Miten noita kuvia pitää tulkita vihreän katkoviivan suhteen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Liitän tähän viestiin tuon SSP:n mistä nappasin nuo kuvat. A6 Avantin SSP:n viimeisellä sivulla viitataan tähän A7:n SSP:hen auton alustaan liittyen joten sillä oletin että olisi yleispätevä muihinkin 4G.Viimeksi muokannut andre_; 6.4.2020, 12:15.
Comment
-
Voihan se olla speksattu tuon SSP:n mukaisesti 10 milliin, oletettavasti 4G A6 ja 4G A7 on samoilla romuilla kuitenkin. Äkkiä voi tuo 5mm tulla eroa todellisessa dynamic-muutoksessa riippuen siitä millaisella alustalla auto on kun korkeutta muutetaan jne. Muokkasin omaa kommenttiani tuosta ylempää nyt 15mm -> 10-15mm. Olin itse lukenut vaan vanhempaa SSP:tä 4F:stä, missä oli 15mm pudotus mainittu. Ei ihme etten löytänyt vastaavaa 4G A6:een, kun se onkin kuvattu A7:n SSP:ssä.
Kiitokset tuosta pdf-linkistä!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viestiMiten noita kuvia pitää tulkita vihreän katkoviivan suhteen?
Ymmärtääkseni 120s ajoa nopeusvälillä 35-70 km/h, niin sitten nostaa automaattisesti takaisin normikorkeuteen. Nopeuden pudotessa alle 35km/h, niin nostaa heti takaisin. Tai siellähän se taitaa SSP:ssä olla selitettynäkin.
Comment
-
Mikäs kasissa voisi olla vikana kun ilmajousitus menee vikatilaan ja antaa koodiksi:
Sensor for Ride-Height - C1048 Mechanical Failure
Auto on edestä aika matalana.
VCDS näyttää "Height deviation from left front control position"-arvoksi koko ajan 78mm. Muiden kulmien arvot vaihtelevat ajossa -20-+20mm välillä. Mutta tuo ei.
Edit: nyt kun vähän ajelin pidempää matkaa niin vikakoodi muuttui: "Ride-Height system: Plausibility error".
Ei enää matalana edestä vaan on ihan tasainen joka suunnasta enkä huomaa ajossa mitään outoa. Mutta ilmajousitus menee melkein heti liikkeelle lähdettäessä pois päältä, vaikka vikakoodit nollaisi.
Nyt tuo aiemmin mainitsemani "Height deviation from left front control position" ei enää pysy ihan samana, vaan vaihtelee välillä 80-85mmViimeksi muokannut mpelanti; 8.4.2020, 20:03.
Comment
-
Täällä kun puhutaan ilmavuotojen yhteydessä O-renkaista, niin missä kyseiset renkaat sijaitsevat? Tarkoitetaanko niillä tuota kuvan osaa numero 3 (OEM 4F0 616 045) vai jotain muuta, esim. ilmaputkistossa tai kompurassa olevia? Itsellä toinen ilmajousi takana vuotaa aina pakkasella niin, että vain se kulma vajoaa alas ja vain siis pakkasella. Lämpimällä säällä pysyy parikin viikkoa ilmat sisällä (auto nyt siis poistettu liikenteestä).
Jos nyt siis kokeilisin O-rengasta vaihtaa, niin onko se tuo kuvan osa numero 3 vai kannattaako ostaa samantien tuo koko setti numerolla 2 (OEM 4F0 598 001), vai joku aivan muu, mikä näillä oireilla yleensä vuotaa?
Kyseessä siis A6 4F ei-allroad, jossa takana iskari ja ilmajousi erikseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiFrom oli tehnyt omaan A7:aan tämän:
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miskaolin Näytä viestiJos nyt siis kokeilisin O-rengasta vaihtaa, niin onko se tuo kuvan osa numero 3 vai kannattaako ostaa samantien tuo koko setti numerolla 2 (OEM 4F0 598 001), vai joku aivan muu, mikä näillä oireilla yleensä vuotaa?
Tuohon 4F:n takailmapussin vuotoon auttaa ainoastaan koko ilmapussin vaihto taakse. Vähän erikoinen että pakkanen vaikuttaa, mutta tuskin siellä vuotaa mikään muu kuin itse pussi.
Itse just viime kesänä vaihdoin Miesslerin ilmapussin taakse ja tällä viikolla 20tkm ajettuna se hajosi laakista. Ei pitänyt enää yhtään ilmaa. Pussin kyljessä näkyi pieni nirhauma, mutta pölysuoja oli kyllä ehjä. Seuraavaksi laitan sinne alkuperäisen osan. Joku myi eBayssä niitä hintaan noin 275e posteineen. Toivottavasti on oikeasti aito. Ainakin Vibracousticin merkit oli kyljessä, kuten alkuperäisessäkin on.
Comment
-
Ai se olikin vain pelkkä kurasuoja. Ihmettelinkin, että miten ilmapussi voi maksaa vain muutaman kympin. Kokeilin jo saippuavettä suihkuttamalla, että vuotaako ilmapussi (oikeasti siis kurasuoja).
Ei kai siinä sitten muu auta kuin vaihtaa ilmapussi ennen seuraavaa talvea. Harmi, että molemmat takaiskarit on juuri vaihdettu ja taas saa purkaa. Iskarit vaihdettiin korjaamon toimesta, mutta saisikohan ilmapussin vaihdettua kotikonstein parkkipaikalla helposti, jos hommaisi 3 pukkia tunkin lisäksi.
Comment
-
Kyllä sen pihalla vaihtaa. Ei tarvi edes mitään erikoisia työkaluja. Edellisen pussin vaihdoin nosturilla, mutta tämä oli pakko vaihtaa pihalla kun perä viisti maata, niin ei raaskinut ajaa pihasta pois. Noin tunti meni kaikkineen pihalla tehden käsityökaluilla. Irroitin iskarin alapäästään ja kallistuksenvakaajan yhdystangon tukivarresta. Aika napakasti sai siitä huolimatta painaa napaa alas että ilmapussi mahtui tulemaan pois (ja menemään paikoilleen).
Nosturilla tehdessä en irroittanut yhdystankoa kun molemmat pyörät roikkui alhalla niin kallistuksenvakaaja ei vääntänyt juurikaan vastaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiVoiko C5 Allroadissa ajaa alustaa jollain keinolla ylös, vaikka kaksi tasoanturia on pimeänä, esim. VCDS:llä? Projekti-Allun kompura toimii, ja akkumulaattoriin syntyy paine, mutta ei lähde nostamaan. Pussien kunnosta ei ole hajuakaan, kun auto tuli tuossa kunnossa meille, eikä kalliita hankintoja viitsi tehdä, ennen kuin alusta on todettu muuten ehjäksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MMul Näytä viestiKohtuullisen v....mainen oli saada tuo ilmapussi osuus irti tolpasta ja takas paikalleen.
Comment
-
Se säätää jousitusta vaikka olisi virrat pois ja auto parkissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Liitteen sivu 36
Implementation of control actions (raising the vehicle level) without activating the compressor, thereby improving the quality of the interior acoustics, reducing the compressor temperature and increasing the availability of the compressor function.
Vehicle level correction after occupants exit the vehicle, after 2, 5 and 10 hours depending on requirements.Attached Files
Comment
-
Sain vaihdettua Q7 iskarit. Aloitin pelkästään laittamalla renkaanvaihtomoodin, mutta iskareissa oli liikaa painetta. Ross-tech vcds:llä sittenpäästin paineet pois. Endin piti syöttää avauskoodi ja sen jälkeen pääsi valikosta valitsemaan ”rear bleed”. Laitoin sen jälkeen sitten vielä renkaanvaihtomoodiin. Suurin homma oli yläpään pulteissa kun ovat niin ahtaasti. Uudet ovat Bilsteinit ja aivan erilaiset kuin alkuperäiset. Alkuperäisissä varmaan paineen pitää o-rengas ja yläpään kumi. Bilstein näyttää suljetulta.
Comment
-
Mikähän ihme 4F allroad alustaa vaivaa. Kesken ajon "romahti" keula pohjaanlyöntikumeille. Takaset pysy kyllä ryhdissään ja nous jopa johonkin vikatila moodiin, mutta ne etuset tipahti tonttiin parissa kymmenessä sekuntissa. Kompura ei pyöri eli varmaan se on ensimmäinen mikä vaihtoon, kunhan toimivuus tarkastetaan suoralla virralla. Keltainen alustavalo vilkkuu ja säädöt jäissä (menee suoraan jacking modeen vaikka ottais sen pois päältä). Luulis, että jos jossain on vuoto nii ei löis kumpaakin nurkkaan 0bar heti ja tuskin nii hyvä mäihä on käynyt, että molemmat levinneet samalla sekuntilla. Onko kellään muulla käynyt vastaavia?
ps. Vielä kahden päivän jälkeen haaverista perää sai nostettua allroad modiin, muttei keula hievahtanutkaan. Nyt ei liikahda yhtään, mutta releet napsuu kyllä kompuran lähellä.
Comment
Comment