Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4-92 UFOT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4-92 UFOT

    Anteeksi heti ensimmäisenä, tästä aiheesta löytyy saarchilla kyllä juttua mut laitan nyt kuitenkin taas uuden ketjun pystyyn ettei menis yhtään vaikeammaksi/monimutkaisemmaksi :)

    No nii palat on loppu, levyt on kierot ja satulat ei toimi lainkaan.

    Vieläkö alan tehdä näistä jarruista kalua vai mitä tekis?

    Sit semmonen niinkin yksinkertainen kysymys johon en löytänyt vastausta eli siis mitä virkaa tuolla "ufo-pellillä" on jarrujen suhteen?

    En ole näitä jarruja purkanut, enkö voi vain ottaa koko ufo roskan poies ja laittaa pelkän levyn takas? Siis voinko nakata kuikkaa koko ufo setillä?

    #2
    Eipä se ufojen kunnostaminen ole oikein järkevää.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53568
    Tuotsa valmista jarrusettiä.

    Comment


      #3
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=urs4
      Viimeksi muokannut quattro20v; 27.8.2008, 18:21. Perustelu: ähh, Ari ehti ensin.

      Comment


      • #4
        Joo näitä on kyllä tarjottu yhelle jos toisellekki.

        Ois varmaan aika mukava setti, vähän halvempaa juttua näin alkuun kyllä kuulostelisin.

        Comment


        • #5
          Kannattaa pitää myös eBayta silmällä. Saattaa tehdä löytöjä ja hyviin hintoihin.

          Comment


          • #6
            mikä siinä siis mättää etten vain voi ottaa sitä ufo hässäkkää pois ja tumpata jotain normaalia levyä entisille (kunnostetuille) satuloille???

            Comment


            • #7
              Jos/kun vilkaiset sinne vanteen sisään niin näet että satula on niin sanotusti väärin päin. Eli levyn ja navan välissä. Tähän tapaan;
              http://members.aol.com/c1j1miller/brake.html
              Ei normilevy istu edes sorvaamalla vaihtamatta satuloita.

              Comment


              • #8
                No johan on kapistukset!

                Comment


                  #9
                  Niin, vaihtoehdot on metsästää jostain risan tai uudemman ässän jarrut, kunnostella ne (mahdollisesti hommata uudet levyt ja palat) ja maksaa niistä rahaa (ja kirota kun tulee levyn/palojen vaihtoaika, lisänä vanteiden löytämisen vaikeus). Tai sitten ostaa tuon Tepon setin, joka menee paljaaseen tolppaan kiroilematta paikoilleen (näihinkään toki levyt ja palat eivät ole ilmaiset) ja vakio 16" tako aluvanne menee nätisti ympärille.

                  edit: Itse tulin tuossa uusineeksi levyt ja palat joka nurkkaan, ja vaikka palat ja levyt ei todellakaan ole halvimmasta päästä, pääsin halvemmalla kuin ufojen levyt ja palat.
                  Viimeksi muokannut gedu; 27.8.2008, 20:25.

                  Comment


                  • #10
                    Laiska kun olen niin onkos nuo uudemman ässän jarrut lähes bolt on paketti vai tarvitaanko enemmänkin älliä :) ??

                    Comment


                      #11
                      napaa tarvii sorvata, mahdollisesti leikellä yksi kiinnityspiste pois. Ja sen jälkeen oletkin ihmeissäsi vannevalintojen kanssa ;)

                      Comment


                        #12
                        Esim Porsche-forumia kantsii seurata silmä kovana. Löytyy satuloita silloin tällöin..

                        Comment


                        • #13
                          onko ne levyt sit niin paljo isommat vai mikä vaikeus tulee vanteiden kanssa??

                          Comment


                            #14
                            Tässä vähän näkymiä 17" vanteiden kanssa
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Lahtinen: levyt on ihan basic 16" vanteen sisälle menevät kyl, mutta satulat on järkyttävän malliset ja kokoset järkäleet.

                              Comment


                              • #16
                                ool rait... taidan päätyä kuiteski noiden laittoon katotaan kuin käy.

                                Comment


                                  #17
                                  Ongelma B5 Ässän jarrujen kanssa tulee levyjen "ET:stä" kun ne on 13 milliä laihemmat kuin peruslevyt. Siis 13 milliä vähemmän tilaa vanteille. Pikkusipaisu satulan kyljestä rälläkällä auttaa aavistuksen.

                                  Toinen, vielä vahvistamaton ongelma voi olla kovassa käytössä jarrupalan pääsy nousemaan pois paikoiltaan ja sitä kautta ei toivottu lastutus. Nimittäin vanteiden. UFO-tolppiin satulat istuu etupuolelle kun ne originaalisti on akselin takana. Voi olla, että joku palat jarrutuksessa paikalleen istuttava muotoilu ei tällöin toimi. Jos taas satulat asentaa pyörimissuuntaan nähden "oikein", niin ilmaus tulee haastavaksi ilmanipan ollessa satulan alapuolella.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hmm, entäpä jos vaihtais vasemman satulan oikeelle, ja oikean vasemmalle?

                                    Comment


                                      #19
                                      Niin, siis silloin menee juurikin pyörimissuunta oikein, mutta ilmausruuvi jää alapuolelle satulaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Toinen, vielä vahvistamaton ongelma voi olla kovassa käytössä jarrupalan pääsy nousemaan pois paikoiltaan ja sitä kautta ei toivottu lastutus. Nimittäin vanteiden. UFO-tolppiin satulat istuu etupuolelle kun ne originaalisti on akselin takana. Voi olla, että joku palat jarrutuksessa paikalleen istuttava muotoilu ei tällöin toimi. Jos taas satulat asentaa pyörimissuuntaan nähden "oikein", niin ilmaus tulee haastavaksi ilmanipan ollessa satulan alapuolella.
                                        Vaihdoin juuri vähän aikaa sitten B5 ässän satuloihin palat, ja ihmettelin niitä sillä silmällä kun oli tämä juttu muistissa.

                                        Ne on silmällä katsottuna symmetriset, mutta paloihin oli merkattu pyörimissuunta nuolella. Niissä oli myös kulutuspinnassa viiste. En tiedä mitä tuo viiste siellä vaikuttaa?

                                        Niissä sinun satuloissa oli jotain outoa, siellä näytti olevan palan yläpuolella joku metalli-lipare, mitä näissä satuloissa ei ollut. Siellä oli ainoastaan se jousirauta. Ja satulassa on tappi, johon palassa oleva kolo menee. Mahtoikohan palat olla sinulla siellä oikein, kun ei niiden pitäisi sieltä kyllä karata?

                                        Comment


                                          #21
                                          No palat on asennettu niin, että se viiste on oikeaan suuntaan. Kun ne tosiaan symmetriseltä näyttivät. Ne systeemit siinä palan rungon päällä on kaiketi jonkinlaiset tasapainottavat, värinöitä poistavat jutut. En tiedä sen tarkemmin, mutta mukana ne on alusta asti olleet ja tulivat mulle satuloiden kanssa samassa paketissa.

                                          Mullahan on satulat periaatteessa väärillä puolilla (tai väärissä pyörimissuunnissa, miten halutaan), mutta toisaalta palatkin vaihdettu niiden viistettyjen osalta toiselle puolelle, että sen puolesta pitäisi olla ok. Tuo mainitsemasi satuloiden tappi, johon palan kolo menee, pitää myös tsekata.

                                          Hyvä jos nuo ihan symmetrisiltä kaikin puolin näyttää, silloinhan ei pyörimissuunnalla pitäisi olla merkitystä. Ne ylimääräiset kikkareet vain estävät niiden jousirautojen osumisen paremmin palan rungon päälle. Pitääpä katsoa saisiko ne sipaisua pois sieltä. Toinen vaihtoehto on sujauttaa paikoilleen EBC redstuffit, mitkä mulla on kotona paketissa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ne on silmällä katsottuna symmetriset, mutta paloihin oli merkattu pyörimissuunta nuolella. Niissä oli myös kulutuspinnassa viiste. En tiedä mitä tuo viiste siellä vaikuttaa?
                                            Olen siinä uskossa, että viiste vähentää jarrupalojen ei toivottua ääntelyä.

                                            Niin, siis silloin menee juurikin pyörimissuunta oikein, mutta ilmausruuvi jää alapuolelle satulaa.
                                            En tunne kyseisiä jarruja, mutta jos nuo b5 ässän jarrut on liukukelkoilla varustetut 2-mäntäiset, niin eikös niihin voisi porata sopivan kanavan ja tehdä kierteen ilmausruuville, jotta sen saisi oikealle puolen satulaa?

                                            Yleensä monimäntäsatuloissa on tärkeää satulan asema suhteessa jarrulevyn pyörimissuuntaan. Pienempi mäntä palan johtoreunalle ja isompi mäntä jättöreunalle, jotta pala kuluisi tasaisesti, koska palan johtoreunan puoli on ikäänkuin "itsetehostuva". Sama juttu nelimäntäisissä, mutta niissähän voi yleensä vaihtaa ulko/sisäpuolen yhdysputken ja ilmausruuvien paikat keskenään, jolloin samat satulat saa sopimaan kummalle puolen vaan tolppaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuota noin. Ehdin jo tilata nuo B5 ässän jarrut täältä foorumilta, joten kai ne on sinne koitettava tyrkätä. Siis mitä 13 milliä vähemmän tilaa vanteelle? Niinku "poikittais" suunnassa? Verrattuna ufoihin, jotka jo nekin meinas ottaa vanteeseen kiinni???

                                              No mitenkähän tuo nyt sit kannattas asentaa, onko se ilmausruuville reiän poraus mahdollista, jos meinais asentaa satulat "väärin" päin??

                                              Pitää varmaan ottaa kaikki vinkit täältä ylös ja jos jollain kuka on aiemmin tehny tämän muutoksen on ko. projektista kuvia niin tänne voi laittaa neuvoksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ilkka: Minä en tiedä onko noissa satuloissa erikokoiset männät vai ei. Jos on, niin mullahan ne on sitten väärässä järjestyksessä. Ja kai ne palojen viisteet on myös sitä varten, ettei terävä palan kulma murru vaan tulosuunnan kontakti levyyn on loivempi?

                                                Simo: Se 13 milliä vähemmän tilaa on siis sitä, että satula jää sen verran ulommas kuin "HP2"-levyillä, levyn hatun korkeus 47 vs. 60 milliä. Poikittaissunnassa juurikin, jos termisi oikein ymmärsin. Ja kyllä, noilla jarruilla on vannevalikoima UFOjakin pienempi. urÄssän originaalit 16" talvivanteet ei enää mene. Ja aika harvat kuustoistaset yleensäkään, mutta suurempi ongelma on se, että vanteen puolat ottaa kiinni satulaan.

                                                Ja jos ne vaikka oikeille puolille vaihtais, niin ainahan voi harrastaa extreme-ilmausta. Satulat irti ja kääntää ne paikallaan toisin päin ja asettelee levyn päälle. Kai ne ilmattua saa ilman, että on tolppaan ruuvattuna?

                                                Ja jos joku osaa kertoa varman ja kestävän ratkaisun mihin porataan reikä ja laitetaan uusi ilmausruuvi toiselle puolelle, niin tieto otetaan täälläkin vastaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko kuinka iso homma vaihtaa palat noihin ufoihin? Huomenna olis tarkotus vaihtaa eteen kun jarrupalavalo palaa. Oon kyllä normijarruihin paljoja vaihdellu mutta ekat ufot tulee nyt eteen...

                                                  Tyhmä kysymys mutta voiko palavalo palaa joos takapalat loppu? Ja minkä audin palat käy taakse vai käykö taaksekkin vain s4 omat palat...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Takana ei ole antureita, tokihan nekin kannattaa välillä tarkastaa että millon alkaa olemaan finaalissa... :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Taakse pitäis käymän aika monesta, koska näyttää Audin käyttäneen samoja paloja takana aika monessa mallissa 80-luvun puolivälistä 90-luvun loppuun.
                                                      Osanumero 4D0 698 451 A.

                                                      Comment


                                                      • #28


                                                        Onko tietoa jo etukäteen ottaakohan näissä vanteissa puolat kii satulaan??

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuskinpa ottaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Toivotaan... säikähin jo et minun tuurilla varmaan ei kummatkaan vanteet sovi alle... Talvirenkaat joutuu kyllä vaihtamaan ku niissä 16´rengastus.

                                                            Joo oli osaset tulleet tänään, satulat olivat tosiaan olleet ISOT

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X