Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS rutisee viimeisen metrin aikana pysähtyessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS rutisee viimeisen metrin aikana pysähtyessä

    Ja aivan kävelyvauhdista. Juuri korjaamolla vaihtoivat oikean takapyörän laakerin.. Tapaus vanhalla laakerilla: kosahti 110km/h vauhdissa ja samalla ABS-valo syttyi ja punainen "!" valo. Kuitenkaan ABS ei rutissut sen ihmeemmin. Liekö korjaamo ryssinyt jarrusatulan ja levy pois/panon että ABS anturi sai jotain vaurioita? Kokemuksia ja kommetteja tälläisestä, kiitos.

    edit: ainiin, olisiko ABS jäänyt vikatilaan jollain tavalla ja vain VAG-COMilla kuitattaisi pois?

    #2
    Käytä hakua.

    Näitä tapauksia tuntuu tulevan kerran viikossa. ABS-anturi on asennettu joko liian lähelle tai liian kauas pulssikehästä. Säädä ja kokeile uudestaan.

    Comment


    • #3
      itsellä vastaava tapaus. silloin anturi oli liian kaukana hammaskehästä. (repsikan eturengas)

      Comment


      • #4
        ABS-anturi vaurioituu kuulemma jos laakerin ajaa lopuilleen, tällöin pyörän kulma muuttuu sen verran että hammaskehä hinkkaa anturin pinnan rikki.
        Anturi menee mulla myös uusiksi kun ABS:t ei toimi oikein enää laakerin vaihdon jälkeen.

        Comment


        • #5
          Lainaan topiccia vähän, oiskos jollain jonkin asteista kytkentäkaaviota C4:sen ABS-järjestelmästä?
          Tai tietoa miten usein itse "pumppu-yksikkö" menee rikki? vag-com sanoi jotain: "ABS return flow pump". eikä muuta.. anturit on katsottu, ja vag-com ilmottaiskin varmaan anturivian erikseen.. Aluks poltti absin valoa vaan vesikelillä,nyt aina heti kun ajoon lähtee. Rupee iskeen paniikki elimistöön,kun pitäs rekisteröinti-katsastaa ko.laite! :)

          Comment


          • #6
            Korjausmanuaali kertoo C4:sta näin:


            Koodi:
            Diagnostic Trouble Code : ABS Return Flow Pump-V39 
            
            Possible cause of malfunction 
            - Repairing
             
            Open circuit or contact resistance in Ground connection or power supply to -V39-.  
            - Trace and repair open circuit or contact resistance using wiring diagram.  
             
            Open circuit or short circuit to positive (+) in wiring between ABS return flow pump relay -J105- and ABS control module -J104-.  
            - Trace and repair open circuit or short circuit using wiring diagram.  
             
            ABS return flow pump relay -J105-, ABS return flow pump -V39-, or ABS hydraulic unit faulty.  
            - Check -J105-, -V39- and -N55-; test with VAG 1710 (test step 3).
            Toi tekstissä mainittu rele (J105) ja hydrauliikka yksikkö (N55) löytyy <kuvasta>. ABS control module on jemmattu takapenkin alle kuskin puoleiseen reunaan, "return flow pump'in" sijaintia ei meikä manuaalista löydä. Ens alkuu varmaan kannattaa katella releen ja ohjuuboksin liittimet läpi että ottaavat kontaktia.

            Korjausmanuaali kehoittaa ottamaan akusta kengän irti kun työskentelee ABSin osien kanssa.

            Comment


              #7
              Tuo pumppuhan on siinä ABS:än mötikässä kiinni, joka taasen on konehuoneessa :)

              Comment


              • #8
                Jep, kattelin jo josko ois ollu hapettumia itse releissä/liittimissä pumpun kupeessa, tai nirhautumia eristeissä mut ei näkyny, ja maadoituksen varmistin.. mut kiitoksia näistä! eiköhän se tästä jotenkin päin lähde homma toimimaan! :)

                Comment


                  #9
                  Ainakin eräässä toisessa saksalaismerkissä pumpulle on oma kytkentärele siellä absin pumpussa, harrastamalla sen saapi varmaan vaihdettua. Tai vaihoehtoisesti putsattua.

                  Comment


                  • #10
                    Näköjään tässä tunnetussa saksalaismerkissä on jotain lisävermeitä liittyen absiin jos vanhempi kuin 07/1992 valmistettu C4:nen. <klik> Mene ja tiedä mitä noi sitten aiheuttaa jos öykkäröivät.

                    Comment


                    • #11
                      näyttäs olevan kiihtyvyys/hidastuvuus-anturi, tai elohopeakytkytin. omassa ei enää pitäs olla moista, 10/92 kun tuo oma pommini on :) mut täytynee lähtee tutkiin ABSin boksin liitännät,josko sieltä löytyis jotain. ja pumppuyksikön kupeesta vielä kattois sen sulakkeella varustetun releen uudestaan. palailen asiaan viimeistään häiriön löydyttyä! :)

                      Comment


                      • #12
                        on tainnut tulla V39:lle (return flow pump) tunnit täyteen, releet on ehjiä,kontaktit on kunnossa. kokeilen vielä laina-ABS:in boksia,ja jos sekään ei auta,ni sit pumppuyksikkö vaihtoon.. Pystyy kuulemma jumiutuun tuo pumppu jos pitkään seisoo,ja tuo auto on jonkin aikaa jossain lojunu.. mut katsotaan miten aijän käy.

                        Comment


                        • #13
                          jeps, pumppu oli jostain syystä jumiutunut/ehkä hiilet tai kontaktori kulahtanut toistensa ulottumattomiin, antoi yleismittarilla aika isoja vastusarvoja,ja aina kun napautti vasaralla pumpun moottorin kupeeseen,ni arvo muuttui.. Joten ei muuta kun itse annoin katkonaista virtaa suoraan moottorille hyppy-johdolla,ja kaveri laski melkein moottorin puolilleen CRC:n tyyppistä litkua ja naputteli vasaralla sitä samalla, ja sehän pikkuhiljaa virkos! tämä ihan vaan ensiapuna katsastusta varten,en usko sen pitkään pyörivän kun kuulostaa vähän raihnaiselta.. :) pitää jossain vaiheessa purkaa ja katsoa voiko huoltaa. mut pointtina että ABS toimii taas!! =D

                          Comment


                            #14
                            Löysin kivan sivun joka kertoo miten testata noiden abs-antureiden antamat arvot vag-com:illa:


                            http://www.onboarddiagnostics.co.uk/content/view/45/26/
                            http://www.onboarddiagnostics.co.uk/...s/abs_demo.htm

                            Comment


                              #15
                              Ja tähänkin ketjuun tiedoksi; A4 B:ssa voi syypäänä myös olla haljennut ABS hammaskehä tai pulssikehä.

                              Comment

                              Working...
                              X