Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vanne/rengas painoja
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.Alkuperäinen kirjoittaja 8866RS6 replica "joku" + rsi 2254018 pintaa n. 7mm
= 23kgAlkuperäinen kirjoittaja 8866Tuohon lisättynä nokian nry 2254018, pintaa 3mm
=18,4 kg
Itse huomasin/tunsin auton oikein "lentävän" tiellä, kun vaihdoin replica talvisarjan noihin beebeeässiin.
Comment
-
Inter Action Mesh Inox Lip 8x18 + Sumitomo HTRZ2 225/40/18 kokonaispaino 23kg matkahuollon mukaan. Mielestäni oli yllättävän kevyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattroRial Daytona race, 8,5x19 et30, 235/35-19 Falkeneilla, Matkahuollon vaa`an mukaan 25kg kipale. Törkeän painavat.
17" aluille tuo olisi paljon.
Comment
-
-
Ronal R7 (Bulldog?) 6,5x16 ET40
9kg
ja Continental PremiumContact2 205-55-16 91H 8,7kg.
Ei mitkään keijukaiset nuokaan, mutta menettelee. Tuntuu paremmilta Cee-nelosen alla, kuin 195-65-15.
BBS RL (501?) 7,5x16" + kuluneet (~4mm) GY Eagle F1 (GS-D3) 225-50-ZR16
19,5kg.
Läskit ja hapettumat pois BBS:n päältä ja Contit tilalle. Eiköhän ne siitä hoikistu ja meno tukevoidu entisestään.
Comment
-
Lainaus:
A5 Y-spoke replica 8x18" ET35 + ajamaton 225/40-18" Goodyear F1 Asymmetric yhteensä 22,2kg.
On se aika paljon...
Comment
-
Tilauksessa tollaset Mak XLR ice blackit 17 tuumasina, 18 tuumasina ei kuulemma saa audin jaolla. Valmistajan mukaan ainakin suht kevyet.
http://www.makwheels.it/IMP0000000014.asp
Comment
-
Ei nuo VAG:n OEM-vanteet mitään keijukaisia ole, uudemmat ainakaan. Osa johtuu varmaan leveydestä. Esim omassa tällä hetkellä alla olevat B6:n 15" vanteet on 7" leveät ja kaiketi aika kovaa tekoa.
Ilmeisesti alkuperäiset (ainakin pallokauluspulteille tehty) Ronal R7:t on 6,5" leveät 16-tuumaisina.
Comment
-
-
Tulipa joskus asennettua johonkin vanhempaan corvetteen renkaat 2 osaisille vanteille. Vanteet olivat kuulema jotain magnesium sekotetta, ja kun sen vanteen nosti maasta, ni meinas kattoon lähteä, olivat todella kevyet.Vähän niinkuin tyhjä maitopurkki kahvipöydässä efekti. Olikohan koko 15 tai 16 tuumaa ja leveyttä 10"
Comment
-
Noissa BBS:ssä tuntuu kehät tosi kevyiltä. Ainakin kun niitä vanteita kokonaisena käsissään pyörittelee. Näyttävät ennemmin teräksisiltä, kuin alumiinilta, mutta tiedä sitten sanoa..
Olen käsityksessä, että mitä lähempänä keskiötä paino on, sen parempi. Ainakin pultit tarvii vähemmän voimaa aukaisuun kun vie avaimen pään kauemmas (jatkovarsi siis) joten voisi kuvitella, että mitä kauempana paino kehältä on, sen enemmän jerkkua (vääntöä) tarvitaan sen liikauttamiseen.
Comment
-
Mitä suurempi vanne on kyseessä, vaikka olisi kevyempi kuin pari tuumaa pienempi vanne, sitä enemmän vaatii voimaa muuttaa pyörän liiketilaa. Suuremmassa vanteessa (olettaen vanteen puolien olevan suunnilleen saman paksuisia) massa on keskittynyt kauemmas vanteen keskipisteestä. Siten suuremman vanteen inertia on huomattavasti suurempi verrattuna pienempään mutta samanpainoiseen vanteeseen. Kaasu pohjassa ja jopa hieman pohjan alapuolella ajettaessa vanteen massakeskipisteen suhteen tapahtuva kiihtyvyys on suhteellisen pieni, jolloin vanteen koko vaikuttaa vain hieman jos lainkaan auton kiihtyvyyteen. Kuitenkin täysjarrutuksessa vanteeseen kohdistuvat kiihtyvyydet ovat moninkertaisesti suuremmat ja tällöin ison vanteen suurempi inertia pakottaa pyörän jatkamaan pyörimistä pidempään kuin pienemmän vanteen.
Toisin sanoen suurilla vanteilla auto kiihtyy ja pysähtyy huonommin kuin pienillä vanteilla renkaan leveyden pysyessä samana. Siis ainoa syy suurempiin vanteisiin on se, että saa lisätilaa suuremmille jarruille.
Tarkoituksena ei ole provosoida ketään eikä trollata enkä puutu tässä auton käyttäytymiseen kaarteissa.Viimeksi muokannut Karvakoipi; 28.11.2008, 02:18.
Comment
-
Nokia Rsi 235/45/17 10,8 kg
Goodyear F1 ds-d3 245/40/17 (6-7mm pintaa jäljellä) ja Audin bolerot 17" ja leveys 8" = 22kg
Pelkkä Bolero 11.2kg
Ja henkilövaaka ollut mittauksissa käytössä.
Comment
-
http://www.ozracing.com/at-team/whee...ggerita-hlt/en
Uusi OZ malli Alleggerita HLT paino vain 6,4 kg 8x17" koossa, eli ultraleggeraa 1 kg keveämpi.
edit: 17x8" $US310/kpl tirerack.com
edit 14 jan 09: oz-racing tuli s-posti ettei sovi A4:een, on tarkoitettu pienempiin ja köykäisempiin
autoihin, vaikka tirerack listaakin tuon vanteen A4:elle.Viimeksi muokannut haraldh; 14.1.2009, 15:42.
Comment
Comment