Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 -95 hydrauliikkanesteet katoavat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C4 -95 hydrauliikkanesteet katoavat

    Moro,

    Auto ei ole enää itselläni vaan annoin sen äidilleni, joten en pääse ihan suoraan nyt kurkkimaan konepeiton alle. Kuulemma mitään ihan ilmiselvää paikkaa ei ole kun luukun avaa eli sieltä ei solkenaan ruiki silmille.

    Joten, antakaapa vinkkiä jotta homma helpottuu kun menen paikanpäälle. Mitkä ovat todennäköisimmät syyt sille, että hydrauliöljyt katoavat ihan parissa päivässä? Jos auto seisoo muutaman päivän niin tuloksena on aikamoinen käry kun nesteet palavat jossain konehuoneen alaosassa pakosarjoilla, kateilla tjsp. ja ohjaustehostin huutaa tuskissaan.

    Kattelin illalla etkan kuvia ja aikamoinen härdelli letkuja, säiliötä jne siellä näyttää olevan. Missä järjestyksessä kannattaa ruveta tätä parsimaan?

    Kiitos!

  • #2
    Omassani vuoti sekä itse tehostin sekä siinä kiinni oleva letku.
    On muuten sitten ahdas paikka jos kyseessä tuo profiilin V6.
    ... ja kallis...
    Tuosta letkusta on juttua täälläkin ollut.
    Kannattaa kuulemma teettää uusi Hiflex:llä mallin mukaan.

    Comment


      #3
      Juu, AAH kyseessä. Ja joo, lueskelinkin mitä haulla onnistuin löytämään.

      Letkuongelmia näytti olevan, yleensä sama letku kyseessä - siinä on joku kuristin nostamassa vaikeusastetta? Mutta, ei ihan selvinnyt mikä letkuista/putkista on kyseessä? Se, joka menee säiliöltä pumpulle? Tarkoitatko muuten tehostimella pumppua vai ohjausvaihdetta?

      Toinen juttu joka oli jollekulle aiheuttanut vastaavaa oli säiliön "suodattimen" tukkeutuminen. Oli selvinnyt sen putsauksella.

      Kiitos vinkeistä.

      Comment


      • #4
        Eikös ohjaustehostin ole kiinni ohjausvaihteessa? Pumppu on erikseen.
        Oikaiskaa jos olen väärässä.
        Ja minulta hajosi juurikin tuo tuleva letku mikä on kallis alkuperäisenä.

        Comment


          #5
          Joku webbikauppa, josta näitä letkuja vois hakea ja joka shippaa Suomeen? Vinkkejä?

          Tuoltahan noita löytyis mutta checkoutissa ei ole kuin USA: Discount german parts
          Viimeksi muokannut ToniH; 27.10.2008, 23:25.

          Comment


          • #6
            tässä on vielä yksi: http://www.autohausaz.com/audi-auto-...placement.html

            osanumero oli mulla 4A1 422 893 AA (Audi 100 -92 2.8i avant AAH)

            googlaa yhteenkirjoitettuna ja erikseenkirjoitettuna ja AA erilleen jne. Löytyy varmasti. Teet tiliä jos tilaat muille samalla... Tuo on se letku joka hajoaa aina saumoistaan V6 koneissa. Tulee hammastangolta pumpulle. Hammastangon päässä spiraali.

            Vaihtotyö on työläs mutta selkeä. Isoin homma on irrottaa jarrutehostin (4kpl 10mm pulttia kuskin jalkatilassa, etsi haulla lisää). Pääsylinterin nesteputkia ei kannata irrotaa, antaa sen verran periksi että menee syrjään kun irrottelet putkenpitimiä.

            lisää aiheesta:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=a6+hydrau%2A
            Viimeksi muokannut Pennivasara; 27.10.2008, 23:42.

            Comment


              #7
              Kiitos, joo luinkin jo noita.

              Etka näyttäis mulle A6Q:oon semmosta return hosea kuin 4A1 422 891 C
              Mutta siellä olis myös return pipe 4A0 422 891 G

              EDIT: ahaa siis okei se onkin toi tuolla toisella puolella? Eli pumpun ja hammastangon vällissä ninkuin sanoitkin. Joo 4A1 422 893 AA se näyttää mullekin.

              Mistäköhän ton paluuletkun oikein keksin?
              Viimeksi muokannut ToniH; 28.10.2008, 00:16.

              Comment


                #8
                Joo, nyt on letku tilattu ja löysin halvan käytetyn ohjausvaihteenkin (vanha saanut kipeetä). Projektia siis pukkaa lähiaikoina ;)

                Täytyy vielä uudet raidetangot jostain kehittää. Onko näille tiedossa edukasta ostopaikkaa?

                EDIT: nevermind, nyt on noikin tulossa. Otin kokonaiset varmuuden vuoksi jottei tarvitse kahteen kertaan setviä. Osanumerot näille 4A0 419 801A ja 802A.
                Viimeksi muokannut ToniH; 28.10.2008, 19:29.

                Comment


                  #9
                  Jahas uusi (käytetty) ohjausvaihde saapui ja siinä on kiinni tuo letku. Näyttää virheetömältä, kuten myös vaihteen kumit näin äkkiseltään katottuna. Kerrankin hyvä tuuri käytetyn osan kanssa. :)

                  Toivottavasti läpäisee tarkemmankin tarkastuksen.

                  Comment


                  • #10
                    Lycka till... Good for you. Maksoi uusi ohjaustanko itsensä. Onnea vaihtoo mutta kerro kokemuksistasi ja anna vinkkejä kohtalotoveri-taistelijoille ja ota vaikka pari arvokasta kuvaa.

                    Comment


                    • #11
                      Pitäisi vaihtaa tihkuva ohjausvaihde. Varmaankin kannattaisi samalla varmuuden vuoksi vaihtaa myös tämä letku? Vaihtotyö vaikuttaa senverran hankalalta ettei kiinnosta tehdä sitä pian uudelleen jos seuraavaksi putki alkaa tihkumaan.

                      Vaihtotyöstä kysymys. Saako siis koko ohjausvaihde mokkulan irti tuolta jarrutehostimen takaa ilman että jarruputkia irrottaa. Vai oliko tuo neuvo pelkästään letkun vaihdolle? Helpottaisi tosiaan huomattavasti jos ei noita jarruputkia tarvitse irrottaa.

                      Jos vaihtoa ei itse ala harrastamaan, niin onko vinkkiä missä Tampereen seudulla osattaisiin homma tehdä, eli ei tarvitse maksaa turhasta ja homma tulee hoitoon.

                      Comment


                        #12
                        Tuosta ohjausvaihteen ehjäämisestä/vaihtamisesta... potilas on V6 AAH satku, nyrkkipaja oli heti ehdottamassa moottorin irroitusta. Mitä olen tässä nyt lueskellu, niin eikai sitä pidä irrotella, vaan vaihdetaan asentajaa?

                        Comment


                          #13
                          lötkön sukua, ohjausvaihde mahtuu tulemaan pois paikoilttaan ilman koneen irroitusta. Kyljen kautta se sieltä putkahtaa.

                          Comment


                          • #14
                            Ohjausvaihteen korjaus olis itelläkin edessä, viitsiikö joku valaista työvaiheita?
                            Mielellään ottaisin vastaan ohjeet purkuun, jos jollakin on käytännön/teorian kokemusta?!
                            Kyseessä on profiilin auto, Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro.

                            Comment


                              #15
                              Jatketaanpa tämmöstä antiikkiketjua. Sama auto kyseessä kuin ekassa postauksessa, nykyään takaisin minulla.

                              Anyways, auto oli pajalla ja kertoivat, että ohjaustehostimen letku rikki, pitää vaihtaa. Eiköhän se ole tuo sama, joka vaihdettiin 10v sitten. No, vaihtoivat sen mutta nyt korjauksen jälkeen ohjaus "korahtelee" paikallaan kääntäessä. Eli pitää semmosen matalan kruuuunks-äänen.

                              Voisko olla, että systeemiin on jäänyt ilmaa ja pumppu haukkaa tyhjää tms.?

                              Päteekö tämä proseduuri myös näihin C4 A6:siin:
                              Raise the wheels off the ground top off fluid
                              Turn the wheels lock to lock 10 times with engine off
                              Lower car, top off fluid
                              Start car and trun the wheels lock to lock 10 times
                              Top off fluid
                              Any air left in there should bleed out in 6-12 miles of driving

                              Comment


                              • #16
                                Eiköhän tuo toimi. Voinee tehdä renkaat maassakin. Onhan oikeat nesteet?

                                Comment


                                  #17
                                  Mahdoton sanoa nesteistä mitään varmaa, kuitissa ei niitä spesifioitu. Mutta, perä- ja lootaöljyt oli eritelty ja ne ainakin oli oikein. Luulen kyllä, että nämä tietävät mitä sinne pistetään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mistä ne hommasi uuden letkun? En usko, että korahtelu johtuisi ilmauksesta, vaan siitä että uusi letku ei ole alkuperäisosa.

                                    Edit: Siis minulla on sama vika ollut jo melkein 7 vuotta. Ostin viime kuussa alkuperäisen letkun Audi Traditionista. Oletus on se, että jurinat ja korahtelut häviää, kun saan vaihdettua letkun uuteen alkuperäiseen. Tosin tämä on vielä testaamatta, koska en ole ehtinyt vaihtaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mistä ne hommasi uuden letkun?
                                      EDIT: eikäku teetetty, ks. alla.
                                      Viimeksi muokannut ToniH; 19.4.2017, 16:09.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin, orkkis putkessa on kuristin sisässä, jos se puuttuu, niin voi aiheuttaa ääntelyä. Olettaen, että on se painepuolen letku kyseessä pumpulta tehostimelle.
                                        Nesteiden pitäisi olla sellaiset hulkin vihreät.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo, muistankin tuon kuristinasian vuosien takaa, kun tätä viimeksi pohdin.

                                          Hmmm... katsoin kuittia uudelleen. Siinä lukee "power steering hose restoration" tuotteena. Onkohan ne sittenkin käyttänyt sen vanhan hydrauliikkaliikkeessä ja uusineet letkuosan? Täytyypä kysyä. EDIT: jep, näin siinä on tehty. Pitäis olla oikeanlainen mutta selvitellään. Mutta, jos siis on sisältä vääränkokoinen tms. (esim. suora letku ilman kuristinta) niin korahtelu voi johtua siitä?

                                          Nesteeksi on laitettu tätä: Liqui Moly Central Hydraulic System Oil #1127 Siitä löytyy VW G 002 000 ja VW G 004 000 -luokitukset.
                                          Viimeksi muokannut ToniH; 19.4.2017, 15:39. Perustelu: Hmmm...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X