Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistähän saisi sellasia sarjoja jotka eivät vaadi herätettä vai ovatko nuo nykyiset kaikki sellaisia? Niitä jotka kytketään suoraan vanhan polttimon piuhoihin eikä muuta tarvita.

    E: Lisäisin vielä että katselin noita cobran h7 xenoneita miniballasteilla, minkälaisia riskejä noissa on jos esim. heittaa ballastit vaan umpion sisään? Lämpeneekö ne ihan tolkuttoman paljon? Sopiiko nuo myös suoraan niihin h7 kiinnikkeisiin, olen kuullut että joissain sarjoissa joutunut kiinnikkeitä hieman modaamaan?
    Viimeksi muokannut Persojet; 19.2.2013, 16:14.

    Comment


      Kyllähän nämä sarjat nykypäivänä tahtovat olla melkein kaikki plug&play, eli ei tarvi ylimääräisiä herätteitä tms. Niinkuin yllämainittu niin ainoa ns. ylimääräinen työ on tuon reiän poraaminen sekä ballastin kiinnittäminen. JS-Tuningilta ainakin saa hyviä sarjoja edulliseen hintaan.

      Comment


        Varmaa tietoa ei ole, mutta en usko ballastien kovinkaan paljon lämpenevän. Toki parempi kai niiden on olla hieman hengittävämmässä tilassa. Umpion sisällä loppuu tila aika äkkiä ja sanoisin ettei ballasti johtoineen sinne mahdu. Onko tuossa lähivaloissa halogenit, silloin voisi olla umpion alapuolella tilaa?

        Samanlainen Cobran sarja on täällä ja oli plug&play. Hieman sorminäppäryyttä tarvitsee käyttää polttimon lukitussokka irti, että saa polttimon piuhat nätisti. Ei kuitenkaan tuota ongelmia, mikäli umpiot käyttää irti. Minulla ei siis ole ajovaloautomatiikkaa, jolloin ajovalot joutuu kytkemään katkaisijasta. Jos sinulta tuo löytyy, niin voi olla ettei xenonit toimi oikein 0-asennossa pienemmän jännitteen takia.

        Comment


        • Tulipas lykkästyä xenonit pitkiin ja täytyy myöntää että ero on aivan älyttömän suuri! Himmeimmilläänkin ennen kuin kirkastuu ovat nuo xenonit jo kirkkaamman kuin halogeenipitkät. Eipä tarvitse ajatella enää niitä lisäpitkiä..
          Viimeksi muokannut Persojet; 21.2.2013, 15:05. Perustelu: Sisällön vaihto mielummin ku double post viimeiseks

          Comment


            Suosittelen hommaamaan oikean kokosen reikäsahan/porkkanaporan. Helpottaa hemmetisti sitä läpiviennin tekoa verraten siihen, että lähtee vääränkokoisilla poranterillä ja puukolla tms. nyrheltämään ja yrittää saada siitä hyvää.

            Comment


            • Ajattelin vielä kysäistä että miten ootte tehneet noitten sarjojen kanssa katsatuksessa? Meneekö läpi vaikka on ballastit kiinni mutta vaihtaa polttimot vaan, voiko antaa silti merkintää jos löytyy ballastit?

              Comment


              • Minkäs merkinnän se katsuri antaa siitä, jos on poiskytketty sähkölaite fyysisesti asennettu konepellin alle? Eipä se voi oikein siitä mitään sanoa.

                Comment


                • Eipä mulla leimalla sanottu pösöaikoina ballasteista mitään, ku halogeenit laitoin katsastuksen ajaks. Nykyisessä kulkineessa kaikki hilppeet mahtui umpion sisään niin samalla vaivalla saa purkaa kaiken pois leimalle.:)

                  Comment


                  • MYYTY. Mulla on myynnissä uudet D1S polttimot 2 kpl. 35W 8000K 60€ + toimitus
                    Viimeksi muokannut Kujis_; 24.3.2014, 20:49. Perustelu: Myyty

                    Comment


                    • Vuoden 98 ja alle tarvitsee ainoastaan sähköisen korkeudensäädön ja lampunpesimet. Siitä ylöspäin pitää olla automaattinen korkeudensäätö+xenon hyväksytyt umpiot. Jälkiasennussarjoissa ei missään ole hyväksyttyjä polttimoita, koska h kannalle ei ainuttakaan polttimoa ole suunniteltu!

                      Comment


                      • Eli siis omassa -96 riittää ne normaali polttimoiden korkeuden säädin joka on penkinlämmittimien säätimien vieressä ja lamppujen pesurit?

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Touko* Näytä viesti
                          Eli siis omassa -96 riittää ne normaali polttimoiden korkeuden säädin joka on penkinlämmittimien säätimien vieressä ja lamppujen pesurit?
                          Kyllä riittää. Leimamiehestä riippuen saat meneen läpi, jotkut voi valittaa autossasi olevista polttimoista (H-kantaan ei ole olemassa tieliikennelaillisia polttimoita). Huomaa myös sätää valokuvio oikeaksi. Xenon muuttaa sitä aika paljon.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja paavmi88 Näytä viesti
                            Vuoden 98 ja alle tarvitsee ainoastaan sähköisen korkeudensäädön ja lampunpesimet. Siitä ylöspäin pitää olla automaattinen korkeudensäätö+xenon hyväksytyt umpiot. Jälkiasennussarjoissa ei missään ole hyväksyttyjä polttimoita, koska h kannalle ei ainuttakaan polttimoa ole suunniteltu!
                            Onkohan ihan nyt faktaa että alle -98 ei tarvitse olla xenon hyväksyttyjä umpioita?

                            Comment


                              Menee vähän vaikeaksi kun ei siihen aikaan ole edes ollut mitään standardia tai merkintää jota umpioon laittaa. Omassa -97 urssissa alkuperäiset xenonit tehtaalta asti ja silti saa välillä leimalla selittää ja säätää. Kerran jo vaihtanut konttoria kun ei mennyt puhe perille vaikka kyseistä automallia ei ole koskaan edes valmistettu millään muilla valoilla.

                              Comment


                              • Millä kannalla urssin xenonpolttimot on?

                                Comment


                                  Joku Philipsin muinaishistoriallinen systeemi jossa on ballasti integroituna. Maksaa halvimmillaan jonkun 600€ pala.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja LilJon Näytä viesti
                                    Onkohan ihan nyt faktaa että alle -98 ei tarvitse olla xenon hyväksyttyjä umpioita?
                                    On ihan faktatietoa, olen asiaa kysynyt A-katsastuksesta ja asentanutkin useampaan pirssiin Xenonit elämäni aikana.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                      Menee vähän vaikeaksi kun ei siihen aikaan ole edes ollut mitään standardia tai merkintää jota umpioon laittaa. Omassa -97 urssissa alkuperäiset xenonit tehtaalta asti ja silti saa välillä leimalla selittää ja säätää. Kerran jo vaihtanut konttoria kun ei mennyt puhe perille vaikka kyseistä automallia ei ole koskaan edes valmistettu millään muilla valoilla.
                                      Netistä selviää: Jos auto on tehtaalta tullessaan ollut ilman hyväksyntämerkintöjä, ei se niitä tarvitse.

                                      Comment


                                        A-Katsastuksen sivuilta kopioitua: "Valaisimen täytyy olla kokonaisuudessaan hyväksytty siinä käytettävälle polttimolle. Normaaliin halogeenivalonlähteelle tarkoitettuun umpioon ei saa asentaa kaasupurkausvalonlähdettä."

                                        Auton iästä ei puhuta mitään. Lisäksi, kuten sanoit, ei ole olemassa hyväksyttyjä H-kantaisia xenoneita, eli laillista noista ei saa.

                                        Eiköhän nuo halogen-umpiot ole E-hyväksytty käytettäväksi halogen-polttimoilla, ei muilla.
                                        Viimeksi muokannut Sound; 5.3.2013, 15:46.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                          A-Katsastuksen sivuilta kopioitua: "Valaisimen täytyy olla kokonaisuudessaan hyväksytty siinä käytettävälle polttimolle. Normaaliin halogeenivalonlähteelle tarkoitettuun umpioon ei saa asentaa kaasupurkausvalonlähdettä."

                                          Auton iästä ei puhuta mitään. Lisäksi, kuten sanoit, ei ole olemassa hyväksyttyjä H-kantaisia xenoneita, eli laillista noista ei saa.

                                          Eiköhän nuo halogen-umpiot ole E-hyväksytty käytettäväksi halogen-polttimoilla, ei muilla.
                                          Minulle oli katsastusmies hieman eri mieltä asiasta. Voi toki olla leimamiehenkin virhe. Tosin olen ongelmitta leimannut jopa 2002 vuoden autoja halogeeniumpioilla ja jälkiasennuksena laitetuilla xenoneilla. Auto oli Golf IV ja meni mukisematta läpi.

                                          Comment


                                          • Onhan tuo pitkälti katsastusmiehestä kiinni, osa hyväksyy kun "tuovat turvallisuutta lisää ajajalle".

                                            Mutta noinhan se on ettei xenoneita saa laittaa halogeeniumpioihin.

                                            Comment


                                            • itsellä on laitettu jälkiasennus xenonit vakio umpioihin ja katsastuksessa kävin ja setäinssi huomasi että jaahas boksit näkyy että jälkiasennus näyttää olevan, mutta ei sano muutakun että pitäis lampun pesimet olla kun on kerta tommoset. ei sitten muutenkaan mennyt läpi sillä kertaa leimasta joten huomautus tuli lappuun niin otin näyttöön sitten pois ja halogeenit takas katsastuksen ajaksi

                                              Comment


                                                Edellisessä B5 faceliftissä oli halogen-umpiot, mutta kyseessä oli linssivalot ja umpion lasissakin näkyi xenon-hyväksyntä. Harva katsastussetä jaksaa alkaa umpion takakantta aukomaan ja tiirailemaan, onko polttimo millä kannalla ja löytyykö niitä hyväksyntiä.

                                                Comment


                                                • Automaattisen tasonsäädön kyllä huomaat onko se vai ei pelkästään käynnistämällä auton. Valot menee ylös ja alas ja hakevat oikean kohdan automaattisesti. Ja kyllä jälkiasennusballastit huomaa. Audin alkuperäisissä sytytin suoraan polttimon kannassa kiinni ja ballasti umpion pohjassa. Jos pölykuvusta tulee johtoja läpi huomaa heti, että on jälkiasennetut xenonit.

                                                  Comment


                                                  • Tänään kävin katsastamassa auton ja kysäsin valoista niin sanoi että saa lyödä xenonit sekä pitkiin että lyhyisiin, nyt ei muuta kun tilaamaan vaan. Mistäs saa E-hyväksyttyjä sarjoja kun tilasin xenonkaupasta cobrat pitkiin mutta vaikka etsimällä etsin niin en löytänyt ainakaan ballastista merkintää?

                                                    Auto siis vm. 2000 Audi A6 Avant

                                                    Comment


                                                      Varaudu nyt kuitenkin siihen että toinen katsastusmies tai poliisi voi olla asiasta eri mieltä. Olen kuitenkin melko varma ettei ainakaan pitkille ole umpioissa xenon-hyväksyntää. :)

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                                        Varaudu nyt kuitenkin siihen että toinen katsastusmies tai poliisi voi olla asiasta eri mieltä. Olen kuitenkin melko varma ettei ainakaan pitkille ole umpioissa xenon-hyväksyntää. :)
                                                        Jooh, no kyllä aina vähän täytyy varauksella suhtautua. En itse ainakaan huomannut että olisi ollut pitkillä hyväksyntää xenoniin niin luulempa ettei katsatuksessa sitä huomannut, katsoi vain lyhyen merkinnän.

                                                        Comment


                                                          Oletan että autossa on alunperin H7 pitkät? Niihin et jälkiasennussarjaa E-hyväksynnällä tule saamaan. Katsastusmiestä tai poliisia tosin ei käytännön tasolla juurikaan naposta mitä siellä on eli normaali muutossarja ilman mitään hyväksyntämerkintöjä.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            Katsastusmiestä tai poliisia tosin ei käytännön tasolla juurikaan naposta mitä siellä on...
                                                            Nojaa, riippuu mistä roikkuu. Nimim. kokemusta löytyy. :)

                                                            Comment


                                                              No jos sille päälle katsuri sattuu niin joka autosta löytyy hakemalla varmasti huomautuksen arvoinen vika tai muutos. Tien päällä xenonpitkiin ei puutu kukaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X