Kuinka suuri ABS-anturin jännite pitäisi olla käsin pyöritettäessä? Mittasin yhden auton jossa oli noin kymmenkertainen heitto suurimman ja pienimmän anturin jännitteen välillä.
Paras anturi antoi jotain 10 v, ja pienin 1 voltin tienoilla, käsin pyöritettäessä. Kaikkia yritettiin pyörittää samaa nopeutta (niin lujaa kun käsin sai).
Autossa on sellainen vika, että ABS "narahtaa" pysähdyttäessä. Normaalisti tuo meinaa että anturi on liian kaukana, mutta etupäässä niiden etäisyys pitäisi olla oikea, takaa niitä ei voi säätää. Toinen taka-anturi on tuo heikko, ja toinen on siitä noin kaksi kertaa voimakkaampi (2 v).
Onko kenelläkään faktaa paljonko sen pitäisi olla, ja onko tuo ero liian suuri ja vian syy?
ABS- ja ESP -valot syttyy silloin tällöin, ja ainakin yksi vikakoodi on joku "paineanturi jotain"... en muista ulkoa. Antureista ei tule valitusta.
ABS-pumppukin tuli jo vaihdettua ilman apua.
Paras anturi antoi jotain 10 v, ja pienin 1 voltin tienoilla, käsin pyöritettäessä. Kaikkia yritettiin pyörittää samaa nopeutta (niin lujaa kun käsin sai).
Autossa on sellainen vika, että ABS "narahtaa" pysähdyttäessä. Normaalisti tuo meinaa että anturi on liian kaukana, mutta etupäässä niiden etäisyys pitäisi olla oikea, takaa niitä ei voi säätää. Toinen taka-anturi on tuo heikko, ja toinen on siitä noin kaksi kertaa voimakkaampi (2 v).
Onko kenelläkään faktaa paljonko sen pitäisi olla, ja onko tuo ero liian suuri ja vian syy?
ABS- ja ESP -valot syttyy silloin tällöin, ja ainakin yksi vikakoodi on joku "paineanturi jotain"... en muista ulkoa. Antureista ei tule valitusta.
ABS-pumppukin tuli jo vaihdettua ilman apua.
Comment