Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei sitä yleensä löydy, ellei ole jo tehtaalta tullut xenoneilla.

    Eli jos lailliset haluaa, pitää hommata joko alkuperäiset tai jälkiasenteiset xenon-umpiot ja viritellä niille automaattinen korkeudensäätö.

    Comment


      Onkohan se hankala viritellä noihin orkku umpioihin ?

      Comment


      • Nyt tämä menee ihan arpomiseksi, koska itselläni ei ole kokemusta A6-korimallista, mutta veikkaan, että tarvitset tällaisen sarjan. Lisäksi pitää tietenkin olla ne alkuperäiset xenon-umpiot, ja lopuksi xenonit tarvitsee koodata käyttöön. En osaa sanoa, tarvitseeko lisäksi jonkin älypurkin, mutta toivottavasti joku muu tietää asiasta enemmän. Täällä on Kallen kirjoittama pikkutarkka kuvaus saman homman tekemisestä B7-koriin, josta saat varmaan vähän vinkkejä.

        Ihan pieni operaatiohan tuo ei ole.

        Comment


        • Ja vastaukset näihinkin Matiaksen kysymyksiin olisi löytyt tästä ketjusta. Ymmärrettävää toki on jos ei jaksa montaa sivua kahlata läpi.

          AKE:n sivuilla on hyvin yksinkertainen ohjeistus siihen mitä autosta tulee löytyä xenon-valoilla, mutta nyrkkisääntö on:
          - Hyväksytyt umptio D-kannalla, H-kantaiset xenonit eivät suurin osa ole E-hyväksyttyjä. Tätä tuskin kukaan jaksaa sen kummemmin tarkastaa kunhan umpiossa on hyväksyntä
          - Pesurit vuosimallista riippumatta
          - Manuaalinen korkeudensäätö kabiinista tai automaattinen korkeudensäätö vuosimallista riippuen

          Comment


          • - Pesurit vuosimallista riippumatta
            Paitsi jos pystyt esim maahantuojalta saamalla lapulla todistamaan ,että xenonit on alkuperäiset ilman pesureita niinkuin minulla ja se lukee vielä rekisteriotteessakin tosin autokin on -96.

            Comment


              Onko jollain tietoa onko -02 A6 joku polttimon säästö systeemi ettei antaisi kaikkia 12V polttimolle?
              Itsellä tuli asennettaessa sellainen ongelma vastaan että xenonit vain vilkkuivat kun ne oli kiinni. Kyseessä oli just xenonkaupasta tilattu setti.

              Comment


              • Itellä Coupessa normiumpioissa xenonit, ei mennyt katsastuksesta läpi koska umpio ei ole xenoneille tarkoitettu, sielä se syynäs ja yritti lukea siitä lasista mitä lukee.. Ei ole paha homma vaihtaa polttimoita katsastuksen ajaksi :)

                Comment


                  Ja ettei nuo säännöt menisi liian helpoiksi niin AKE:n ohjeista löytyy vielä tällainen kohta:
                  "Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
                  liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
                  ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
                  DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
                  suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Nikke
                    Late: Ei siihen selvyyttä tullut, mutta sain ne toimimaan muuten normaalisti, ainoastaan se merkkivalo jäi hehkumaan mittaristoon. Yhtenä iltana kävin ajelemassa xenonit pitkissäkin ja harmittaa kyllä että niitä ei saa toimimaan ilman häiriöitä... Sen verran itteeni ärsyttää se merkkivalo että hyllyssä sarja lepää..
                    Tarkotatko pitkien merkkivaloa? Jää silleen kelmeästi hehkumaan mittaristoon? Mulla oli sama ongelma ja tilasin jsahlmanilta vastukset pitkiin valoihin, niin ei hehku enää.

                    Comment


                      Juurikin näin. Pitänee tuota kokeilla.

                      Comment


                        Onko jollain kokemusta xenonkauppa.fi relesarjasta ? Miten ne litteät johdot menevät ?

                        Comment


                        • Lainaan tätä aihetta, koska aiheesta varmasti jo keskusteltu, mutta ei löydä edes etsimällä.
                          Olen juuri ostanut B7-korisen A4 Avantin, jossa on tehtaan xenon-valot.
                          Onko markkinoilla olemassa umpioita, jotka kävisivät autoon suoraan, joilla saisi uusimman sukupolven audien led-päivävalot? eBay:stä nopeasti löytää kyllä useita, mutta miten, pysyykö toimivuus xenoneilla, vai täytyykö tyytyä halogeeneihin?

                          Anteeksi jos aiheesta on jossain muualla jo keskusteltu maailman sivut.

                          -svante

                          Comment


                          • Meikäläinen teki pienen kokeellisen testin. Vanhassa A8:ssa oli niin surkeat pitkät, että pakko oli kokeilla jotain. Asensin vanhojen projektorien tilalle D2S polttimolliset 3" bi-xenonit. Olin eilen perjantaina ihme kyllä selvin päin, joten kävin vähän testailemassa aikaansaannoksia pimeellä ja pakko todeta että nyt näkee. Hommana tuo oli aika simppeli. Umpiot joutui purkamaan ja aluminista kehikkoa vähän työstämään jotta isompi "silmä" mahtui tilalle. Ruuvin reijät osui noissa Hellan projektoreissa aika liki, muttei ihan kohdalleen. Testit jatkuu kunhan saan uudet ballastit aikansa eläneiden tilelle.



                            Vielä kun jostain löytäisi "xenon-merkinnöillä" varustetun päälilasin, niin ei tarvisi itse kaiverrella.

                            Comment


                            • Kahlasin ketjua läpi mutta näytti keskittyvän enemmän jälkiasennusxenoneihin... Kysynpä apuja tässä topikissa kuitenkin.

                              Voisiko joku asiaan perehtynyt vinkata, että mitkä ovat _hyvät_ polttimot tehdasasenteisiin (A6/4F) valoihin? Toinen valo meni punaiseksi (mittarissa 135tkm) eli polttimon elinkaari on lopussa. Marmorilla uudet maksaa 112€/kpl ja ebayssä myydään muutamalla kympillä pareja... Oletettavasti merkkiliikelisä on taas sen vähintään 100%... Linkki hyväksi todettuun ebay-osaan tai muuhun vaikka kotimaiseenkin myyjän olisi kiva.

                              Lisäksi olisi varmasti järkevää vaihtaa parkki/DRL -polttimot samalla. Suosituksia tälle tyypille? Onko joku ebayssä (tai muualla) myytävä ledipoltin osoittautunut luotettavaksi ja tyylikkääksi (ei ns. "amisteinituninkia")?

                              Comment


                                www.js-tuning.com

                                Tuolta on ainakin menestyksekkäästi ostettu kohtuullisen paljon noita polttimoita. Enemmän on myyty onneksi kuin takuisiin vaihdettu :D

                                Comment


                                  http://www.meronet.com/catalog/index.php?cPath=22

                                  Tuolla on ainakin välillä ollut edullisesti Osramia ym. merkkipolttimoa. On minulla kyllä kiinalaisetkin (Ollo) hyvin kestänyt lisäpitkissä.

                                  Comment


                                    Onkos joku koittanut katsastaa jälk.xenoneiden kanssa A6 jossa on vakioumpio jossa on se DCR tai joku hyväksyntä?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Matiask Näytä viesti
                                      Onkos joku koittanut katsastaa jälk.xenoneiden kanssa A6 jossa on vakioumpio jossa on se DCR tai joku hyväksyntä?
                                      A6 ei ole koskaan omistuksessa ollut joten sellaista ei ole tullut leimattua. A4 sitten taas kyllä, ja muutama muunkin valmistajan malli. Nämä on niin tapauskohtaisia juttuja, toisella menee läpi, toisella ei.

                                      Melkein suositeltavaa vaihtaa polttimot halogeneihin leimaa varten jos ei halua riskiä ottaa että otteeseen tulee merkintä. Ballastit ja johdotuksethan sinne saa jäädä, niitä ei kielletä.

                                      Comment


                                        Pimeyden saavuttua on tässä tullut testattua noiden xenonien syttymisaikoja. Havaintona voidaan sanoa että lyhkäsissä nämä uudetkin jälkiasennusxenonit syttyvät erittäin nopeasti. Pitkissä taas ei.
                                        Eli tässäkin tulee se havainto harha ballastien hitaudesta.

                                        Comment


                                          Joo onhan ne vähän tapauskohtaisia tilanteita.
                                          Joo kyllä nuo ballastit aika nopsaan nykyjään jo syttyy, ainakin jos vetää suoraan akulta eikä edes koita orkkispiuhojen kautta.
                                          Puhutaan että ballasteissa on paljon eroja, mutta ei niissä niin kauheasti taida olla mitä nyt kun asensin kaverin autoon OLLON setin ja omassa autossa on hieman kalliimpi saksalainen setti jossa jälleenmyyjä koekäyttää koko setin, niin aivan samanlaisia.
                                          Saman verran otti virtaa sytytyksessä ja lämpimänä ja valoteho oli juurikin sama.

                                          Comment


                                            Virran oton mittaukseen tarvitset laitteet samoin kun valotehon mittaamiseen. Oliko teillä tämmöiset?
                                            Itse asentelen ja suurinpiirtein kaikki asennellaan nykyään auton omien valojohtejen kautta. Virranotto syttyessään on nykyään niin pieni että kestaa orkkis johdot ja sulakkeet.
                                            Halvemmissa ballasteissa virranotto syttyessään on edelleen 7-9A luokkaa mutta nopeasti se laskee.

                                            Comment


                                              Kyllä löytyi

                                              Comment


                                              • Heitin tuossa Ollon xenonit lähi- ja kaukovaloihin. Lähivaloissa on linssiumpiot, joten valokuvio on melko hyvä ja kuvion yläosassa menee tarkka raja, joten ei pitäisi vastaantulijoita häikäistä. Kaukovalot nyt meinaa vähän häikäistä, mutta kunhan muistaa ajoissa räpätä pitkät pois, niin eiköhän nuo voi olla tuolla :) Jos vielä jaksaisin umpiot ja umpion lasin puhdistaa kunnolla, niin hajavaloa olisi vielä vähemmän, mutta valoteho olisi hieman parempi. Jospa sitä talven aikana vielä löytäisi parin tuolle Hellan kolmetonniselle, niin saisin vielä paremmat kaukovalot ;)

                                                Tuli tuossa virranotosta mieleen, että auttaisiko tuohon syttymisaikaan jos laittaisin paksummat kaapelit akulta releen kautta ballastille? Eipä nuo kovinkaan pitkät syttymisajat ole ja lähivaloilla ei tuo syttymisaika haittaa, koska ne palaa kokoajan, mutta kaukovalojen syttymisaikaa lyhentäisin mielelläni.

                                                Comment


                                                  Se kaukovalojen syttymisaika ei vain lyhene vaikka laittaa relesarjan. Edellyttäen että auton omat johdot ovat edes kohtuullisessa kunnossa.
                                                  Uusilla hyvillä ballasteilla syttymisaika on lyhyt mutta tuo lähivalo xenon ja kaukovalo xenon tekee hiukan harhaa silmille jolloin se valehtelee että se syttyisi kauhean hitaasti.
                                                  Jälkiasennus xenonissa on jo syttyessäänkin enemmän lumeneita tarjolla kuin 55W halogeenipolttimossa.

                                                  Comment


                                                    Nyt ei tyhmä ymmärrä että mitä eroa on lähivaloxenonissa ja kaukovaloxenonissa? Omassa A4:sessa kun molemmat valot on toteutettu H7-polttimolla.

                                                    Siksi kyselen kun hakusessa olisi mahdollisimman nopeasti syttyvät xenonit jotka ei aiheuttaisi radiohäiriöitä. Nykyiset on Ollon HLX:t ja jonkinverran rätisee edelleen radio heikommassa kentässä kun lähivalot päällä vs. pois päältä.

                                                    Comment


                                                      Tekeekö lähivalon projektori sitten tuon efektin eli näyttää kirkastuvan nopeammin kuin pitkän valon perinteinen heijastin?

                                                      Comment


                                                        Omaani vaihdoin depon umpiot ja todellakin tuntuu että sama sarja syttyy nopeammin nyt kun ennen heijastin umpiossa. Kaukovaloissa taas jatkuu edelleen se hidas fiilis ja sielläkin samanlainen sarja.

                                                        Comment


                                                        • Kertoisko joku vaihtoehdot, kun vaatimukset ois seuraavat:

                                                          - Xenon d2s lyhkäsille
                                                          - facelift malli
                                                          - ei angel eyeseitä eikä devileitä yms. skeidaa
                                                          - sopii b5 a4 keulille
                                                          - valotehoa sais olla saman verran kuin depon b5 xenon(ei facelift) umpioissa.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäiset umpiot on kaikkein paras.

                                                            Comment


                                                            • Mitä meinaat alkuperäisillä? hellan/valeon valmistamat joissa d2s lyhkäsille ja facelift malli? mistä saa ja mitä kustantaa?

                                                              Edit. Tokihan laakkosen tiskiltä saa niitä alkuperäisiä, mutta sillä rahalla saa varmaan turbon tai kaksi heidän hinnoittelun tuntien eli mistä muualta niitä saa ja mihin hintaan.
                                                              Viimeksi muokannut Regu; 10.9.2011, 19:13.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X