Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4F jarrujen kuivaustoiminnon poiskytkeminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

onko näissä sitten niin huonot jarrut, vai miksi tuo kuivaustoiminto pelastaa kaiken?
    Ei kait minun edellisessä E61 bmw:ssä (2006wm) moista ollut, eikä ole ollut mersuissakaan, ja kaikki ne on kyllä pysähtyneet...siksi vaan mietityttää miksi tämä nyt tekee autuaaksi?

Comment

On tuo ominaisuus ollut bemareissakin, alkaen E90 ja E60 LCI ja muissakin varmaan, en tarkemmin tiedä.

Comment

Audeissa on pakko olla huonommat jarrut. Vai onko se vorsprungia?
        On ihmisiä, joille lyhyempi pysähdysmatka on turvallisuutta.
        Vastaavasti on ihmisiä, joille turvallisuutta on jos auto jotenkuten pysähtyy.

BMW
        https://www.youtube.com/watch?v=VUwhCZ2duSk

Mersu
        https://youtu.be/sAu5ilf9qhk?t=32s

Comment

Onhan tästä toiminnallisuudesta muistaakseni TM:ssä (?) puhuttu aikoja sitten. 3C-Passatissa on. Kyllähän tuo nyt ideana on ihan hyvä. Oma t89-harrastepeli ottaa märältä maantieltä ramppiin jarruttaessa pienen hetken, että jarrut puree. Edessä 314 mm ja nelimäntäsatulat ja takana 310 mm. Ei erityisen huonot 1400 kg painavassa autossa.

Comment

pakko alkaa siis uskomaan tähän toimintoon. vau.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ¤kkk¤ Näytä viesti
              Samaa kysyisin täällä, onko kukaan perehtynyt aiheeseen?
              Ei liene kenelläkään kokemusta tuosta miten toiminteen saisi koodattua pois?

Comment

Onko tuosta oikeasti jotain haittaa? Toimintohan on päällä vain kun pyyhkijät ovat aktiivisena JA ajonopeus on yli 70 km/h.

Comment

Kokeile tuolta, ABS-moduli ja adaptaatiosta. En ole itse kokeillut.
                  Erinomaisen hyvä toiminto mutta Rain-X:n kanssa harvemmin on wiperit päällä. Jarrupalat on helpompi ja halvempi vaihtaa kuin puolet keulasta.
                  Attached Files

Comment

Onko tuota edellämainittua kukaan vcds:llä kokeillut?

Comment

Itse olen ymmärtänyt että vaatii pyyhkimien olemisen auto-asennossa että käyttää kuivaustoimintoa, mitä VW:n itseopiskeluista muistelen lukeneeni ja näin se tuntui edellisen A4:sen kanssa menevänkin kun vajaat 100tkm sai päästellä ennenkun piti edes miettiä uusien palojen vaihtoa etupäähän. Ja itsellä tuulilasissa aina ollut milloin mitäkin mömmöjä ettei pyyhkimille ole oikeastaan tarvetta ollut kuin harvoin talven kurakeleissä motarilla. Vähän itse ainakin kyseenalaistan ylipäätään tarpeen sille että pitäis mennä sörkkimään koodauksia jos voi vaan antaa toimivan järjestelmän olla ja pienellä vaivalla ottaa pois oleellisin toimintaedellytys sille, eli pyyhinautomatiikka veks viiksellä. Toki en tiedä onko kuivaustoiminto olemasssa ilman pyyhinautomatiikkaa vanhemmissa autoissa, eri juttu se sitten.

Tosin kyseenalaistaisin kyllä koko autoilun tarpeen jos ei perse kestä uusia kuluvia osia useammin kuin kerran 5 vuodessa tai on niin mukavuudenhaluinen ettei jaksa/halua käyttää pyyhkimiä ilman automatisointia. Kuten Kari yllä totesi, helpompi ja kivempi niitä jarruja on vaihdella kuin puolia auton pelleistä.

Comment

Working...
                      X