Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rattia heilututtaa voimakkaasti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kerronpa kuinka hauskasti minulle kävi kerran.

    Ostin kaverilta uudenveroiset renkaat, ja laiton ne vanteille hyvässä rengasliikkessä. Renkaat meni tasapainoon pienillä painoilla ja kaikki näytti hyvältä. Lähdin sitten ajamaan, eikä aikaakaan kun ne alkoivat täristämään. Ei muuta kuin uudelleen tasapainottamaan, ja taas sama homma, tärinä alkoi pian.

    Aikamme ihmeteltyä joku keksi merkata renkaan paikan vanteelle, ja taas tasapainotettiin ja ajettiin. Renkaat pyörivät vanteella reilusti, vaikka en edes kiihdytellyt/jarrutellut kovasti! Eipä tuota ihan heti tajunnut että vika on siinä, mutta näin oli. Viimeisellä kerralla taas sama homma, ja _ihan_ kevyellä kaasulla kotiin ja odottelemaan että rasvat kuivuu vanteissa. Sen jälkeen ne pysyivätkin tasapainossa.

    Että tällainen tapaus tällä kertaa, olisikohan tästä apua...?

    Comment


    • #32
      Täytyypä testata tuotakin. Tosin en tiedä riittääkö tuon 1,9tdi:n vääntö rullaamaan nakkeja paikaltaan, vaikka onkin lastutettu. Tulee sitä kaasua kuitenkin jonkin verran painettua melkein joka lähdössä.

      Comment


      • #33
        No jos renkaan luistaminen vanteella olisi samaa luokkaa kuin minulla, niin aivan varmasti vääntö riittää pyöräyttämään niitä. Minulla oli automaatti V6 Vectra jossa tuo tapahtui.

        Comment


          #34
          Vanne soikea?

          Comment


          • #35
            Mulla ravisteli noin 120kmh, kuvittelin sen johtuvan pyöräkulmista tai laakereista. Parituhatta kilometriä myöhemmin yllättäen vasemman etuvetarin pultit korkkas lootan laipasta :E. Kallis remppa ja uutta osaa.

            Nyt kulkee erittäin tasasesti aina 200 asti, aivan pieni vapina ilmenee jossain 130-135 nopeudessa, mutta todella mitätön.

            Muilla käyny vastaavia turmia vetareiden kanssa? Asepalveluksen takia ei ollu aikaa paneutua ongelmaa ajoissa ja se kostautui. Vetarissa oli löystyneiden pulttien takia myös hieman väljää, jonka huomasin liikkeelle lähdettäessä ja alhaisissa nopeuksissa vaihoissa. Nyt ei väljää tunnu missään ja meno on tosiaan tasaista.

            Comment


            • #36
              Siis nekö pultit joilla sisempi vetonivel liittyy sieltä vaihteistosta tulevaan laippaan?

              Comment


              • #37
                peni: Juurikin ne. Jossain määrin kuulma tyyppivikaa mukamas s2:ssa ja näissä aah + quattro pirsseissä. Tiä sitte...

                Comment


                • #38
                  Jos tärinä loppui toisen tasapainottamisen myötä,tärinä oli aina samassa nopeudessa...epäilen sen tulevan aika pian takaisin. En todellakaan toivo että niin kävisi.
                  Itselläni oli ihan just prikulleen samanlainen tilanne -91 vuoden Omegan kanssa. Loppupelelissä sain sielunrauhan ravistuksen kanssa kun vaihdoin pyöränripustuksen etupuslat. Toisella puolella oli vähän väljää (raapaisin kerran etukumin rikki tienreunakiveen->vanteen kulma seuraavaan kiveen ja ohjauskulmat "kohilleen"). Luulin että ohjaussimpukassa on väljää/vaihtamissani raidetangon päissä, mutta ei. Jos biletys ratissa alkaa taas kohta, niin hypistele alatukivarsien seutuvilta....etsii,etsii,muttei soisi löytävänsä.

                  Comment


                  • #39
                    Kävin tänään kyselemässä osia siihen etupään remonttiin. Varaosamyyjän neuvosta koitin autoa vielä toisilla eli talvirenkailla ja voila: Ei ravista yhtään! Nyt epäilen, että ne Barum-laaturenkaat on soikeat tai sitten vanteet on sökönä.

                    Comment


                    • #40
                      Eikös vanteessa oleva painuma aiheuta juuri tuollaista. Renkaan saa kyllä tasapainoon.

                      Comment


                      • #41
                        Renkaat saatiin tosiaan tasapainoon tuossa noin kuukausi sitten. Mutta se ei varmaankaan auta jos vanne tai itse rengas on soikea tai kiero. Täytyy viedä johonkin rengasliikkeeseen taas, ehkä ne siellä osaavat määrittää, mistä on kyse.

                        Comment


                        • #42
                          tattia ravistaa

                          Barum renkaat oli minulla Audi 1.8S -88vm ja ve ravisteli tosi paljon ja kylmällä kelillä pomputti autoa lähdettäessä liikkeelle.Yhteen veto:tosi paskat renkaat,mittään tekemättömät.Eivät pysy kuosissa.

                          Comment


                          • #43
                            Muistatko mikö mallinimi niissä sun Barumeissa oli? Mulla on jotkut Brilliantikset tms. Tutkin renkaita tarkemmin niin ainakin yhdessä kumissa on kyljessä muutama sellainen peukalonpään kokoinen painauma.

                            Comment


                            • #44
                              Asiaan liittyen: Tänään tuttu kiroili Hankookkeja. Ei saa millään tasapainoon. Ravistelu on todettu renkaista johtuvaksi.

                              Comment


                              • #45
                                Ravistelu loppui. Vaihdetut osat: alatukivarren puslat, iskarit ja yläpään tukilaakerit ja apurungon taaimmaiset puslat. Ei ravista missään (laillisessa) nopeudessa. Ei ravista edes Barumeilla! Kiva ajaa!!!

                                Comment


                                  #46
                                  Ostin itte uudet NCT5 Goodyearit, nylpytys ratissa alkoi vähän oston jälkeen. Takaisin liikkeeseen ja uusi painotus + renkaille laitto (takuu), sykkiminen väheni mutta tuntuu edelleen ja häiritsee. Vituttaa myös. En vaan jaksa ajella 200 kilsaa taas tuonne liikkeeseen, jossain vaiheessa voisi kait käydä läheisellä Vianorilla jos laittaisivat rahaa vastaan...
                                  Opetus: en osta renkaita kaukomailta enää, jälkihoitaminen on turhan hankalaa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X