Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Slamitilta noita on tullut tilailtua,pariviikkoa yleensä toimitusaika.
    Tällä hetkellä tulossa oikea takapalje ja hinta O-rengas sarjan kanssa, rahteineen, jää karvan alle 400e

    Comment


    • Onko kellään myytävänä oikeaa etupaljetta? Voisin ostaa.

      Huomasin tässä, että tuolla nykyisellä dollarin kurssilla tuollainen Arnottsin GenII -ilmapaljesarja joka kulmaan on tasan tonnin. Siihen vielä tullit sitten päälle, oletan?

      Comment


      • Toinen merkittävä kysymys on se, että onko kukaan testannut noita Goodyearin palkeita, mitä Arnottsilta saa kans?

        Comment


        • Jaha, maanantaina illalla lähtivät Cape Canaveralista Arnottsin tolpat ja äsken UPS toi. Kohta on myytävänä OEM vasen etutolppa, jos joku tarttee.

          Comment


          • Millä ihmeen konstilla tuon ylävarsien pultin saa irti? Sain mutterin siitä kärjestä pois, mutta vaikka hakkasin pulttia vasaralla ja ruostespraylla ja vaikka millä, se ei inahtanutkaan.

            Comment


            • Ylätukivarren pultti irtosi siten, että Oulun VEHOlla näytettiin induktiovehjettä sille. Rupesi lähtemään. Seuraavaksi toinen niistä ylävarsista ei halunnut lähteä irti millään. Nyt taidan viedä ne tolpat vaihdettavaksi jonnekin, ei onnistu autotalliolosuhteissa noiden irtitakominen.

              Comment


              • itse tilasin Arnottilta uudet Gen2 pussit ja uudet bilsteinin iskarit. Alustasta oli myös perussäädöt hukassa.. nyt alusta uudelleen ohjelmoitu, mutta kompura käy todella usein?miksi?

                yleensä kompura lähtee käymään vasta silloin kuin nopeus nousee yli 50km/h ja sit käykin yleensä tosi useasti kun nopeus ylittää tuon yllä mainitun, vaikka alustan korkeutta en säätelisikään.. alustan korkeus kyllä pysyy muuten siinä mihin on sisältä napeista säädetty

                onko tässä alusta korkeussäätö hommassa jotain releitä tai "boxia" johtonipussa piilossa mitä vois tutkia.. ja jos on, niin missä mahtaa sijaita?

                Comment


                • Olis tarvetta takajousipussille, jos jollain ehjää myytäväksi asti niin esim. yv:llä voi koittaa tarjota.

                  Comment


                    Onko tuolle jousituksen kompuralle muuta sulaketta, kuin tuo lämpökatkaisu? Nimitäin kun sain vihdoin ja viimein jumitavan venalohkon nyt tekohengitettyä, niin olen ollut huomaavinani, että ei kuulu enää kompuran kurnutusta.

                    Comment


                      Itse itsele vastaten, 5 ja 17 on jousituksen lisäksi parille muulle lisälaitteelle varattu ja ne toimivat moitteettomasti. Eli onko piilosulakkeita, vai meneekö nosturihommiksi ja kompuran ohjauksen mittaamiseksi, kun rele tuntuu naksuttelevan.

                      Comment


                      • Kyllä löytyy, varsinainen kompressorin sulake on 23 (40A) , kompressoria ohjaa rele J403. Kummatkin sijaitsevat ns. 8-fold relay panelissa, joka on kojelaudan alla muiden relepakettien takana .

                        Tuolta löytyi vielä kuva eli kuva nro A97-0026 , siinä ko. rele 6 ja sulake 23. :http://www.justanswer.com/audi/3v7y3...ot-woking.html
                        Viimeksi muokannut vepek; 20.12.2011, 22:51.

                        Comment


                        • Mulla reputti Allroad katsastuksen Arnott coil spring Bilstein iskunvaimentajan vuoksi. En kyllä ajossa huomannut mitään muuta kuin kolahtelevan raidetangonpään (jota katsastusmies ei taas huomannut vialliseksi, vaikka vartavasten pyysin tarkastamaan). Arnottin takuu toimi hienosti. Laitoin vain postia että auto hylättiin katsastuksessa ja Arnottin kaveri lupasi lähettää uuden ehjän jousipaketin. Tullillekin kelpasi sähköpostikirjeenvaihto että takuuosasta ei olla maksettu mitään. Kilometrejä tuon Bilsteinin iskarin kanssa kerkesi tulla ale 20 tkm 1v ja 4 kk aikana. En tiedä koska se oli vioittunut.

                          Onkos mulla ollut sitä ilmiötä teräsjousten kanssa että kun autoon laittaa enemmälti kuormaa, niin jousethan painuvat ilmajousista poiketen enemmän kasaan. Tuolloin korkeusanturit antavat inffoa että auto ei ole enää tasolla II. Tämä sytyttää jousituksen häiriömerkkivalon jolloin ESP:iä ei saa kytkettyä pois päältä. Sinänsä tuo ei ollut iso ongelma, harvemmin sitä haluaa kahva edellä ajellakaan kun autossa on enemmälti kuormaa.
                          Viimeksi muokannut apuustin; 7.1.2012, 19:02.

                          Comment


                          • Mulla on Q7 jossa ilmajousitus vähän temppuilee: maaliskuussa se kerran tiputti kuskin puolen ihan alas ja apukuskin puolta automatiikka nosteli taas normaalia korkeammalle. Tuolloin AudiCenter Espoo sai auton tasaan jollain tonnin kustannuksella mutta valot jäivät palamaan mittaristoon. He sanoivat että putkissa on kosteutta ja pitäisi vaihtaa koko kompura - hinta-arvio noin 6000e töineen!

                            Ajoin tuon jälkeen auton kauppakeskuksen parkkihalliin ja kaupoilta tultuani valot oli sammuneet ja auto oli taas täysin normaali.

                            Nyt kun tuli taas pakkaset, auto on alkanut temppuilemaan; ensin huomasin että kuskin puoli on kokoajan noin pari senttiä alempana mutta nyt viikonloppuna kuskin puoli tipahti oikein kunnolla ja taas palaa mittaristossa keltainen ja vihreä varoitusvalo alustasta!

                            Olen tässä lukenut että osa sanoo ryynien kuivaamisen auttavan, taas osalle o-rengas... Missäköhän tuollaista voisi saada korjattua jossain lähellä pääkaupunkiseutua ilman että AudiCenter vaan vaihtaa koko kompuran ja laskuttaa 6 tonnia? Itseltäni ei taida oikein onnistua tuon kompuran ryynien ulosotto...

                            Comment


                              Tuommoista ryynejä kuivaavaa korjaamoa saa ettiä tovin. Itellä ei ainakaan pokka pidä mennä kysymään kaverin korjaamolta, että viittisittäkö purkia ton kompuran kuivaimen ja pistää nuo ryynit uuniin....

                              Ja asiaan liittyen, allekirjoittanut tilas amöriikasta hiljain kompuran allroadiin, ja tarkoitus olis pistää vanha atomeiksi ja kasata uusiksi, kun on vaihdettu uusi tilalle. Että allroad-miehille _voi_ olla pian tarjolla halpa ja huollettu kompura (oletetaan, että ei oo aivan finaalissa)

                              Comment


                              • Noo, en mä nyt toki odota että korjaamolla vain ryynejä uunissa kuivattaisiin mutta mielellään kun hommasta pääsisi reippaasti alle sen AudiCenterin 4000e+työt!

                                Tuo kompuran vaihto voisi just ja just onnistua itseltäkin kun katson noita Arnottin sivuilta löytyviä ohjeita mutta voiko tuollainen ongelma oikeasti olla vain kompurasta?

                                Siis viime talven pakkasilla auto meni kuskin puolelta alas mutta sen jälkeen kun AudiCenterissä saivat auton tasaan ja tuli kevät, ei ongelmaa ole ollut!

                                Nyt taas kun tuli pakkaset, kuskin puolen takapää vajosi ensin ja sitten myös kuskin puolen etupää. Apukuskin puoleinen takapää taas on todella korkealla eli auto on nyt ihan vinossa!

                                Eli osaako kukaan suositella osaavaa paikkaa missä tuota voisi saada korjattua ilman että AudiCenteriin täytyy viedä? Lowtoys.com oli kuulemma sellainen mesta mutta kun heille soitin niin ei ollut aikaa katsella tuollaista ongelmaa kuin vasta joskus maaliskuulla..

                                Comment


                                • mitenkäs http://www.vallilantakomo.fi/fi/ , tekevät myös Ilmajousi asennuksia ja korjauksia....

                                  Comment


                                    Arnotilla ei ainakaan tuo Q7:n kompura ainakaan ole hinnalla pilattu, että jäljelle jäävällä rahalla ainakin saa paljon työtä ostettua jostain muusta korjaamosta :) Ja vaikka pamauttaisi vielä noi uudet jousekkin, niin sitten on vähä lähempänä tuota audisentterin hintaa.

                                    Comment


                                    • Teme; kiitos jo toisesta vinkistä! Tuolla tuntui ainakin puhelimeen vastaavalla olla vähän hakusessa onnistuuko korjaus mutta palaavat huomenna asiaan.

                                      J-M; tuota samaa mä vähän tässä ajattelen myös ja pyysin jo tarjousta itse kompurasta sekä koko paketista Suomeen toimitettuna. Ainoa mikä tässä mietityttää on josko se pelkkä kompura olis riittävä - ei viitsisi toimituskulujen takia ensin tilata kompuraa ja sitten vielä jousiakin... mutta ei turhaan välittäisi jousia tilata! Sen lisäksi on vielä että itse en ainakaan noita jousia pysty vaihtamaan kun autoa en saa missään ylös..

                                      Comment


                                      • Eiköhän aika moni korjaamo tee työn kun antaa hyvät työohjeet. Itse vaihdatin Allroadin ilmajouset pois Nokialla Team F40:ssä, laitoin kavereille sähköpostilla linkin Arnottin sivuille josta löytyi työohjeet.

                                        Comment


                                        • moroo.
                                          Jos allroadista kyse ja olet laittanut rautajouset ilmajousien tilalle niin irrota se ilmajousitusjärjestelmän "töpseli".

                                          pientä verhoilun purkamista vasemmalta puolelta löytyy sellanen musta mötikkä jossa lukee continental.siitä johdot irti ni ei häiriövalot syttyile...
                                          Viimeksi muokannut 8866; 12.1.2012, 22:30. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia, nimi lukee profiilissa.

                                          Comment


                                          • Kun olette Arnottin Gen II jousia laitelleet niin onko niissä suojattu kumipalje hiekalta ja muulta töhnältä? Orkkisjouset kun hankautuu hajalle taitoskohdata hiekan ym vaikutuksesta.
                                            Eli kestääkö ne paremmin kulutusta?

                                            Comment


                                            • Markus kysy Q7 ilmajousien korjauksen hintaa Tallinnasta Audi Tallinn:lta. Hinnat selkeästi halvemmat kuin Suomessa. Hintatarjouksen saa emaililla ihan englanniksi kysymällä. Audi Tallinn tuntihinta 35eur kun pk-seudulla taitaa olla se 90eur/h.

                                              Comment


                                              • Ainakin Allroadissa kompura taitaa olla Wabcon vehje. Jollen aivan väärin muista, sen saman konpuran taitaa saada VEHOltakin Mersun osana melko paljon halvemmalla. Osanumero lienee eri, luonnollisesti.

                                                Comment


                                                  Suosittelen silti Arnottia, jos vain on luottoläpyskää käytettävissä. Oma kompura tuli tulleineen ja lähetyskuluineen maksaan vain ~450e.

                                                  Comment


                                                  • Juu, ajattelin lähinnä sitä, että jos sen tarvitsee niinq just nyt eikä 4 päivän päästä.

                                                    Comment


                                                    • Noinkohan jollakin suomessa olisi kompura varastossa. Täältä Arnottin tavaraa nopeasti ja edullisesti: http://topparts.ee/index.php/audi_allroad_c5

                                                      Comment


                                                      • kysely: Onko Arnottien jousipussit toimineet talven pakkasilla?

                                                        Täällä parisen vuotta mennyt ihan ongelmitta


                                                        ps: Ebay.de ja myyjä $-zahn. Sieltä saa kans edukkaasti näitä

                                                        Comment


                                                          Mersun kompura sopii vallan mainiosti. Eikä ole mikään kunnostettu. Yksi "uusi" koekäytetty löytyy jos jollain akuutti tarve.

                                                          Comment


                                                          • Onko joku verrannut vierekkäin perus A6 Q:n ja Allroadin tolppia? Paljonko niisssä on pituus eroa? A6een löytyy jälkiasennus ilmajousisarjoja, mutta kuinka pitkä tuo pituus ero on? Etupään jalkaahan pystyisi helposti pidentämään, mutta takapäässä on mietittävää enemmän.

                                                            Comment


                                                            • kiitti Vepek ! Täytyypä perehtyä kunnolla . Ensin täytyy hommata vikakoodinlukija.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X