Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alennettu jännite valojen ollessa 0-asennossa, koodaus auttaa.

    Comment


    • Onko tuo iso operaatio esim minulle joka ei ole koskaan käyttänyt mitään ohjelmointikaapelia tai tuohon VAG-COM:iin liittyvää? Osaavatko/tekevätkö merkkihuollossa mitään tähän liittyvää?

      Comment


      • Itse päivittelin A6 Avantin v.2000 valoja seuraavasti.

        Suurin murhe oli se kun unohti laittaa ajovalot päälle. Se korjaantuin 40€ 6-ledin E-hyväksytyillä ledivaloilla. Nyt on valot kun muistaa laittaa virran päälle :-)

        Pitkät oli tosi surkeat. Umpioiden kiilloitus toi ensiavun. Ongelma ratkesi kun hommasin Hellan pienet soikion muotoiset lisävalot. Laitoin niihin halpisxenonit ja vot, nyt näkee. Xenonit eivät mahtuneet pikkuvalaisimiin mutta harjanvarsi ja lämpöpuhallin t6ekivät riittävän tilan. Asennuspaikkaa ei siinä keulalla ollut mutta sellainen rekisterikilven taakse ruuvattava Motonetin valopelti ratkaisi ongelman.

        Koko valohomma kustansi yht alle 150€ jota en pidä pahana.

        Comment


        • Holas!
          Syksy tulee ja tämä pimeellä ajaminen alkaa.
          Autohan on 1998 A4Q avant ja edessä on depon valot, tällä hetkellä halogeeneillä. Lyhkäsissä kävi bilteman xenonit,mut lähti seuraavana päivänä pois. Airbagin merkkivalo syttyi, kun laitto valot päälle. Sitten heitin releet siihen, niin alko herjaamaan rikkoonetuneesta poilttimosta. Fuck. Mut mitäpä muutakaan sitä bilteman valoista pysty oottamaan. Tekis mieli heittää xsenonit takas, mut löytyykö jostain oikeesti toimivia? Mtt-tradingin valoista kokemuksia? Mites sitten ne pitkät?
          Olen tottunut pitämään lisävalojakeulalla, mut jos laittas pitkille myös xsenonit? Särkyykö ne pyyhkijän moottorit, tämmöistä muistan lukeneeni?
          Paskoilla valoilla en enää ole moneen vuoteen suostunut ajamaan, joten valoa pitää keulalle saaha, vaikka sitten niillä lisävaloilla...

          Comment


          • B5:ssä Depoistakin saa ihan hyvän valon aikaiseksi kun laittaa releiden taakse laadukkaamman pään kiinaxenoneita. Kannattaa laittaa sekä lyhyisiin että pitkiin 35W Ollo/Amp settiä esim JStuningilta. Ei tarvitse ylimääräisiä umpioita sen jälkeen.

            Comment


            • Onko noille ballasteille tiedossa B6:ssa jokin järkevä kiinnityspaikka? Tarviiko jatkojohtoja/releytystä tai vastuksia väliin?

              Comment


                Itsellä b6 koppasessa ballastit mahtui umpion sisään kuten myös johdoissa olevat vastuksetkin. Kunhan tilatessa katsoo että ballastit ovat slim mallia niin ei tarvi konehuoneeseen mitään virittää eikä reikiä tehdä. Ja suosittelen ostamaan vastukselliset ja häiriösuojatut vaikka ei olis tuota polttimoiden tarkkailu järjestelmää. Itsellä ei ole ylimääräisiä releitä.

                Comment


                  Normikokoiset ballastit mahtunee 2-puoleisella umpion pohjassa olevaan orkkis-ballastin paikkaan. Snadisti jäi ehkä kantamaan ne ballastin kannen ruuvit mutta meni kuitenkin paikalleen, niillehän voi tarvittaessa näyttää viilaa sen millin verran. Mä ostin JS-Tuningista kolmisen vuotta sitten can-sarjan ja ihan hyvin se on rokannu toistaiseksi - ilman mitään lisähärveleitä.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                    Normikokoiset ballastit mahtunee 2-puoleisella umpion pohjassa olevaan orkkis-ballastin paikkaan. Snadisti jäi ehkä kantamaan ne ballastin kannen ruuvit mutta meni kuitenkin paikalleen, niillehän voi tarvittaessa näyttää viilaa sen millin verran. Mä ostin JS-Tuningista kolmisen vuotta sitten can-sarjan ja ihan hyvin se on rokannu toistaiseksi - ilman mitään lisähärveleitä.
                    Tuo umpion pohjassa oleva paikka on jo varattu, juurikin alkuperäisten ballastien takia (lyhyet d1s xenonit).

                    Comment


                    • Cobran can-bus setti tuli laitettua pitkiin valoihin ja slim-ballastit löysivät hyvin paikkansa konehuoneesta. Ei pätki tai välky, enkä radiokanavissakaan ole huomannut tavallisuudesta poikkeavaa käytöstä. Onko kaikissa jälkiasennussarjoissa tuo hitaahko syttyminen tunnettu ongelma? Täysin kylmänä menee kymmenisen sekuntia kunnes ovat täydessä kirkkaudessaan. Tuoko releen laitto tähän apua, vai onko tuo vain normaali ominaisuus käytettyjen polttimoiden / ballastien osalta? Orkkis d1s syttyvät normaaliin kirkkauteen todella nopeasti.

                      Comment


                        Linssi hiukan vääristää sit syttymiseen kuluneen ajan arviointia. Lähivalot näyttävät syttyvän nopeammin kuin pitkät joissa on heijastinumpiot. Hidas syttyminen on kylläkin ollut jokaisen näkemäni jälkiasennussarjan ominaisuus. Vaivaa tosin vain sen ensimmäisen sytytyksen ajan ja normaalisti maantiellä takaisin pitkille vaihtaessa täysi kirkkaus saadaan heti. Vastaantulijoille pitkien vilautukseenkin tulee ihan uutta särmää kun ballasti liipaisee sen reilun 25kV että saa valokaaren palamaan.

                        Comment


                          S8 d2 -97 lyhyet xenonit

                          En tiedä kuuluuko tämä tyhmien treadiin vai tänne.
                          Mutta kun tämä on minulla ensimmäinen auto (lyhyillä)xenoneilla.
                          Minkälaiset xenonpolttimot menevät tuohon S8 D2 -97:n lyhyille valoille?
                          Mitkä on hyvän merkkisiä ja sopivia hinta/laatusuhteelta?
                          Olen yrittänyt käyttää hakua ja googlea, mutta ei ainakaan näin väsyneenä töissä tunnu tärppäävän.
                          Minulla on alkanut sammuilemaan toinen ja nuohan kannattaa vaihtaa molemmat polttimot. Tietenki vika voi olla ballastissaki, mutta kokeillaan ensiksi polttimon vaihdolla.
                          Ohjekirja yms on italian kielellä ja tällä hetkellä noin 900 kilsan päässä. Ja ei tuo ilmakaan mikään kaikista paras ole alkaa ruuvamaan huvikseen lamppuja irti parkkipaikalla.

                          Comment


                            Todnäk D2S.

                            Comment


                            • Ballastien vaihto ristiin paljastaa sen onko ballasti vai polttimo menny. Itellä kahessa autossa dectane-merkkinen xenon sarja, yhtään polttimoa ei kahteen vuoteen oo menny mutta ballasteja senkin edestä = 5kpl.

                              Comment


                              • Herjaako palaneista polttimoista jne jos laitan oheisen linkin mukaisen xenon satsin satku c4 2,6l -93 keulille?

                                http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...ription_anchor

                                Toki saa suositella jotain muutakin sarjaa kyseiseen autoon.

                                Comment


                                • Mikä voisi olla vikana kun a4 b7 bi-xenoneilla olevaan autoon ei syty xenonit sitten millään. umpiot on ok ja uudet polttimot on paikallaan.Paiväajovalot, parkit ja muut valot toimivat. Näyttö herjaa korkeudensäädöstä mutta johtunee siitä että auto on käynnistetty ilman umpioita. kuinka herkkiä ballastit on menemään rikki? auto ollut kolarissa mutta toinen umpio oli melkein ehjä joten kuvittelisi sen olevan ainakin ehjä. Onko b7:aan saatavilla tarvike ballasteja ta muuta vaihtoehtoa orkkikset maksanee paljon. Tai onko xenoneille erillinen sulake?

                                  Comment


                                  • Miten teillä on b6:den pitkissä toimineet xenon sarjat? Tuntuu että paistaa pirusti lähelle,auttaisko h7r polttimo? Ihan normaalit halogen umpiot kyseessä.

                                    Comment


                                    • Saksasta tilasin Philips merkkiset polttimot (75e pari), jotka alkoivat oireilemaan melkeinpä heti asennuksen jälkeen. Jättää välillä syttymättä tai välillä palaa puoliteholla. Muistaakseni entiset ostettu Meronetistä. Polttimoissa on eroa jo pelkästään painon perusteella. Entinen poltin painaa melkein tuplasti uusiin verrattuna. Yksittäiskuvassa entinen toimiva ja laadukas Philips poltin, jossa aika erilaiset merkinnät kuin näissä uudemmissa Philipseissä. Eipä tuotakaan arvannu että noissa tuommoisia laatueroja on.

                                      Kokeilin vielä niin, että toisessa umpiossa oli entinen ja toisessa uusi. Valojen syttyessä huomaa, että tämä uusi poltin syttyy aavistuksen hitaammin kuin entinen.

                                      Kukas osaisi sanoa että millä "koodilla" pitäisi tilata kunnolliset d1s polttimot jotka olisi kunnolliset? Onko muut huomanneet saman?
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Maailmalla on tosi paljon liikenteessä feikkejä kiinapolttimoita, joihin on löyty Philipsin tarrat päälle. On mahdollista, että olet saanut sellaiset. Aidot filipsit kun ovat melko tasalaatuisia. http://www.hidbulbzrus.com/vs.pdf Kokeiles huvikseen tuota viimeistä kikkaa :)

                                        Comment


                                          Mikäs kauppa Saksassa kyseiset polttimot myi. Näyttäis edellisen viestin perusteella olevan feikki polttimot. Hyvä, että tulee tietoa miten erottaa alkuperäinen ja feikki.
                                          Tuli myös tarkastettua omat polttimot, aidoilta näyttävät.
                                          Tuolta tuli viimeksi hankittua d3s polttimot. Käynyt ilmeisesti tuuri, ettei ole feikki polttimoita tullut vastaan. Yrittänyt palautteista katsoa luotettavan kauppiaan.
                                          Millä maksoit polttimot? Oletko jo tehnyt reklamaation polttimoista.

                                          Comment


                                          • Myyjä on tämä http://www.ebay.de/itm/D1S-Xenon-Bre...item3cba90d901 Paypallilla maksoin.

                                            Kyllähän noita tarkemmin tarkastellessa huomaa ettei nuo ole alkuperäistä nähnytkään. Mm. tuo ylähuuli polttimossa mihin metallilanka menee sisälle on epäsymmetrinen ja jotenkin huonosti tehdyn näköinen. Ja eipä ole mitään void merkintöjä pohjan tarran alla, yllätys yllätys.

                                            Reklamaation tein heti kun huomasin ongelman, että toinen pätkii. Lähetti sitten yhden uuden ja toisen käytety, jossa ei ollut edes tarraa pohjassa, eli mikälie poltin. Myös tämän jo tekemäni reklamaation aikana toinenkin alkoi oirehtimaan. Laadusta kertoo sekin jotain, että polttimossa olevan liittimen yksi pinni oli sen verta vinossa ettei liitin mennyt kiinni ilman pinnin taivuttamista. Aika hankala tietysti näin etänä ostaa ja toivoa että saa laatutavaraa, sen kun pääsee toteamaan vasta kun tavara on kädessä.

                                            Comment


                                            • Tuossa just piti vaihtaa D3S polttimo. Kiireessä löyty Motonetistä vähän siedettävämpään hintaan, mutta oli ainakin aito philipsi. Vanhakin on aito niin voisin siitä parit kuvat ottaa referenssiksi.

                                              Comment


                                              • Jouni oliko tämä? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=43-0009 Tuossa ei kyllä Philipsiä mainita...

                                                Myyjä lupasi palauttaa rahat kunhan lähetän polttimot takaisin heille. Vakuutteli myös että ovat 100% alkuperäistä Philips laatua, joopa joo.. Tiiä tässä nyt mistä noita kehtaa tilata jos taas tulee sutta ja sekundaa.
                                                Viimeksi muokannut Olmi; 25.10.2012, 14:44.

                                                Comment


                                                • Miten on toimineet muilla xenonit B6 :ssa? Tuntuu että näyttää todella lähelle,varsinkin pitkät. Mutta samaa ongelmaa meinaa olla myös lyhkäsissä. Umpioissa on suuntaus kohdallaan.

                                                  Suunnittelin pitkään kokeilla H7r polttimoa vai onko turhaa?

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
                                                    Jouni oliko tämä? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=43-0009 Tuossa ei kyllä Philipsiä mainita...

                                                    Myyjä lupasi palauttaa rahat kunhan lähetän polttimot takaisin heille. Vakuutteli myös että ovat 100% alkuperäistä Philips laatua, joopa joo.. Tiiä tässä nyt mistä noita kehtaa tilata jos taas tulee sutta ja sekundaa.
                                                    Taisi olla tuo. Kyllä se ihan Philipsin paketissa oli ja kaikin puolin mitä piti. Soitin etukäteen ennen hakua ja tarkisti paketin ja vahvisti tuon, etten turhaan olisi hakenut. Toki tuossa eivät sitä sano, mutta noinhan se motonetissä vähän on, että paketti pitää itse nähdä mitä saa.

                                                    Vanhasta polttimosta katselin, että vastasi juuri tuota mitä tuolla noissa "alkuperäinen vs kopio" kuvissa netissä oli. Ainut oli se, ettei tarran alla ollut tekstiä "VOID" vaikka polttimo aika varmasti vielä Audin tehtaan jäljiltä asennettu.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                                                      Miten on toimineet muilla xenonit B6 :ssa? Tuntuu että näyttää todella lähelle,varsinkin pitkät. Mutta samaa ongelmaa meinaa olla myös lyhkäsissä. Umpioissa on suuntaus kohdallaan.

                                                      Suunnittelin pitkään kokeilla H7r polttimoa vai onko turhaa?
                                                      Aika lähellehän ne pitkät tosiaan tuntuu näyttävän. VCDS:llähän sai jotenkin myös noita valoja nostettua kun muuttaa sitä arvoa, en vaan enää muista miten. Jossain se ohje taitaa täälläkin foorumilla olla. Eikös se nosta samalla myös pitkän valon keilaa myös?

                                                      Tuo H7r on ehkä turha pitkissä, parempi vaan että on sitä hajavaloa että näkee tien reunatkin kunnolla. Lyhkäsiin on varmasti parempi valinta.

                                                      Haraldin hyvä ohje jos tarvetta säädellä vcds:llä xenoneiden korkeutta:

                                                      1) Vag-com yhteys moduuliin 55 "xenon light range"
                                                      2) kirjoita soft coding muistiin, yleensä 00060 (?). Tämä on tehtaan oletusarvo.
                                                      3) Recode - 07 ja syötä pienempi luku joka korottaa. Itse kokeilin 00020 arvolla. Do-it ja syttyy varoitus kalibrointitarpeesta mittaristoon.
                                                      4) mene Basic Settings - 04 ja valitse nuolesta up "Group 001". Odota että teksti muuttuu
                                                      5) kun teksti sanoo adjust headlights tjms, paina up "Group 002" niin arvot tallettuvat
                                                      Viimeksi muokannut Olmi; 5.11.2012, 12:54.

                                                      Comment


                                                      • Mulla on tossa ihan halogeeni umpiot joten manuaalinen korkeudensäätö löytyy kabiinista. Umpiot uusittu viime talvena.

                                                        Comment


                                                          Mulla näytti kans oem-xenonit omasta mielestä liian lähelle alunperin. Käytin auton katsastuksessa ja kysyin että onko ne kohillaan kun tuntuu että näyttää lähelle.

                                                          "Joo, ihan hyvät ne on"

                                                          Syksyn tullen säädin vaan kylmästi valoja ylemmäs ja xenonit alkoi näyttämään niinkun pitää. Seuraavassa katsastuksessa samalla konttorilla kysyin taas, että onko suuntaukset oikein ja jälleen vastaus oli että on ne ihan kohdillaan. Sanoisin siis, että kannattaa ainakin kokeilla nostaa valojen suuntausta ylemmäs.

                                                          Comment


                                                          • Pitää leiman jälkeen laitella xenonit takas ja säätää vähän ylemmäs,kattoo mitä ne alkaa näyttää.

                                                            Comment


                                                            • Meronetistä tilasin Philipsin d1s polttimot, myyjä vakuutteli että ovat aidot. Saa nähä onko näin kunhan paketti tulee.

                                                              *edit*

                                                              Philipsit saapuivat ja toimivat niin kuin pitääkin. Ei pätki, syttyvät samaan aikaan ja muutenkin ok, vaikuttaa aidolta Philipsiltä. Pistetään vielä kuva liitteeksi jos jollekin on tulevaisuudessa apua.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Olmi; 12.11.2012, 10:33.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X