Mitenkäs näissä B8:ssa (A5) tuo xenonien korkeudensäätö. Löytyykö manuaalinen säätö umpion takaa vai meneekö vcds hommiksi? Itsellä jonnin verran autoa pudotettu maata lähemmäs ja omasta mielestä valot näyttää liian alas.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Umpiossa on 2 kuusiokolokantaista valkeaa säätörullaa. Toinen säätää sivusuunnassa ja toinen pystysuunnassa.
Comment
-
Säätöruuvit löytyy umpiosta, mutta pitäisi ilmeisesti laittaa säätömoodiin ennen säätämistä.Attached Files
Comment
-
Asensin A6:een lisävalot jälkiasennusxenoneilla. Mikä on kun valot syttyy parilla eka kerralla, mutta lämpöisenä vain toinen syttyy tai ei kumpikaan? Aikaisemmassa autossa xenonit olivat omissa pitkissä valoissa kiinni ilman ongelmia. Erona on vain nyt tehty releytys lisävaloille.
Comment
-
Asentelin tuossa pari viikkoa sitten uudet cobran 55w xenonit lyhkäsiin B6 audiin. Ruennut nyt tekemään semmosta että herjaa välillä jarruvalon polttimon palamisesta. Vuorotellen saattaa välillä jompikumpi takavalo jäädä syttymättä. Antaako 55w ballastit jo liian suuren virtapiikin että se sekoittaa muiden valojen toimintaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja e61D Näytä viestiAsensin A6:een lisävalot jälkiasennusxenoneilla. Mikä on kun valot syttyy parilla eka kerralla, mutta lämpöisenä vain toinen syttyy tai ei kumpikaan? Aikaisemmassa autossa xenonit olivat omissa pitkissä valoissa kiinni ilman ongelmia. Erona on vain nyt tehty releytys lisävaloille.
Comment
-
Lainataampa tätä topikkia, vaikkei pelkästään xenoneista olekkaan kysymys. Eli tykkään että tuossa B5 1.8tq:ssa on kohtalaisen hyvät valot vakionakin (pre-facelift), mutta paraneeko valoteho vielä facelift/tuning umpioilla?
Toinen kysymys: Onko noihin pre-facelift umpioihin järkevää laittaa xenoneita, vai hajoaako se valokuvio, tai haittaako muuten vastaantulijoita? Jostain olin sellaistakin lukevinani, että valokuvio pitäisi olla samanlainen.
Ja kolmas kysymys: Mikä xenon-sarja olis hinta/laatu-suhteelta hyvä? Ilmeisesti noiden ebay-sarjojen kans on ollut ongelmia.
Comment
-
Älä laita niille vakioumpioille missään nimessä yhtään mitään xenonsettiä. Häikäisee hemmetisti ja näyttää rumalta.
Jos haluat valotehoa niin laita facelift umpiot halogeeneillä ja jos se ei tyydytä niin kokeile niihin xenonsettiä. Ei häikäise niin kovasti.
Sen verran täsmennystä, että autosi on vuosimallia 95, jolloin se ei ole prefacelift.
Comment
-
Siis 95 beevitonen? Onhan se prefacelift. Tais tulla ajatusvirhe.
Mutta faceliftin umpiot on lähiksenoneille hyväksytyt sellaisenaan,kunhan on joku korkeussäätö,ei tarvi olla automaattinen. Menee muistaakseni dremelin avulla prefaceliftiin.
Mulla toimi tosi hyvin halpis sarjojen kanssa B5, faceliftin ja xenonit pitkissä valaisee tietä semmoisen 400 metriä. Xenoneissa toki kestää pitkät syttyä,siitä en tykänny. Eikä umpiossa ole niille leimaakaan.
Ratkaisuna halogeeni pitkät tai mini h1 xenon bi-xenon muutossarja joilla alkaa maailma valkenemaan. Ebayn setitkin toimii,retrofitlab.comista saa ehkä vaivattomammin
Comment
-
jaa-a...kolme B5 korista omistaneena tuli uusi asia, mutta en osaa vastaankaan väittää. ei siinä välimallissa muuta sitten eroa sitten ollut kuin takavalot ja kylkivilkut oli vaihdettu kirkkaisiin? kirkkaat impiot,ovenkahvat ja kaikki isommat tuli sitten 99.5 versioon. eli ajovalot on samat rihlatut 95-99 malleissa.Viimeksi muokannut kontio; 26.12.2014, 23:49.
Comment
-
Itselläni on samaa vikaa kuin e61D:llä. Pitkissä on AMP:n Fast Bright -ballasteilla 55W xenonit.
Kylmiltään syttyy joka kerta, mutta jos käytät vastaantulevan auton takia lyhyillä, ei syty enää. Heti vaihdon jälkeen kun pitkiä räpsyttää edestakaisin niin saattaa syttyä jompikumpi tai kumpikin.
Jos taas odotat lyhyille vaihdon jälkeen tarpeeksi kauan, syttyvät taas laakista kumpikin. Ja syttyessään syttyvät oikein, ei välkkymistä, punaisuutta tms.
Pitkien xenoneille on relesarja. Kummallakin polttimolla on oma maadoituksena, ballastit ovat suoraan rungossa kiinni ja releellä on myös oma maadoituksensa.
Rele tuntuu vetävän joka kerta mutta silti lamput eivät syty. Rele on 40A (14,5V) ja yhden ballastin virrankulutus syttyessä 8A (14,5V) ja normaalitilassa 3,9A. Kokeilin toisella 30A releelläkin ja sillä teki aivan samoin.
Mitähän tuolle seuraavaksi kokeilisi, valot kun ovat tosi hyvät kun vaan saa ne syttymään. Ei ole paljon lisävaloille tarvetta.
Comment
-
Mulla rupes toinen xenon sammuilemaan ja valo värisemään sekä abs-erroria heitti aika usein käynnistäessä auto tai kytkiessä valot päälle. Ballastit oli kait nelisen vuotta vanhat ja ostin jo yhdet uudet polttimotkin. Nyt sitten ostin FinnXenonin sarjan canbus-miniballasteilla. Fiksasin myös yhdet ostamani umpiot kuntoon ja ajattelin näihin tehdä vähän fiksumman asennuksen. Teetätin orkkis-ballastin paikoille asennuslevyt (olikohan noi jonkun 131x88x3) paikallisessa metalliverstaassa mistä noita alumiinisiä pohjapanssareitakin tulee. Duunipaikalla sitten kävin noihin harrastamassa kiinnitysreijät ja samalla tein umpion pohjaan reijän josta ballastin johdot menevät umpion sisälle. Umpioon tein silikonista tiivisteen jotta tuosta asennuslevystä tulisi tiivis (jos sais sellaset umpiot mihin ei kertyis kosteutta!). Xenonien johtosarjan sulloin umpion sisälle ja itse olen tyytyväinen lopputulokseen. Jos vielä pitkiin laittais xenonit, niiden ballastit ja johdot ei kyllä millään mahdu fiksusti umpion sisälle. Pitkä selostus - kuvat kertokoot.
Ei tullut tsekattua maadoittuuko tuo ballastin runko, jos ei niin sitten vois erikseen vetää maadoituksen tuohon levyyn.
Comment
-
Eikun mulla on ihan halogenit alunperin mutta lain kirjainta uhaten olen pitänyt noita jälkiasenteisia xenoneita. Mutta siis eikai noissa alkuperäisissäkään ole (pikaisen googlauksen perusteella) kuin plussa ja miinus jota ballastille menee. Eli jos sähkötöitä osaa niin miksei tuollaista jälkiasennusballastia voisi asentaa korvaamaan alkuperäistä. Laitoin äsken tilaten nuo Morimoton Mini H1 bi-xenon projektorit sen sijaan että olisin ostanut pitkiin xenon-sarjan mitä aiemmin suunnittelin.
Comment
-
Ostin Japelta facelift ballastin ja tuli yllätyksenä, että siinähän on 6-pinninen liitin virralle. Mulla siis vaihdettu facelift-umpiot joissa prefacen ballastit ja olen vaihtamassa toista ballastia facelift-malliseksi. Auton johdotus ballasteille on 2-pinninen ovaalilla liittmellä. Ei kellään olisi 6-pinni töpseliä, että saisin tehtyä piuhat. Ei viitsisi yrittää juottaa tuohon 6-pinniseen kun on niin ahdasta.
Kuva selvennykseksiViimeksi muokannut Pitkänen; 1.2.2015, 18:16.
Comment
-
Comment
Comment