Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitänee siis tilata tuo Pro G2 -satsi mikäli se on varsin passeli.

    pkh: Oletko mihin tykännyt berttavitosessa laittaa ballastit kiinni ja meneekö valojen manuaalisen sähköisen korkeudensäädön palikat normaalisti kiinni noiden kanssa?

    JS-Tuningilla tosiaan palvelu pelaa ja sitä saa nopeasti. Ledejä tilanneena ei voi kun suositella.

    Comment


      Minulla oli ballastien kiinnitysraudat kiinnitettynä ohjaustehostimen säiliön suojamuovissa ja toinen siinä ilmanputsarin päällä olevan suojamuovin kyljessä. Ei vaikuta korkeudensäätöön mitenkään, riittää, että poraa läpiviennin "lampunvaihtoluukkuun".

      Näkyvillehän nuo jäi, mutta olipahan helppo ottaa pois katsastuksen ajaksi.

      Comment


        Canbus Pro G2 ballastia ei ole kotona tällä hetkellä. Pitääkin pompsi niitä taas tilata kuitenkin.

        Comment


          Toinen ballasti on tehostajan öljysäiliössä kiinni ja toinen ilmanputsarikotelon ja umpion välissä.

          Comment


            Nyt on taas Canbus Pro G2 ballastia muutamia kotona ja niiden seuraajaa S99 ballastia enemmänkin hyllyssä.

            Comment


            • Tuolla tuosta audi a3 tuulilasin puuhkijöistä oli juttua niin kaverin v50 volvosta kärähti kans pyyhkijöiden moottori kun xenoneita laitto, ja oli kyllä ihan laadukkaat eikä mitkään kiinan xenonit.

              Onko jollain täällä kokemusta erikseen noista 35W ja 55W xenoneista, että kuinkakohan suuri ero niissä on?? oon mietiskelly hommaavani audiin xenonit ja ettei turhaan sijota ylimäärästä noihin 55W ellei niistä paljoa apua ole.

              Comment


              • Missä muussa maassa tehdään jälkiasennus xenoneita kuin kiinassa?

                Comment


                  Ei ole kokemusta, mutta olisiko ne noin 30% tehokkaammat kuin 35w. Lyhyisiin valoihin varmasti riittää vallan hyvin 35 wattiset. Varsinkin jos on heijastinumpiot, joihin en kyllä henkkohtaisesti xenoneita edes laittaisi häikäisyn takia.

                  Comment


                  • Mikäs tämä pyyhkijänmoottori-palamis-juttu oikeen on? Sehän on ihan tavallinen käämitetty hiiliharjamoottori ja se ei pala mistään xenoneista. Se on sitten taas eriasia jos moottorin yhteydessä on jotain ohjainelektroniikka joka on vaurioitunut ja koko moottori tulee kerralla ja tästä on lähtenyt legenda kiertämään.

                    Mullon nyt toi ylempänä mainitsema Morimoton 50W xenonit relesarjalla kiinni ja kyllä ovat hiukan kirkkaammat mitä edellinen 35W sarja, mutta ei niin paljon kuin ehkä odotin.

                    Comment


                      2004-> A3 on valot ja pyyhkijänmoottori samassa väylässä. Xenonien sytytysliipaisu vissiin tekee niin suuren piikin joka menee linjaa pitkin ja särkee moottorin.

                      Comment


                      • Onkohan se sittenkin joku induktio tyyppinen moottori jossa joka kulmalle on transistorit..?

                        Comment


                          Missä muussa maassa tehdään jälkiasennus xenoneita kuin kiinassa?
                          Etelä-Koreassa, muistaakseni viellä maailmalla johtava ballastien valmistaja joita sitten kiinalaiset kopioivat.

                          Comment


                            Ajattelin vaihtaa oman auton (profiilin B6) lyhyiden valojen xenon -polttimot uusiin.

                            Suositelkaapa jotain laadukkaita xenoneita, jotka kannattaisi ostaa? Mistä niitä kannattaa hankkia ja paljonko moiset kustantaa?

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                              Ajattelin vaihtaa oman auton (profiilin B6) lyhyiden valojen xenon -polttimot uusiin.

                              Suositelkaapa jotain laadukkaita xenoneita, jotka kannattaisi ostaa? Mistä niitä kannattaa hankkia ja paljonko moiset kustantaa?
                              Sinulla tod. näk. D1S. Itse valitsisin (ja valitsinkin) polttimot valmistajalta, joka tekee ensiasennuspolttimoita - eli lähinnä Philips tai Osram. Ainakin edellisissä Philipsin D2S+ polttimoissa oli "Made in Germany" leimat ja ei mitään valittamista.

                              Toinen vaihtoehto toki on säästää ja ostaa "kiinanpolttimot", mutta niissä lienee isoja eroja laadun suhteen - eli parempi tietää mitä ostaa. Johonkin vertailuun joskus törmäsin, ja niin valotehossa kuin värilämmössä oli eroja. Itsellä oli jonkun aikaa "laadukkaat kiinapolttimot", mutta ainakin D2S B6 on suht. herkkä polttimoiden suhteen, ja noissa valo värisi selvästi.

                              Comment


                                Sinulla tod. näk. D1S. Itse valitsisin (ja valitsinkin) polttimot valmistajalta, joka tekee ensiasennuspolttimoita - eli lähinnä Philips tai Osram. Ainakin edellisissä Philipsin D2S+ polttimoissa oli "Made in Germany" leimat ja ei mitään valittamista.
                                Juu, pitääkin ensin selvittää polttimon tyyppi. Mistähän tuo helpoiten selvisi, onko ainoa mahdollisuus purkaa vanhat polttimot ensin pois ja katsoa mitä mallia ovat? Kyseessä siis orkkis-xenonit.

                                Philips tai Osram kuullostaa luotettavalta, Kiinan ihmeet jätän mielelläni kaupan hyllyyn.

                                Comment


                                  Joopa. Lentävät oli pysäyttäny mamman eilen. Toinen plussan heinäkuussa uusituista polttimista ihan punainen. On noita yhdet vielä kaapissa varalla mutta tällä kertaa meni kyllä kiinantytön lamppu vähän turhan nopeasti. Muutama tuhat kilometriä se kesti eli <50h.

                                  Comment


                                    Mistähän tuo helpoiten selvisi, onko ainoa mahdollisuus purkaa vanhat polttimot ensin pois ja katsoa mitä mallia ovat?
                                    Laita mulle vaikka privana valmistenumero ja varustetarrasta PR-numerot jotka alkavat 8E tai 8J. Kuten dumo sanoi D1S on todennäköisempi, mulla olisi hyllyssä pari D2S polttimoa sopivasti.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                      Laita mulle vaikka privana valmistenumero ja varustetarrasta PR-numerot jotka alkavat 8E tai 8J. Kuten dumo sanoi D1S on todennäköisempi, mulla olisi hyllyssä pari D2S polttimoa sopivasti.
                                      Niin - tuo on yksi vaihtoehto, tai sitten ihan luet siitä umpion päältä ja/tai takaa polttimotyypin :). Näkyy kyllä ihan selvästi.

                                      Comment


                                      • Minulla oli ballastien kiinnitysraudat kiinnitettynä ohjaustehostimen säiliön suojamuovissa ja toinen siinä ilmanputsarin päällä olevan suojamuovin kyljessä. Ei vaikuta korkeudensäätöön mitenkään, riittää, että poraa läpiviennin "lampunvaihtoluukkuun".

                                        Näkyvillehän nuo jäi, mutta olipahan helppo ottaa pois katsastuksen ajaksi.
                                        Eihän niitä ballasteja tarvitse katsarille ottaa irti? Kuhan laittaa halogeenit tilalle jos on laittomat versiot xenoneista. Vai olenko väärässä.

                                        Comment


                                          Juu, saa kai ne nähtävästi jäädä sinne, kunhan polttimot vaihtaa. Jokainen tyylillään. :) Keväisin oli katsastus, niin tuli vaihdettua xenonit keulalle takaisin vasta syksyllä.

                                          Comment


                                            Ilkan auto on valmistenumeroltaan 2003 mallia, niissä on kaikissa jo D1S. 2002 malleissa on molempia.

                                            Comment


                                            • tuli tänään asenneltua Cobran xenonit ja niihin canbus pro-balastit ja täytyy sanoa että oli fiksuin ostos aikoihin.

                                              Asennus oli ainakin helppo ja selkeä, osat tuli postissa muutamassa päivässä alumiini salkussa xenonkauppa.fi valmistaja lupaa polttimolle 12kk takuun ja balastille 12-18kk takuun. Lupailevat että esim audeissa ei enää pitäisi ilmetä mitään ongelmia xenonien ollessa kiinne eikä ainakaan omassa tullut mitään ongelmia b7 vastaan viellä

                                              Comment


                                                Ilkan auto on valmistenumeroltaan 2003 mallia, niissä on kaikissa jo D1S. 2002 malleissa on molempia.
                                                Kiitos tiedosta Jani.

                                                Comment


                                                • Moi Mulla olis Ollon jälkiasennus sarja mut nytten rupeaa oleen syttymis ongelmaa oleen yhdessä polttimossa useamman kerran joskus täytyy sytytellä ennen kun herää henkiin,Liitoksia olen tarkistellu ja kunnossa tuntus olevan eli ballasti vai poltinko juonittelee? vai ostanko suosiolla uuden sarjan.

                                                  Comment


                                                  • Halpispolttimot teki itsellä tuota kun kelit kylmeni.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                      2004-> A3 on valot ja pyyhkijänmoottori samassa väylässä. Xenonien sytytysliipaisu vissiin tekee niin suuren piikin joka menee linjaa pitkin ja särkee moottorin.
                                                      Eli toisin sanoen tämä on 8P-koppaisten kolmosten ongelma ainoastaan?
                                                      Josko tässä omaan 8L:ään laittelisi 4300k H7R:t mahdollisesti...

                                                      Comment


                                                      • Keskustelua lukeneena hieman hämmentää, joten jos viitsisitte selventää (autoasioissa) tyhmälle...

                                                        Onko ne jälkiasennus-xenonit laittomia vai eivät? Meneekö ne jälkiasennettuina siis ajovaloiksi vai pitkiksi valoiksi vai molemmiksi? Helpoimmalla vissiin pääsee kun laittaa ammattilaisen asentamaan kun itsellä ei niin kokemusta ole?

                                                        Comment


                                                        • Ilmeisesti tuohon profiilisi TT:hen olisi tarkoitus saada xenonit nokalle, vai? Jotta ne olisivat lailliset, pitää olla pesurit, automaattinen korkeudensäätö sekä tietenkin xenonille hyväksytyt umpiot, eli luultavasti käytännössä alkuperäiset.

                                                          Comment


                                                            On ne. Saadakseen laillisesti xenonit esim. tuohon sun TT:seen, pitää olla xenoneille hyväksytyt umpiot, automaattinen valojen korkeussäätö ja pesurit valoille. Heitän arviona, että 98% jälkiasennusxenonit asentaneilla ei täyty tuo vaatimus automaattisesta korkeussäädöstä.

                                                            Comment


                                                              Jatketaan samalla linjalla. Mites menee vaikka profiilin autojen kanssa kun molemmissa on alkuperäisenä lähivaloissa kaasupurkausvalot ja pitkissä halogeenit. Onko jälkiasennus xenonpitkät sitten lailliset vai laittomat?
                                                              Viimeksi muokannut hopsis; 14.11.2011, 09:14.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X