Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (B5) ohjaustehostin A4:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (B5) ohjaustehostin A4:een?

    Ässässä taitaa jonkun tiedon mukaan olla vajaan kierroksen nopeampi ohjaus kuin saman ikäluokan aakkossessa, ja ilmeisesti A4 TSq-mallissakin tuo ässän "nopeampi" ohjausgeometria on?

    Mitä palikkaa tulisi aakkoseen vaihtaa että tuo nopsampi ohjaus toteutuisi? Oman aakkosen tehostin on alkanut syödä öljyä ja kävi mielessä josko tuo konversio ei olisi mahdoton homma niin vaihtaisi sitten samalla noita ässän palikoita tilalle kun alkaa tehostinta korjaamaan...
    Viimeksi muokannut Petomaani; 25.9.2008, 07:21. Perustelu: Typoa

  • #2
    Eipä taida kukaan olla tuota kokeillut.

    Voisin kuvitella että riittää jos vaihtaa pelkän ohjausvaihteen (jos pumpun teho riittää).

    Comment


      #3
      [mutu-tieto]Uskoisin, että rattiakselin kiinnitys ohjausvaihteeseen on sama, eli ohjausvaihteen akseli tulee rattiakselin hahloon, lukitus epäkeskopultilla. Uskoisin myös, että ohjaustehostimen pumppu on sekä A-, että S4:ssa 110bar speksattu. Näin ollen, menisi pelkällä ohjausvaihteen vaihdolla mikäli banjot letkujen ohjausvaihteen päässä samat?[/mutu-tieto]

      Itselle vaihdoin juuri viikonloppuna ohjausvaihteen, ei mikään kauhean mukava homma saada letkuja takaisin paikoilleen, ota ainakin kaveri avuksi kun alat työhön. Ohjausvaihde minulla vuoti molemmista päistä, joten laitoin vähemmän ajetun (ja käännellyn) ohjausvaihteen tilalle, korjataan vanha kun tulee sopiva sauma...

      Edit: Mikko oli nopeampi. Voisikos S4:n omistajat nyt sitten kertoa, montako kierrosta ohjaus on laidasta laitaan, kun tuossa meikäläisen nelikko A4:ssa se on noin 2,5kierrosta, ehkä hieman yli.

      Comment


      • #4
        Sanoisin että ohjaus Ässässä on laidasta laitaan 2 kokonaista ja 2/3 kierrosta. Taitaapi olla sama kuin nelikko A4:ssa

        Comment


          #5
          Tulipa tämäkin selvitettyä. Pitäisi käydä vielä koittamassa, miten on esim. tuossa meidän vajaa-veto pre-faceliftissä kierroksia, niin saisi ehkä paremman kuvan, minkälaisia välityksiä noissa nelkuissa on käytetty.

          Mutta summa summarum: mikäli ketjun aloittajalla ohjauksen nopeus on vakiona tuolla tontilla, ei ilmeisesti ole väliä mistä nelikosta ohjausvaihteen ottaa (mikäli se sinullakin vuotaa). Ainakin facelifteissä on ohjaus siis ilmeisesti samoin välitetty A:ssa ja S:ssä.

          Comment


          • #6
            Onko noi eri osanumerolla?

            Comment


            • #7
              Kyllä on, eli jotain eroa niissä varmaankin on.

              Comment


                #8
                Itse kun tuota ohjausvaihdetta vaihtelin menneenä viikonloppuna, otin pois Koyo-merkkisen ja laitoin ZF:n tilalle noin vuotta vanhemmasta, mutta paljon vähemmän ajetusta.

                Tuossa ZF:ssä oli osanumero muistaakseni 8D1 422 075B (voi heittää, muisti sanoo noin) ja Koyon loppunumero oli jotain 1XX (ei kirjaimia). ETKA 6.3 ei tuntenut minulla kumpaakaan numeroa eikä myöskään kaverin 7.0.

                Ulkoiset mitat olivat kummassakin samat, ja pumput toisiaan vastaavat (110bar). Siellä se on viihtynyt nyt jo kohta viikon. En tiedä mitä käytännössä vaikuttavia eroja noissa voi olla muuta kuin välitys (ja sekin oli sama) sekä valmistaja (luotan enemmän ZF:än kuin Ranskassa tehtyyn Koyoon).

                Comment

                Working...
                X