Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanne/rengas painoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.

    Comment


    • ^ vaikka matkahuollon vaaka ei se tarkin ehkä olekaan,jäi meikäläiseltä Messit pois "jos edullisesti vastaan tulee niin ostan pois"-listalta...
      edit_ siis ihan tuon järkyttävän painon takia...

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81
        Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.
        Alkuperäinen kirjoittaja 8866
        RS6 replica "joku" + rsi 2254018 pintaa n. 7mm
        = 23kg
        Alkuperäinen kirjoittaja 8866
        Tuohon lisättynä nokian nry 2254018, pintaa 3mm
        =18,4 kg
        Ei tuo ole kevyt muuta kuin verrattuna johonkin eettabeettatetsuttiin..

        Itse huomasin/tunsin auton oikein "lentävän" tiellä, kun vaihdoin replica talvisarjan noihin beebeeässiin.

        Comment


        • Rial Daytona race, 8,5x19 et30, 235/35-19 Falkeneilla, Matkahuollon vaa`an mukaan 25kg kipale. Törkeän painavat.

          Comment


          • Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.
            No eipä sitten olleetkaan kevyet!;) Vertailukohtana oli yksiosaiset RH/Artec MZ 18x8, joissa pelkän vanteen painoksi ilmoitettiin 17kg. Se on jo melko painava. Pitääkin punnita omalla vaa'alla vielä nuo vanhat 17".

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja quattro
              Rial Daytona race, 8,5x19 et30, 235/35-19 Falkeneilla, Matkahuollon vaa`an mukaan 25kg kipale. Törkeän painavat.
              No, riippuu mihin vertaa. Peltivanteisiin nähden on joo. Jos taas otetaan huomioon pyörän koko, ei tuo niin tolkuttoman painava ole, jos nyt kai erityisen kevytkään. Onhan sillä 8,5" leveyttäkin.

              17" aluille tuo olisi paljon.

              Comment


              • Matkahuolto punnitsi vanhat Mangels Amazon 7"x17" viisipuolavanteet ja Good Year F1 Eaglet (pintaa n.4mm) ja lopputulos oli 21kg, joka on mielestäni jo todella paljon ja kuluneilla renkailla vielä.

                Comment


                  Mistä noita Asan vanteita saa? Aika huonosti tuntuu löytyvän, ainakin Googlen perusteella. Paikallisessa olis kyllä satsi 16" Ultraleggeroita 750€ alle laitettuna. Ei liene paha hinta?

                  Comment


                  • Esim tuosta EBAY-Profildirekt

                    Comment


                      A5 Y-spoke replica 8x18" ET35 + ajamaton 225/40-18" Goodyear F1 Asymmetric yhteensä 22,2kg.

                      Comment


                        Ronal R7 (Bulldog?) 6,5x16 ET40
                        9kg
                        ja Continental PremiumContact2 205-55-16 91H 8,7kg.

                        Ei mitkään keijukaiset nuokaan, mutta menettelee. Tuntuu paremmilta Cee-nelosen alla, kuin 195-65-15.

                        BBS RL (501?) 7,5x16" + kuluneet (~4mm) GY Eagle F1 (GS-D3) 225-50-ZR16
                        19,5kg.

                        Läskit ja hapettumat pois BBS:n päältä ja Contit tilalle. Eiköhän ne siitä hoikistu ja meno tukevoidu entisestään.

                        Comment


                        • A5 Y-spoke replica 8x18" ET35 + ajamaton 225/40-18" Goodyear F1 Asymmetric yhteensä 22,2kg.
                          On se aika paljon...

                          Comment


                            Heitin kostoksi Rouvan Passatin alle nuo BBS:t ja ei hyvää päivää että tukevoitui meno! Pitoa ihan eri tavalla kuin vakioilla. Nähtäväksi jää, mitä akka on mieltä ja mitä tapahtuu kulutukselle..

                            Comment



                              Lainaus:
                              A5 Y-spoke replica 8x18" ET35 + ajamaton 225/40-18" Goodyear F1 Asymmetric yhteensä 22,2kg.
                              On se aika paljon...
                              Se on 3kg enemmän kuin saman kokoisilla Ultraleggeroilla. Onko se sitten paljon vai vähän, mielestäni ihan keskiverto paino. Pari kiloa kevyempi kuin alkuperäinen 5-puolainen S-Line vanne (RS6-malli).

                              Comment


                              • Tilauksessa tollaset Mak XLR ice blackit 17 tuumasina, 18 tuumasina ei kuulemma saa audin jaolla. Valmistajan mukaan ainakin suht kevyet.

                                http://www.makwheels.it/IMP0000000014.asp

                                Comment


                                • Pari kiloa kevyempi kuin alkuperäinen 5-puolainen S-Line vanne (RS6-malli).
                                  Jos alkuperäinen on aito Audin vanne eikä replika (eikä esim 9" leveä) niin ihmettelen suuresti miten voi painaa noin paljon.en jaksaisi uskoa.

                                  Comment


                                    Ei nuo VAG:n OEM-vanteet mitään keijukaisia ole, uudemmat ainakaan. Osa johtuu varmaan leveydestä. Esim omassa tällä hetkellä alla olevat B6:n 15" vanteet on 7" leveät ja kaiketi aika kovaa tekoa.

                                    Ilmeisesti alkuperäiset (ainakin pallokauluspulteille tehty) Ronal R7:t on 6,5" leveät 16-tuumaisina.

                                    Comment


                                      Audi BBS RC 326 17x7.5 ET43 "8D0 601 025 R" 16.5lbs (7.5kg).
                                      Vaikea uskoa että OEM lisävarusteena myytävä vanne olisi oikeasti noin kevyt,
                                      mutta mikäli ebay-kauppa toteutuu tiedetään kohta.

                                      Eikös Jounilla ollut 18" koossa aika painavat RC:t?

                                      Comment


                                        BBS RL 7,5x16" ET 38 10kg. 2-osainen.

                                        Ei mitkään keijukaiset.

                                        Comment


                                        • Work varianza T1S 20"x9" vanne 12.5kg rengas ContinentalSport3(uusi) 10.0kg

                                          Comment


                                          • Tulipa joskus asennettua johonkin vanhempaan corvetteen renkaat 2 osaisille vanteille. Vanteet olivat kuulema jotain magnesium sekotetta, ja kun sen vanteen nosti maasta, ni meinas kattoon lähteä, olivat todella kevyet.Vähän niinkuin tyhjä maitopurkki kahvipöydässä efekti. Olikohan koko 15 tai 16 tuumaa ja leveyttä 10"

                                            Comment


                                              Noissa BBS:ssä tuntuu kehät tosi kevyiltä. Ainakin kun niitä vanteita kokonaisena käsissään pyörittelee. Näyttävät ennemmin teräksisiltä, kuin alumiinilta, mutta tiedä sitten sanoa..

                                              Olen käsityksessä, että mitä lähempänä keskiötä paino on, sen parempi. Ainakin pultit tarvii vähemmän voimaa aukaisuun kun vie avaimen pään kauemmas (jatkovarsi siis) joten voisi kuvitella, että mitä kauempana paino kehältä on, sen enemmän jerkkua (vääntöä) tarvitaan sen liikauttamiseen.

                                              Comment


                                              • Arctos: Noin se asia onkin. Periaatteessa kevyen vanteen hyöty katoaa kun päälle laitetaan painava rengas. Toki kokonaispaino on pienempi, mutta silloin enin paino kuitenkin on siellä kehällä.

                                                Comment


                                                  Porsche Boxsterin orkkis aluvanne 7x17" päällä Falken FK 452 rengas 225/45 19,5 kiloa.

                                                  Saman sarjan vanne 8,5x17" edelleen Falkenin FK 452 225/45 20,6 kiloa.
                                                  Renkaissa pintaa 6,5-7 milliä.

                                                  Comment


                                                  • Mitä suurempi vanne on kyseessä, vaikka olisi kevyempi kuin pari tuumaa pienempi vanne, sitä enemmän vaatii voimaa muuttaa pyörän liiketilaa. Suuremmassa vanteessa (olettaen vanteen puolien olevan suunnilleen saman paksuisia) massa on keskittynyt kauemmas vanteen keskipisteestä. Siten suuremman vanteen inertia on huomattavasti suurempi verrattuna pienempään mutta samanpainoiseen vanteeseen. Kaasu pohjassa ja jopa hieman pohjan alapuolella ajettaessa vanteen massakeskipisteen suhteen tapahtuva kiihtyvyys on suhteellisen pieni, jolloin vanteen koko vaikuttaa vain hieman jos lainkaan auton kiihtyvyyteen. Kuitenkin täysjarrutuksessa vanteeseen kohdistuvat kiihtyvyydet ovat moninkertaisesti suuremmat ja tällöin ison vanteen suurempi inertia pakottaa pyörän jatkamaan pyörimistä pidempään kuin pienemmän vanteen.

                                                    Toisin sanoen suurilla vanteilla auto kiihtyy ja pysähtyy huonommin kuin pienillä vanteilla renkaan leveyden pysyessä samana. Siis ainoa syy suurempiin vanteisiin on se, että saa lisätilaa suuremmille jarruille.

                                                    Tarkoituksena ei ole provosoida ketään eikä trollata enkä puutu tässä auton käyttäytymiseen kaarteissa.
                                                    Viimeksi muokannut Karvakoipi; 28.11.2008, 02:18.

                                                    Comment


                                                      Nokia Rsi 235/45/17 10,8 kg

                                                      Goodyear F1 ds-d3 245/40/17 (6-7mm pintaa jäljellä) ja Audin bolerot 17" ja leveys 8" = 22kg

                                                      Pelkkä Bolero 11.2kg

                                                      Ja henkilövaaka ollut mittauksissa käytössä.
                                                      Viimeksi muokannut quattro20v; 13.12.2008, 15:56. Perustelu: Lisätty pelkkä vanteen paino.

                                                      Comment


                                                        CMS C4 8x18" 225/40 renkaalla jossa pari millä pintaa jäljellä 21,7kg
                                                        Samat vanteet uuden karheilla nankang 2:lla 225/40 23,1kg

                                                        Comment


                                                          Rial Montreal Race 8.5x18" ET45 12.2kg ja 9.5x18" ET32 13.2kg
                                                          Viimeksi muokannut MikaSS; 15.11.2010, 15:08.

                                                          Comment


                                                            http://www.ozracing.com/at-team/whee...ggerita-hlt/en

                                                            Uusi OZ malli Alleggerita HLT paino vain 6,4 kg 8x17" koossa, eli ultraleggeraa 1 kg keveämpi.



                                                            edit: 17x8" $US310/kpl tirerack.com

                                                            edit 14 jan 09: oz-racing tuli s-posti ettei sovi A4:een, on tarkoitettu pienempiin ja köykäisempiin
                                                            autoihin, vaikka tirerack listaakin tuon vanteen A4:elle.
                                                            Viimeksi muokannut haraldh; 14.1.2009, 15:42.

                                                            Comment


                                                              0_0 Hesus!

                                                              Ja piru kun ei noita(kaan) saa pienemmässä koossa. 16" olisi minun mielestä passeli.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X