Uskallan 99,9% varmasti sanoa että R-tyypin polttimoita ei ole yhdessäkään Audissa vakiona
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
-
Vieras
Hyvä että jätin sen 0,01% virheen mahdollisuuden, olet nimittäin oikeassa :). Piti oikein polttimotyypit tarkistaa ja D2R se on. Korjataan siis että 99,9% varmuudella tuo on AINOA Audin malli jossa on R-tyypin polttimo.
Comment
-
http://www.ebay.com/itm/180774490301...ffd0bd&vxp=mtr
Nämähän menisi alkuperäisten tilalle facelift B5:een. Depo oli ilmeisesti hyvässä maineessa, mutta miten onnistuu tuollaisten umpioiden kanssa esim katsastus? Mitään E-leimojahan noissa ei taida olla? Voiko inssi olla niin tarkka että edes huomaa?
Comment
-
Vaihdoin soittimen Sonysta JVC:hen ja alkoi ksenonit jo aivan liikaa häiriköimään kuuluvuutta. Sonyn soittimessakin heikkeni kuuluvuus aika selkeästi heikossa kentässä ja esim. betoniseinää vasten ajettaessa sai selkeän häiriön radioon. JVC ottaa kuuluvan pohjakohinan ja vahvassakin kentässä pätkii ja kohisee, valot sammutettaessa kuuluvuus palautuu.
Nykyiset on AMPin H1-sarja ja useamman vuotta vanhat (ainakin 5 vuotta, ballastit ja polttimot alkuperäiset) eikä kylläkään ole releytetty. Auton (C4) antennin ja antennikaapelin olen aikaisemmin joutunut vaihtamaan.
Aattelin että kokeilisi jotain uutta sarjaa... Osaatteko sanoa onko jo nämä uudet sarjat parempia häiriösuojauksiltaan ja mitä merkkiä suosittelisitte?
Comment
-
Olisi tarkoituksena tilailla tuohon berttakutoseen pitkille ja lyhkäsille xenonit. Lyhyille 35w ja pitkille 55w.
Eli jos laadukkaat haluaa, niin Cobrat tilaukseen mutta onko välttämätöntä tilata mitään välireleitä tai vastaavia kun mitä ilmeisemmin ei tuossa mallissa ole "polttimopiipparia", kun ei ainakaan tähän asti ole palaneista polttimoista mitään ilmoitellut?
Comment
-
Laittelin tuossa omaan bertta kuutoseen jälkkäri xenonit halo umpioon. Homma onnistu kivasti ja kaikki xenonien romppeet mahtui umpion sisään. Eivät sytytä check valoja. Radiossa ilmeni pieni lisä suhina lähetyksen taustalla mutta vain kun radiota kuuntelee reilummalla volumella. Vvaloteho parani mukavasti:)
No eihän se täysin ilman ongelmia sitten mennyt. Tänään toinen polttimo sammui ajossa. Pistää parkit hetkeksi ja uudestaan valot päälle niin toimii noin 5-7s rupeaa välkkymään ja sammuu taas. Lisäksi tuo välkkyvä valo on paljon sinisempi kuin tuo toimiva polttimo. Ehjän pol väri on 5000k
Täytyis varmaan vielä vaihtaa polttimot päikseen niin näkis onko polttimo vai ballasti vika.
Comment
-
Ihtellä beekutvosessa xenon-sarja laitettuna pitkiin ja kylmänä kun räppää päälle niin tuuletin päättää bootata ittensä..eli koko laitos käynnistyy uudestaan. Tekee tätä joskus lämpimänä myös. Ballastit on canbus pro g2 ja canbus pro versiot..ja pitäis olla laadukkaat. Mikähän tähän ny auttais, veikkaan et toi canbus pro ballasti tekee tuon häiriön. Releet väliin ?
Comment
-
Laittelin tänään kiinni b6:seen Ollon relesarjan vastuksilla ksenonit, mutta ainoa asia mikä tässä nyt mietityttää kun tarkistelin kaikki johdot ja liitokset jotka tuntuu olevan kunnossa niin kuuluuko vastuksien olla niin pirun kuumat ettei pysty koskemaan ja sulattaa muovin johon koskettaa?
Comment
-
Itsellä buuttasi viime talvena toisinaan puhallinta pitkille vaihdettaessa ja epäilen viaksi ehtoopuolella ollutta akkua. Tuli käynnistyksen yhteydessa myös polttimoherjoja. Jännite ehkä laski liikaa ja itsellä vielä eberi käytössä. Minulla on pitkien sarjassa releet. Nyt on uusi akku eikä mitään oireita.
Comment
-
Oorait. Pitääpä ensiks kokeilla kumpi noista ballasteista antaa häiriön. Kumpikaan ei nyt suoraan ole minkään sähkölaitteen vieres..veikkaan et toi toinen ballasti (canbus pro) on vaan huonommin suojattu ja antaa jonku piikin lävitte. Yks ylimääränen relesarjakin on jääny hyllyyn, joten eiköhän ne häiriöt sillä viimistään lähe. Voihan se vika olla kyl akussakin joka ei kestä sitä xenoneitten kylmänä ottamaa piikkiä..yhtä säätämistä näitte kans, mut sen verta häätyy kärsiä jos haluaa nähä :).
Comment
-
Omat olivat joskus kiinni umpion pohjassa, mutta löysivät sen jälkeen tiensä roskapöntön perukoille. Entisessä B5:ssä jälkiasennusxenonit toimivat mainiosti, mutta B6:ssa antoivat valtavasti radiohäiriöitä ja eivät aina pysyneet päällä. Jos ikinä enää tarvitsee xenoneita jälkiasentaa niin tilaan suosiolla alkuperäistä Philipsia ja Osramia ja jätän kaiken maailman can-bus-gt-tuning5000-tingeltangelit omaan arvoonsa. Esim. Ebaysta löytyy Philipsin ballastit + polttimot H7-adaptereilla n. 300eurolla.
Henk.koht. 2 senttiä siis tuossa koskien jälkiasennusxenoneita.
Comment
-
Eilen tuli iltapuhteina asennettua nuo xenonit, eli lyhkäsille tuli laitettua 35w Cobrat "Canbus Pro-Ballastilla" 5000k värilämpötilalla ja pitkille GT HID Xenon-muutossarja 50w, värilämpötilaltaan myös 5000k.
Ilman mitään rele-/ tai vastussarjoja xenonit syttyy niinkuin pitääkin ja polttimopiippari ei muistutellut(tosin ei ole ennenkään hälytellyt, jos on halogeeni palanut, auto vm. -03).
Ballastien sijoituksien kanssa piti vähän miettiä, mutta aikansa pähkäiltyään fiksut paikat nekin löysivät.
Vielä illalla täytyy alkaa tappelemaan valojen suuntauksien kanssa, kun tuntuu että lyhkäset näyttää liian ylös ja pitkät liian alas. Ei kuitenkaan halua vastaantulijoita kovin sokaista.
E: Ilmeisesti on niin, että toinen umpion säädöistä on sivuttaiseen suuntaukseen ja toinen korkeuteen? Vai onko pitkille, että lyhkäsille oma korkeudensäätönsä?Viimeksi muokannut Jusutus; 24.1.2012, 10:48.
Comment
-
Kuinka monella teistä on käytössä relevastusjohtosarja tai vastusjohtosarja auton vikavaloailmoa huijaamassa? Lähinnä kiinnostaa paljonko tuollainen 50W suurtehovastus lämpenee? Ja onko ne pitkäikäisiä?
Tein tuohon kesäautooni ihan kokonaan oman relejohtosarjan bi-xenoneile ja nyt tarvin vastukset auton omiin johtoihin huijaamaan ajotietokonetta. Mietin tosiaan että kuinka kuumaksi tuommoset metalliklontit lämpiää ja kestääkö ne vuotta kauemmin?
Oliskohan pärjännyt ihan vaan 20W vastuksilla?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja PeetuXD Näytä viestiJep, mutta olen ihmisten kirjoituksista saanut sen käsityksen että tuo D2S poltin olisi se mikä sinne täytyy laittaa jos xenonit laittaa....
Mutta ostahan ne uudet D2S-umpiot noiden vanhojen tilalle ja laita se xenon-sarja sinne kiinni. Voi olla melkoinen parannus valotehossa, jos vanhoista umpioista ei meinaa valo tulla läpi.
Comment
-
jusutus, voi olla myös niinku itellä oli 99 focuksessa kun jälkkärinä siihen laitoin cobran sarjan että tuotti hajavaloa niin paljon jokasuuntaan että näytti ihan sille että valot ois suunnattu päin taivaita vaikka tosiasiassa oli ihan oikein suunnattu.
Huomasi siitäkin että kaikki risteyksen liikennemerkit hohti sinisenä jo melkein kilometri ennen risteystä, ja kohdalla piti olla jo melkein aurinkolasit päässä jos muuten oli pimeää. Sattu olemaan autossa vielä uudet umpiotkin niin noi cobrat kyllä tuotti aika kivasti valotehoa(itellä oli se 8000K sarja).
Nyt kun omassa A6 2002 avantissa on aivan surkeat umpiot, ja niihin lykkäsin uudet halpis polttimot niin valoteho noin 30-40% siitä mitä oli cobran sarjalla. Alkuperäiset umpiot vaan maksaa liikkeestä riippuen sen 500-800e/kpl niin pitäis varman jonkunlaiset tuninki valot siihen laittaa.
Aika paljon siis umpioilla on kyllä merkitystä tuohon.
Comment
-
Itsellä kans toi Cobran sarja käytössä, ollut jo ~4kk. Ja kertaakaan ei ole vastaantulijat väläytelly valoja et näyttäs jotenki silmille, valojen säätö on normaalissa asennossa eli siis 0 katkaisijassa. Alussa ne näyttää siltä et ne sojottaa mihin sattuu, mutta kun silmä tottuu hajavaloon niin ei ne enää häiritse :)
Comment
-
Juu ei mullekaan niistä kukaan välkytelly valoja, mutta ratsiassa poliisi totes heti alkuunsa(normi puhallusratsia) että noi sun xenonit ei oo ihan sellaset kun pitäis, mutta ei me niihin puututa.
Ja kyllä sen huomas iteki että kun ajo focusta vastaan toisella autolla, niin aika kirkkaat ne oli. Mutta on ne joissakin uusissakin autoissa kyllä melkosen kirkkaat kun vastaan tulee.
Itellä 2sarjaa tuota cobraa käytössä, toisessa on ruvennu pitkät tekemään sellasta jo parin kuukauden käytön jälkeen että palautus pitkästä lyhyeen kestää kymmeniä sekuntteja. Varmaan ois takuuseen menossa mutta ei oo jaksanu nähdä sitä vaivaa kun vähemmän sillä autolla ajelee.
(kyseessä siis 6000k H4 bi-xenonit).
Comment
Comment