Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • umpion lasi voi olla hyväksytty sekä xenoneille että halogeeneille. Esim. B6:n valoissa ainoa ero näiden välillä on polttimon kiinnitys. Xenon-hyväksytyt umpiot ovat aina linssillä ja ainoat hyväksytyt xenon-polttimot ovat D-kannalla. H-kantaiset xenonit ovat aina laittomia, mutta harvemmin inssit kai polttimoiden kantoja tutkivat.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
      umpion lasi voi olla hyväksytty sekä xenoneille että halogeeneille. Esim. B6:n valoissa ainoa ero näiden välillä on polttimon kiinnitys. Xenon-hyväksytyt umpiot ovat aina linssillä ja ainoat hyväksytyt xenon-polttimot ovat D-kannalla. H-kantaiset xenonit ovat aina laittomia, mutta harvemmin inssit kai polttimoiden kantoja tutkivat.
      Mihin perustuu tuo laittomuus? Ainakin AKE:n ohjeen mukaan nuo h-kantaisetkin pitää hyväksyä jos on tarvittavat hyväksynnät+pesurit+mahdollinen korkeudensäätö (autom./manuaali/ei ollenkaan iästä riippuen).

      Comment


      • H-kantaisissa ei ole ajovaloilta aina vaadittavaa E-hyväksyntää. Itse poltin on siis laiton tieliikenteeseen.

        Comment


          Tuli vielä mieleen, että eikös se polttimon "ulkopuolinen lanka" kuulu osoittaa ylöspäin, kuvassa tuo musta juttu?
          Meneekö se sit muuhun asentoon? Luulisin ainaki ettei menis. Miksihän mulla on sellanen muistikuva ettei mulla ois tota ulkopuolista lankaa?

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja pkh
            Mihin perustuu tuo laittomuus? Ainakin AKE:n ohjeen mukaan nuo h-kantaisetkin pitää hyväksyä jos on tarvittavat hyväksynnät+pesurit+mahdollinen korkeudensäätö
            Ainakin multa inssi katto vaan hyväksynnät umpiosta (DC = xenon-lähivalot, DR = xenon-pitkät, DCR = xenon-lyhyet ja -pitkät) ja kokeili että pesurit ja manuaalinen säätö toimii. Ja tiesi kyllä että noi on jälkiasennukset (H3) kun vielä sanoi että varmaan 99% näistä on laittomia. Noi siis A3:n orkkis facelift-umpiot.

            Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli
            Xenon-hyväksytyt umpiot ovat aina linssillä ja ainoat hyväksytyt xenon-polttimot ovat D-kannalla.
            Onhan esim. Volvon ja Mersun iäkkäämmät orkkis-xenonit heijastimella. Sitä en tiedä onko olemassa halogeeni-heijastinumpiota josta löytyis xenon-hyväksyntä, tuskin. Ainakin AMP:stä sanotaan näin: "AMP Xenon-muutossarjat ovat E13-hyväksyttyjä".
            Viimeksi muokannut sonikk; 16.10.2009, 14:23.

            Comment


            • Jsahlman varmaan voi selventää, mutta kaikki H-kannalla olevat sarjat joihin itse olen törmännyt ovat olleet hyksytty vain ballastin osalta. Polttimossa ei ole ollut merkintöjä.

              Kuullosaa oudolta, että orkkisxenonit olisivat heijastimella, mutta voihan näin ko. merkkien kohdalla olla. Audista oli nyt puhe :)

              Comment


              • Mulla oli ainaki H1 xenonpolttimossa E-hyväksyntä...

                Comment


                • Tässä yrittänyt selvitellä mikä on oikea paketti 8P malliin.
                  Canväylä pakettakin tuntuu löytyvän.
                  Xenonkaupan Cobria miettinyt kun ainut jossa on 2 takuu ballasteille.
                  edit: onko tämä tämä oikea valinta?

                  Eniten häiritsee se kun audi-sport.netin forumilla toitotetaan, että 8P malliin jos asennat HID paketit niin se polttaa pyyhkijän moottorin.
                  http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t=68084
                  http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t=78093
                  Viimeksi muokannut Kennedy; 17.10.2009, 11:46.

                  Comment


                  • Kertokaahan ummikolle mitkä xenon valot audi s4 b5 faceliftissä on vakiona ?
                    Minkälaiset uudet kantsis hommaa ?

                    Tällä hetkellä kyl näyttäis et ne on joku 5000k tai 6000k. Kumminkin silmää miellyttävä väri tällä hetkellä. Joku 8000k vois olla kovasana.

                    Comment


                    • B5:ssä on lähivaloissa D2S xenon, 4300K. Pitkissä H7 halogeeni. Linssivalolliseen melkein laittaisin 5000K lähivaloon ja kirkkaaseen pitkään 4300K pitkään, niin tulisi tasainen lopputulos. 8000K on jo todella sinisen näköistä tuning omaista valoa, jossa ennenkaikkea valoteho on huomattavasti heikompi.

                      Comment


                        Itelläni oli aikonaan 6000k lyhyissä, niin vaihdoin pois, kun valoteho oli jo aika heikko.
                        Tilalle laitoin 5000k, niin alkoi näkeen paremmin. Jos sitä näkyvyyttä haluaa, niin 4300-5000 on noi oikeat lämpötilat noille kyllä.

                        Comment


                        • Joku 8000k vois olla kovasana.
                          No se on ihan mistä tykkää mutta mulla oli ennen 6000k ja nyt 4300 ja kyllä jälkimmäiset paljon paremmat. 8000k jo tosi amiksen näköset mun mielestä ja valotehokin tosiaan huonompi.

                          Comment


                          • Noniin nyt olen paremman valaistunut. Sen kyllä uskallan sano et mulla ei ole 4300K
                            Sen verta valkoinen on valo.

                            Comment


                            • 4300 on jus se valkoisin valo.
                              lukekaa nuo kelvinit ,ensin .
                              Luullaan aivan mitä sattuu,ei se isoin luku ole paras ,vaan juuri toisin päin,näin valmistaja saa myytyä amis valoja.

                              Comment


                              • Tossa on 4300k xenon ja halogeeniparkki vierekkäin:
                                http://i337.photobucket.com/albums/n...i/DSC_0183.jpg

                                Nämä oli muistaakseni 8000k, korjatkaa jos väärässä:
                                http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/...295743orig.jpg

                                Comment


                                • Nämä oli muistaakseni 8000k, korjatkaa jos väärässä:
                                  http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/...295743orig.jpg
                                  Kyllä, nuo on 8000k. Hommasin tässä muutossarjan pitkiin 6000k polttimoilla ja on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä.:) Pitänee vaihtaa lyhkäsetkin 6000k tässä kun kerkee.. Noh, tulipahan koettua 8000k "tehottomuus", jos nyt kenoneista voi niin sanoa..;)

                                  Comment


                                  • Mulla on tällä hetkellä lyhkäsissä 5000K ja pitkissä 6000K. Fiksuinta olisi varmaan vaihtaa polttimot päittäin. Noh, seuraavan katsastuksen jälkeen sitten :)

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                      umpion lasi voi olla hyväksytty sekä xenoneille että halogeeneille. Esim. B6:n valoissa ainoa ero näiden välillä on polttimon kiinnitys. Xenon-hyväksytyt umpiot ovat aina linssillä ja ainoat hyväksytyt xenon-polttimot ovat D-kannalla. H-kantaiset xenonit ovat aina laittomia, mutta harvemmin inssit kai polttimoiden kantoja tutkivat.
                                      Itellä -06 B7 ja peiliheijasteiset umpiot, joissa lukee DCR.

                                      Tää on kyllä ehkä sekavin threadi mitä löytää; jokainen kertoo omia näkemyksiään ilman, että on mitään tietoa faktoista.

                                      Comment


                                      • B7:n alkuperäisxenonit ovat kuitenkin linsseillä, joten voisiko olla niin, että Audi vaan käyttää samaa lasia molemmissa umpioissa?

                                        Itse kyllä pystyn perustelemaan kaikki mitä kirjoitan jos se siihen tulee.

                                        Comment


                                        • Samaa mieltä sekavuudesta. Sen ymmärtää, että h1 kanta olisi jollain tapaa laiton xenoneissa, mutta jos kuitenkin polttimosta löytyy e-hyväksyntä, niin miten asiaa sitten tulkitaan. Ei varmaan katsatusinsseilläkään ole selvää ohjeistusta asiasta -> päästävät läpi, jos muut ehdot täyttyvät autossa.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                            B7:n alkuperäisxenonit ovat kuitenkin linsseillä, joten voisiko olla niin, että Audi vaan käyttää samaa lasia molemmissa umpioissa?

                                            Itse kyllä pystyn perustelemaan kaikki mitä kirjoitan jos se siihen tulee.
                                            Joo. Voihan se olla noinkin. Mutta en viitannut tuolla threadin sekavuudella pelkästään tuohon sinun kommenttiisi, vaan yleensäkin. Esim. tuohon jälkiasenteisten xenonien laillisuus kysymykseen ei löydy vastausta vaikka kahlaisi koko threadin läpi. Tätä kysymystä kuitenkin taidettiin kysyä jo heti ensimmäisissä viesteissä...

                                            Itse ihmettelen muunmuassa keskustelussa sitä, että miksi jaksetaan jauhaa moneen otteeseen esimerkiksi sitä, että voiko H-kantainen xenoni olla laillinen, koska alkuperäiset xenonit ovat kuitenkin D-kannalla. Mikä peruste tuo nyt on?

                                            Mielestäni jos kauppa myy sarjaansa E-hyväksyttynä, niin vastuu sarjan laillisuudesta on silloin myyjällä - ei ostajalla. Jos tuollaisen "E-leiman" tuotteeseensa laittaa, niin silloin ikäänkuin annetaan takuu siitä, että kyseinen tuote on määräyksien mukainen, oli polttimonkanta mikä hyvänsä.

                                            Comment


                                            • Minusta taas on väärää markkinointia markkinoida sarjoja E-hyväksyttynä jos ne ovat sitä vain ballastin osalta, kuten monet tai lähes kaikki sarjat ovat. Useimmat nettikaupat eivät kuitenkaan edes markkinoi sarjojaan tieliikenteeseen hyväksyttynä vaan niiden katulaittomuudesta on selkeä merkintä tuotteiden myyntisivuilla.

                                              Jos haluaa pilkkua viilata, ovat H-kannalla olevat xenonit kuitenkin lähes aina laittomia, ellei jostain sarjasta löydy polttimostakin E-hyväksyntä. Itse en ole tällaiseen vielä törmännyt.

                                              Käytäntö on kuitenkin osoittanut, että pesureilla, hyväksytyillä umpioilla ja valojen korkeudensäädöllä (>1995 < 2000) ns. vanhan korimallin autot tai automaattisella säädöllä (>2000) varustettu auto on mahdollista saada leimaan myös H-kantaisilla jälkiasennussarjoilla varustettuna koska inssit tosiaan harvemmin jaksavat / ehtivät perehtyä siihen, onko itse poltin hyväksytty vai ei.

                                              http://www.ake.fi/pdf/Valvonnan%20ti...205%202003.pdf

                                              Tuo tiedote ei suoranaisesti määrää sitä, että myös umpioiden ja polttimoiden tulee olla E-hyväksyttyjä, mutta se selvitetään varsinaisessa AKE:n ajovalo-ohjeessa. Kaikkien ajovalojen osien (umpio, polttimot, mahdolliset virtaläheet, yms.) tulee olla E-hyväksyttyjä katukäyttöön.

                                              Comment


                                              • Tässä heti yks sellainen, jossa luvataan E-hyväksyntä polttimoille ja ballasteille:

                                                http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

                                                Vielä lainattuna tuo oleellinen teksti:

                                                "Muutossarja sisältää:
                                                * Alumiinisalkku
                                                * 2 kpl xenonpolttimoita, UV-suodattavalla kvartsilasilla, E-hyväksyntä
                                                * 2 kpl digitaaliohjattuja miniballasteja, optimoitu sytytys, korkea hyötysuhde, laaja jänniteskaala 9-36V, "Germany Design". E-hyväksyntä.
                                                * Asennuksessa tarvittavat johtosarjat
                                                * Kiinnitystarvikkeita: kaksipuoleiset teipit, nippusiteet
                                                * Asennusohjeet"

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                                  Minusta taas on väärää markkinointia markkinoida sarjoja E-hyväksyttynä jos ne ovat sitä vain ballastin osalta, kuten monet tai lähes kaikki sarjat ovat. Useimmat nettikaupat eivät kuitenkaan edes markkinoi sarjojaan tieliikenteeseen hyväksyttynä vaan niiden katulaittomuudesta on selkeä merkintä tuotteiden myyntisivuilla.
                                                  Tälläisissä tapauksissa, joissa xenonsarjan myynti-ilmoituksessa mainostetaan että, E-hyväksyntä on(eikä olla eritelty että, koskeeko ballasteja vai polttimoita vai molempia vai yleensäkään tieliikennettä), niin siinä kyllä johdetaan kuluttajaa harhaan jos sarja on laiton. Näkisin, että tälläisellä sarjalla jos saa sakot ja jaksaa "viedä asiaa eteenpäin", niin myyjä tulee olemaan loppupeleissä vastuuvelvollinen.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja shotguni Näytä viesti
                                                    Tässä heti yks sellainen, jossa luvataan E-hyväksyntä polttimoille ja ballasteille:

                                                    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

                                                    ...
                                                    Se mitä sivulla sanotaan, _voi_ olla eri mitä tuotteessa lukee noissa tapauksissa. ;)

                                                    Comment


                                                      Vaikka polttimo olisikin e-hyväksytty, ei se tee sen käytöstä laillista valaisimessa joka ei ole sille sopiva.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                                        Vaikka polttimo olisikin e-hyväksytty, ei se tee sen käytöstä laillista valaisimessa joka ei ole sille sopiva.
                                                        Oletin, että tämä nyt olisi kaikille itsestään selvyys. Luonnollisesti myös muut vaadittavat seikat(pesurit yms..) pitää olla kunnossa.

                                                        Comment


                                                        • Sehän näissä jälkiasennuksissa tuntuu olevan suurin ongelma, että väki katsoo sokeasti siihen, että autossa on pesurit ja korkeudensäätö => mikä tahansa myrskylyhty mikä valoihin tungetaan on automaattisesti laillinen ja sitten itketään kun katsastus jää kiinni valoista. Kokonaisuus jää monelta huomioimatta.

                                                          Loppujen lopuksi aika moni kuitenkin ajelee jälkiasennusxenoneilla tietäen, että ne ovat laittomat ja vaihtavat valot katsastukseen. Tyyli on vapaa :)

                                                          Comment


                                                          • Ei siinä auta itkeä,laita itsekkin.
                                                            Tämä homma on jo karannut käsistä.
                                                            Noita xenoneita ovat myyneet jo tuhansia sarjoja.
                                                            Minusta on oikein hyvä kun on kunnolliset valot, joilla näkee.
                                                            Pitäisi vaan saada pois nuo aivan älyttömät lyhyet valot.
                                                            Monella on tungettu umpion sisään mitä sattuu.
                                                            Varsinkin nuo amis autot.
                                                            Viimeksi muokannut nautseri; 19.10.2009, 21:50.

                                                            Comment


                                                            • Liikenteessä näkee kaikennäkösiä virityksiä. Xenonit sojottaa minne sattuu ym sumari xenonit. Nyt, kun promille rajoista puhutaan ja ylinopeudesta niin näistä amis xenoneista sais kyllä kans hyvät tulot.
                                                              Sinällään ei hirveesti tarvi puollustella, että no kun ne tuo valotehoa niin paljon lisää. Toihan 100w aikanaan myös? Minä minä minä mitä siitä vastaantulevasta mitään välittämään. Suomalainen liikennekuri <3

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X