Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Amg vanteiden pultinreiät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Amg vanteiden pultinreiät

    Tuossa talvivanteita tutkiessani huomasin että mersun vanteessahan on pienemmät pultin reiät mitä audissa.
    Mites muut on ratkaisseet ongelman? Ihan käsiporalla vaan reikää vähän suuremmaksi vai kuinka?

    #2
    Pylväsporakoneessa porattiiin 14,5mm reiät mutta seuraavat poraan 15mm. Ainakin mulla pysyi pultit piukassa vaikken pallokartioita muuttanutkaan.

    Comment


      #3
      Pylväsporakoneella ensin alkuperäisen reiän kokoisella poralla hollaus kohdilleen. Sitten vaihtaa terän 14,5mm:seksi vanteen asentoa heilauttamatta ja poraa uudet reiät. Toki silti vielä varmistaa ensin pienellä jäljellä, että se pora oikeasti ottaa tasaisesti reiän ympäriltä ennen kuin survaisee läpi. Noin yhdet BBS RS:ät itselleni muokkasin ja hyvät tuli.

      Ja itselläkin Audin pallokartiopultit istuu ihan nätisti niihin mersun kartioihin.

      Käsiporalla ei kannata leikkiä.

      Comment


      • #4
        Lorinserin vanteissa 12 mm pultille tarkoitettu reikä oli sen verran väljä, että kun 14 mm volkkarin pultin laittoi huulille ja pulttikoneella pyöräytti kartiota vasten, niin reikä oli valmis.
        Lorinserin vanteessa on sen verran paksu laippa, että tarvitsi volkkarin oman 35 mm kierteisen tilalle 50 mm kierteen kartiopultin.

        Comment


          #5
          Tosiaan, muista tarkistaa, että pultit ovat riittävän pitkät.

          Comment


          • #6
            Sama ongelma täällä nyt Kerscherien kans, ilmeisesti tarkoitettu Mersuihin, kun ei mee Audin 14mm pultti reikään. Onko Tampereen ympäristössä paikkaa missä joku on teettänyt hommaa tai tietää, että onnistuu?

            Comment


              #7
              Siis se reikien suurentaminenhan onnistuu ihan käsiporalla ja 16mm terällä. Tai niin olen itse nyt neljään eri vannesarjaan tehnyt. Ei siinä ole porattavaa paljon mitään menee aika helposti eikä tarvi edes jännittää epäonnistumista. Vanne vaan tasaiselle ja pitää kunnolla kiinni. Reikä keskittää terän tosi hyvin.
              Tulen käymään tampereen suunnassa puolen kuun jälkeen niin voin ottaa käsiporan ja siihen sopivan terän. Voit maksaa minulle ja tiedän että onnistuu. :D

              Comment


              • #8
                Eikö 16mm oo jo vähä iso? Noissa on nyt 12,5mm. Oisko 14,5 tai 15mm parempi ni ei menis koko kartio siinä..? Vai pitääkö sitä kartioo kuitenki sit jatkaa jollain porkkanaterällä?
                On tässä omallakin tallilla noita käsiporia, mutta kiitos tarjouksesta! ;)

                Comment


                  #9
                  Ei mene kartio vielä miksikään. Itse asiassa eihän siihe tarvi olla kun se 14.5mm koska ei tarvitse epäkeskopultteja käyttää. Ei muuta kun pora käteen ja 14.5 tai 15mm reijät. :)
                  Olen noihin 114.3 jaolla oleviin poraillut 16mm reijät että saa ne menemään epäkeskoilla 112 jaolle.

                  Comment


                  • #10
                    Pitääpä sitten käydä hakemassa sopiva terä ja alkaa hommiin, jos sit pääsis edes testaan noita vanteita alle ja toteen ettei mitään toivoo.. :D

                    Comment


                    • #11
                      Minulla oli BBS RS:t jotka oli mersuun tarkoitettu eli 12,5mm reijät ja pallokartio joka oli pienempi kuin VAG pallokanta joten jouduin teetättämään uudet kartiotkin.

                      Comment

                      Working...
                      X