Korkeushan säädetään siis sieltä olka-akselin juuresta, korkeus ei vaikuta alustan jäykkyyteen kuten perinteisessä coil-over sarjassa. Joten korkeuden rajana on alustan muut osat eli raidetangot, vetarit ja tukivarret, niiden toiminta alue pitää jättää tarpeeksi isoksi, että auto on turvallinen ajaa.
Jäykkyys säädetään sillä jousen omalla säätömutterilla halutuksi, eli korkeus ensin sopivaksi, sitten säädetään jousesta alustan jäykkyys halutuksi, voi vaatia useamman säätökerran että löytyy se itselle sopiva tuntuma.
Kuitenkin muistaen että tarpeellinen joustovara pitää jättää että iskunvaimennin toimii oikein, takana myös pituus pitää säätää niin että, ei pääse töyssyssä lyömään mäntää läpi.
Mitä sitten iskarien säätöön tulee, niin säätää ensin puoliväliin ja lähtee siitä hakemaan oman tuntuman mukaan sopivaa säätöä, itse ainakin sain takaa säädöt tehtyä rengas paikoillaan, joten säätö onnistu nopeasti.
Jos haluaa oikeasti toimivan alustan, niin kulmapainojen mittaustahan se vaatisi ja sellaisen henkiön säätämään kun oikeasti tietää miten mikäkin säätö vaikuttaa ajettavuuteen. Kyseiset palvelut ovat vain harrastelijalle kalliimman puoleisia.
Jäykkyys säädetään sillä jousen omalla säätömutterilla halutuksi, eli korkeus ensin sopivaksi, sitten säädetään jousesta alustan jäykkyys halutuksi, voi vaatia useamman säätökerran että löytyy se itselle sopiva tuntuma.
Kuitenkin muistaen että tarpeellinen joustovara pitää jättää että iskunvaimennin toimii oikein, takana myös pituus pitää säätää niin että, ei pääse töyssyssä lyömään mäntää läpi.
Mitä sitten iskarien säätöön tulee, niin säätää ensin puoliväliin ja lähtee siitä hakemaan oman tuntuman mukaan sopivaa säätöä, itse ainakin sain takaa säädöt tehtyä rengas paikoillaan, joten säätö onnistu nopeasti.
Jos haluaa oikeasti toimivan alustan, niin kulmapainojen mittaustahan se vaatisi ja sellaisen henkiön säätämään kun oikeasti tietää miten mikäkin säätö vaikuttaa ajettavuuteen. Kyseiset palvelut ovat vain harrastelijalle kalliimman puoleisia.
Comment