Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko 80 B4 sedanin ja avantin välillä on painoeroa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paljonko 80 B4 sedanin ja avantin välillä on painoeroa?

    Erityisesti kiinnostaisi tietää, kuinka paljon Avant on takapäästään painavampi. Tuli laitettua avantiin tarkoitetut madallusiskarit ja -jouset ja nyt kuuluu ihme kolinaa takapäästä. Etupää toimii hyvin. Voisiko johtua siitä, että sedani on kevyempi, joten jousien kierteet hakkaavat yläpäässä toisiaan? Pitäis varmaan täyttää varapyöränkotelo bitumilla... ;)

  • #2
    Asiaahan voisi tiedustella maahantuojalta tai muulta taholta puhelimitse ja jossei kehtaa niin voi lähettää vaikka sähköpostia.

    ps. Muista muutoskatsastus, vakuutus ei korvaa rakenteeltaan muutetulla autolla syntyneitä töppäyksiä.

    Comment


    • #3
      Autotalli.com:n mukaan Avant 40kg painavampi kuin Sedan, kaksilitrainen kone ja manuaaliaski.
      Auton massasta siis kyse, ei akselipainoista.

      Eibach mitoittanut tuolle koneelle Avantin taka-akselipainoksi 1110kg ja sedanin 900kg.
      Viimeksi muokannut A6tonen; 11.9.2008, 16:45.

      Comment


      • #4
        Jeps, eli taitaa olla liian "timmit" nuo takajouset... voiskohan asialle tehdä jotain, muuta kuin vaihtaa jouset?

        Comment


        • #5
          Ei voi. Sedaniin sedanin jouset.

          Comment


          • #6
            Pitääköhän iskaritki vaihtaa samalla?

            Comment


            • #7
              Iskari ei kanna kuormaa, joten ei niissä varmaan kovin olennaista eroa ole.

              Comment


              • #8
                Mistähän voisi ostaa pelkät takajouset? Kaikki tuntuvat myyvän sarjoina noita...

                Comment


                • #9
                  mistähän noita yleensä kannattais hommata? eli parhaan hinta-laatu suhteen metsästystä... ja laatuakin saisi olla.

                  Comment


                  • #10
                    Iskari ei kanna kuormaa, mutta sen pitää pystyä vaimentamaan jousen aiheuttama heilahtelu. Jäykempi jousi saattaa tarvita järeämmän iskarin, joten niissäkin saattaa eroja olla.

                    Comment


                    • #11
                      Jep, normaaliin 80seen tarkoitetut Bilsteinin etuiskarit kesti ässässä muistaakseni 700 ja 1100km, kun oli pakon sanelemana korvattava hetkeksi ennenkuin sai oikeat.

                      Comment


                      • #12
                        Mitenkä iskarit, jotka on tarkotettu 60/40 madallukselle, suhtautuu esim. Weitecin 60/60 madallusjousiin? Vai ostanko suosiolla 60/40 setin. Tällä hetkellä perä vaan tuntuis jäävän liian ylös. Tosin mitenkä on Weitecin jousien kanssa, madaltavatko sen mitä lupaavat?

                        Comment


                        • #13
                          Ite laiton Weitecin 60/40 sarjan alle keväällä. Muutoskatsastuksessa katsuri mittasi että 320 milliä joka kulmassa pyöränkaaresta napaan. Tolla sarjalla auto on nyt hivenen etukenossa, mutta sais olla enemmänkin. Jos vielä 10mm sais pudotettua niin ois makia.

                          Jos oikein muistan niin niissä takaiskareissa olisi lukenu -60mm ja jouset oli -40mm. Tuohan selviää kun vertailee Weitec kataloogista numerosarjoja. Eli 60/40 vs. 60/60 muuten sama mutta takana eri jouset. Voi tietenki olla että sedaneissa eri systeemi.

                          Comment

                          Working...
                          X