Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lampunpesijöiden jäätyminen A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lampunpesijöiden jäätyminen A4

    Terve,

    Voiko joku valistaa miten A4-en (vm -98) lampunpesijöiden pitäisi toimia? Ymärtääkseni laput puskurissa
    suuttimineen nousevat pumpun kehittämästä vedenpaineesta, eikö näin?

    Ironista kyllä, juuri silloin kun noita tarvitsisi ne ovat jäässä. Onko kellään ohjeita asian
    ratkaisemiseksi? Miten olisi noitten putkien eristys ja lämmitys, sähköllä tai vedellä?

    Onko kukaan jo väkertänyt jotain toimivaa?

    T: Harald

    #2
    Itselleni vastaten. Kyllä niitten pitäisi nousta vedenpaineesta. Pumppu ulisee mutta
    suuttimet eivät edes kostu vaikka auto on nyt ollut lämpimässä tallissa 5h.

    Suuttimet nousevat kyllä jos ne käsin nostaa. Eivät kangertele. Taitaa olla niin että
    pakkasissa on pumpun pyörä irronnut akselista tjms. Tämä selittäisi palaneen
    sulakkeenkin. Pitää vielä tarkistaa jos pumpusta vettä tulee, letku on vain aika
    piukassa. Uusi pumppu 36.50? motonetistä.

    Jos tämä nyt ketään auttaa.

    Comment


      #3
      Ota koko systeemi pois käytöstä, niin ei tule jatkossa ongelmia niiden kanssa. Niistä taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä?

      Aikoinaan yhdessä silloisessa autossani ko. systeemi hajosi aika totaalisesti, pumppu pyöri jatkuvasti ja sulakkeet sanoi poks...aikani sen kanssa tapeltuani tulin siihen tulokseen, että ei muutakun johdot irti ja letkut tukkoon. Hyvin tuli toimeen ilmankin, eikä katsastuskaan enää niitä vaadi (paitsi Xenonit tietyin ehdoin?). Mitään erityisen merkittävää syytä niiden korjaamiseen en sitten koskaan keksinyt.

      Tämä siis oma mielipiteeni, muitakin mielipiteitä löytyy varmasti ja niitä pitää myös kuunnella.

      Comment


        #4
        Mulla paloi TT:n lampunpesureista sulake kun tyhmänä laitoin liian laimeaa pesunestettä. Sulakkeen vaihdolla taas pelittää...

        Comment


          #5
          No nyt sitten toimivat uudella pumpulla. Vanhan pumpun moottoriosa irtosi käteen kun
          sähköpistokkeen yritin irroittaa. Mukaan tuli ruskeaa mönjää, erinääisiä osia ja kumitiiviste.
          Pumppu siis ruostunut sisältä ja moottorin akseli pyöri muovisen impellerin sisällä. Pumpun
          kuori halki, jäätynyt ehkä halki?

          Vaikeinta hommassa oli vesiletkun irrottaminen vanhasta pumpusta. Ja jos irroitatte sen
          pumpun ja työnnätte uudestaan kiinni niin katsokaa ettette vahingossa työnnä pumpun rungon tiivistettä
          vesisäiliöön, arvatkaa miksi minä asian tiedän?

          Tyhmyyttäni kaadoin Lasolia säiliöön ensin, ja vettä sitten. No Lasoli menee alimpaan säiliöön
          ja vesi jää yläsäiliöön => tuulilasin suuttimet jäätyivät. Kannattaisi varmaan esisekoittaa nesteet
          koska tuossa on kaksi säiliötä ja nesteet eivät sekoitu samalla tavalla kuin yhtenäisessä.

          VV-auto halusi pumpusta jotain 52.60? ja haluaisivat myydä tuotteen "kotelo" hintaan 14? mukaan.

          Comment

          Working...
          X