Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ikkunoiden kalvotukset/tummennusta lasiin?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• EN tajua näitä 5% takalasi kalvottajia, ja sivut vaaleemmalla.

Juurihan nimenomaan takalasiin kannattaa laittaa se pikkasen vaaleempi = Näkee pimeessäkin jotain, ja sitten takasivut esim sillä 5% jos haluaa, koska silloin takalasinkin väri näyttää paljon tummemmalta jos vähäkin viistosta katsoo ulkoapäin. (eli ei se takalasi näytä vaalemmalta ulkoa, kuin se 5%, mutta käyttömukavuus sisäpuolelta säilyy)

mutta kukin tavallaan. Ajattelin kertoa mielipiteeni ehkäpä juuri sinulle joka nyt tätä luet ja kalvoja autoosi olet havitellut, sen kummemmin asiaan perehtymättä. Tässä ilmainen vinkki ;P
    Eipä ole ollut ongelmia tuon 5% laadukkaan kalvon kanssa oli talvi tai kesä.

Ja ei ainakaan omaan autoon tule sivulaseja 5% ja takalasia haaleammalla, on se niin hölmön näköinen. Mutta kyllä minä asennan ja myyn jos joku niin haluaa.. Maku asia sanoi koira, kun....

Comment

• Mitenkäs teillä jotka olette asennuttaneet metallisoituja kalvoja autoihinne joissa on lasiantennit niin onko radion kuuluvuudessa ollut ongelmia? Tulee itsekin tehtyä noita kalvotus hommia mutta aika vähän näistä radio jutuista on palautetta tullut.

Comment

• Muutamissa tapauksissa on havaittu radiosignaalin heikkenemistä, mutta hyvin harvoin tulee vastaan. Kaikki olleet tyytyväisiä ;)
        Sekä erinäköisten laittomien vempeleiden kanssa tulee eniten ongelmia...

Asiakas itse valitsee kalvon tyypin ja vastaa täten itse kyseisistä ongelmista.
        Viimeksi muokannut Murre; 1.3.2014, 09:36. Perustelu: edit

Comment

• Kuinkas kalvotukset onnistuu pakkasilla? Mietin vaan, että eikö sinne kalvon ja ikkunan väliin jää kosteutta, joka jäätyy, kun ajaa kalvotuksesta kotiin?

Comment

• Kyllähän ne tehtävissä on pakkastekin aikaan,tarkemmin vaan painettava vesi pois välistä. Ei ainakaan mun kohdalla ole ongelmia ilmennyt.

Comment

Malttaa vaan olla avaamatta ikkunoita useampaan päivään, niin ei lähde kalvot rullalle. Näin minulle neuvottiin.

Comment

• Kyllä ne kalvot kestää ihan hyvin, mutta itse huomioin asennus ajassa talvi-aikaan aina viiveen ennen luovutusta.. Ikkunoiden avausta on syytä välttää muutaman viikon ajan pakkasten aikoihin, näin annan omat ohjeet.

Comment

• Onkos kukaan irrotellut itse etuikkunoita b7 aanelkusta onko millainen homma? Meniskö kenties samalla tavalla kuin b6?

Comment

• Onko kokemuksia kuinka nuo (A4 B8) farkun takakontin lasien rasteroinnit (?) saa siistin näköisiksi tai jopa kokonaan näkymättömiin? Käytin reilu kuukausi sitten liikkeessä kalvoituksessa, mutta täytyy sanoa että jälki ei tyydytä alkuunkaan. Liikenteessä kiinnittänyt vastaaviin B8:hin huomiota, osassa saatu jopa täysin piiloon joten joku kikka luulisi olevan..

Lähinnä mietin voiko kylmällä kelillä tehty asennus vaikuttaa negatiivisesti, onko asentajassa/kalvossa (Llumar) vika tms. Onko palstalaisilla onnistunut rasterointien tummennukset hyvin?

Comment

• Kalvotin autotallin plexi-ikkunat 5 % kalvolla. Ei näe juurikaan enää sisään. Toki se vähän pimentää mutta minusta näin on parempi.

Comment

• Onkos kukaan irrotellut itse etuikkunoita b7 aanelkusta onko millainen homma? Meniskö kenties samalla tavalla kuin b6?
                        Ihan samalla tavalla kuin b6...

Kyllä ne rasteroinnit saa useimmiten siistiksi. Riippuu autosta ja myös siitä paskan määrästä jota on ikkunoihin sumutettu ponneainepulloista silikonin muodossa sisustaa puhdistettaessa jne jne...

Toisissa autoissa sitä rasteria on paksummin ja toisissa ohkaisemmin. Tähän vaikuttaa se, että sitä kalvoa ei ole ns tehty tarttumaan suoraan tuollaiseen epätasaiseen pintaan ja sinne jää ilmaa/kosteutta väliin.
                        Joissain malleissa joutuu tekemään lisää töitä sen rasterin eteen. Lämmitetään kiinni jne.

No, se työ näkyy hinnassa...

Comment

• Profiilin auto menossa tiistaina lustigin kalvotettavaksi.
                          Mietinnässä että millasen sävyn ottaisi.
                          Auto on musta niin ulkoa kuin sisältäkin.
                          Takaoven lasit ja kontin lasit olisi tarkoitus kalvottaa.

Comment

Konttiin tummin mahollinen ja siitä yks pykälä vaaleammaksi takaoviin ja yks toinen pykälä etuoviin. Samalla vaivalla kannattaa teettää koko auto, itellä on joka lasissa kalvo, vaikka laki on kuin Suomessa.

Comment

• Mulla 4F:ssä kaikki takalasit 20% ja etulasit 30%, niin tuo nätin sävytyksen mustaan farkkuun. Miedompi olis tietty 30% taka ja 50% etu, niin ei ainakaan poliisin silmään osuis. Takalasin vetäisin 5% jos jaksaisi vielä alkaa hieromaan...

Comment

• itsellä mustassa A3 Sportback.issa 5% takaovista taakse päin ja etu lasit 50% sopii omaan silmään ainaki hyvin.

Comment

• Kiitos mielipiteistä. Etuovet jää ilman kalvoo.
                                  Taidan tyytyy toiseks tummimpaan versioon.

Homman hoiti Toonklaas virossa.
                                  120eurolla sain kalvot etuovesta taaksepäin.
                                  Jälki hyvää, ei valittamista.
                                  Voin suositella.
                                  Viimeksi muokannut Markus V; 10.8.2014, 20:26.

Comment

• Tiedossa joku joka kalvottaisi A4 B6:n etulasit pk-seudulla?

Comment

• Ei faktaa, mutta hinnasto antaa ymmärtää
                                      http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?mis=12
                                      Viimeksi muokannut okkim; 19.9.2014, 12:43. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

Comment

• Ikkunoiden tummennus?

En löytänyt aiempaa threadia, mutta uusi Q5 tulossa ja en raaskinut tehdasvalmisteisena tilata ikkunatummennuksia.. mahdollisuus on paikallisesti jälkeenpäin ne tehdä, mutta onko kokemusta miten ne kestää käytössä? Ymmärsin että kolhusta saattaa tummennus mennä uusiksi? Kannattaako jälkeenpäin edes tehdä?

Comment

• Kestäähän ne ja kunnon kalvoilla on hyvät takuut. Terävällä esineellä niihin reiän saa, sitä ei tietenkään takuu korvaa.

Comment

• Ehdottomasti olisi kannattanut ottaa tehdastummennukset. Toki jälkeenpäin halvempi, mutta kun ovipahvit yms irroitetaan niin tuleeko siitä enää ihan nitinätön? Kannattaa ainakin vahtia vieressä, että kaikki hajonneet muoviklipsut laitetaan uusiksi.

Muutenhan ne näyttää ja kestää kuten orggikset. A-mainos Tuusulassa tekee hyvää ja halvalla, muistaaksnei 5v takuu.

Comment

• Joo ja Lasiprohon olen tyytyväinen. Toimii nykyään Heikinlaaksossa. Musta on kohtuu halvalla verrattuna jälkeen :)

Comment

• Ammattilainen saa kyllä kalvon asennettua ilman pahvin irroitusta.

Comment

En minäkään ole koskaan kuullut että ovipahvit pitäis irrottaa. Sehän olis ihan järjetöntä hommaa. Omaani olen oikein tyytyväinen ja 250€ maksoi farmariin täälä päin suomea.

Comment

• Riippuu toki autosta. Jos ovipahvin yläosassa on tiiviste yms lasia vasten, pitää kalvo saada sen alle.

Comment

• Suurimmassa osassa ei tartte irrotella ovipahveja. Ja itse otan mieluummin kalvot ku tehdastummennukset koska A) ne voi ottaa pois autoa myydessä, jos ostaja ei tahdo kalvoja B) saa vaaleammat lasit ja kaikki saman sävyiseksi C) ne suojaa sirpaleilta, jos lasi rikkoontuu

Comment

• C) Onko tehdastummennus tumma lasi? Toisessa merkissä ne on kalvoa. Jos näin niin eihän siinä sitten vaihtoehtoa ole, kalvoa ilman muuta.

Comment

• Esim. mulla TT:ssä tehdastummat takalasit on pirun tummaa lasia. Etusivujen kalvot paljon vaaleammat.

Comment

• Itse tummennutin aikaisempaan autooni tuolta Lasiprossa etulasit. Meni poliisillekkin läpi 35% sävylasit :D Oli nimittäin aika hyvin tehty :D

Siellä ottavat ovista lasit pöydälle ja tummentavat siinä silleen ettei kalvon rajoja tunne sormilla :)

Comment

Kyllähän noi Audin tehdastummennukset on viimesen päälle siistit verrattuna kalvoihin. Joo, kalvot saa siististi asennettua mutta takaikkunoiden rasterointiin ei kalvo kunnolla asennu verrattuna miten siistit on tehdastummat lasit. Näyttäis olevan hinnaston mukaan tuplahinta alkuperäisillä tehdastummennuksilla verrattuna laadukkaaseen tummennusfirmaan, mutta jos olisin ostamassa uutta autoa niin saattaisin silti harkita kalliimpaa vaihtoehtoa.

Tietysti tuota ei viestiketjun aloittaja kysynyt, tehdastummennusten ottaminen taitaa olla jo myöhäistä. Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että kannattaa tarkkaan harkita missä tuon homman teettää. Jos siitä 500€ maksaa ja työnjälki on keskinkertaista niin jäähän se jälkikäteen harmittamaan. Itsellä on netissä kovasti kehutun tummentajan tummentamat lasit ja jos olisin etukäteen tiennyt minkälainen työnjälki on, olisin käyttänyt toista ja hieman kallimpaa tummentajaa.

Comment

Working...
                                                              X