Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

etupään nostaminen tunkilla; B4 quattro ABC

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • etupään nostaminen tunkilla; B4 quattro ABC

    Eli tuli Audi taloon ja pitäis heti sen alle päästä kurkkimaan ja ihmettelemään mistä johtuu kolina auton etupäässä (alustassa).

    Koneena tosiaan on ABC, mutta öljypohjasta ei varmaan uskalla nostaa?

    Multa löytyy tommonen motonetin 2ton hallitunkki ja silllä ei pääse kovin alhaalta nostamaan (se ei esim. mahdu helman nostokohdan alle).

    Mikä olis paras nostokohta?

    #2
    Aja lankkujen päälle ja sitten helmasta tai runkopalkista. Älä nosta öljypohjasta.

    Syyllinen kolinaan löytyy varmaan seuraavista:alapallo, reaktiotanko tai iskarin yläpäänlaakeri.

    Comment


      #3
      Minun autossa on myös sitkeästi ollut pieni kolina etupäässä vaikka kaikki liikkuvat osat sieltä on vaihdettu.

      Olen melko varma, että kolina tulee iskarin yläpään laakereista, sen rakenne tuntuu olevan sellainen, että pieni kolina on enempi ominaisuus, kuin vika. Laakerissa siis itsessään pientä väljyyttä uutenakin ja se tuntuisi aiheuttavan lievää kolinaa ulos-sisäänajoustoissa esim. nimismiehenkiharoissa tms. vastaavissa ajettaessa.

      Varsin ärsyttävä ominaisuus ja en oikein tiedä mitä sille voisi tehdä. Seuraavaksi pitää varmaan kokeilla orkkisosia, jos ne vaikka olisivat paremmat, kun nuo Febin tarvikkeet.

      Comment


        #4
        Ei kuulu mitään kolinoita, jos kaikki on kunnossa.

        Comment


        • #5
          Kiitos vinkeistä, sain auton ylös ja 2 tukijalkaa sinne runkopalkin alle.

          Toiselta puolelta löyty väljää:

          http://i535.photobucket.com/albums/e...idetangonp.jpg

          Miksikäs tuota kuvan osaa kutsutaan? Se liikkuu ja kolisee siihen malliin että pitäs vaihtaa.

          Voiko tuo yksin aiheuttaa sen kolinan? Epäilen.

          Comment


            #6
            Kuvassa oleva osa on ns. koiranluu ja se on kuluneena yksi tyypillisimmästä etupään kolinoita aihuttavista osista.

            Comment


            • #7
              Joo, eli siitä on tosiaan vain toi nuolen osottama alapää väljä, mutta menee varmaan kokonaan vaihtoon. Käyköhän motonetin tekele yhtälailla siihen, eli onko se toinen noista?

              80 87--94 Etuvakaajan pystytanko. . . . . . . . . . . . . . 17-2685 17.50 ???
              80 87--94 Etuvakaajan pystytanko HD-vaihtoehto. . . . . . . 18-3541 22.50 ???

              Pitääköhän noi päässä olevat "puslat" ostaa erikseen?

              Comment


                #8
                Kyllä käy tarviketangotkin.
                Nuo kumiosat on pallonivelen suojakumit jotka tulevat uuden osan mukana.

                Comment


                  #9
                  Nuo sitten voivat olla äärimmäisen hankalia irrottaa, mikäli ei omista pulttipyssyä ja kunnollista ulosvetäjää.

                  Lötköissä sentään on vielä tehdasasenteiset kumisuojat hallitunkkeja varten pohjassa kiinni. Ei tarvitse pohtia mistä nostaa tai asennella laudan pätkiä suojaamaan alustaa.

                  Comment


                    #10
                    Ei tarvitse kumpaakaan noista. Takapuolelta pystyy pitäämään toisella avaimella vastaan.

                    Voihan nuo purkaa vaikka rälläkällä, jos tuntuu ettei muuten lähde mutterit auki.

                    Comment


                    • #11
                      Jepjep piti lopulta turvautua rautasahaan.. Aluksi tuli nätisti, mutta ne vikat kierteet; ei sitten millään:
                      http://i535.photobucket.com/albums/e...ikekyyneli.jpg
                      Lopulta sain uuden koiranluun paikalleen (tarvike, 22,5e). Marmoritiskiltä olis ollu yli 100 euroa.

                      edit: kävin lenkillä ja kolinat oli kadonneet =)
                      Viimeksi muokannut hildebad; 12.8.2008, 21:31.

                      Comment


                        #12
                        Aivan tosiaan. Koiranluissahan on vastapuolella lenkille paikka ja ovathan ne muutenkin suht heppoisia. Hyvä, että lähtivät ja korjaantui.

                        Pienellähän ne lähtivät, jos vain rautasahaa piti näyttää.

                        Comment


                          #13
                          Minulla oli kanssa aikoinaan ongelmia koiranluiden viimeisten kierteiden kanssa. Liekö tehtaalla/jollain nahkahousun pajalla lyöneet kierteet lyttyyt, jotteivat vahingossa aukea? Mutterinmurskaaja oli oiva apuväline tohon hommaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ei oo lyöty lyttyyn mut normaalisti jo sen verta kauan on paikallaan seisseet et jumittuvat ruosteen takia just ne viimoiset kierteet kiinni... osassa on kiinnipito mahdollisuus pallon juuressa osassa ei toisissa on sellainen pieni kuusiokolo mutterin puolella päässä. pulttikone + irroitus aine on aina hyvä vaihtoehto jos ei muu auta niin rälläkällä aina irtoo..

                            Comment


                              #15
                              Kolinaan liittyen, saattaa ne kiristysholkit löystyä ajan myötä yläpään laakereista ja siten tulee välystä.

                              Comment


                              • #16
                                koiranluut, kolina

                                Hei

                                Mites nuo koiranluut oireilee, satunnaista kolinaa alkoi katsastuksen jälkeen kuulua keulalta ja en ole vielä päässyt selvyyteen mikä siellä kolahtelee joten voiko esim. väljyyden havaita ihan katselemalla vai mitä keinoja on ollut käytössä?

                                Yläpään laakereita voi aina syyttää mutta nyt tuli mieleen että nehän on varmaan iskareita vaihdettaessa uusittu ja kallistuksen vakaajia ei koskaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Kolinana nimismiehenkiharassa ym. terävässä montussa.

                                  Kyllä pallojen väljyyden tuntee käsin, kun kampea vakaajaa esim. rengasraudalla.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X