Kaikista helpoimmalla pääsee kun käyttää vaan merkkihuollossa ja laitattaa ensiasennusrenkaita alle. Samalla vaihdattaa aina koko sarjan, niin ei ole sadekelillä ongelmia. Tai ajaa suosiolla veholle ja vaihtaa mersuun.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Saako samalla akselilla olla erimerkkisiä renkaita?
Collapse
X
-
Kyllä fakta on niin, että jos laittaa autoonsa vaikka pari erimerkkistä rengasta eteen ja toiset taakse, ajettavuus menee aivan hanurilleen. Ja kun kyseessä on Q auto, on ehdottoman tärkeätä käyttää juurikin saman valmistajan saman sarjan renkaita. Kokoheitot on enemmän kuin yleisiä eri merkkien välillä.
Toivottavasti Mikko tilasit parin Dunloppeja, vai mitä ne oli =)
Comment
-
juttu vaan paranee,
Punavuoren Euromasterin mukaan AKEn kouluttaja on vielä 2008 sanonut että "autossa on oltava samaa nopeusluokkaa jokainen rengas" - joka eroaa aika olennaisesti lakitekstistä. Saan kuitenkin alle taakse kaksi T-nopeusluokan kitkarengasta "omalla vastuulla" ja vajaavetoisen keulalla jatkaa Q-luokan wanhat kitkat.
Uusi soitto AKEen ja kysymys tästä kouluttamisesta niin vastaukseksi tuli että "koulutusmateriaali saattaa olla vanhentunutta", ilmeisesti viitaten tuohon 1.1.2003 voimaan tulleeseen täsmennykseen. Ihmettelin yli viiden vuoden viivettä ja luurin läpi välittyi virkailijan olankohautus. (en tiedä oliko wanhassa laissa jotenkin eroava pykälä...)
Noh - Katsastusasemilla menee läpi Herttoniemessä ja Konalassa, mutta ei mene Hernesaaressa eikä Alppilassa.
Tämän kun olisi tiennyt kun ostaa Q-luokan kitkat alle, ei tullut mieleenkään etteikö niitä enää saisi..
Comment
Comment