Alkuperäinen kirjoittaja s-line
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Kuinka tärkeä on tuon ajovalopesimien olemassaolo xenon asennuksissa?
Tuossa kun kaikenlaista kirjoitusta selaa, niin yhtä kirjavaa on tulkinnat.
itseäni vaan kiinnostais tietää.
Autossa ei orginaali pesureita. (a4 b5 -98)
umpiot on DC (siis ostanut uudet xenon-umpiot) vielä on tuossa paketissaan.
Ballastit ja polttimot on tulonpäällä, ehkä 2 vrk:n sisään on mulla.
Mutta joo onko jotain puolustuksia, että ei tarvitsis olla pesureita kun ei orginaalistikaan autossa ole.
Joissain oli että esim takalasin pesurista on tehty / mainattu tehdä pesurit eteen.
Itse ei vaan jaksais mitään pesureita alkaa väsäämään.
Ja ei myöskään katsastusmiehen iloksi alkaa polttimoita vaihtamaan, josko omassa umiossa edes mahdollistakaan??
Onko siis oikeita kokemuksia asiasta. Kirjoituksia on vaikka kuinka.
mutta ihan sellaista että sinulla itselläsi on xenonit, mutta ei pesureita. ja katsastusmies on yhdistelmään olut tyytyväinen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jurmo111 Näytä viestiKuinka tärkeä on tuon ajovalopesimien olemassaolo xenon asennuksissa?
Tuossa kun kaikenlaista kirjoitusta selaa, niin yhtä kirjavaa on tulkinnat.
itseäni vaan kiinnostais tietää.
Autossa ei orginaali pesureita. (a4 b5 -98)
umpiot on DC (siis ostanut uudet xenon-umpiot) vielä on tuossa paketissaan.
Ballastit ja polttimot on tulonpäällä, ehkä 2 vrk:n sisään on mulla.
Mutta joo onko jotain puolustuksia, että ei tarvitsis olla pesureita kun ei orginaalistikaan autossa ole.
Joissain oli että esim takalasin pesurista on tehty / mainattu tehdä pesurit eteen.
Itse ei vaan jaksais mitään pesureita alkaa väsäämään.
Ja ei myöskään katsastusmiehen iloksi alkaa polttimoita vaihtamaan, josko omassa umiossa edes mahdollistakaan??
Onko siis oikeita kokemuksia asiasta. Kirjoituksia on vaikka kuinka.
mutta ihan sellaista että sinulla itselläsi on xenonit, mutta ei pesureita. ja katsastusmies on yhdistelmään olut tyytyväinen.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf
Comment
-
Tuo pesuri vaatimus on jotekin kummallinen. Ymmärrän kyllä syyn, mutta se kummastuttaa, että siinäkin on poikkeuksia ettei sitten jossain vaadita. Lopputulos siten onkin se, että liikenteessä voi olla autoja xenoneilla ja ilman pesureita. Miksei sitten saman tien vain jättää pesurit suositukseksi ja sallia ilman pesureita, jos autossa ei niitä alunperinkään ole ollut.
Automaattinen korkeudensäätö on myös vastaava erikoisuus.. vaaditaan, mutta muutama poikkeus ettei tarvitse. mm. omassa B5:ssa ei korkeudensäätöä tarvitse, kun sattuu juuri tiettyyn väliin rekisteröidyksi. Ja sitten pari kuukautta myöhemmin rekisteröityihin vaaditaan, vaikka valot olisi täysin samat joka tapauksessa :)
Comment
-
No tuossahan se on kutakuinkin selkeesti, aattelimpa vaan että JOS kuitenkin on joitain poikkeuksia tms..
DOT merkintä ois oma juttu. (auttaiskohan hopeatussi??) ;)
Täytyypä siis vaan kait ottaa pikkupikkusuuttimet ja ruuvata pikkupikkupuskuriin. Tai jonnekin umpion kulmaan, toi voois olla aika huomaamaton.
Onkos tuossa jotain säädöksiä, että millä päineella ja kuinka puhtaaksi pitää pesureiden ruikkia.
vai onko vaan, että kunhan pissa lentää, niin asia OK.
Itselläni on 9 kuukautena rekisteröity(-98), joten automaattista korkeuden säätöä ei tarvii.
Comment
-
Ja itse itselleni vastaten. Pitää kuulemma ostaa Audicenterin mukaan sekä ballasti, että polttimo, kun ovat yhtä puuta ja hintaa on vain 650e. Voiko joku vahvistaa tuon ja onko kellään vinkkejä mistä voisi löytyä vähän huokeemmalla hinnalla kyseinen tuote? Varaosanumerokin olisi kiva.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60215
Laitoin yv:tä
Pyörittämällä lähtee, kun samalla levittää alumiinisen xenonyksikön ja muovisen kiinnityspinnan välissä olevaa 1,5 cm pitkää "kieltä" (muovia) . Kieliä on 2 kpl ja pitää kokeilla, että kumpi niistä vapauttaa lukituksen. Itsekin tuon muutaman kerran aukaissut ja aina joutuu pähkäilemään, että miten se aukeaa ja vieläkään ei muista satavarmasti. Joka tapauksessa umpio pitää olla irroitettuna pöydällä, jotta sisälle näkee kunnolla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja topex84 Näytä viestisaitko Samppan selvytttä tuohon "brakes" juttuun..? sama homma täällä mutta lyhyissä!
Ainoa yhdistävä tekijä näillä tapauksilla oli kova pakkanen. En tiedä voisiko olla vaikutusta? voishan ne ballastit koittaa siirtää hieman lämpimämpään paikkaan, nyt ovat puskurin sisällä kiinni. Haukkaakohan nuo ballastit jotenkin enemmän virtaa jos ovat oikeinkin kohmeiset?
Ajattelin vielä kokeilla eri akulla, jos ei auta niin halogenit takas pitkiin. Lyhyissä ei mitään ongelmia.
Onko sulla relesarja niissä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SamppaN Näytä viestiEipä se asia oikein ole selvinnyt. Luulin jo että siitä vaivasta päästiin kunnes taas eilen heitti brakes herjat pitkästä aikaa kun olin työreissulla. Pari viikkoa sitten eri reissulla oli paljon pitkien räpsyttelyä eikä mitään ongelmia. Mystistä...
Ainoa yhdistävä tekijä näillä tapauksilla oli kova pakkanen. En tiedä voisiko olla vaikutusta? voishan ne ballastit koittaa siirtää hieman lämpimämpään paikkaan, nyt ovat puskurin sisällä kiinni. Haukkaakohan nuo ballastit jotenkin enemmän virtaa jos ovat oikeinkin kohmeiset?
Ajattelin vielä kokeilla eri akulla, jos ei auta niin halogenit takas pitkiin. Lyhyissä ei mitään ongelmia.
Onko sulla relesarja niissä?
Comment
-
Tuskailua riittää xenonsarjojen kanssa (kokeilualustana A4 B5 facelift):
- 6000K on ihan liian siniset, mutta 4300K onkin sitten jo ihan kusenkeltaiset. Pitää vissiin seuraavaksi hankkia 5000K.
- Radion kuuluvuudessa häiriöitä on Ollon sarjan kanssa "riittävästi", kun taas ebay:n halvimman 50W-sarjan kanssa ei minkäänlaisia
- Kirkastumisaika on Ollon sarjassa ok, mutta halpissetissä aivan onneton, varmaan puoli minuuttia, eipähän tarvi niitä ainakin pitkiin valoihin kaavailla.
- Valoteho ei häikäise, mutta siihen jotain apuja löytyisi varmaan umpion sisuksien putsaamisesta. Kuinkakohan kirkkaita valoja B5:lta voi odottaakaan, verrattuna vaikkapa II Octaviaan, jossa on kai maailman kirkkaimmat valot?
Comment
-
Olikos se nyt niin että pitkissävaloissa ei tarvinut tuota korkeussäätöä olla? Eli jos menen katsastukseen voin jättää xenonit pitkiin? Umpiossa lukee H7 or DS2.
Comment
-
Apuja tarvitaan..
Laitoin B6 -04 Canbus-väyläset 50w 6000K sarjan lyhkäsiin. Mutta nyt valittaa aina käynnistäessä "breaks" ja kuskinpuolen valo ei syty, kun ottaa kerran virrat pois niin tuo ilmoitus häviää,mutta luistonestovalo jää palamaan, kolmannella yrityksellä katoaa aina kaikki "vikailmoitukset", mutta tuo kuskinpuolen valo ei siltikään aina syty.. Akku on alkuperäinen ja akkuvesi on kohdillaan! Jotain relesarjaa? Virta suoraan akulta? mikä voisi auttaa?
Comment
-
Joskus aikaisemmin tein topikin b7:n xenon ongelmasta jossa ongelmana oli xenonien räpsyminen ja korkeuden säädön puute. Autossa siis tehtaan xenonit. Akku sanoi sopimuksen irti ja räpsyminen loppui uuden akun myötä, mutta valot näyttää edelleen ihan nokan eteen. Huomasin kerran kun olin auton vieressä käynnistyksen aikana että linssit liikkuu heti kun auto käynnistyy, mutta xenonit ei pala tuolloin, eli valokytkin asennossa 0. Liikkeestä huomaa selkeesti että menee ylös ja sitten takas alas. Mutta kun xenonit kääntää päälle niin ei tätä säätö liikettä tapahdu. Korkeuden säätö mokkulatkin näytti ehjiltä ja piuhat kiinni ja pistokkeetkin irti käytettiin syksyllä kun talvirenkaat vaihdettiin. Vika koodien luku ei ole onnistunut käypäsen piuhan puuttuessa ja laakkonen pyytää turhan paljon siitä lystistä. Pitänee ostaa kyllä can-väylään käypänen piuha niin olis sitten jotain hyötyäkin siitä. Tuossahan kun on ilmeisesti d1s polttimot ja niissä on oma sytytin niin voiko näissä olla syyllisyyttä? Vai onko kyseessä se aivan sika kallis ohjausyksikkö? Kiitos ja anteeks.. =)
Comment
Comment