http://www.volkspage.net/technik/ssp/index3_eng.php tuollaisen linkin heitti joku facebookissa Allroad ryhmässä. Sieltä kun katselee kohtaa 243 niin löytyy aika hienosti dokumentoitunta ilmajousisysteemit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
onkohan tietoa pystyykö Q7:n kompuraan vaihtamaan pelkän kuivaimen tai ne ryynit ?
missä se koko kompura sijaitsee ? eikös ne ole hoksannu laittaa siihen samanlaista ruuvia kuin kompuroissa yleensä että ois ruuvi pohjassa josta kosteuden vois laskea pois :)
täällä on samaa vikaa että kun elohopea tippuu -10 huonommalle puolelle alkaa valot vilkkua ja auto menee missä sattuu asennossa, oon kuullu että useampi ois saanu kuivaimen vaihdon good will takuuseen, mutta oli vissiin esson paari juttu kun ei koskenu ainakaan mun autoa kun pörhöltä kyselin (4vee vanha 60tkm kohalla losahti) tai sitten syynä oli ei suomiauto
edit: osanumerolla 4L0 698 010 löytyy "repair kit for air dryer" vähän alle 250e, oisko nuo net uudet ryynit ?Viimeksi muokannut Kustila; 27.6.2012, 12:34.
Comment
-
-
Täällä on kaikki oleellinen tieto: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=ilmajousitus
Tuossa vielä , jos ohjausyksikkö on mykkä : http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=ilmajousitus
Vikakoodien luvulla kannattaa lähteä vikaa etsimään
Comment
-
Eli kompressori on ollut liian pitkään päällä ja se on katkaistu, jotta ei ylikuumenisi .
Varmaankin vasta vähän ajan kuluttua käynnistyksestä syttyy vikavalo.
Pelkkä kompressorin vaihto riittää, jos auton jousitus ei ole aikaisemmin oleellisesti laskenut yön aikana. Tarkat vaihto-ohjeet löytyvät ko. linkeistä, työn voi hyvin tehdä itsekin.
Comment
-
Joo, vahva epäily kompuralle niinkuin tuolla linkissä tosiaan oli samaa ongelmaa muillakin.
Tuli vaan mieleen että auttaiskohan se "Ryynien" kuivattelu mitä joku oli tehnyt, ei välttämättä ole sattumaa että nyt kun pakkaset tuli niin alusta lyttäs samaan aikaan...
O-renkaista tuskin voi johtua koska kaikki nurkat on alhaalla ?
Mites se ohjainpoksi mahdollisuus ?
Comment
-
Mulla tuli tuo over temp siitä kun jousitus vuoti jo niin paljon ettei saanut ala-asennosta(1) nostettua kunnolla enää ylös, Juurikin samalla tavalla kuin eka viestissä kuvaillaan. 2 ja 3 tasoilla vuoti vähemmän ja niillä pystyi vielä viimehetkeen asti ajamaan. Osia odotellessa piti pari kertaa tunkilla avittaa ylös :)
Mulla vuoti keulasta, mutta järjestelmä päätti tasata auton sitten alas, kun keulakaan ei kerta noussu
Comment
-
Se että ilmanotto kompressorille on varapyöräkotelossa, ei tarkoita että ulkoilma olisi kuivaa pumpattavaksi ilmajousiin. Kompressori ylikuumenee juuri siksi että yrittää puskea ilmaa jousiin mutta ilmankuivain on jäässä. Kompressorin voi uusia ja kuivain vaihtuu samalla mutta meitä on muutama jotka vaihtoivat kuivat ryynit ja säästi satasia.
Comment
-
Vikaa ei varmuudella ole pystytty varmistamaan, mutta sen verran käytetty auki, että ryynit sai kuivateltua, oli siellä jonkin verran kosteutta.
Nyt alusta nousee myös 2. ja 3. Tasolle mitä se ei ennen ryynien kuivattelua tehnyt.
Seurataan pysyykö ongelmat poissa vai uusiutuuko ne...
Comment
-
Pikapuoliin tulikin jobin postia.
Eli ei tänään sitten enää noussut 1.asennosta alusta.
Menee siis kompuran vaihtoon kuulemma nyt sitten.
Harmi kun ei löydy enempää osaamista alustan osalta.
Monesti joutuu ostamaan tuhansien osia muutaman euron osan takia kun ei ole tarkempaa tietoo.Viimeksi muokannut The Base; 5.11.2012, 18:48.
Comment
-
Mulla oli samanlainen vika ja ostin kompuran. Tulihan se kuntoon mutta kompurassa ei muuta vikaa ollut kuin tuo tefloni männänrengas. http://www.ebay.com/itm/Audi-Allroad...60895173956%26
Comment
-
Milläs esti saat sen auton sille 2-tasolle ;)
Ei muutes välttämättä kannata tilata jenkkilästä asti noita osia, samat palikat saa täältä ja ei tarvi tullin kanssa pelleillä. Kun ostaa tarpeeksi isolla rahaa, niin tulee toimitus kuluitta ovelle. Ite tilasin 2 eri satsis takajouset täältä ~300e/kpl
http://www.topparts.ee/index.php/audi_ilmajou
Comment
-
Olisiko jollain vinkkiä mitä 4F allroadin ilmajousituksen kompuralle on käynyt, kun se jää päälle vaikka auton sammuttaa? Mikään jousi ei tuntuisi vuotavan, kun auto on ihan "linjassa".
Kompura jatkaa vain pumppaamista hamaan tulevaisuuteen.
Pitää kohta lukea vikakoodit, jos sieltä selviäisi jotain.
Edit:
Vikakoodit luettu ja siellä oli ilmajousituksesta seuraavaa:
02645 - Valves for Level Control System
003 - Mechanical Failure - Intermittent
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
Tarkoittaako tämä mekaaninen vika, että kompura olisi tullut tiensä päähän? En keksinyt muuta kun ottaa akun irti, että kompuran sai pois päältä.Viimeksi muokannut jupe; 24.12.2012, 14:00.
Comment
-
Taitaa olla painekytkin joka ei katkaise kompressorin käyntiä. Tuo mekaaninen vika on koodin mukaan ajoittainen eli ei kokoajan päällä.
^Kustila: se "vesiproppu" on painesäiliössä eikä jousituksen kompressorissa ole kiinteää säiliötä niin ei ole myöskään tyhjennystä.
Kuivain ei tyhjene avaamalla koska vesi on imeytynyt ryyneihin. Ryynien vaihto ei ole välttämätöntä, riittää kun kuivattaa vanhat ja laittaa takaisin.
(uunipellille min. 3h/ 150 astetta, lämpötilaa ei kannata nostaa mutta aikaa voi pidentää)
Comment
-
Auto oli yön lämpimässä tallissa sulamassa ja samalla latailin akun täyteen, kun laitoin akun kiinni alkoi kompura taas käydä heti.
Käynnistin auton ja tämän jälkeen nollasin vikakoodit, niin kompurakin lakkasi käymästä.
Testilenkki ja ilmajousituksen testausta ylös ja alas eikä mitään vikakoodeja tullut enää esille.
Olikohan tässä nyt kumminkin ollut joku osa jäässä?
Saako kompuran esille pohjamuovin irroituksella vai vaatiiko koko puskurin irroitusta?
Comment
Comment