Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laakerin kiristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laakerin kiristys

    En nyt tiedä tuliko ihan oikeaan paikkaan, mutta kysymys kuuluu:

    Emännän hiivatista pitäisi takajarrut avata ( rumpujarrut). Siinä on keskellä se kartiolaakeri, mikä pitää avata, ni mikäs se olikaan se kiristys ohje kun lyön paketin kasaan???

    Kiristys newtoneidekin määrä kelpaa, mutta eikös tollaisen kiristykseen ole joku "paja jippokin" olemassa, vai muistanko väärin ???

    Kiitos ja kumarrus vastainneille jo etukäteen...
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.8.2008, 16:36. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Mistäs hiivatista tässä on kyse?
    Millä luulet, että voi mitään ohjeita ja momentteja antaa jollei kukaan tiedä mikä auto on kyseessä?

    Comment


    • #3
      No se nyrkkisääntö menee niin että kiristetään ensin ns. kiinni (ei kuitenkaan mihinkään irvihammasmomenttiin) ja sit löysätään sen verran että se aluslevy laakerin ja mutterin välissä liikkuu esim. ruuvitaltan kärjellä kampeamalla.

      Comment


        #4
        Ei ole ehkä oikea paikka kysellä Fiatin korjausohjeita.

        Pyörä paikallaan kun kiristää laakerin ja jättää pienen välyksen laakeriin. On varmempi keino kuin kokeilla siitä aluslevystä.

        Comment


        • #5
          Suuret pahoittelut että en maininnut autoa eli hiivatti = Fiat Punto vm.2001

          Ja todellakin on varmasti väärä foorumi, mutta en viitsinyt lähteä etsimään jotain Fiatti foorumia yhden kyssärin takia, kun varmaan olis ollu kaikki rekisteröitymiset yms sen takia.Ja aikaisemminkin olen täällä kysellyt esim mersusta, ja silloin tuli loistavaa tietoa Audi miehiltä, millä sain vian korjattua.Tämän takia rohkaisin mieleni ja kysyin toisestakin automerkistä.

          Ja siis yleisesti eiköhän tämä kartiolaakerin kiristys ole about samanlaista oli sitten Fiat/Ford tahi Lada...( tai jopa Audi).

          Mutta yhä kiitos ja syvään kumarrus kaikille vastanneille.Toivottavasti ketään ei hermostunut täysin turhasta kysymyksestä...
          Viimeksi muokannut matrikkel; 28.8.2008, 06:53. Perustelu: Eero hyvä, ei allekirjoituksia. ;-)

          Comment


            #6
            Noh, kyllähän täältä saa ohjeita autoon, kuin autoon.

            Itse kiristäisin tuollaisen laakerin niin, että ensin tiukataan mutteri silleen sopivasti. Ei mihinkään mahtimomenttiin vaan niin, että laakerista yms. osista otetaan löysät pois. Sitten löysätään mutteria kunnes pyörässä tuntuu ihan aavistuksenomainen klappi. Jos tässä asennossa lukkosokka ei mene paikoilleen, niin sitten löysätään mutteria vielä muutaman asteen verran niin, että sokka sopii paikoilleen.

            Comment

            Working...
            X