Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustan vaihto, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alustan vaihto, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?

    Puslia ja moottorin tukikumeja varmaankin? Paljonkohan nuo maksaa töineen kaikkineen? Oisko vielä jotain muuta?

  • #2
    Jos meinaat käyttää pyöränkulmien suuntauksessa, niin alapallot ja raidetangon päät voisi tarkastaa.
    Iskarin yläpäänlaakerit ovat kulutustavaraa.

    Moottorin tukikumit ei kyllä liity alustan vaihtoon millään muotoa.

    Comment


    • #3
      Ei liitykkään moottorin tukikumit, mutta ajattelin, että jos vaihtaisi samalla kun auto kerran on ylhäällä. Tai en tiedä, onko sillä jotain tekemistä tukikumien kanssa, kun tyhjäkäynnillä painaa kaasua, niin etupää tuntuu huojuvan epämiellyttävästi sivuttain? Lisäksi auto tuntuu nykisevän vauhdissa hieman eteenpäin kun päästää kaasupolkimen ylös.

      Comment


        #4
        Moottorin tukikumien vaihto tuon ikäiseen autoon ei varmasti ainakaan haittaa mitään eikä sinänsä ole paha homma.

        Comment


        • #5
          Osaisiko joku sanoa mitä pelkät osat kustantaa, jos vaihtaisi nuo yläpään laakerit, puslia ja moottorin tukikumia. Viekö työtunteina kuinka paljon suurin piirtein?

          Comment


          • #6
            Osat nyt ei maksa paljoakaan, n. ~100 eemeliä Moponetistä, mutta jos pajalla vaihdatat alustan ja kumityynyt, niin hinta on jo moninkertainen.

            Laita muuten laatikon kumitkin samaan syssyyn uusiksi.

            Comment


            • #7
              Ostin sitten 60/40 alustasatsin. Onko kasikympissä samanlaiset jousilautaset edessä ja takana? Ajattelin, jos ostaisi taakse madaltavat lautaset, niin madaltuisi varmaan suht tasaisesti?

              Comment


              • #8
                B4 korissa ei ole ainakaan.

                Comment


                • #9
                  Selvä... Mistä saisi kohtuu laadukkaat yläpäänlaakerit? Onko nuo samat etu- ja takapäässä?

                  Comment


                  • #10
                    Älä pistä madaltavia lautasia taakse, jos kuvittelet tuon alustan madaltavan 2cm edestä enemmän kuin takaata ja näin ollen auto ei ole suorassa..

                    40/40 alustan B4:een laittaneena voin sanoa että oli iso virhe, olisi pitänyt laittaa se 60/40. Jäi keulimaan todella ikävästi.

                    Comment


                    • #11
                      Marmorilta tai Febinä tais saada tarvikkeenakin. Takapäässä ei ole laakereita.

                      Comment


                      • #12
                        Marmorilta tai Febinä tais saada tarvikkeenakin. Takapäässä ei ole laakereita.
                        Anteeksi maalaisuuteni, mutta Febinä?

                        Comment


                          #13
                          Feb on yksi valmistaja, niinkuin vaikka Bosch yms.

                          Comment


                          • #14
                            Katselin Motonetin varaosaluetteloa, onkohan tämä oikea laakeri:

                            JOUSIJALAN YLÄTUENTA AUDI 80
                            McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
                            80 8.78--94 Jousijalan ylätukilaakeri. . . . . . . . . . . 18-1210 12.50 ???

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä on.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitosta vaan taas :)

                                Comment


                                  #17
                                  Kannattanee se muutama kymppi uhrata vielä alatukivarsien ja taka-akselin pusliin, ja tarkistaa samalla raidetankojen sisäpäiden kunto. Koko raidetanko Lemförderiltä ei maksa ratkaisevasti enempää kuin pelkä ulompi nivel.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X