Mulla on nyt kotona noita ferriittejä joita voi kokeilla auttaako häiriöihin. Kaikkiin (muutamiin) mihin laitettu niiin auttoi. Sitä en tiedä et loppuiko häiriöt ihan kokonaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Comment
-
Ostin audini keväällä ja se oli jo silloin varustettu jälkiasennus h4 kaksois xenoneilla. No tuossa syksyllä kun ekat yli-5 asteen pakkaset tulivat rupesivat valot vi**uilemaan. Eli eivät syttyneet kun valot laittoi päälle ja parin päivän sisällä koko toinen polttimo pimeni. Otin romut irti ja testasin: molemmat ballastit toimii lämpimässä mutta vain toinen polttimo syttyy.
No Onko vaikutusta kun autoon on tehty "valomuisti" kytkentä, eli valot palaa aina kun on virrat päällä. Onko muilla vastaavia pakkas/kosteus ongelmia?
Nyt olen ajellut halogeeneilla kun ei kiinnosta enää ruveta pelleilemään.
Comment
-
Piritekiltä ovat kuulemma häiriönpoistajat loppu varastosta. Mikä komponentti tuo oikeastaan on? Jonkinlainen diodi, tms?
Comment
-
Terve!
Semmosta tuossa kyselisin, että jos tilais tuolta saksanmaalta tämmöset:
http://cgi.ebay.de/Angel-Eyes-HeadLi...3A1|240%3A1318
Eli Xenon Angel Eyes valot, niin tarviiko tuo setti mitään muuta vehkeitä kun nuo mitä tulee mukana? Siis muuttaisin omat halogen valot Xenoneiksi.
Comment
-
Semmosta tässä vielä kyselisin, että kun porukka yleensä laittaa nuo Xenonit lyhyille valoille?
Jos mulla on valot silleen, et H7+H7 eli H7 pitkät ja H7 lyhyet, niin voinko heittää tuommosen H7 HID-kitin noille pitkille valoille? Sit jos haluis Xenon pitkät JA lyhyet, niin joutuu varmaan ostamaan kaks sarjaa? vai voiko yhestä ballastista haarottaa molemmille virran?
Comment
-
Ainakin ruuhka-Suomessa nimenomaan lähivaloilla on syytä nähdä kunnolla. Kaukovaloilla pääse lähinnä muutamaksi sekunniksi tuikkaamaan silloin tällöin, joten über-pitkistä ei ole päätiestöllä niin suurta iloa. Sivummalla sitten toki.
Jos laittaa xenonit pitkiin, on sitten syytä olla kyllä ne lyhyissäkin. On ikävä tilanne, kun valtavan kirkkauseron takia maisema katoaa edestä aina, kun pudottaa lyhyille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viesti
Comment
-
Pitääpä täältä kysyä että onkohan iteltä menossa polttimo vai ballasti, kun valot sytyttäessä toinen valo
on ihan pienen hetken suurinpiirtein halogeenin värinen ja sit muuttuu juuri samanväriseksi kuin toinenkin polttimo.
Sävyeroja ei polttimoissa ole ja muuten kaikki toimii ok.
Tuntuisi että voisi olla ballastissa jotain että antaa väärän jännitteen sytytyshetkellä tms.
Comment
-
Entisen firman Transporterissa oli lisäpitkät Xenoneilla. Ne kun lykkäs tulille, niin se kirkastuminen täyteen tehoon kesti tosiaan jonkun 0.5-1.2sec. Just silleen, että kerkes huomata miten se ei heti täydellä palanu vaan kirkastui sitten.
Näin se tosiaan toimi aina kun sillä olin liikenteessä eikä se siitä muuttunu huonommaks, että varmaan ihan normaalia.
Comment
-
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin, koska olen asiaa mielessäni miettinyt.
Eli miten xenoneilla voi nähdä pidemmälle kuin halogeeneilla, jos valojen suuntaus on täysin sama?
Puhun nyt siis LÄHIVALOISTA. Sen kyllä ymmärrän, että pitkillä xenoneilla näkee pidemmälle kuin pitkillä halogeneeilla, koska valotehoa on enemmän.
On myös selvää, että koska xenonvalo on kirkkaampi, se myös valaisee varmasti tuon valokeilansa selvemmin, mutta miten tuo valokeila voi ulottua pidemmälle, jos xenonit on suunnattu samalla tavalla "tiehen" kuin normaalit lähivalohalogeenit?
Comment
-
Eli miten xenoneilla voi nähdä pidemmälle kuin halogeeneilla, jos valojen suuntaus on täysin sama?
Comment
Comment