Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:n ABS häiriö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 100:n ABS häiriö

Tein jousenvaihto operaation eteen ja nyt eip enää absit toimi.
    kun käynnistää auton ja lipuu, niin valo ei pala, mutta kun nopeus nousee yli ~10kmh alkaa abs valo palamaan.
    Ilmeisesti vika on jomman kumman etupyörän päässä, mutta miten sen voi tsekata. Onko tollasessa -86 vuoden autossa joku vikakoodin luku josta voi tsekata onko vika anturissa, vai vaurioituiko esim. johto jousia vaihtaessa?

Työnnät vaan niitä ABS:n antureita syvemmällä lähemmäs sitä pulssikehää mutta ei kutenkaan kiinni.

Itse olen aina vaan tuupannu anturin pulssikehään kiinni ja sitten ottanu pikkasen takaisinpäin ettei ota siihen kehään kiinni ja hyvin on skulannu!

Comment

Ja toimii... kiitos ohjeista.

Comment

Lainaan topiccia ja kyselen oman ässäni ABS vikaa, eli valo palaa koko ajan, keskikonsolin katkaisijasta ei tapahdu mitään(mitattu että antaa pulssin läpi, ei jää pohjaan kuten muut painikkeet keskikonsolissa, onko normaalia?), onko jossain puolella autoa rele joka ohjaisi tuota abs-ohjainta, kun joku "abs combi relay" löytyy jonkun nettisivun ohjeitten mukaan, mutta mikä releen tehtävä on? Vai pitääkö etsiä uusi pumppu/ohjain jostain? Eli auton abs:sät ei ole toimineet, valo palaa aina.

Comment

ABSit on pois päällä, kun järjestelmässä on jotain vikaa. Silloin palaa koko ajan valo eikä luonnollisesti poiskytkentänapista tapahdu mitään.

Comment

Riippuu viasta. Anturivika pistää hetkeksi päälle, kunnes toteaa, että ei pysty liian hapokasta.

Comment

Niin tuollainen anturin mittausvika, koska boksille vika näkyy vasta kun mittaustieto alkaa olla liian hapokasta. Mutta jos jokin anturi on täysin kaput tai johto poikki, boksi näkee sen heti ja silloin käsittääkseni on virtojen laitosta lähtien ABSit vikatilassa.

Comment

Arskawa: Omassa A100TQ:ssa '90 on samainen ongelma: valo palaa koko ajan, siis vaikka auto on paikallaan. Mulla tuo konsolissa oleva abs-kytkin toimii myös niin, että ei jää pohjaan. Näin sen pitääkin toimia. ABS kombi-rele 8A0927826 löytyy lisäreletaulusta kuskin jalkatilasta, ratin alta, varmaan sun Ässässä se on samoilla suunnilla, ehkä jalkatilan vasemassa kyljessä (koetin tsekata albumista). Releen tunnistaa siitä että siinä on 10A sulake päällä. Tuon releen tarkoitus on antaa ABS:lle lupa toimia. Tähän vaikuttaa virta-lukko, diff.lukon kytkin ja tuo ABS-kytkin. Pumpun (konehuoneessa) päällä on lisäksi 2 muutakin relettä. Saattaa olla sullakin, tästä en ole ihan varma. Ohjainyksikkö (ABS ECU, 857907379D) löytyy mun autosta (Avant) takapenkin alta, siellä jossain se saattaa olla sullakin. Vekotin on kooltaan 20x9x5 cm ja siihen menee yksi 35-napainen liitin.

Mulla Audi jäi ABS:stä kiinni katsastuksessa ja on seissyt pihalla jo pari kuukautta, vika kun ei tahdo kotikonstein löytyä. Olen lukenut että noissa releissä on usein tuo vika, varsinkin jos valo palaa koko ajan. Pumpun päällä olevat ovat standardeja. Tuo kombi ei, siitä kannattaa tsekata että sulake on ehjä ja että kosketuspinnat kunnossa.

Comment

ABS, releet, kytkentäpaneelit

Täältä löytyy mm. releiden, kytkentälaatikoiden, ECU:n, ym sijainnit:
                  http://www.audi-forums.com/c4-forum/...udi-100-a.html

ja täältä yleistä, vähän vanhemman mallin ABS yleiskuvaus ja vianetsintäohjeet:
                  http://www.isham-research.co.uk/quat...85/abspin.html

ja täältä tietoa mistä löytyy ABS sulakkeet:
                  http://www.isham-research.co.uk/quat...tro_mj1997.pdf

HUOM! Tiedot eri vuosimalleista, mutta voi antaa suuntaa mistä lähteä hakemaan vikaa.
                  Viimeksi muokannut karisu@hotmail.com; 27.11.2010, 01:25. Perustelu: puuttunut linkki

Comment

Working...
                  X