Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

auton kori tärisee!?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • auton kori tärisee!?!

    joops...sellanen v****mainen resonanssi on ruvennut vaivaamaan. matka ajossa varsinkin "herkkä" takamus tuntee tärinän. renkaat on tasapainotettu. ratti siis ei vispaa käsille edes jarrutuksissa (kierot levyt)
    mahdollisia syitä, mitkä tulevat mieleen:vetarit,joku tukikumisydeemi vaihdeloota/perälootasektorilla.
    tärinä tuntuu vauhdissa vaikka vaihde vapaalla.
    kerran täyskaasukiihytyksessä vibra lakkasi kokonaan, mutta palasi n.kilometrin ajon jälkeen takasin :( oma veikkaus on joku vetonivel menossa kaputt. millä tuon epäkuntoisuuden pystyy tarkastaan?? menenkö suosilla huoltoon ryöstettäväx?? renkaat ovat nokia Q 195/65/15

    #2
    Kardaanin tukilaakeri?

    Comment


    • #3
      toi on aikas hyvä.... miten tarkastaa kunto?? paljos hinta tuollaiselle?? atke ei tuntenut kys. laakeria. kardaanin kyllä

      Comment


        #4
        Audilta ei saa tukilaakereita tai kumeja. Muistaakseni isokoppaiseen pitää sepätä jostain mersun osasta. Pikkukoriin menee bemarin e34 518 tukikumi heittämällä. Poori on sitten tiheä, merkkaa hyvin missä suhteissa kardaanin puoliskot olivat toisiinsa nähden ennen halkaisua.

        Jos ristinivelessä tuntuu _yhtään_ väljää, on se vaihtokunnossa. Ristin vaihdon yhteydessä kannattaa tasapainottaa. Omani tasapainotti moottorikoneistus Ruuska Mikkelissä 80 euron hintaan. Ei muuten tutise enää.

        Comment


        • #5
          taisin lukea jostain topicista "sepän" tekemästä tukilaakerista..... meinaako wag-liike,että jos tukilaakeri on sökö, niin ostat koko kepin???

          Comment


            #6
            Näinhän ne meinaa. Varaosatuoton maksimointia? Suomeksi siis ryöstöä.

            Comment


            • #7
              do diin. pääsin tänään "pukille :) auton kanssa. (entinen audin merkkihuolto). auto syynättiin lähes kokonaan ja mitään kyseiseen vibraan viittaavaa vikaa ei löytynyt. kardaani oli uutta vastaava. ristikossa ja tukilaakerissa ei ollut lainkaan väljää. alustan puslat vähintään tyydyttävässä kunnossa. vaihdelootan kytkös koneeseen oli kunnossa.
              ainut sanominen löytyi etuperästä hantin puolelta. siinä surullisen kuuluisassa poskilaakerissa on jonkinmoinen välys. tämäkään ei todennäköisesti aiheuta tutinaa koriin. summa summarum:
              täytynee kokeilla toisella rengas-vannesatsilla ja takaiskarit tilasin äsken. (edessä uudet takana todennäköisesti alkuperäkamaa) jostain kuultua, että takaiskarit aiheuttavat vikaan sopivia oireita, kun ovat kypsät.
              ensi viikolla iskarit vaihtoon ja katotaan taas

              Comment


              • #8
                vastaan tuohon omaan topiccin,että todennäköisin syy on nuo kitkarenkaat. rungot ei kestä noita painoja/nopeuksia tuossa autossa. kesägumi on kesägumi näin sanottakoon
                EDIT: nuo renkaat paljastuivat syyllisiksi. pakkasten tulon myötä resonoinnit hukkuivat tyystin.
                keväällä menenkin ostamaan oikeat kesäkumit ;)

                Comment

                Working...
                X