Minkälaisia syttymisviiveet on nykyään noissa HID-kiteissä ja mitkä asiat siihen vaikuttaa? Töissä törmäsin yhteen, jossa viive oli yllättävän lyhyt. Jonkin verran tosin vaikuttanee, että valoja uudelleen sytyttäessä eivät olleet täysin jäähtyneet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenoneista taas
Collapse
X
-
Mika, Philipsin D2S sarja jäi Saksasta maksamaan kuluineen 62EUR ja tuli perille noin viikossa. Myyjän löytää esim. ebaysta, HK-Onlinehandel.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKyllähän ne lämpimänä syttyykin käytännössä välittömästi.
Voiko ballastissa olla jonkinlainen "valmiustila", joka pitää polttimossa pientä lämpöä? Vrt. jossain energiansäästölampussa olen havainnut sammutuksen jälkeen himmeää välähtelyä harvakseltaan sammutuksen jälkeen. Erottuu juuri ja juuri, kun pimessä huoneessa jää katsomaan sammutettua lamppua ja loppuu jossain vaiheessa.
Comment
-
Sonikk! Nyt olis tullissa vartoomassa Hellan EvoX-R setti ja ballastit & polttimot. =) Käyn tänäin josain välissä noukkimassa.
Comment
-
On ihan peilikiiltävät ja näyttää ihan käyttämättömiltä. Mullahan on tossa Audissa ne samanlaiset kuin sulla, eli vanhan malliset E55:set ja ne tosiaan on sellaset mattakiiltävät.
Perkele... Tällä kertaa jäi muuten tulliin kiinni ja jouduin maksamaan parikymppiä tullille. Ennen ne on tulleet suoraan firman ovesta sisään mun työpöydälle.
Comment
-
Huono jännite tai huonolaatuinen sarja. Mä ainakin huomasin omassa A8:ssa alkuperäisillä johdoilla sellasta että toinen puoli heräs hitaammin ja jos ilman moottoria (ilman latausta) pelkällä akulla pelaili ja vilkutti vaikka pitkiä niin väliin sammui tai jätti syttymättä. Hommaan auttoi kun tein ihan oman johtosarjan ja releet ja virran otin sieltä alhaalta palkista virranjakoblokista, mikä muuten oli todella heikossa kunnossa. Samalla hävisi kaikki satunaiset virheilmoitukset, mitä teki jos xeenonit oli orkkis johdoissa kiinni.
Comment
-
Zoomailin JS-Tuningin sivuilla osien kuvia ja huomasin että ballasteissa näkyi olevan EMC-taso (=sähkömagneettinen yhteensopivuus, radiohäiriö) E-säännön 10/02 mukainen. Joissain "halvemmissa" ballasteissa taas on 10/00. Onko tällä jotain tekemistä raportoitujen ongelmien kanssa?
Comment
-
2000-mallin A4 B5:n alkuperäiset lyhyet xenon-valot alkavat olla tiensä päässä. Kovin tehokkaat ne eivät koskaan ole olleet vaikka polttimoita olenkin vaihdellut uusiin useamman kerran. Viime talvena näkeminen oli jo aika heikkoa, mutta nyt valoilla ei näe enää yhtään mitään. Vilkkukin on tehokkaampi ja pimeällä maantiellä joutuu käyttämään sumareita että näkisi edes tien reunat.
Peilipinta näyttää linssin läpi katsottuna täysin matalta ja syöpyneeltä, joten uudet umpiot menee tilaukseen. Mutta mistä? Mahdollisimman alkuperäistyyliset, eli ei enkelinsilmiä tai muutakaan tuninkia. Valoteho/kuvio tietysti mahdollisimman hyvä.
Hinnaltaan aika halvat? Kokemuksia?
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=646
Comment
-
Nuo MTT linkissä olevat ovat prefaceliftin malliset ja vuosimallin käypäisyys on ilmoitettu hieman harhaanjohtavan myöhäiseksi. Anttika:n kannattaa olla tarkkana, josko autosi on facelift johon nuo eivät käy. Vuosi sitten kun omaan ex-b5een etsin niin facelift d2s normaalin mallisina ei tarvikkeena löytynyt.
Orkkiksista menee heijastin huonoksi, jolloin valotehoon ei auta todellakaan muu kuin umpion uusinta.
Comment
-
Mahtaakohan minun A3 ( 8L -02 ) toimia nuo tavalliset ballastit vai pitääkö olla canbus malliset?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
Comment
-
Comment
-
Hämäävästi sekottaa, oon kai sitte ymmärtäny väärin miksi kaikki ostelee can-väylällä oleviin autoihin canbus-tilpehöörejä:)
Comment
-
-
Jos orkkis xenonit niin joko D1R tai todennäköisemmin D2S. H*-kantaiset ovat halogeeneja. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, uudet polttimot kaupasta ja vaihtamaan. Jos on pienet kädet niin saa vaihdettua umpiot paikallaan, minä olin ahkera ja nappasin umpiot pois vaihdon ajaksi.
Comment
-
Vieras
D2S on C5:ssä jos orkkis-xenonit, mutta kannattaa toki itse varmistaa asia.
Huomioitavia asioita on polttimon tyyppi (audeissa käytettyjä tyyppejä ovat D1S, D2S, D3S) ja sen oikea asennus (polttimon lasiin ei saa koskea, ei valoja päälle jos piuhat ja/tai polttimo irti, jne.) Uskallan 99,9% varmasti sanoa että R-tyypin polttimoita ei ole yhdessäkään Audissa vakiona, eikä todellakaan H-kantaista (laitonta) xenonia. Vanhemmissa malleissa on D2S, vähän uudemmissa D1S ja viimeisimmissä D3S.
Comment
Comment