Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EDS (ABS, EDL, ESP)-jarrujen ilmausta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EDS (ABS, EDL, ESP)-jarrujen ilmausta

    Alkuperäinen kirjoittaja mikmoila Näytä viesti
    audi.fi: EDS: ... tasauspyörästön lukkoefektin. Toimii nykyisin (alk. 9/98) aina n. 80 km/h ajonopeuteen asti. EDS vaatii huolellisuutta jarrunesteen vaihdon yhteydessä!
    Tuolla on mainintaa, että EDS vaatii huolellisuutta jarrunesteen vaihdon yhteydessä, mitähän toimenpiteitä se mahtaa tarkoittaa? Olisi itsellä nesteiden vaihto edessä, mutta tuo pisti miettimään, että uskaltaako noita itse vaihdella.
    Viimeksi muokannut okkim; 3.9.2008, 14:23. Perustelu: Otsikonkorjaus

    #2
    Ei mitään sen kummempaa, kunhan et päästä säiliötä kuiviin. Jos pääsee ilmaa, niin sitten on edessä isommat ilmaustalkoot ja tarvitset vag-comia...

    Comment


    • #3
      Korjausmanuaalissa lukee että kun ilmataan ABS-pumppua (siis kun se on ollut tyhjä), pitää vag-comilla laittaa pumppu päälle, mutta mistä silloin ilmataan? Olen kyllä saanut polkimen kovaksi ilman tuota temppuakin.

      Comment


        #4
        Se kierrättää absin nesteet jolloin kai kuplat liikkuu suotuisammille apajille. Perään normi-ilmaus. Mullahan tuota ei tarvi tehdä kun ei ole esp:tä joten mulla pitää kayttää manuaalia jarrutusta ja sitten uudestaan ilmaamaan.

        Comment


        • #5
          Ei kai sillä ole merkitystä onko ESP:tä vai ei, vaan tuo EDL (EDS) ratkaisee? Meillähän on se myös.

          Aika vähän on ollut merkitystä käyttääkö pumppua vai ei, kun mitään eroa sillä en ole saanut.

          Comment


            #6
            Rankasti OT:tä edelleen: Muistaakseni proseduuri vaihtui juurikin espin tulon myötä.

            Comment


            • #7
              Ei ole enään OT,tein oman topicin tästä kun ei oikein kuulu nelivetoon... :)

              Voiko joku vahvistaa, itse en tajua mitä eroa sillä ESP:llä tuossa on, kun samaa hydrauliikkaa siellä periaatteessa on?

              Comment


                #8
                liittyneekö jotenkin CAN-väylän tuloon.

                Comment


                • #9
                  Jaa, CAN väyläkö se pitääkin ilmata :-). Tarkoitus on tosiaan ilmata se ABS pumppu ja luulis että ei siinä ESP asiaan vaikuta ellei sille ole omaa pumppua. Varmempaa kai se on vag-comilla se pumppu aktivoida kun ilmaa mutta pitäis onnistua kyllä ihan jarrulla rutisuttamallakin.

                  Comment


                    #10
                    kunhan muistelin että sillon kun s4:seen tuli esp alkoi vag-comilla abs:n ilmaus.

                    Comment


                    • #11
                      ESPin tulo siihen vaikuttaa. Jos yrittää tehdä tuon pumpun aktivoinnin EI ESP pumpulle, niin sieltä ei löydy oikeaa output kanavaa.

                      Comment


                        #12
                        hitto kun joutuu kaiveleen ettei usko mene omiin muistoihin.

                        Ja tuolla alla tarkalleen seuraava lause: On models with the electronic Stability Program (ESP), note that the hydraulic pump is actuated for 10 seconds using "Basic Settings" function 04, display group 002 page 45-49.


                        Audi A4, S4
                        Brake System, ABS
                        Brake hydraulic system, bleeding and changing brake fluid (Page 47-28)


                        --------------------------------------------------------------------------------

                        WARNING!

                        Brake fluid is poisonous.

                        It must NEVER be removed by siphoning with your mouth.

                        If brake fluid contacts skin or eyes, flush or wash adequately to prevent irritation. Get medical attention immediately if necessary.

                        Brake fluid must be disposed of properly in compliance with environmental regulations.

                        CAUTION!

                        Do not allow brake fluid to mix with liquids that contain mineral oils (e.g. motor oil, cleaning agents). Mineral oils damage the plugs and seals in the brake hydraulic system.

                        Brake fluid must not be allowed to come into contact with paintwork due to its caustic effect.

                        Brake fluid is hygroscopic, in other words it absorbs moisture from the surrounding air, and must therefore always be stored in airtight containers.


                        Notes:

                        Only use new brake fluid conforming to US standard FMVSS 116 DOT 4.

                        Genuine VW/Audi brake fluid conforms to this specification.

                        Rinse off any spilled brake fluid using plenty of water.

                        When the system is open do not work with compressed air and do not move the vehicle.

                        During the final road test, make sure at least one ABS-controlled braking operation is carried out (normal pulsations must be felt at the brake pedal).



                        Bleeding using US1116 brake bleeder

                        - Connect US1116 brake bleeder.

                        - Open bleeder screws in following sequence and bleed brake calipers.

                        Bleeding sequence

                        1- Right-rear brake caliper

                        2- Left-rear brake caliper

                        3- Right-front brake caliper

                        4- Left-front brake caliper


                        Brake fluid, changing (every two years)

                        WARNING!

                        Brake fluid is poisonous.

                        It must NEVER be removed by siphoning with your mouth.

                        If brake fluid contacts skin or eyes, flush or wash adequately to prevent irritation. Get medical attention immediately if necessary.

                        Brake fluid must be disposed of properly in compliance with environmental regulations.

                        CAUTION!

                        Do not allow brake fluid to mix with liquids that contain mineral oils (e.g. motor oil, cleaning agents). Mineral oils damage the plugs and seals in the brake hydraulic system.

                        Brake fluid must not be allowed to come into contact with paintwork due to its caustic effect.

                        Brake fluid is hygroscopic, in other words it absorbs moisture from the surrounding air, and must therefore always be stored in airtight containers.


                        Notes:

                        Only use new brake fluid conforming to US standard FMVSS 116 DOT 4.

                        Genuine VW/Audi brake fluid conforms to this specification.

                        Rinse off any spilled brake fluid using plenty of water.

                        When the system is open do not work with compressed air and do not move the vehicle.

                        During the final road test, make sure at least one ABS-controlled braking operation is carried out (normal pulsations must be felt at the brake pedal).

                        Repair Manual, "ABS/EDL/ASR On Board Diagnostic (OBD),", Repair Group 01

                        Changing brake fluid using US1116 brake bleeder

                        - Open brake fluid reservoir.

                        Notes:

                        The brake fluid reservoir must be kept adequately filled to prevent air from entering the brake system through the reservoir.





                        - With engine running and bleeder screw on right-rear brake caliper open, use brake pedal to pump brake fluid out of reservoir until level goes down as far as opening for hydraulic clutch supply hose.

                        - Collect used brake fluid in suitable container, then close bleeder screw.



                        CAUTION!

                        Always dispose of used brake fluid properly.

                        On vehicles with manual transmission, the clutch slave cylinder must also be flushed out with new brake fluid.

                        On models with the electronic Stability Program (ESP), note that the hydraulic pump is actuated for 10 seconds using "Basic Settings" function 04, display group 002 page 45-49.

                        Note the following when bleeding clutch hydraulics:

                        - Connect US1116 but do not switch on yet.

                        - Open bleeder screw on clutch slave cylinder.

                        - Attach collector bottle hose.

                        - Switch on bleeder unit and allow approx. 100 cc (6 oz.) of brake fluid to flow out of clutch slave cylinder.

                        - Close bleeder screw.

                        The sequence described below must be followed for all four brake calipers.

                        1- Right-rear brake caliper

                        2- Left-rear brake caliper

                        3- Right-front brake caliper

                        4- Left-front brake caliper


                        - Attach bleeder hose from brake fluid collector to bleeder screw.

                        - Open bleeder screw and allow about 250 cc (15 oz.) of brake fluid to drain out.

                        The action of pumping in new brake fluid flushes the used brake fluid out of the system.

                        - Close bleeder screw.

                        - Check brake pedal pressure and pedal free play.

                        - Max. free play: 1/3 of pedal travel.

                        Comment


                        • #13
                          Tuo ilmaustapa on täysin riippuvainen ABS-versiosta: ABS/ASR 5.3 pitää tehdä Vag-Com tai vast. avulla ko. mallissa erillinen hydraulipumppu.
                          ABS/ESP 5.7 ei tavitse Vag-Com:ia. 5.7-versio tuli A6:seen 2001 alussa.
                          Auton ollessa manuaali myös kytkimen sylinterin ilmausruuvi pitää avata.
                          Lisätään: ASR on vain etuvetoisissa.

                          Comment


                          • #14
                            Mistähän mahtaa selvitä onko ESP:in versio 5.3 vai 5.7?

                            Comment


                            • #15
                              VCDS/Vag-comilla ainakin.

                              Comment


                              • #16
                                VCDS ilmoittaa vain:

                                Part No: 4B0 614 517 H
                                Component: ABS/ESP allrad 1728
                                Coding: 04255

                                Comment


                                • #17
                                  Tarvittis vaihtaa jarrunesteet profiilin autoon. Onnistuuko siis perinteiseen tapaan? Vai kannattako tai voiko homman tehdä ilman tuota VAG-Comia kunhan ei päästä jarrunestesäiliötä tyhjäksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mun käsittääkseni voit vaihtaa normaalin tapaan. Kyselin viimeks ku vaihdatin nesteet että onko näis ABS-vehkeis jotain eroa normaaliin ilmaukseen. Kehu hiljan vaihtaneensa ABS-yksikön johki Passattiin ja sen jälkeen ihan normaalisti ilmas jarrut, eli paineella uutta nestettä säiliöön ja ilmaruuveja vuoronperään auki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vuosimalleissa on eroja. Jos -99 tai uudemman päästää tyhjäksi, niin joutuu vag-comilla pyörittää pumppua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Manuaalin ohjeissa siis sekä 5.3- ja 5.7- versioissa pitää paineella lisätä neste, jos hydrauliyksikköön on päässyt ilmaa . 5.3:ssa on erillinen hydraulipumppu, se pitäisi Vag-Comilla tai vastaavalla käynnistää jarruja normaalisti ilmattaessa tai nestettä vaihdettaessa . 5.7- versio sisältää hydraulipumpun eikä se tarvitse Vag-Comia.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X