Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuossa uuden kompuran mukana tulleissa papereissa oli maininta, että 2v takuu voimassa vain jos rele on uusittu. Tuo mukana tullut rele ei oikein vakuuttanut. On kovin kiinalaisen näköinen ja täysin merkitön. Jätin vanhan vanhan releen hanskalokeroon, niin on mitä vaihtaa tilalle kun tuo uusi sulaa.
    Originaali rele on 40A ja osanumerolla 443 951 253 K

    Comment


      En oikein ymmärrä miten se rele vaikuttaa pumpun toimintaan niin että ilman sen vaihtoa takuu ei ole voimassa. Kai siihen joku syy on mikä ei nyt välähdä mieleen.

      Comment


        Jos vanha kompura on palanut esim. releen kärkien hitsautumisen takia, ei uusikaan tule olemaan pitkäikäinen.

        Comment


          Ja vaikka toimiskin rele vielä moitteettomasti, niin nuo induktiiviset kuormat tekee höpöä kytkimien koskettimille poiskytkennän ohessa(eli tulevat jossain vaiheessa palamaan pas2), jos ei ko kuormalla ole jotain kompensaatiota

          Comment


          • Kaipaisin ideoita mitä lähtisi kokeilemaan seuraavaksi. 2007 A6 C6 Allroadin kompressori lopetti toimintansa ja antoi vikakoodit 02646 - Plausibility level control Implausible signal ja 01399 - Self-leveling suspension compressor relay Open circuit.

            Vaihdoin uuden kompressorin ja uuden releen pelkääjän puolen sadevesikaukaloon. Myös 40 A -sulake on todettu ehjäksi. Uusi kompressori ei kuitenkaan pyöri ja samat vikakoodit tulevat edelleen. Kompressori pyörii iloisesti ja nostaa paineen 16 barin paikkeille, kun laittaa releen kannan 30- ja 87-napojen väliin hyppylangan. Releen kannan 85- ja 86-napoihin tulee jostain syystä vain noin 2-3 voltin jännite, joka ei kaiketi riitä vetämään relettä.

            Onkohan ohjainboksi hajalla vai mikä muu tuohon vaikuttaa? Katselin C5-koppaisen kytkentäkaaviota, kun en C6:n vastaavaa löytänyt ja ainakin siinä ohjainboksilta menee piuhat suoraan kompressorin releen kantaan eli välissä ei ole mitään anturia tai muuta komponenttia, joka voisi aiheuttaa ongelman. Toisaalta tuon 2-3 voltin jännitteen saa kuitenkin mitattua, joten johdot lienevät ehjät.

            OBDeleven data log


            Date: 2022-01-21 09:42


            VIN: WAUZZZ4F17N015097

            Car: Audi A6 Allroad

            Year: 2007

            Body type: Avant

            Engine: ASB 171 kW (232 HP) 3.0 l

            Mileage: 355250 KM


            ---------------------------------------------------------------

            34 Chassis Control


            System description: J197 LUFTFEDER H17

            Software number: 4F0910553A

            Software version: 0060

            Hardware number: 4F0907553A

            Hardware version: H17

            Serial number: 00619000352000

            Coding: 0000220


            Trouble codes:

            02646 - Plausibility level control Implausible signal

            static

            Priority: 2

            Frequency counter: 1

            Driving cycle: 6

            Mileage: 355256 km

            Date: 2022-01-21 09:42:03

            01399 - Self-leveling suspension compressor relay Open circuit

            static

            Priority: 2

            Frequency counter: 1

            Driving cycle: 6

            Mileage: 355256 km

            Date: 2022-01-21 09:42:12

            Comment


              Kaivoin C5 kopan kytkentäkaavan esille.
              Click image for larger version  Name:	Kompura.png Views:	0 Size:	169,4 Kt ID:	1933860
              Koska releen J403 kannan navat 30 ja 87 yhdistämällä kompressori käy, niin voidaan todeta myös sulakkeen S110 (ja sen syötön) sekä kompuran maadoituksen maapisteeseen 30 olevan kunnossa.
              Mittaisin releen syötön myös ohjainboxin J197 päästä ja nuo jännitteet myös maata vasten. Mikäli mittauksissa on ristiriita releen kannalta mitatun jänniteen kanssa, niin sitten mittaisin myös johdot boxilta kannalle.

              PS Kyllähän tuo vikakoodikin viittaa siihen, että ohjainboxi ei löydä relettä. Jos johdot ovat ehjät, niin avaisin ohjainboxin ja kävisin juotoksia suurennuslasin ja kolvin kanssa läpi.
              Viimeksi muokannut pta; 21.1.2022, 17:22.

              Comment


              • Talviloma tulee sopivaan väliin, niin saa ajatukset johonkin muualle hetkeksi. Sattuneesta syystä joudutaan lähtemään Lappiin kaverin BMW:llä. Mutta täytyy tosiaan mitata releen syötön jännitteet myös ohjainboksin päästä. Ehdinkin jo tilata toisen boksin eBaysta, kun halvalla sai niin en ainakaan vielä rupea kolvailemaan. Josko tuolla boksilla lähtisi toimimaan.

                Tänään testailin lisää ja huomasin myös sellaisen outouden, että lämpöanturin mukaan kompressorin lämpötila (34 Level Control - 006) nousee silloin, kun 006:ssa näkyy "Relay ON", vaikka kompressori ei edes pyöri ja sitten jossain vaiheessa tulee edellisten vikakoodien lisäksi koodi "00453 - Function limitation due to excessive temperature". Uuden kompressorin mukana tuli myös uusi lämpöanturi, joten oletan sen olevan ehjä.
                Viimeksi muokannut clust; 21.1.2022, 23:04.

                Comment


                  Jos pumpulle ei oikeasti mene mitään virtaa tuolloin, niin yhä enemmän alkaa tuntua ohjainboksin vialta. Piiri hapettunut tai juotosmurtumia? Kun ohjaimessa tapahtuu jotain, sen oma sisälämpötila nousee ja kontaktiongelmat pahenee aiheuttaen nousevaa vastusta lämpöanturillekin menevissä liitoksissa.

                  Tai sitten liittimet uinut vedessä. Sama logiikka toimisi siloinkin. Liittimen yhdessä pinnissä tapahtuu jotain, joka sitten vaikuttaa myös muihin pinneihin, jos liitin täynnä vettä/hapettumaa.
                  Viimeksi muokannut jasso; 24.1.2022, 13:45.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja pope Näytä viesti
                    Nyt sain vaihdettua valve blockin uuteen ja kompuraan kuivat ryynit, mutta ei tullut auto kuntoon. Edelleen tulee erroria kun yrittää tehdä adptointia alustalle. Nyt kuitenkin uutena asiana kuuluu napsahdus adaptointia aloittaessa. Kompura käy aikansa ja kun mitään ei tapahdu tulee error. Adaptoinnin aikana emme pystyneet painetta seuraamaan, mutta sen jälkeen oli paine 0bar. Ja kompuran lämpötila 26 astetta. Missä paineanturi muuten on?

                    Yritettiin myös nostaa oikeaa takanurkkaa, mutta sama juttu, kompura käy aikansa eikä mitään tapahdu ja lopulta tulee error.

                    korkeustiedot ovat vcds mukaan pyörän keskeltä lokasuojaan seuraavat(suluissa itse mitatut):

                    -etuvasen 84 (tämä oli maasta pyöränkaareen 75cm ja pyörän keskeltä kaareen 41cm)
                    -etuoikea 69 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 39,5cm)
                    -takavasen 79 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 41cm)
                    -takaoikea 59 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 38cm)

                    Height devitation of control position

                    devitation front left -21mm
                    devitation front right -45mm
                    devitation rear left -27mm
                    devitation rear right -71mm

                    reardamping adjustment valve output testiä yritettäessä tuli ”refused by control module”

                    valve duty cycle vikakoodi poistui

                    edelleen tulee vikakoodit:

                    leak in system detected ja control position not learned sekä uutena vikakoodina:

                    01400 - suspension level control
                    002 - lower limit exceeded

                    Onko nyt kuitenkin niin, ettei kompura tee painetta vai missä voisi vika olla? Toisaalta jos kompura ei tee painetta miksi koko auto ei olisi jo alhaalla..

                    onko näissä vielä ilmajousessa joku venttiili vai onko se vain letkuliitos? Sähköä siihen ei ainakaan mene..
                    Vaihdoin pari viikkoa sitten taakse ilmajousiinkin venttiilit, jonka jälkeen perä nousi ylös. Seuraavana päivänä oli tarkoitus vaihtaa eteenkin ilmajousien venttiilit, mutta kun ajoin tallille olikin koko auto ylhäällä ja vaateterissa joten jätin ne toistaiseksi vaihtamatta. Kaveri jolla on vcds oli koronakarantteenissa joten adaptointi siirtyi myöhemmäksi. Keula kuitenkin tipahti seuraavana päivänä lyhyen parin kilsan ajomatkan aikana ihan alas. Muutaman päivän jälkeen se nousi taas ylös ja siitä seuraavana päivänä taas laski ajossa. Seisoessa ei laske mikään nurkka.

                    Eilen päästiin kokeilemaan adaptointia ja taas sama juttu. Kompura käy aikansa, mitään ei tapahdu ja adaptointi päättyy erroriin. Tänään sitten vaihdoin etujousiinkin venttiilit, mutta edelleenkään ei onnistu adaptointi vaan erroria tulee.

                    Eli nyt on vaihdettu valveblock, kompuran ryynit ja jokaiseen ilmajouseen venttiilit, mutta keula on edelleen alhaalla eikä anna tehdä adaptointia. Adaptoinnin aikana on ollut luukut kiinni ja auto käynnissä.

                    Basic settingsiin ei jostain syystä päästä ollenkaan? Sieltä ilmeisesti pystyisi etuakselia täyttämään.

                    vikakoodit mitä edelleen tulee:

                    01437 control position not learned

                    01583 leak in sysyem detected

                    01577 turn-off due to over-temp
                    001-Upper limit exeeded - intermittent

                    02250 Function deactivation; valve duty cycle
                    001-Upper limit exeeded

                    control position not learned ja leak in system koodit tulee heti nollauksen jälkeen uudestaan. Kävin välissä vähän ajelemassa ja nollasin taas koodit jolloin ei enää tullutkaan leak in system koodia ja ajattelinkin adaptoinnin nyt onnistuvan, mutta emme päässeet enää ollenkaan aloittamaan adaptointia vaan herjasi ettei ole oikeuksia. Näin on pari kertaa käynyt aikasemminkin ja siihen on auttanut koko auton kaikkien vikakdoodien skannaus ja nollaus ja kiin tehtiin nytkin, mutta sen jälkeen taas tuli heti tuo leak in sytem.

                    ja auto ei siis ole ikinä seisoessaan laskenut mistään nurkasta. Eikä ole laskenut nytkään niinä parina kertana kun etupääkin onkin noussut vaan lyhyen ajon aikana on jostain syystä keksinyt tiputtaa keulan.

                    Mitähän ihmettä tässä seuraavaksi kokeilisi?

                    Comment


                      Joskus luin täältä että ratti pitäisi olla suorassa kun tekee alustan adaptaatiota. Kannattaa katsoa ratin asentotunnistimen tiedoista (ABS/ESP) sen arvo. Jospa se auttaisi.

                      Comment


                      • Ratti oli suorassa, mutta täytyy vielä asennontunnistimen tiedot katsoa

                        Comment


                        • Vielä pari kysymystä:

                          Onko joku tehnyt adaptoinnin onnistuneesti 01583 leak in sysyem detected vikakoodin ollessa päällä vai estääkö se nyt adaptoinnin?

                          Entäs mitkä kaikki asiat tämän vikakoodin saavat aktiiviseksi?

                          Osaisiko joku neuvoa tuon vcds kanssa miksi emme pääse basic settings valikosta mitään tekemään ja kokeilemaan front axle charging/bleedingiä? Ei siis anna oikeuksia security acces valikosta..
                          Viimeksi muokannut pope; 29.1.2022, 17:39.

                          Comment


                          • Mä en saanut A6 4F:ssä tehtyä adaptointia kun oli toi vikakoodi päällä. Loggaamalla ajossa näki, että oikea etukulma oli kokoajan alempana kuin muut (ja alle tavoitetason). Kun sen etukulman tunkkasi ilmaan, niin pussi alkoi suhisemaan ilmoja pihalle. Eli kun kulma / pussi oli vähän painuksissa niin se piti ilmat sisällään ja taas kun kompura laittoi lisää ilmaa (=nostamaan tavoitetasoon), niin pussi alkoi vuotamaan. Tästä toki tuli loogisesti vikakoodi, että vuoto järjestelmässä. Pussi on siis silleen "rypyllään", että siihen taitekohtaan tulee halkeama, mutta se taite itsessään tiivistään vuodon ollessaan sopivassa kohdassa.

                            Taisi olla niin, että se ei oikein anna tehdä nyt mitään basic settingsejä tms, kun adaptointi on aloitettu ja se on vikakoodin takia kesken. Itse tein sen mokan että menin edes aloittamaan adaptoinnin kun pussi oli rikki. Adaptointi meni kyllä läpi kun vuoto oli korjattu.

                            Comment


                            • Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen... Potilas on A6 C7 3.0 TDIq vm. 2012. Viime kesänä autossa tippui ensin satunnaisesti ja myöhemmin koko ajan oikea takakulma yön aikana aivan tonttiin. Välillä, varsinkin pidemmillä matkoilla, syttyi myös keltainen "air suspension fault" vikavalo. Tätä jatkui koko kesän ja syksyn. Päättelin sitten, että ilmapussissa on vuoto oikealla takana, ja tilasin uudet pussit molemmille puolille taakse. Vaihdon jälkeen pusseissa pysyy ilmat mutta nyt syttyy keltainen vikavalo aina kun auton käynnistää. Tästä syystä autoa ei pysty nostamaan korkeammalle. Ennen takapussien vaihtoa, autoa pystyi normaalisti laskemaan tai nostamaan silloin, kun vikavalo ei palanut.

                              Eli kysymys kuuluu mikä on todennäköisin vika? Onkohan vain ryynit kostuneet pussien vaihdon yhteydessä? Vai tuliko kompressori tiensä päähän sattumalta juuri pussien vaihdon yhteydessä? Korjaamo joka vaihtoi pussit, epäili viaksi yhtä korkeusanturia koska testeri antoi siitä vikakoodin. Toisaalta ihmetyttää, miksei korkeusanturivikaa ilmennyt ennen pussien vaihtoa.

                              Aika on jo varattu pajalle mutta siihen on vielä monta viikkoa aikaa.

                              Comment


                              • Juuri ennen kuin oma ajokki siirtyi mulle siitä vaihdettiin takaa pussi jonka jälkeen tuli edelleen vikakoodia.
                                Vikakoodit osoitti (muistaaakseni) saman kulman korkeussensoriin joka oli jotenkin jumissa.

                                Eli eiköhän siinä sensorissa ole se vika.
                                Viimeksi muokannut Makrilli; 2.2.2022, 14:56.

                                Comment


                                • Tuli kokeilua adaptointia vielä ja tarkastettua ratin asennontunnistimen tiedot, mutta edelleen tulee erroria. Kokeiltiin myös tunkilla nostaa etupäätä, mutta ei mitään vaikutusta lopputulokseen ja kun auton laskee tunkilta se on ihan yhtä alhaalla kuin ennenkin eli niin kuin ei olisi mennyt yhtään ilmaa etupusseille. Järjestelmän paine on vcds mukaan 6,5 bar adaptoinnin ajan. Paineanturi taisi olla kompurassa, eikö? Kokeilin myös ottaa etujousesta letkun irti ja sieltä pieni pihaus tuli avatessa. Kun kompura käynnistyy letkusta kyllä tulee ilmaa, ei paljon mutta tulee kuitenkin eikä tuollaisessa pikkukompurassa varmaa isoa tuottoa olekaan. Edelleenkään ei kuulu ylimääräisiä suhinoita mistään. Ja sinne basic settingsiin ei vaan saada oikeuksia, koko coding2 ei ole ollenkaan aktiivisena.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Andy1975 Näytä viesti
                                    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen... Potilas on A6 C7 3.0 TDIq vm. 2012. Viime kesänä autossa tippui ensin satunnaisesti ja myöhemmin koko ajan oikea takakulma yön aikana aivan tonttiin. Välillä, varsinkin pidemmillä matkoilla, syttyi myös keltainen "air suspension fault" vikavalo. Tätä jatkui koko kesän ja syksyn. Päättelin sitten, että ilmapussissa on vuoto oikealla takana, ja tilasin uudet pussit molemmille puolille taakse. Vaihdon jälkeen pusseissa pysyy ilmat mutta nyt syttyy keltainen vikavalo aina kun auton käynnistää. Tästä syystä autoa ei pysty nostamaan korkeammalle. Ennen takapussien vaihtoa, autoa pystyi normaalisti laskemaan tai nostamaan silloin, kun vikavalo ei palanut.

                                    Eli kysymys kuuluu mikä on todennäköisin vika? Onkohan vain ryynit kostuneet pussien vaihdon yhteydessä? Vai tuliko kompressori tiensä päähän sattumalta juuri pussien vaihdon yhteydessä? Korjaamo joka vaihtoi pussit, epäili viaksi yhtä korkeusanturia koska testeri antoi siitä vikakoodin. Toisaalta ihmetyttää, miksei korkeusanturivikaa ilmennyt ennen pussien vaihtoa.

                                    Aika on jo varattu pajalle mutta siihen on vielä monta viikkoa aikaa.
                                    Jos vikavalo syttyy, siellä on myös vikakoodi. Niiden luku olisi hyvä tehdä ihan ensin.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja pope Näytä viesti
                                      Tuli kokeilua adaptointia vielä ja tarkastettua ratin asennontunnistimen tiedot, mutta edelleen tulee erroria. Kokeiltiin myös tunkilla nostaa etupäätä, mutta ei mitään vaikutusta lopputulokseen ja kun auton laskee tunkilta se on ihan yhtä alhaalla kuin ennenkin eli niin kuin ei olisi mennyt yhtään ilmaa etupusseille. Järjestelmän paine on vcds mukaan 6,5 bar adaptoinnin ajan. Paineanturi taisi olla kompurassa, eikö? Kokeilin myös ottaa etujousesta letkun irti ja sieltä pieni pihaus tuli avatessa. Kun kompura käynnistyy letkusta kyllä tulee ilmaa, ei paljon mutta tulee kuitenkin eikä tuollaisessa pikkukompurassa varmaa isoa tuottoa olekaan. Edelleenkään ei kuulu ylimääräisiä suhinoita mistään. Ja sinne basic settingsiin ei vaan saada oikeuksia, koko coding2 ei ole ollenkaan aktiivisena.
                                      Siellä on varmaan joku vikakoodi päällä, mikä estää adaptoinnin? Meillä Allroadin etuiskarin alapäässä oli pussista irroneen kumin ja kaiken maailman ravan sekaista epätasaisuutta ja etunurkka putosi yön aikana tonttiin. Nousi kyllä kompuran voimin.

                                      Comment


                                      • kyllä, nämä vikakoodit tulevat välittömästi kuittauksen jälkeen takaisin ja välillä muitakin:

                                        01437 control position not learned

                                        01583 leak in sysyem detected

                                        En vain tahdo päästä jäljille mistä tuo leak in system koodi tulee.. En tiedä luitko aikaisempia viestejäni, mutta alusta ei siis ole ikinä laskenut auton seisoessa ja nyt venttiilien vaihdon jälkeen keula on kaksi kertaa ihan itsestään noussut ylös ja se on myös pysynyt ylhäällä auton seisoessa yönkin yli eikä mitään suhinoita ole kuulunut, mutta kun on lähdetty ajamaan auto onkin ajon aikana päättänyt tiputtaa keulan taas tonttiin. Adaptoinnin aikana on tasainen 6,5 bar paine ja kokeilin myös etupussin letku irti adaptointia ja kyllä sieltä letkusta ilmaa vähän pihisten tuli.

                                        keltainen jousituksen valo palaa taulussa kokoajan, vihreä loistaa välillä poissaolollaan, välillä vilkkuu ja välillä palaa kokoajan.

                                        Tässä alkaa olla ideat olla loppu mitä tuolle tekee..
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2022, 10:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                        Comment


                                          Kalibroinkin puutteesta tuleva ei aiheuttane ohjainlaitteen lukittumista. Vuodon koodi sen sijaan saattaa. Jostain se on nyt keksinyt vuodon. Johtuuko sitten paineen putoamisesta tietyssä ajassa vai miten lie ohjelmoitu. Mahtaako painetunnistin olla järjissään? Entäs asentotunnistimet?

                                          Comment


                                          • Nyt en korkeustietoja katsonutkaan, mutta aikaisemmin kun vasta pelkkä valveblock oli vaihdettu ja oikeatakanurkkakin alhaalla vcds näytti tämmöisiä tietoja.

                                            korkeustiedot ovat vcds mukaan pyörän keskeltä lokasuojaan seuraavat(suluissa itse mitatut):

                                            -etuvasen 84 (tämä oli maasta pyöränkaareen 75cm ja pyörän keskeltä kaareen 41cm)
                                            -etuoikea 69 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 39,5cm)
                                            -takavasen 79 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 41cm)
                                            -takaoikea 59 (pyöränkeskeltä lokasuojaan 38cm)

                                            Height devitation of control position

                                            devitation front left -21mm
                                            devitation front right -45mm
                                            devitation rear left -27mm
                                            devitation rear right -71mm

                                            Vaikea noista on ainakaan meikäläisen saada mitään tolkkua.

                                            Paine näyttää adaptoinnin ajan kun kompura käy 6,5bar ja heti kun kompura pysähtyy paine tippuu nollaan. Sen anturin sijainnista nyt ei täyttä varmuutta ole, mutta eikös se ollut kompurassa?

                                            Comment


                                              Eikö järjestelmään pitäisi jäädä paine kompuran pysähdyttyäkin?

                                              Comment


                                              • Sinne jää paine vain sinne painesäiliöön. Sille on oma mittaus. Se "system pressure", vai mikä tarkalta nimeltä olikaan, kuvaa järjestelmän painetta kun kompura käy ja/tai järjestelmä säätää itseään. Ja kun toiminto loppuu / kompura pysähtyy niin se paine menee aina nollaan.

                                                Toi height deviation on ollut mielestäni yksikäsitteisin katsoa, että miten paljon mikäkin nurkka on väärässä korossa. Oikea takakulma on varmaan jo pohjaanlyöntikumin varassa tapauksessasi.
                                                Toi 6.5 bar paine ei ainakaan A6 4F:ssä.ole tarpeeksi painetta kummallekaan akselille. Ei nyt ole autoa pihassa, että voisi tarkastaa paljonko normikorossa ollessaan painetta on, mutta joku noin 8 bar heittäisin (taisin aiemminkin kirjoitella siitä tänne jotain).

                                                Itsellä oli aika vastaavat oireet kun kompura oli tiensä päässä. Muistaakseni tuli vikakoodi "leak in system" ja tosiaan painetta tuli liian vähän. Se oli helpoin diagnosoida sillä "pressure reservoir" output testillä: paine ei noussut ikinä niin ylös, että se olisi riittänyt nostamaan taka-akselin ylös. Ja sen taka-akselinhan se aina nostettaessa ensin nostaa. SSP:ssä tuo oli kerrottu ja oli tehty noin päin sen takia, että ei valot häikäise vahingossa vastaantulijoita (jos valojen korkeudensäätö ei kerkeä säätää valoja tasonsäädön tahtiin).

                                                Toki toi output test ei taida nyt onnistua kun vikakoodit on koko ajan päällä?

                                                Comment


                                                • Okei kai se on kompurakaupoille lähdettävä jos ensin ala testailemaan ulkoisella kompuralla. Noita kompuroita näkyisi olevan aika monenhintaisia alkaen 170 eurosta.. Onko joku tietty erityisen hyvä taikka jotain toista syytä välttää?

                                                  Comment


                                                    Ainakin Ur-Allroad-puolella kompurat eroavat enimmäkseen badge-tuningilla. Samaa kamaa eri tarroilla. Kiinan kompuralla pärjäilee 5-10 vuotta (kokemusta on), Wabcolla saa lisäaikaa ja Continentalilla vielä enemmän.

                                                    Vuotavilla pusseilla tai viallisella releellä tms tuhoaa noi kaikki aika nopeasti.

                                                    Jos kompuran vaihto sujuu omana työnä, halvemmallakin pärjäilee.

                                                    Comment


                                                    • Itse aikani asiaa pohdin ja päädyin lopulta siihen Saksalaisen air-suspension shopin myymään Wabcon kompuraan, mikä oli täysin alkuperäistä vastaava. Sitä ennen vaihdoin alkuperäiseen kompuraan KL-varaosien myymän (kiinalaisen) männänrenkaan ja sitä on iloa kesti muutama kuukausi.

                                                      Ostin Wabcon, kun ajattelin että pari kiinalaista tulee äkkiä kalliiksi ajankäytön ja harmituksen myötä. Ja oli jo yksi pettymys pohjalla sen männänrenkaan suhteen :)

                                                      Saatko millään testattua, että minkä verran kompura jaksaa tehdä painetta? Ne output testit ei onnistu?

                                                      Comment


                                                      • Osaatko neuvoa mistä pääsee ne output testit tekemään. Basic settingsiin ei saada ollenkaan oikeuksia. Järjestelmän paine oli adaptoinnin ajan 6,5bar ja heti kompuran sammuttua 0bar.. eikö se olekaan juuri tuo kompuran tekemä paine.. En omista omaa vcds joten en aina pääse heti sillä testailemaan eikä juuri ole käyttökokemusta ohjelmasta.

                                                        jos kompura on vain väsynyt niin ihmetyttää se että keula kuitenkin pari kertaa on noussut ja se että tunkilla avittamallakaan ei adaptoinnissa mene etupusseille sen vertaa ilmaa että se jäisi yhtään ylemmäs tunkit laskemalla.

                                                        Nyt autossa on kuitenkin venttiilien vaihdon jälkeen ollut perä suorassa ja ylhäällä.

                                                        Comment


                                                          Edit: Sähän olitkin vaihtanut venttiiliyksikön. Tän viestin voikin poistaa (Oletko Pope huomannut eroa nousussa pakkasella ja plussalla? Jos eroa on, voi venttiiliyksikkö olla tiensä päässä (lue: kostea).)
                                                          Viimeksi muokannut ttenhunen; 9.2.2022, 17:34.

                                                          Comment


                                                            Security access pitää syöttää ennen kuin pääsee kaikkiin säätöihin käsiksi.

                                                            Comment


                                                            • Hitto kun ei ole auto nyt taaskaan pihassa, että voisi tarkastaa, mutta eikö security accessin tarvinnut vain siihen adaptaatioon (A6 4F:ssä)?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X