosivat ja ovat pysyneet poissa.

            Muistan, kun hommasin mutsin TT:een uusia takajousia katkenneiden tilalle niin oli hiton tarkkaa mimmoset maalikoodit jne. siellä jousissa oli, jotta voivat varmasti toimittaa oikeanlaiset. Eivät nähneet auton tiedoin millä alustalla se on toimitettu alunperin. Siihen pitäis lähivuosina vaihtaa iskaritkin ja siksi seuraan näitä mielenkiinnolla.

            Comment


            • Vaikea sanoa. Jouset on eibach F11-15-001-02-HA

              Iskarit bilstein, jonka mallia en osaa sanoa. Pitää tarkistaa. Tuon kolahduksen pystyy aika ajoin toteamaan jousimaiseksi ääneksi. Aluslevy on vielä työnalla koska tappi aika lujaa tavaraa.

              Comment


              • Kierrettä ei saa tehtyä. Porasin autosta kierteet pois ja laitoin tappilevyn paikoilleen. Kolahtaa.

                Otin kontista kaiken pois, kaadoin takapenkit, taittelin pohjalevyn. Ääni kuuluu selvemmin. Eiköhän tässä pojat seuraavana vaihdeta 3 vuotta vanhat iskarit uusiin. Tuossa kun jousi oli irti, niin heiluttelin tukivarta kunnolla ylös alas. Ei kolinaa. Joten syypää voisi olla iskarin ala taikka yläpää. Kun huomaa että ääni tulee molemminpuolin. Mutta kyllä tuo aluslevyn vaihto oli ihan ajankohtainen, vanhasta tukitapista ollut juuresta mitään jäljellä.

                Comment


                • Tarkistin että iskarin yläpäät on kiinni, oli.

                  Tuossa hiukan miettinyt koiranluita jotka takana. Nyt paikoillaan 195mm pitkät, mutta pitäisikö ne olla 175mm?

                  "Auto jossa sporttijousitus"

                  Kun autossa nyt 25mm jouset, niin onko auto nyt sportti?

                  Mulla taitaa olla jopa hyllyssä moiset 175 luut. Koska ihan alussa olin kolinaa poistamassa koiranluilla, tottakai. Mutta huomasin että nämä liian lyhyet enkä alkanut niitä sinne survomaan, vaan ostin 195mm luut

                  Comment


                  • Tarkastin mitkä luut takana. 175mm pitkät "autoihin jossa vahvistettu jousitus"

                    Eli aluksi ostin 195mm, joita en koskaan laittanut paikoilleen, koska olivat liian pitkät.

                    Paikoillaan siis 175mm
                    Lemförder 2168903

                    Muistin siis väärinpäin.

                    Loppuu ideat.

                    Vaihdoin tuossa ihan huvikseen nuo uudet 195mm lemförderit paikoilleen. Vanhat 175mm oli kädessä ihan hyvät(tottakai kun niillä ajettu tosi vähän)

                    195mm paikoillaan ja kolahtaa.

                    Samalla huomasin, kun perä ilmassa, rengas paikoillaan, kuskinpuoli pieni klappi kun rengasta heiluttaa korkeussuunnassa. Toinen puoli ei.

                    Mikä hitto tuolla voi olla stna? Molemmat tukivarret uudet. Kaikki uutta. Voiko vetari antaa klappia?


                    Ja tuohon kolahdukseen en keksi enään muutakun uudet iskarit. Jos näissä 40tkm ajetuissa bilsteinissä on nanomilli väljää yläpäässä. En tiiä.
                    Viimeksi muokannut okkim; 5.11.2022, 11:46. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                    Comment


                    • Veikkaan, että se syyllinen löytyy siitä kuskin puolelta. Nivelistä kiinni ja vääntelemään. Jossain kohtaa se tuntuu käteen.

                      Comment


                      • Moro vaan kaikille, kyseessä audi TT mk1 -99 autoon asennettu JOM 741107 säädettävä alustasarja. Kokonaismadallus 40mm.Mites mä löydän tohon sopivat koiranluut?
                        Attached Files

                        Comment


                        • Katso varaosanumero tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+tt...407-407011/#18

                          Comment


                          • Palataan aiheeseen. Vika taisi olla siinä, että autoon vaihdeltu joskus iskaria taakse, niin yläpulttia ei ole koskaan uusittu.

                            Nyt vaihdoin pultit ja myös samalla iskarit, niin kolahdus poistui. Luultavasti alkuperäinen pultti ei purista enään niin hyvin, koska on venypultti joka pitäisi aina vaihtaa.. vanhat bilsteinit kuitenki toimi iha hyvin, eikä puslassa näkynyt halkeamaa tms.

                            Yläpultit laitoin 60nm ja alapultin tiukalle kuorma päällä.

                            Comment


                            • Onko mielipiteitä puolesta tai vastaan Magride tolppien korvaamisesta BC racingin DS sarjalla? Onko tietoa ongelmista muutoskatsastuksen kanssa? Tuo magride täytyy huijata hiljaiseksi mutta siihen näyttäisi olevan keinoja.

                              Comment


                              • Tuosta tolppasarjasta ei kokemuksia, mutta korvasin aikoinaan saman korimallin samalla tekniikalla olevaan TT:hen OEM -magride -tolpat KW:n säädettävällä sarjalla. Ajoltaan muuttui paremmaksi eikä katsastuksessa ollut ongelmia, otteeseen meni.

                                Comment


                                • Hyvä kuulla että KW menee ongelmitta. Se oli ilmeisesti V2 vai V3 kun oli säädettävä. Oliko tuossa KW sarjassa mukana säädettävät yläpäät (camber)?

                                  Comment


                                  • Ei ollut. Enkä muista oliko sarjassa mukana magride delete -kit vai tilasinko ne erikseen.

                                    Comment


                                    • Oletteko muuten katsastaneet säädettävillä yläpäillä? Onko vinkkiä kelpaavasta tuotteesta? Tuossa BC:ssä ne taisi tulla paketin mukana,

                                      Comment


                                      • K-sport mainosti myös säädettävää sarjaa säädettävillä yläpäillä ja Tuv sertifikaatilla. Onko tästä valmistajasts kellään kokemuksia?

                                        Comment


                                        • Audi TT:n (-99) alarungon tukivarsi 8N0199403B on kiinni parilla pultilla päistään, ja tietenkin toinen niistä oli aivan kiinniruostunut. No näppäränä poikana lisää voimaa ja pultti tuli kyllä 2 senttiä ulos, kunnes sitten alkoi pyöriä nyt tyhjää molempiin suuntiin.

                                          Apurungossa näkyy ulospäin jokin aluslevy, joka pyörii pultin mukana, mutta onko tietoa missä pultti on päästään kiinni? Onko siinä aluslevyssä taustaa enemmänkin vai meneekö pultti pitkälle apurunkoon jonnekin kiinni? Lähinnä haen sitä miten se kannattaisi yrittää irrottaa vai pitääkö se vain katkaista ja sitten miettiä erikseen miten sen pään pulttikiinnityksen korvaisi... Kiitos kommenteista etukäteen!

                                          Myös aseveliapua otetaan vastaan pk-seudulla, jos jollain on se hyvä idea, vehkeitä ja aikaa.

                                          Comment


                                          • Muistaakseni siellä on apurungossa hitsattu mutteri. Rälläkällä aukko mistä pääsee pultin katkaisemaan ja hitsaan uuden mutterin. Ite vaihtaisin uuden apurungon suosiolla. Pitääkin etsiä paikka mistä moisen vielä saa kun itsellä varmasti vaihdossa mokoma.

                                            Comment


                                            • Kiitos mikaha lisätiedosta! Hitsausvehkeitä eikä -osaamista ei ole, joten pitänee etsiä sitten apurunko, jos tosiaan mutteri korkannut irti. Voi elämän kevät...

                                              Comment


                                              • Audi TT Quatro 3.2 roadster, MkI

                                                ​Oheiseen olisi tarkoitus vaihtaa alla oleva Eibachin madalllusraja vakioon. Ongelmaksi on noussu vakioetujouset, joita ei tunnu löytyvän mistään päin maapalloa. Onko kenelläkään parempaa tietoa mistä niitä voisi saada?
                                                Suomessa on ainakin Jousivesa, joka tekee kierrejousia mittatilaustyönä, ehkä huomenna selviää maksaako ne kultaa? Onko muita kierrejousien tekijöitä Suomeksi.

                                                Kun TT:llä kuitenkin enää cruisaillaan vain kauniina kesäpäivänä niin voisi samalla vanhoille nikamille olla pehmeämpi alusta.
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2025, 20:16. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                Comment


                                                • Et kerro vuosimallista mitään. Sinun tulee tietää millä alustalla se on tullut tehtaalta, eli katso huoltokirjasta PR-koodeista, jos VR6 3.2 varmasti on tullut sportalustalla ja 18" pyörillä. Katso vaikkapa tästä varaosanumerot, Sparetosta ainakin saa niitä.
                                                  Eteen: https://www.lllparts.co.uk/catalogs/...8/4/411/411000
                                                  Taakse: https://www.lllparts.co.uk/catalogs/...8/5/511/511015
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2025, 21:43. Perustelu: Oikeat linkit.

                                                  Comment


                                                  • https://audi-tradition-parts.de/en_GB kannattaa suunnata jos OE osaa tahtoo, siellä on esimerkiksi PR:L89 hyllyssä. Kotimaan tiskiltä näitä ei saa, kun eivät suostu tuolta osia välittämään.

                                                    Comment


                                                    • ei löydy kummastakaan. TT:n vuosimalli on 2005 ja etujousien varaosanumerot 8N0411105AD ja 8N0411105AF
                                                      Kyllähän moni nuita mainostaa netissä, mutta ne ovat kaikilta loppu. Yksi firma lmoitti, että löytyi ja maksoin osat, 3 viikon päästä sanoivat etteivät pysty ja palauttivat rahat. Mikä on ystävällistä.

                                                      Comment


                                                      • Siis 8N04111105AD on PR.L88 ja 8N0411105AF on PR:L90. Mikä PR-koodi on varustelistassa huoltokirjassa, hiin kuin Jonde kirjoittikin PR:L89 löytyy:

                                                        https://audi-tradition-parts.de/en_G...rm=8N0411105AE

                                                        Tarvike: https://spareto.fi/tuotteet/spidan-j...jousitus/56901

                                                        Comment

                                                        Working...