Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Minkälaisia syttymisviiveet on nykyään noissa HID-kiteissä ja mitkä asiat siihen vaikuttaa? Töissä törmäsin yhteen, jossa viive oli yllättävän lyhyt. Jonkin verran tosin vaikuttanee, että valoja uudelleen sytyttäessä eivät olleet täysin jäähtyneet.

Comment

Kyllähän ne lämpimänä syttyykin käytännössä välittömästi.

Comment

• Mika, Philipsin D2S sarja jäi Saksasta maksamaan kuluineen 62EUR ja tuli perille noin viikossa. Myyjän löytää esim. ebaysta, HK-Onlinehandel.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
          Kyllähän ne lämpimänä syttyykin käytännössä välittömästi.
          Valot oli kuitenkin vähän aikaa pois ja ehti hieman jäähtyä. Jäännöslämpö huomioidenkin sytytys oli salamannopea normaaliin verrattuna.

Voiko ballastissa olla jonkinlainen "valmiustila", joka pitää polttimossa pientä lämpöä? Vrt. jossain energiansäästölampussa olen havainnut sammutuksen jälkeen himmeää välähtelyä harvakseltaan sammutuksen jälkeen. Erottuu juuri ja juuri, kun pimessä huoneessa jää katsomaan sammutettua lamppua ja loppuu jossain vaiheessa.

Comment

• Eiköhän se ole niin että polttimolla kestää kuitenkin tovi jäähtyä täysin siellä umpion sisällä, ja sen ansiosta syttyy nopeasti. Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä AMP:n kitistä mutta siinä ainakin kylmäkäynnistys kesti huomattavasti kauemmin kuin nykyisissä oem-xenoneissa.

Comment

Ite en huomannu oikeestaan suurta eroo cobran setti digiballasteilla vs. Halpis kiinalainen vanhoilla ballasteilla. Eli kummatkin kohtuu hitaita syttymään.

Comment

• Sonikk! Nyt olis tullissa vartoomassa Hellan EvoX-R setti ja ballastit & polttimot. =) Käyn tänäin josain välissä noukkimassa.

Comment

• Noniin. Otahan sitten HiDplanet tyyliin hyvät kuvat seinää vasten miltä näyttää. Ja kato onko niissä ihan peilipintainen se heijastin, mun Helloissa oli semmoset "semikiiltävät" vaikka oli uudet.

Comment

• On ihan peilikiiltävät ja näyttää ihan käyttämättömiltä. Mullahan on tossa Audissa ne samanlaiset kuin sulla, eli vanhan malliset E55:set ja ne tosiaan on sellaset mattakiiltävät.

Perkele... Tällä kertaa jäi muuten tulliin kiinni ja jouduin maksamaan parikymppiä tullille. Ennen ne on tulleet suoraan firman ovesta sisään mun työpöydälle.

Comment

• Mistähän johtuu kun noi jälkiasennusxenon sarjat vilkkuvat kun ovat eka lämmenneet minuutin pari? Oon koittanut nyt muutamaa eri 50w sarjaa ja kaikissa sama vika. Entisistä autoista jäänneitä sarjoja.. niissä toimineet moitteetta mutta tässä A8 D2 alkavat vilkkua...

Comment

• Huono jännite tai huonolaatuinen sarja. Mä ainakin huomasin omassa A8:ssa alkuperäisillä johdoilla sellasta että toinen puoli heräs hitaammin ja jos ilman moottoria (ilman latausta) pelkällä akulla pelaili ja vilkutti vaikka pitkiä niin väliin sammui tai jätti syttymättä. Hommaan auttoi kun tein ihan oman johtosarjan ja releet ja virran otin sieltä alhaalta palkista virranjakoblokista, mikä muuten oli todella heikossa kunnossa. Samalla hävisi kaikki satunaiset virheilmoitukset, mitä teki jos xeenonit oli orkkis johdoissa kiinni.

Comment

Zoomailin JS-Tuningin sivuilla osien kuvia ja huomasin että ballasteissa näkyi olevan EMC-taso (=sähkömagneettinen yhteensopivuus, radiohäiriö) E-säännön 10/02 mukainen. Joissain "halvemmissa" ballasteissa taas on 10/00. Onko tällä jotain tekemistä raportoitujen ongelmien kanssa?

Comment

• 2000-mallin A4 B5:n alkuperäiset lyhyet xenon-valot alkavat olla tiensä päässä. Kovin tehokkaat ne eivät koskaan ole olleet vaikka polttimoita olenkin vaihdellut uusiin useamman kerran. Viime talvena näkeminen oli jo aika heikkoa, mutta nyt valoilla ei näe enää yhtään mitään. Vilkkukin on tehokkaampi ja pimeällä maantiellä joutuu käyttämään sumareita että näkisi edes tien reunat.

Peilipinta näyttää linssin läpi katsottuna täysin matalta ja syöpyneeltä, joten uudet umpiot menee tilaukseen. Mutta mistä? Mahdollisimman alkuperäistyyliset, eli ei enkelinsilmiä tai muutakaan tuninkia. Valoteho/kuvio tietysti mahdollisimman hyvä.

Hinnaltaan aika halvat? Kokemuksia?
                            http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=646

Comment

Taitavat olla Depon umpiot. Suhteellisen laadukkaan tarvikkeen maineessa ja esim. tuolta löytyy jonkin verran kokemuksiakin noista.

Comment

• Nuo MTT linkissä olevat ovat prefaceliftin malliset ja vuosimallin käypäisyys on ilmoitettu hieman harhaanjohtavan myöhäiseksi. Anttika:n kannattaa olla tarkkana, josko autosi on facelift johon nuo eivät käy. Vuosi sitten kun omaan ex-b5een etsin niin facelift d2s normaalin mallisina ei tarvikkeena löytynyt.

Orkkiksista menee heijastin huonoksi, jolloin valotehoon ei auta todellakaan muu kuin umpion uusinta.

Comment

• Voi sinne myös pelkät projektorit vaihtaa, löytynee esim ebaystä.

Comment

• Mahtaakohan minun A3 ( 8L -02 ) toimia nuo tavalliset ballastit vai pitääkö olla canbus malliset?

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

Comment

Omassa (-00) ainaki pelittää tavalliset, ei taida olla vielä can-väylää -02 vuosimallissa.

Comment

Sillä canbus nimityksellä ei ole mitään tekemistä väylän kanssa.

Comment

Hämäävästi sekottaa, oon kai sitte ymmärtäny väärin miksi kaikki ostelee can-väylällä oleviin autoihin canbus-tilpehöörejä:)

Comment

• Ei sinälläään xenoni juttuu mutta, onko kellään kokemusta Philips diamond visioneistä, niistä siis jota ei myydä suomessa. Tilasin enkusta polttimot ja innolla odotan että tulisivat.

Comment

On kokemusta, hyvän näköset vastaa ihan täysin 5000k xenonien väriä. Valoteho ei vaan riitä syksyn tummilla ja märillä teillä, lumikelillä näyttää keskivertoa paremmin. Sanosin että jos ei pimeitä taipaleita ajele, että hyvät lamput on.

Comment

• Minkälaiset polttimot esim. xenonkaupasta kannattais ostaa 2002 A6 vakio xenoneiden tilalle? Rupee olemaan jo sen verta vanhat että vaatis uusia.

Comment

Jotkut hyvälaatuiset, vaikka Philipsit. Pelkät polttimot ei niin paljon maksa että kannattais ostaa mitään halpiksia.

Comment

Itse tilasin uudet Meronetistä. Nyt näkee huomattavasti paremmin.

Comment

• Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon uusia ostettaessa vakio xenoneiden tilalle(en oo koskaan moisia vaihdellu)?

Pariin autoon oon jälkiasennus sarjan(cobra) laittanu mutta en sen kummempaa.

Ilmeisesti pitää olla vain oikeelle umpiolle joka lienee H7 omassa vehkeessä?

Comment

Jos orkkis xenonit niin joko D1R tai todennäköisemmin D2S. H*-kantaiset ovat halogeeneja. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, uudet polttimot kaupasta ja vaihtamaan. Jos on pienet kädet niin saa vaihdettua umpiot paikallaan, minä olin ahkera ja nappasin umpiot pois vaihdon ajaksi.

Comment

Tuskin on R-polttimoita Audeissa, kun ovat kaikki linssivaloilla. Tuon ikäisessä todennäköisesti D2S, mutta voi olla D1S:kin. Albumista varmaan löytyy tarkempi tieto.

Comment

D2S on C5:ssä jos orkkis-xenonit, mutta kannattaa toki itse varmistaa asia.

Huomioitavia asioita on polttimon tyyppi (audeissa käytettyjä tyyppejä ovat D1S, D2S, D3S) ja sen oikea asennus (polttimon lasiin ei saa koskea, ei valoja päälle jos piuhat ja/tai polttimo irti, jne.) Uskallan 99,9% varmasti sanoa että R-tyypin polttimoita ei ole yhdessäkään Audissa vakiona, eikä todellakaan H-kantaista (laitonta) xenonia. Vanhemmissa malleissa on D2S, vähän uudemmissa D1S ja viimeisimmissä D3S.

Comment

• aa niinjoo, toki H kantaset on noita jälkkäreitä kaikki. :)

Eli vanhan tarkistus ja kauppaan... Sitte pitäis vielä löytää vasen umpio jostain varaosavehkeestä ku kerää vettä sen verran että valo ihan kellertävä ja himmeä.

Comment

Working...
                                                              X