Mulla napsahti kyllä todella helposti myös orkkisiskarin sähköliitin juurestaan poikki liitintä irrotettaessa. Tosin se oli muhinut tiesuolassa jo 9 vuotta ennen sitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Hyvin toimi Miessler tässä tilanteessa: lähetti pikatoimituksena uuden liittimen ja 50 euroa palautusta ylimääräisen työn takia. Nyt toimii.
Mikähän mahtaa olla perimmäinen syy sille, että ilma-alustaisella A6:llani (C6) ajaminen on alustaltaan epämukavampaa kuin rautajousisella A6:llani (C5)? Kaikki tien karheudet ja möykyt tuntuvat paljon paremmin kabiinissa ilmajousitetulla ja töyssyissä kori heiluu samaan tahtiin kuin tien pinta on töyssyinen. Siis aivan kuin alusta olisi paljon jäykempi, vaikka valitsisi comfort- tai lift-moodin. Voiko ilma-alustassa olla sellaista vikaa, joka aiheuttaisi tuon? Molemmat takaiskarit on jo vaihdettu. Pystyykö vcds:llä tarkistamaan iskareiden todelliset jäykkyydet? Vai voiko tuo mukavuusero liittyä sittenkin renkaisiin, vaikka ei niissä hirveetä eroa ole: ilma-alustaisessa on 225/45R18 ja rautajousillisessa 225/50R17.
Comment
-
C6 f4 -08 antaa tällaisen vikakoodin; Plausibility of level control system.
008- implausible signal.
Fault status: 01101000
Vihreä valo palaa, ei nosta seuraavaan tasoon. Hetken kuluttua keltainen alkaa vilkkua, näyttö harmaaksi ja systeemi menee tunkkaustilaan. Jousitus kuitenkin pelaa ja pysyy ylhäällä. Räpläsin taka-antureita, ei vaikutusta. Onkohan kokemuksia.Tietoa kaivataan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja NSUman Näytä viestiVaihdoin kuukausi takaperin taakse uudet Miessler pussit - ihan samaa kiinan kamaa kuin monet muutkin. Oireet vanhoilla alkuperäisillä osilla olivat samat kuin pta:lla. 1-2 asennossa tippui yössä tonttiin ja 3-asennossa pysyi parikin päivää.
Uudet Miesslerit paikkaansa ja kovaa ajoa. No ei se ihan niin mennyt. Asentaessa jo ihmettelin toisen pussin yläpään iskarinkiinnityksen pehmeyttä. Tämän saman pussin jouduin ottamaan uudelleen irti, koska alapään tiiviste ei pitänyt. Enkä saanut pitämään ilman tiivisteliimaa. Mahtoiko olla siinä alapään muovissa jokin hiushalkeama tms. uusi O-rengas, öljyä, vaseliinia, kaikkea tuli kokeiltua ja silti se hiljalleen vuosi, tiivisteliimalla alkoi pitämään. Se iskarinkiinnitys oli revennyt puoliksi irti vulkanoinnista, sen takia oli niin pehmeä. Loputkin pyörähti irti kun viimeisin kerran kiinnitin iskaria. Tässä vaiheessa alkoi olla mitta täynnä tuota miessler-pussia, joten Sikaflexillä yläpään kumi kiinni ja kunnon kuivuminen liimalle. Ihme kyllä pussi pitää ja toimii niinkuin kuuluukin, iskarikiinnityskin tuntuu toimivan.
http://regeneracja-airmatic.pl/audi-...-c5-2000-2005/
Comment
-
Voiko C5 Allroadissa ajaa alustaa jollain keinolla ylös, vaikka kaksi tasoanturia on pimeänä, esim. VCDS:llä? Projekti-Allun kompura toimii, ja akkumulaattoriin syntyy paine, mutta ei lähde nostamaan. Pussien kunnosta ei ole hajuakaan, kun auto tuli tuossa kunnossa meille, eikä kalliita hankintoja viitsi tehdä, ennen kuin alusta on todettu muuten ehjäksi.
Comment
-
Onko ne anturit oikeasti rikki vai onko vaan jotain muuta feelua? Harvoinhan se itte anturi vikaantuu, yleensä kai käyttötanko poikki tai irti. Tai liitin täynnä paskaa.
Launchin testerillä sai ainakin Cayennen jousia täytettyä tai tyhjättyä ihan kuinka tykkäs, luulisin että onnistuis VCDS:lläkin samalla tapaa mutta en ole ikinä testannut. Sellainen bleed/fill toiminto kuitenkin luulis olevan ilmajousten kanssa aika lailla must toiminto.
Comment
-
Venttiiliblokki on nippu magneettiventtiileitä. Jos VCDS:llä ohjaus ei onnistu (bleedi sieltä ainakin löytyy), niin tässä on tuon venttiiliblokin pinnien järjestys:
Noista kun avaa paineakun venttiilin ja jonkun muun, niin pussin pitäisi täyttyä. Kaikkien nurkkaventtiilien avaaminen yhtäaikaa tasapainottaa nurkkapaineet, eikä ainakaan ole vaaraa ylipaineesta.
Simppeli tapa testata pussi on ottaa tolpasta letku irti ja puhaltaa paineilmapistoolilla sinne ilmaa. Pätkä pneumatiikkaletkua helmen kera voi vielä helpottaa testaamista. SItten jatkopalalla letkut yhteen ja jää odottamaan vajoaako alas.
Antureiden paikkaa voi vaihtaa, niin näkee siirtyykö vika. Joka nurkassa on näköjään samanlainen anturi, mutta valojen korkeuteen vaikuttaa vain toisen puolen anturit:
https://www.audiworld.com/forums/aud.../#post25083091
Mielestäni olen nähnyt maininnan, että joku muukin (halpa/yleisempi) korkeusanturi käy, kun vaihtaa vivut tjms.
Onko kyseessä se tontun Allu LRF-629, josta oli tullut monivammainen moottorin pesun jälkeen? Minun piti hakea tuollainen pois, mutta joku ehti ensin, kun peräkärryn ja veturin järkkäämisessä meni pari päivää.
Olisi jännä kuulla mikä pysäytti tuulilasin pyyhkijät ja sammutti vilkut, kun konehuone pestiin.Viimeksi muokannut pta; 23.3.2020, 16:38.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiOnko ne anturit oikeasti rikki vai onko vaan jotain muuta feelua? Harvoinhan se itte anturi vikaantuu, yleensä kai käyttötanko poikki tai irti. Tai liitin täynnä paskaa.
Launchin testerillä sai ainakin Cayennen jousia täytettyä tai tyhjättyä ihan kuinka tykkäs, luulisin että onnistuis VCDS:lläkin samalla tapaa mutta en ole ikinä testannut. Sellainen bleed/fill toiminto kuitenkin luulis olevan ilmajousten kanssa aika lailla must toiminto.
Lisäksi muutaman ilma-alustaisen mallin SSP:t kahlanneena jäin siihen vaikutelmaan, että itse anturit on samat C5 allroadissa, D3 A8:ssa, Touaregissa ja Q7:ssa. Erot vain vivustoissa. Myös Googlaamisen perusteella palikat ovat samoja. Kokeillaan nyt ensimmäisenä Q7:n antureilla, kun sellainen tästä porukasta löytyy.
Elsa on onneksi käytössä, ilman sitä tämäkin homma olisi aika paljon tuskaisampi.
Alkuperäinen kirjoittaja ptaOnko kyseessä se tontun Allu LRF-629, josta oli tullut monivammainen moottorin pesun jälkeen? Minun piti hakea tuollainen pois, mutta joku ehti ensin, kun peräkärryn ja veturin järkkäämisessä meni pari päivää.
Olisi jännä kuulla mikä pysäytti tuulilasin pyyhkijät ja sammutti vilkut, kun konehuone pestiin.
Comment
-
EDIT: Mä näköjään vastailen ikivanhoihin viesteihin kun foorumin viestikeskus niin ehdottaa. En tajua miksi mulle tulee alertteja uusista viesteistä jotka ovat 4 vuotta vanhoja.
Aniiran, toiseksiviimeisen postauksesi perusteella vaikuttaa siltä että sulla on vuoto etupäässä ja kompura käy liian paljon. Ylikuumenemisanturi (G290) stoppaa kompuran. Jos tuota on tapahtunut jo kauan, on kompura varmasti jo väljä. Tämä on kerran sattunut mullekin. Lääkkeeksi uusi kompura tai kompuran männänrenkaiden uusiminen. Vikakoodeiksi näytti silloin mitä sattuu.
En usko että vika on antureissa jos auto tauon jälkeen nousee edes hetkeksi. Voihan olla että se ylikuumenemisanturi on viallinen mutta se ei ole tyypillistä.
Allroadissa jos yksi pussi vuotaa, systeemi laskee koko akselin alas.
Viimeksi muokannut ttenhunen; 25.3.2020, 12:47.
Comment
-
ODISilla pystyy kyllä paineistamaan etu- tai taka-akselin erikseen. Varmaan siis myös VCDS:llä. Paineistaa 60s ohjelman ohjaamana, joten tuskin sen enempää lukee korkeusantureita. Käsittääkseni vain avaa 60s ajaksi venttiilin.
Tai ainakin A8 4H käytin sitä, kun vaihdoin etutolpat. Voi paineistaa ja tyhjentää akseleittain, ja paineistaa tai tyhjentää paineenvaraajan.Viimeksi muokannut jasso; 25.3.2020, 12:10.
Comment
-
Kevään tullen laittelin c7 a6 allroadin ilma-alustan dynamic asentoon ja huomasin että sehän laskeutui sinne alimmaiseen asentoon. En ole sitä vähään aikaan käyttänyt mutta aktivoin äskettäin vcds:llä laptimerin niin onko se voinut aktivoitua siinä? Marraskuussa käytin ton pörhöllä huollossa mutta muistaakseni siellä ei mitään päivitelty. Outoa mutta hyvähän se on että menee alas astiViimeksi muokannut skipepe; 2.4.2020, 19:55.
Comment
-
Silloin siinä on ollut aiemmin joku vika :) Tässä A8 ssp:ssä on selitetty sivulta 6 alkaen nuo eri moodit, samalla tavoin ne toimii sinullakin.
Comment
Comment