ilyx, kompuran korjaus on hyvä juttu. Vaihda samalla myös sen rele - se vanhenee helposti korkeilla amppeereilla. Ryynien kuivailu sen sijaan on minusta turhaa hommaa - tai sitä siis saa olla sit tekemässä monta kertaa vuodessa. Itse vien auton pari kertaa talvessa lämpimään halliin, vaikka shoppailun ajaksi ja sit nostelen ja lasken autoa muutaman kerran. Kierto ei ole suljettu ja ilman saa vaihtumaan muutamalla vedolla. Seitsemän vuotta on pärjätty tällä.
Vaikka vanhan Allroadin ilmajousitus on mallia kivikausi, se on sentään paljon helpompi hoitaa kuin esimerkiksi mun toisessa käyttiksessä Touargissa. Siinä on suljettu kierto ja ilmajousissa takaiskuventtiilit jotka jäätyvät helposti ja polttavat sulakkeet. Mulla on hanskis täynnä 40A sulakkeita ;). Venttiileitä ei saa orkkiksena erikseen vaan marmori haluaa vaihtaa koko jousipaketin. Onneksi venttiileitä löytyy muualta erikseen.
Vaikka vanhan Allroadin ilmajousitus on mallia kivikausi, se on sentään paljon helpompi hoitaa kuin esimerkiksi mun toisessa käyttiksessä Touargissa. Siinä on suljettu kierto ja ilmajousissa takaiskuventtiilit jotka jäätyvät helposti ja polttavat sulakkeet. Mulla on hanskis täynnä 40A sulakkeita ;). Venttiileitä ei saa orkkiksena erikseen vaan marmori haluaa vaihtaa koko jousipaketin. Onneksi venttiileitä löytyy muualta erikseen.
Comment