Mikähän mahtaa olla vikana, kun minun auton etujarrut pitävät välillä sellaista outoa ujellusta, mutta vain silloin, kun ei jarruteta.
Ääni siis on sellaista melko vaimeaa ulinaa, joka arvatenkin tulee siitä, kun etujarruissa jotkin osat alkavat resonoimaan. Itse veikkaan äänen tulevan jarrupaloista jotka värisevät satuloissa ja sieltä ääni sitten johtuu runkorakenteita auton kabiiniin.
Edit: Poistin virheellisen kommentin, kyllä noi jarrut vollottaa sadesäälläkin, mutta kestää vain vähän pidempään, että ääntä alkaa syntymään.
Kyseessä on tälläiset jarrut:
http://s80.photobucket.com/albums/j1...t=P7270028.jpg
http://s80.photobucket.com/albums/j1...t=P7270024.jpg
Nuo on siis Brembon valmistavat 4-mäntäiset monoblockit. Levyt A8 323/30mm ja palat Textarin (Porsche orkkis palat kait) sekä "vibration dampperit" Porsche orkkikset.
Se tässä eniten kiinnostaa, mahtaako jarrujen vollotus olla omainaisuus eikä vika tälläisissä jarruissa. Jarrutettaessa ne eivät pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja toimivat muutenkin enempi, kuin hienosti.
Yksi asia mikä tässä on tullut mieleen ulinan tiimoilta on nuo vibration dampperit. Niiden jarrupaloja vasten tulevassa pinnassa on sellaisen muovikalvolla peitetty tarrapinta. Jäi vähän epäselväksi pitääkö tuo muovikalvo ottaa pois, jotta dampperit liimautuvat jarrupaloja vasten vai onkohan se muovikalvo joku pirun äänenvaimennin siinä palan ja dampperin välissä. Kellään mitään komenttia tästä?
Toinen juttu mikä tuli mieleen on jarrulevyt. Porschen orkkislevyt on 28mm paksut, nuo minun A8 levyt on 30mm paksut. Jarrupalat olivat aika tiukat uusina juurikin tuon "ylipaksun" levyn vuoksi, mutta eiköhän ne jo ole kuluneet silleen, että välystä levyn ja palan välissä on se mitä tarvitsee olla.
Kaikki vihjeet ja vinkit tervetulleita.
Ääni siis on sellaista melko vaimeaa ulinaa, joka arvatenkin tulee siitä, kun etujarruissa jotkin osat alkavat resonoimaan. Itse veikkaan äänen tulevan jarrupaloista jotka värisevät satuloissa ja sieltä ääni sitten johtuu runkorakenteita auton kabiiniin.
Edit: Poistin virheellisen kommentin, kyllä noi jarrut vollottaa sadesäälläkin, mutta kestää vain vähän pidempään, että ääntä alkaa syntymään.
Kyseessä on tälläiset jarrut:
http://s80.photobucket.com/albums/j1...t=P7270028.jpg
http://s80.photobucket.com/albums/j1...t=P7270024.jpg
Nuo on siis Brembon valmistavat 4-mäntäiset monoblockit. Levyt A8 323/30mm ja palat Textarin (Porsche orkkis palat kait) sekä "vibration dampperit" Porsche orkkikset.
Se tässä eniten kiinnostaa, mahtaako jarrujen vollotus olla omainaisuus eikä vika tälläisissä jarruissa. Jarrutettaessa ne eivät pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja toimivat muutenkin enempi, kuin hienosti.
Yksi asia mikä tässä on tullut mieleen ulinan tiimoilta on nuo vibration dampperit. Niiden jarrupaloja vasten tulevassa pinnassa on sellaisen muovikalvolla peitetty tarrapinta. Jäi vähän epäselväksi pitääkö tuo muovikalvo ottaa pois, jotta dampperit liimautuvat jarrupaloja vasten vai onkohan se muovikalvo joku pirun äänenvaimennin siinä palan ja dampperin välissä. Kellään mitään komenttia tästä?
Toinen juttu mikä tuli mieleen on jarrulevyt. Porschen orkkislevyt on 28mm paksut, nuo minun A8 levyt on 30mm paksut. Jarrupalat olivat aika tiukat uusina juurikin tuon "ylipaksun" levyn vuoksi, mutta eiköhän ne jo ole kuluneet silleen, että välystä levyn ja palan välissä on se mitä tarvitsee olla.
Kaikki vihjeet ja vinkit tervetulleita.
Comment