Mulla on muovikantaiset H7 polttimot ja napakammin minusta menivät kiinni kuin halogenit kun sai ihan napakasti painaa sen pidikkeen kiinni, mutta pitää tarkastella...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiMulla on muovikantaiset H7 polttimot ja napakammin minusta menivät kiinni kuin halogenit kun sai ihan napakasti painaa sen pidikkeen kiinni, mutta pitää tarkastella...
Comment
-
nyt sais suositella mikä xenon saarja kannattaa ostaa ettei mene rahat hukkaan. Valot on siis pre-facelift s4:n linssi umpiot. Eurosuplyt oli aivan perseestä! Nyt pimeiden ollessa jo päällä tarvii lisää valoa. 35w copran sarjoja on suositeltu mutta onko 50w sarjoja laadukkaita?
Comment
-
Mitäs veikkaatte, kun laitoin taas lisäpitkät pimeitä kelejä varten autoon kiinni missä on xenon muutos-sarja niin ne ei toimi. Toimivana otin ne kylläkin pois.
Mikähän siinä olisi voinu mennä kesän seisonnan aikana rikki? polttimot varmaan(?) vai voiko noi ballastit mennä kovin herkästi rikki?
Comment
-
Olis taas "se" aika vuodesta eli pitäis leimalla käydä. Oon aiemmin vaihtanu suosiolla halogeenit siksi aikaa mutta kun tutkailin noita A3:n facelift-umpioita tarkemmin niin niistä löyty DC-merkintä, eikös se tarkoita lähivaloksenon? Ja kun pesurit löytyy ja käyttöönotto ennen 1/98 niin en ainakaan itse keksi miksei kelpaisi?
Edit: itse itselleni vastaten, läpi meni eikä tullut päivävaloistakaan mitään sanomista.Viimeksi muokannut sonikk; 8.10.2009, 16:39.
Comment
-
Muistanko ihan väärin, mutta eikö tuo käyttöönotto ollut ennen 10/98, kun ei tarvitse automaattisäätöä valoille?
edit: jep, näin taisi olla http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf
Comment
-
Uusissa autotyypeissä ennen 10/98 ja kaikissa autoissa 10/00 autoissa.
Eli jos sinulla on auto, esim. A4 B5 pre-facelift ja se on vuosimallia 99, niin voit laittaa xenonit, jos vaan umpiot on hyväksytyt. Sillä tämä autotyyppi esiteltiin ennen 10/98.
Ei nyt sekoiteta tuota käyttöönottoa tuohon milloin malli on esitelty.
Comment
-
Nyt on xenonit asennettuna, mutta pari ongelmaa. Ostin myös relesarjan vastuksilla, jotta FIS ei herjaisi palaneesta polttimosta. Oikean puoleinen vastus toimii, mutta kuumenee todella paljon (tulee vähän palaneen käryä hyttiin). Vasemman puoleinen vastus on ihan kylmä ja FIS herjaa polttimovikaa. Vastukset on kytketty auton vanhoihin polttimojohtoihin. Kuuluuko kuumentua noin älyttömästi?
Toinen ongelma on se, että valokuviossa näkyy paikka paikoin sateenkaaren värejä, mistäs tämä johtuu? Eli valo ei ole tasaisen väristä kauttaaltaan. Voiko johtua umpiosta, vaikka se on linssimallia ja siinä on xenonhyväksyntä?
Comment
-
Myöskään halogeenikantaisia polttimoita ei pitäisi saada paikoilleen kuin yksin päin kannan kohdistustapin takia.
Comment
-
Poltin pitäs linssillä olla D2S, ei D2R. Jos siis sulla on D2 polttimot. Ihan vain varooksi sanoin :) Mun mielestä mulla ei mee ku yhteen asentoon, siinä tais olla sellanen pieni kolo ettei saa väärään kohtaan. D2S siis kysees.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja yinxToinen ongelma on se, että valokuviossa näkyy paikka paikoin sateenkaaren värejä, mistäs tämä johtuu? Eli valo ei ole tasaisen väristä kauttaaltaan. Voiko johtua umpiosta, vaikka se on linssimallia ja siinä on xenonhyväksyntä?Viimeksi muokannut sonikk; 14.10.2009, 23:24.
Comment
-
Mulla ei ollu koko tietokonetta ja pitkät valot teki temppujaan, enennkun panin releet vastuksilla!
Tässä aiempia ongelmiani:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä iteOnko kokemusta, kun ite asensin tuohon omaan autoon xenonit pitkiin ja lyhyisiin, niin nyt kun on valot päällä, niin pitkien valojen merkkivalo palaa todella himmeästi taulussa. Ei huomaa aurinkoisella kelillä, mutta pimeällä näkee, että se selvästi palaa himmeästi.
Valot toimii hyvin ja kun lyö pitkät tauluun, niin se valokin syttyy normaaliksi, mutta hieman häiritsee tuo himmeänä palaminen. Onko tietoa miten saa pois?
Lähinnä kun jos joku lainaa autoa, niin ei turhaan rämpytä valoja jos luulee että pitkät päällä.Alkuperäinen kirjoittaja Minä iteJoo tuo jonkun virtapiikin antaa tai jotain, kun ainakun pistää valot päälle, niin nollautuu myös trippimittari! Tänään huomasin....
Comment
-
Nojoo, nyt sain vastukset toimimaan, ettei enää herjaa poltimovikaa. Piti vähän nitkutella sitä vastukselle menevää johtoa, niin rupes yhdistään... Tuo valokuvio vielä vähän hämää, mutta ainakaa mitää hajavalojuttuja ei oo, niin luulis kelpaavan inssille. Ehkä se johtuu sitte siitä umpiosta, kun eikös normi H1:nen ole lyhyempi fyysiseltä mitaltaan kun toi xenonpolttimo? Tuli vielä mieleen, että eikös se polttimon "ulkopuolinen lanka" kuulu osoittaa ylöspäin, kuvassa tuo musta juttu? Tarkoitetaanko xenon umpiolla sitä, että sen pitäisi olla D1S tai D2S kannalla? Vai voiko olla xenon hyväksytty umpio jossa on H-kanta?Viimeksi muokannut yinx; 15.10.2009, 21:06.
Comment
Comment