Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo huomasinkin että oli kyseessä D2S kun hinta 30e kpl. Näyttää D1S olevan kalliimpia.

    Tarvitseeko umpiota irroittaa kun xenon polttimon vaihtaa, vai onnistuuko yhtä helposti kuin normi halogeenipolttimon vaihto, johto irti ja suojat pois edestä ja nyppäisee polttimon käteen?

    Comment


      #62
      Kyllä se ainakin B6:sessa (ja muistaakseni B5:sessa vänkärin puoli) on helpompaa
      suorittaa koko valaisin irrotettuna.

      Comment


      • #63
        Ei taida kukaan tuolta välistä tuota huomata. Laitanpa tänne sitten.
        Vagcat:in mukaan S6/(A6) ksenonumpioiden lasien osanumerot vasen 4A0941115L oikea 4A0941116L ja tavallisten halogeenien 4A0941115J ja 4A0941116J. Pitääkö paikkansa? Ei ole ETKAa.

        Comment


        • #64
          Yepp, omasta kiiturista vasen xenon vaihtoi ensin väriä ja sitten sammui hetken päästä. Voisiko joku TT omistaja valaista,
          a) Minkälainen homma vaihdossa on?
          b) Mikä on alkuperäisvalojen värilämpö?
          c) Mistä xenoneita kannattaa hankkia, onko merkillä väliä? eBay?

          Kiitokset etukäteen!

          Comment


          • #65
            b) Mikä on alkuperäisvalojen värilämpö?
            4300K on orkkis värilämpö.

            Comment


            • #66
              Onko B6 umpion irroitus paha rasti? Jotain ohjetta juuri tähän autoon?

              Comment


              • #67
                2 päällä olevaa ruuvia irti, 2 piilossa olevaa ruuvia muutama kierros löysälle. Johto irti, ja umpio käteen. Operaatioon ei montaa minuuttia huku, kunhan kaikkien ruuvien paikat on tiedossa ja oikean kokoinen torx avain löytyy.
                Hanttarin puolelta pitää myös imuilmaputki irrottaa.

                Comment


                • #68
                  Ja nuo taaemmat umpion ruuvit vaativat n. 20cm jatkovarren, että niihin pääsee helposti käsiksi. Ruuvit sijaitsevat pystyssä, toinen umpion takana lähellä ajovalopolttimon suojakantta ja toinen umpion auton keskilinjan puolella. Keskilinjan puolisten ruuvien päällä kulkee sopivasti auton johtoja, jotka ovat umpiossa kiinni painonastalla. Nämä pitää irroittaa ennen kuin ruuviin pääsee käsiksi ja umpion saa irti. Lähtevät ihan vetämällä ja menevät takaisin painamalla.

                  Comment


                  • #69
                    Aivan mahtavat ohjeet kuvineen, kiitos! Mikä tuo paksu nuoli on tuossa neliön päällä? ;) Kiinni ollessa tussilla varmaan hyvä merkkailla asentoa että saa hierottua sen sit suunnilleen kohdilleen takas?

                    Comment


                      #70
                      Depot tuli tänään ja yhtäkkiä vaikutti hyvinki laadukkailta. Asentamaan en ny vielä ruvennu ku on prkl iltavuoroviikko mut pari kysymystä heräs niille jokka on nämä asentanu.

                      Viedäänkö johto ballastilta polttimolle ballastin alta irtoavan peitelevyn kautta? Jos niin, pitääkö jotain läpivientikumia laittaa? Ballastihan tulee ilmeisesti "väärinpäin" kiinni sillä muovipannalla ja pari ruuvilla? Sitte tuosta polttimon lukituksesta, eli siitä muovikiekosta. Sehän pyörii ympäri asti eikä siis pidätä mihinkää toppariin. Pitääkö se jättää vain sellasen nyppylän päälle jollonka painaa polttimoa parhaiten? Mahtaako pysyä siinä ajan kans?

                      Comment


                      • #71
                        Omat deponihan ovat täältä: http://stores.ebay.de/kfzteile24-de mutta samaa tavaraahan ne mutta huom. halvemmalla :)

                        En vienyt johtoja ballastin paikan alta vaan tein ihan läpiviennin. Itsellänihän tuohon vakiopaikkaan mahtui kevyesti 2kpl slim ballasteja.

                        Onko sinulla siis D2S polttimot vai normaalit H7? Itsekkin sovittelin aluksi H7 polttimoa tuohon lyhyille, mutta ei se siinä järkevästi istunut.

                        FK:n angel eyes valoja haluaville pienenä vinkkiä että kärkkäisen varikko oli ottanut noita FK:n romuja myyntiin ja taisi olla alta 150 eur/ pari hintaa. Jotain muutakin FK lippaa siellä oli tarjolla.

                        Comment


                          #72
                          Nämä mulla on: http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=493

                          Ongelmat sain ratkastua ku vain aikani ratustelin. Vielä johdon siirto ja valojen suuntaus ni homma on valamis. Porasin siis johdolle reiän ballastin alla olevaan suojaan ja vein läpivientikumin kans siitä johdon. Siististi ja hyvin meni.

                          Comment


                            #73
                            Valmista tuli. Suuntaus on lievästi ilmaistuna päin persettä (siis puunlatvoja) mutta huomenna neki saa kohdalleen. Korkeudensäädön kans ei ongelmia ollu, laitoin matalemmat korokkeet. Ehkä vittumaisin homma oli vänkärin puolen vilkun lukituksen kans :) Voin kyllä (myös) lämpimästi suositella ko. valoja. Mielelläni annan tarkempia ohjeita jos joku niitä tarvittee.

                            Comment


                            • #74
                              Hyvin onnistuin ekakertalaiseksi xenon polttimot vaihtamaan itsekin. Mutta ei olisi varmaan onnistunut ilman täältä saatuja hyviä ohjeita ja kuvia, kiitos!
                              Aikaa meni n.30min yhteensä vaihtotyössä. Jännä juttu että merkkihuolto olisi pelkästä vaihdosta veloittanut 80e. Tulipa taas säästettyä ja opittua uutta :)

                              Comment


                              • #75
                                Kysymys ballasteista.

                                Väsyykö ballastit ajan myötä? Vaihdatin A4 vuosimalliin 2000 alkusyksystä uuden alkuperäisen ballastin apumiehen puolelle. Nyt pimeällä huomaa että kuskinpuolen valo on lähinnä huomiovalo. Valotehoa on tuskin ollekaan, vaikka polttimot on uudehkot.

                                Ne uudet polttimot on tosin tarvikemallia, joten voiko vika olla jotekin niistä johtuva? Valoteho ei niillä muutenkaan ole mikään loistava.

                                Comment


                                • #76
                                  Kannattanee ensin tarkistaa miten mähnässä umpion linssi on. Kovin montaa vuotta eivät pysy kirkkaana. Tulee sellainen maitomainen pinta siihen ja valoteho laskee huomattavasti. Puhdistus aika hankalaa kun liimattu tuo umpio läjään. Onko joku kokeillut uittaa koko umpiota lasolissa tms, auttaisiko?

                                  Comment


                                  • #77
                                    muistaako joku oliko TT:n umpiossa josainpäin valmis paikka ballastille?
                                    laitoin ne nyt semmosella asennusraudalla pystyyn kiinni umpion alapuolella olevaan maapisteeseen. toiselle puolelle oli joku entisistä omistajista avuliaasti tuhonnut alkuperäisen liittimen ja korvannut sen kahdella abikolla jolloin kytkentäoli helpompi. toisella puolella oli sitten alkuperäinen liitin ja kun sen halusi säilyttää, tein haarat rosmoilla. akunpuolella kävi myös semmoinen lapsus että kun laitoin ballastin kiinni ruuviin, ei lampunvaihtoluukkua saanut enää kun raolleen. ajattelin korjata asian keväällä ottamalla puskurin ja valot irti niin saa rakennettua siistimmin. ois kiva tietää mihin muut on TT:ssä ballastit kätkeny.

                                    Comment


                                    • #78
                                      TT:n alkuperäiset ballastit

                                      Mulla vasen xenon ei syty ihan joka kerta. Huti tulee ehkä joka 50. yritys mutta syttyy yleensä toisella yrittämällä. Vaihdoin polttimot päikseen mutta vika pysyy samalla puolella eli vika ei ole polttimossa. Ballasti on kuulemma integroitu umpioon joten pitäisi vaihtaa koko umpio! Ei saamari... pakko keksiä jotain muuta kun kyllästyy tuohon ominaisuuteen.

                                      Aikaisempaan kysymykseen liittyen ballasti ei kait voi silleen väsyä että valoteho alenisi koska ballastin tehtävähän on antaa hemmetin korkea jännite juuri sytyttämistä varten. Sillä hetkellä tarvitaan myös melko rutkasti virtaa ja kumman tahansa puute voi aiheuttaa misfiren. Sitten kun HID syttyy, se ei enää tarvitse virtaa juuri lainkaan joten valotehoon ballastin ei kait tosiaan pitäisi vaikuttaa?

                                      Sen sijaan polttimot hyytyvät kyllä, halvemmat ehkä nopeastikin...?

                                      Comment


                                      • #79
                                        kattelin vähän aikaa sitten etkasta xenonumpion kuvia ja minusta se ei kyllä sanonut mitään että ballastit ei olisi vaihdettavissa. kyllä minä luulen että sen saisi vaihdettua. ei olla tt:n xenonumpioita töissä vielä vaihdettu kun niitä ei ole juuri mällätty, mutta muissa audeissa ei kyllä ainakaan oman muistin perusteella tule xenon vehkeitä umpion mukana vaan kaikki hilut pitäisi siirtää uuteen umpioon.

                                        minäpä vilkaisen huomenna etkasta vielä että mitä se sanoo tuohon 2003 malliin.

                                        Comment


                                        • #80
                                          noniin. valitettavasti control unitin voi vaihtaa, mutta igniteriä eli ilmeisesti sytkää ei. mutta tuota. voi olla sama homma kun korkessäätömoottorin kanssa, eli jossain toisessa konsernin umpiossa saattaa olla sama sytkä ja vaihdettavissa. eli askertelua tai koko umpion vaihto luvassa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Eikö pysty laittamaan edes tarvikeballastia ja siihen D2S adapterijohtoa? Ainakin paikalliset ovat laittaneet kyseisen sarjan Mazda 6:iin ja A4:iin. Mazda 6:een ei kuulemma merkkiliikkeestä saa ballastia vaan joutuu ostamaan koko umpion (noin 800e kuulemma). Tarvikeballastilla ja D2S johdolla saa 59 eurolla toimimaan.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Johan taas ongelmat jatkuu prkl! Viikko sitten vaihdoin uudet xenon D1S polttimot kummallekin puolelle, tänään huomasin kaupan seinää vasten että vain kuskin puolen tuikku palaa.
                                              Oikea puoli ei syty vaikka kuinka räpsyttelee päälle/pois. Otin umpion pöydälle ja katselin että kaikki näyttää hyvältä, laitoin entisen polttimon tilalle, eikä sekään lähtenyt tuikkimaan.
                                              Misthähän nyt siis kiikastaa?
                                              Luulisi valojen pätkivät jos vika olisi johtoliittimessä kun sitä nykii. Voiko jotain jostain mittailla yleismittarilla? Onko ainoa vaihtoehto viedä merkkihuoltoon ja maksaa :s
                                              Mikä on se litteä yksikkö umpion pohjassa?

                                              Comment


                                                #83
                                                Se on sytytin eli ballasti. Tarkista nyt ainakin, ettei ole käynyt yhtä hassusti kuin minulla, että se mokkula on puolillaan vettä... Ei syttynyt valo, ei. Muistaakseni 4 ruuvilla kiinni, umpion sisäpuolella johtoliitin. Lämmitä hieman hiustenkuivaajalla ja kokeile uudelleen. Auttoi minulla.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Ymmärsin että ballastit on tuossa D1S polttimossa itsessään se neliö mokkula. Täytyy vilkaista mitä sieltä löytyy. Tosin pakkasta 7 astetta, voihan siellä jäätä olla.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Kokeilin toiselta valolta tuota umpion pohjassa olevaa laatikkoa, onko se nyt se ballasti? Niin toimi, eli siinä vika. Saakohan noita mistään muualta kuin marmoritiskiltä ja mitähän ne maksaavat...? Varmaan ihan tajuttomasti.

                                                    Lämmittelin sitä kuivaajalla, muttei sieltä alkanut mitään märkää tippumaan. Otin sen umpion pohjasta irti kokonaan kun toisen valon mokkulaa kokeilin, ei loiskanu vesi ei.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      D1S polttimossa on sytytin sisäänrakennettuna, se sytytin tuottaa sen 20kV tai
                                                      sitä luokkaa. Se toinen paketti on muuntaja, joka tarjoaa käyttöjännitteen (jotain 80V).

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Siis kyseessä tämä mikä on siellä umpion pohjassa, littana muuntajako tämä sitten on? Mitä maksaa?
                                                        Tästä lähtee siis liitin xenonille ja toinen liitin jonnekin muualle.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Ajatushärö, anteeksi vain... I'll get my coat.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Aika outoa taas, lähdin ajamaan niin tuli taas se ilmoitus että automaattinen valojen korkeudensäätö viallinen. Mitään muuta en tehnyt kuin otin kummankin umpion irti pöydälle. Ei kai se tuosta voi säikähtää ja tulla tuo valo?
                                                            5pv onkin tuo valo ollut poissa kun merkkihuollossa laittoivat uudet korkeudensäätöanturit.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              voisko sitä sitten niissä tasotunnistimissa olla häikkää jossain kontaktissa. voisi kyllä luulla että ovat putsanneet liittimet ja laittaneet kunnolla kiinni.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X