Omassa 4F:ssä etupalje alkoi vuotaa viime talvena ja auto pidettiin ajossa uuden palkeen etsinnän ajan -> Kovien pakkasten yhteydessä nurkka jäikin alas, eikä paljetta saanut täytettyä millään. Otin sitten palkeelle menevän letkun auki ja pakotin VCDS:llä etupalkeisiin ilmaa ja letkusta tuli ilmaa normaalisti. Otin etutolpan irti autosta ja koitin painaa normaalilla paineilmapistoolilla palkeeseen ilmaa letkurikkoventtiilin läpi ilman tulosta. Otin sitten letkurikkoventtiilin irti tolpasta ja se oli täysin jumissa.
Eli kuten tuolla ylempänä mainitsin, pienikin vuoto järjestelmässä aiheuttaa sen, ettei kuivaus toimi oikein (ilma ei virtaa ryynien kautta ulospäin). Kosteus järjestelmässä yhdistettynä pakkaskeleihin sitten herkästi rikkoo noita venttiilejä.
Ainakin 4F:ssä noita ilmalinjan liittimä voi avata ja kasata melko huoletta, kunhan huolehtii puhtaudesta. Ilmalinjoja avaamalla ja VCDS:llä palkeiden täyttöä pakottamalla voi melko helposti tarkistaa tuleeko ilma venttiiliblogista läpi.
Eli kuten tuolla ylempänä mainitsin, pienikin vuoto järjestelmässä aiheuttaa sen, ettei kuivaus toimi oikein (ilma ei virtaa ryynien kautta ulospäin). Kosteus järjestelmässä yhdistettynä pakkaskeleihin sitten herkästi rikkoo noita venttiilejä.
Ainakin 4F:ssä noita ilmalinjan liittimä voi avata ja kasata melko huoletta, kunhan huolehtii puhtaudesta. Ilmalinjoja avaamalla ja VCDS:llä palkeiden täyttöä pakottamalla voi melko helposti tarkistaa tuleeko ilma venttiiliblogista läpi.
Comment