Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaiskareiden vaihto C 4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takaiskareiden vaihto C 4

    Kyllä Audin inssit ovat tehneet järkevästi iskareiden vaihdon. 3 mutteria yläpäästä ja 1 alapäästä irti ja jousi iskareineen on kädessä. Jousenpuristimella jousi kasaan, kilkkeiden vaihto vanhasta uuteen ja paikalleen. Hoviasentajallani meni eilen alle tunti kahvitaukoineen ko vaihdossa. Mikä parasta: Hinta ei (asennuksineen) ollut paha kiitos Teppo Kalskeen, joka hommasi laatuiskarit. On se niin mukavaa ajella hyvillä takaiskareilla:) Ps Vaikka sakemannin tuontiautoja mollataan niin eipä ollut yksikään mutteri ruosteessa= lähti heti auki. Miten kotiaudi vm 93?

    #2
    Pistetään paremmaksi, lötköön kaikki iskarit 45 minuuttiin ;) Takapään kiinnitys on sama, ja edessä ei tarvitse ottaa kuin iskari-patruuna irti, helppoa kuin heinänteko :)

    Comment


    • #3
      lötkössä ei tarvinnu takana edes jousenpuristimia, käsin saa painettua sen verran jousta, jotta iskarin päähän saa mutterin

      Comment


      • #4
        Lainaus:" Lötkössä ei tarvinnu takana edes jousenpuristimia, käsin saa painettua sen verran jousta, jotta iskarin päähän saa mutterin".= Lötkössä on niin pehmeät jouset:)

        Comment


        • #5
          C4:n takatolppaa purkaessa kannattaa tehdä jigi, jolla orientaatiokulman saa pysymään paikoillaan ettei tule yllätyksiä.

          nimim. kolmeen C4:een iskarit vaihtanut.

          Comment


          • #6
            Voisitko Mika "suomentaa" Jigin?

            Comment


            • #7
              Jigi = teline, joka pitää siihen kiinnitetyt osat kohdillaan.

              Itse tein mahdollisimman yksinkertaisen jigin iskarin vaihtoon. Vaimennin kiinni viilapenkin putkileukoihin, penkki sellainen, jota saa pyöritettyä. Viilapenkin viereen pöytään kiinni parrunpätkä, jonka yläpäähän kiinni kulmaraudanpätkä, jossa reiät jousilautasen rei'ille. > Ruuveilla kiinni jousilautanen, jousen puristus, iskari yläpäästä irti ja pois, uusi tilalle, lopuksi vasta ruuvit kulmaraudasta irti.

              Jos yläpää ja alapää ei tule oikeaan linjaan, jää iskari jännitykselle, mitä siitä sitten seuraakaan...

              VAG käyttää itse erittäin monimutkaista jigiä ko. työhön.

              Comment

              Working...
              X