Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rasvanipat ja katsastus...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rasvanipat ja katsastus...

    Elikkä miten katsastussetä suhtautuu nippoihin tukivarsissa??? Onko lailliset???

    #2
    Eivät nuo ole mitään koskaan sanoneet.

    Comment


    • #3
      Ovat vaan olleet tyytyväisiä kun on nipat, todennäköisesti niveletkin on olleet silloin ehjät.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja taikapuu Näytä viesti
        Elikkä miten katsastussetä suhtautuu nippoihin tukivarsissa??? Onko lailliset???
        Nuohan pitäisi olla pakolliset!

        Comment


          #5
          Minulla on pari kertaa kysytty katsastuksessa, että saako tämän neuvon antaa muillekkin, viimeksi viime viikolla katsuri sanoi, ettei taida tarvita nivelien kuntoa edestä paljoa kokeilla... Eli ei noista tunnuta kyllä mitään negatiivista sanottavan.

          Comment


          • #6
            No hyvä !

            Pitää ruveta laittelee niitä talvella.. onko kenellä tietoa niistä sivuista (jossain oli rasvanipan asennus) tai neuvoja miten se kannatta tehdä.
            Tappirasva (punainen) vissiin käy??

            Comment


              #7
              Eipä siinä mitään erikoista, vähän riippuu tukivarsien merkistä että mihin kohtaan se reikä pitää porata. Katsot ja järkeilet vain, että pääset rasvaamaan kaikki nipat hyvin eikä ne pääse koskemaan mihinkään.

              Punaista rasvaa olen itse käyttänyt, on aika huonosti veteen liukenevaa, joten silläkin lailla hyvää.

              Comment


              • #8
                Onko rasvanippa jarrusatulassa laillinen?

                Comment


                  #9
                  Onko rasvanippa jarrusatulassa laillinen?
                  Eiköhän se ole enempi laillinen mitä nippa tukivarsissa. Kuitenkin, nämä on niitä asioita mitä ei kannata murehtia. Katsastussetä ei varmastikaan puutu nippaan jarrusatulassa.

                  Comment


                  • #10
                    Periateessa on, mutta vaihtosatulahyvitystä et saa siitä ostaessasi uuden, koska sitä on modifoitu.
                    Meinaan jos joudut satulat uusimaan, niin vanhoista hyvitetään sinulle vain alkuperäisessä kunossa olevat satulat. ks esim motonet, tai haku täältä

                    Comment


                    • #11
                      Vakuutussetä varmaan juhlii, jos tilanteen tullen sellaisen nipan jarruista löytää. Kenelläkään kokemuksia?

                      Comment


                        #12
                        Luultavasti siinä käy niin, että vakuutussetä tuumaa: "Vorsprung durch technic", kun Audin jarrusatulasta kaksi "ilmausruuvia" löytää :-)

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se nippa siellä jarrusatulassa parantaa, pidentää käsijarrun toimintaa
                          ja on todettu lailliseksi,

                          mutta tärkeintä lienee, että sydeemi toimii ainoastaan, jos vaijeri on ehjä, koska on taas yksi vakiovika se vaijerin kuoren murtuminen.

                          Comment


                          • #14
                            Yleensä se menee niin, että ensin murtuu vaijerin kuori, sitten se jäätyy/jumittuu ja sen jälkeen jumii jarru puutteellisen liikkeen takia.

                            Comment


                            • #15
                              Paras neuvo käsijarrun toimintaa ajatellen on sen päivittäinen käyttö, oli nippa eli ei.

                              Comment


                              • #16
                                Samalla kun vähän leikkii talvella käsijarrulla, pysyy levytkin paremmassa kunnossa eikä ruostu käsiin. Täysjarrutuksen tekeminen on kuitenkin aina vähän vaikeaa jos pitoa ei ole.
                                Quattroilla nyt ei vissiin parane hirveästi käkkärillä leikkiä...

                                Comment


                                  #17
                                  Ei kai tuossa q:n känkkä leikissä ongelmaa ole, sehän pistää vedon pois takaata kun känkkä on ylhäällä. Tai tarkemmin, heti kun känkkä valo syttyy.

                                  Ainakin mun b5:n tekeepi näin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt oot kyllä metsässä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Katkaseeko se polttopillillä kardaanin kun käsijarruvalo syttyy :D Torseni antaa kyllä myöden että takapyörät menevät lukkoon ja etupää vielä pyörii, mutta jos samalla antaa happea koneelle niin sitten alkaa torseni rasittua ja katsotaan kuinka paljon käsijarru pitää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin eli olen katsonut sen väärin..?
                                        Noo, onneksi tuli sekin selväksi ennen kuin suurempaa vahinkoa :P

                                        Comment


                                          #21
                                          Torsen on mekaaninen ni ei sieltä millään voi veto vaan katketa. Haldexit sitte erikseen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X