Kyllä Audin inssit ovat tehneet järkevästi iskareiden vaihdon. 3 mutteria yläpäästä ja 1 alapäästä irti ja jousi iskareineen on kädessä. Jousenpuristimella jousi kasaan, kilkkeiden vaihto vanhasta uuteen ja paikalleen. Hoviasentajallani meni eilen alle tunti kahvitaukoineen ko vaihdossa. Mikä parasta: Hinta ei (asennuksineen) ollut paha kiitos Teppo Kalskeen, joka hommasi laatuiskarit. On se niin mukavaa ajella hyvillä takaiskareilla:) Ps Vaikka sakemannin tuontiautoja mollataan niin eipä ollut yksikään mutteri ruosteessa= lähti heti auki. Miten kotiaudi vm 93?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takaiskareiden vaihto C 4
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Lainaus:" Lötkössä ei tarvinnu takana edes jousenpuristimia, käsin saa painettua sen verran jousta, jotta iskarin päähän saa mutterin".= Lötkössä on niin pehmeät jouset:)
Comment
-
-
Jigi = teline, joka pitää siihen kiinnitetyt osat kohdillaan.
Itse tein mahdollisimman yksinkertaisen jigin iskarin vaihtoon. Vaimennin kiinni viilapenkin putkileukoihin, penkki sellainen, jota saa pyöritettyä. Viilapenkin viereen pöytään kiinni parrunpätkä, jonka yläpäähän kiinni kulmaraudanpätkä, jossa reiät jousilautasen rei'ille. > Ruuveilla kiinni jousilautanen, jousen puristus, iskari yläpäästä irti ja pois, uusi tilalle, lopuksi vasta ruuvit kulmaraudasta irti.
Jos yläpää ja alapää ei tule oikeaan linjaan, jää iskari jännitykselle, mitä siitä sitten seuraakaan...
VAG käyttää itse erittäin monimutkaista jigiä ko. työhön.
Comment
Comment