Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 outo ääni edestä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B6 outo ääni edestä

Hyviä arvauksia otetaan vastaan eli autossani A4 -02 on sellainen vika kun aamuisin lähden liikkeelle niin edestä kuuluu kolahdus kytkintä nostettaeessa sekä jos nopeasti päästän kaasun. Mielestäni ääni tulisi enemmänkin kuskin puolelta.

Vikaan vaikuttaa ulkolämpötila eli jos kylmempää ääni kuuluu kauemmin sekä kun moottori lämpenee niin sen mukanaan tuoma lämpö ennen poisti äänen nyt vain sitä vähentäen......

Itse veikkaisin jotain pakoputkeen tai koneen kumityynyyn liittyvää.

Onkohan kenelläkään ollut vastaavanlaisia ongelmia. Auto on parinviikon päästä menossa Audi herttoniemeen tutkittavaksi.

Teki samaa, kun taaimmainen alanivel sökö.

Comment

Ihmettelin sitä lämmön vaikutusta kolinaan vain ......

Onko hyviä vinkkejä miten väljän tukivarren kumin löytää, kun niitä on aika monta siellä ......
      Viimeksi muokannut J-P M; 3.10.2008, 18:45.

Comment

Mulla on 2002 a4 ihmettelin kun liikkeelle lähtiessä kuulu etupäässä kolahdus, lueskelin sitten ohjekirjaa, siellä luki että auto testaa ABS jarrut kun saavuttaa 6kmh nopeuden.
        Mutta tietty jos kolina kuuluu muulloinkin kuin liikkeelle lähtiessä niin vois olettaa että joku nivel kolisee kuten Tero jo informoi.

Comment

Minulla ainakin tekee myös kakkosellakin jos nopeasti painaa kaasua tai nopeasti päästää kaasun ........ eli ehkä se tukivarsi on sitten rikki, vaikka kuulemma Audin mukaan vuoden 2000 jälkeisissä Audeissa ei enään ole ns. "huonoja" tukivarsia niin kuin vanmhemmissa Audeissa oli ........

Onko muilla mennyt tukivarsia B6 mallin Audeissa ja onko ollut joku tietty tukivarsi niistä vai onko kaikkia mennyt niistä . Ja miten olette sen huomanneet.

Comment

Veto päälle => veto pois jos kolahtaa niin hyvin todennäköisesti vika on vetarissa tai moottorin / vaihdelaatikon tuennassa

Comment

Tosin olen huomannut että tuntuisi kun auto käyttäytyisi urissa vasemmalle vetelevän enemmän (tosin voi olla kuvitteluakin) sekä oikealle käännettäessä ja kanttarin yli ajettaessa kolahtaa.......... voi olla tosi eri vikaakin eikä liity edellä mainittuun.

Vielä tarkennusta vikaan eli pakilla ei kuulu koskaan vaikka kuinka yrittää, liikkelle lähdettäessä kolisee mutta joskus on enemmänkin sellainen rutinan kuuloinen ääni ?

Comment

Working...
              X