Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT madallus ja spacerit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT madallus ja spacerit

    Terve!

    Tuli taas palattua TT kantaan muutaman vuoden tauon jälkeen...

    Auto tuli Tukholmasta RFC Importsin Stefanin kautta.
    Auto on ollut vain kesäkäytössä, kilometrejä on mittarissa 75.000, vuosimalli on '99 ja se on mallia TTCQ 225hp.

    Autossa on "korotettu" vakioalusta, joen madallus olisi aiheellinen.
    Tarkoitus on hommata H&R -25mm jousisarja.
    Kysymys kuuluu onko riskejä vaihtaa vain jousia eikä myös iskareita, tässä vaiheessa kun auto on jo 9v. vanha, mutta mittarissa on vasta 75k?

    Sitten noi spacerit. Nehän eivät taida olla laillisia Suomessa vaikka olisi mikä TÜV lappu mukana... Niistäkin olen katsonut H&R:n tuotteita. Kysymys kuuluu: kumpi on fiksumpi vaihtoehto DR, jossa orkkis pultit korvataan pidemmillä vai RDA, jossa spaceri tulee pulteilla kiinni akseliin ja vanne edelleen kiinni orkkis pulteilla?

    Ja sitten vielä, onko suosituksia kustannustehokkaasta asennuspaikasta, joka asentaisi jousisarjan, kun kamat on omasta takaa (vehkeet maksaa eBayssa noin puolet Suomi-hinnoista...)

  • #2
    minkäslaiset mitat tuossa korotetussa alustassa on kaaresta napaan? itekin miettiny pelkkiä jousia kun olisi edullisemmat eikä tarviisi tuon kuitenkaan ihan neljää senttiä laskeutuvan. ihan vaan vähän.

    Comment


    • #3
      Mulla oli TT:ssä Oettingerin -30mm alusta (kuvia liitteenä). Ainakin mulla pysyi iskarit ihan hyvin kuivana ja ehjänä. Autolla oli asennettaessa ajettu 63 tkm ja myytäessä 89 tkm ja hyvin toimi vielä silloinkin. Tuskinpa niitä iskunvaimentimia kannattaa vaihtaa jos ovat kunnossa.

      Yli 20 mm spacerit taitavat olla pultattavia yleensä, tämän alle päinvastoin. Itsellä oli 16 mm lätyt takana ja 5 mm lätyt edessä. Katsastukseen ne oli helppo ottaa pois.

      Jousien vaihto on sen verran helppo ja nopea homma että tekisin ehdottomasti itse jos vain paikka löytyy.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        En ole mitannut vakioalustan mittoja. Aika hurja rako siihen jää renkaan ja helman väliin... Henrin kuvista näkee, että 30mm madallus on aika sopiva. Mulla oli itsellä aikaisemmassa TT:ssä tehtaan S-line alusta, joka on 20mm madallettu vakioon nähden.

        Taitaa tosiaan yli 20mm spacerit olla pultattavia. Itse ajattelin, että tuo 20mm voisi olla sopiva, varsinkin jos pistää alle replica vanteet, joiden offset (ET35) on himpun verran isompi kuin vakiovanteissa (ET32).

        Joo, ei toi jousien vaihto mitään rakettitiedettä ole, mutta kun ei oo paikkaa, työkaluja, eikä aikaa harjoitella niin jättäisin homman mieluummin ammattilaisille ;)

        Comment

        Working...
        X