Vuotaa erilailla eri asetuksilla, yleensä toinen takapussi vuotaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Minulla on aina dynamicilla. Vaikuttaako yhden pussin vuoto muihinkin nurkkiin? Tosiaan joko koko vasen puoli on laskenut, koko auto on laskenut (harvinaisempaa) tai ei laske ollenkaan pidempäänkään aikaan. Välillä olen kuunnellut jotain ilman virtausääntä kuskin eturenkaan takaa (D3:ssa jousituksen kompura myös siellä) jonkin aikaa sammutuksen jälkeen - tuota en aiemmin muista kuulleeni tässä tai edellisessä D3. Liekö normaalia kuitenkin.
Comment
-
jousituksen häiriövalo
Keväällä vaihdoin takailmajouset(A6 4f). Sen jälkeen auto oli jousituksen säädössä. Tämän jälkeen alkoi vilkuttamaan jousituksen häiriövaloa muutaman minuutin ajon jälkeen. Tämä ongelma nollaantui aina auton sammutuksessa. Kävin säädön tehneelä pajalla selvittelemässä häiriövalon syytä. VCDS ilmoitti että vasen takakulma mekaaninen vika. Mekaanista vikaa en löytänyt. Tässä aikani ajeltua tuli mieleeni mitata auton korkeus pyörän kaarista ihan itse. Tuloksena vasen takakulma n. 3cm alempana kuin oikea. Ilmeisesti säätötyössä tapahtunut jokin virhe. Nyt korkeussäätö tehty uudestaan ja häiriövalon vlkuminen loppui siihen. Loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen vika/häiriö.
Comment
-
audi a6 allroad jousitus
Ostin, audi a6 allroad 2000. Miten toi jousitus toimii? Missä kompura sijaitsee, onko jotain kuivainta, jos on missä? Mulla on laitettu letkuun venttiili ja rengaskompuralla siihen ilmaa. Laskee kuitenkin päivässä. Haluaisin laittaa kuntoon. Kompurasta ajattelin aloittaa. Kiinasta näkyy saavan ilmajouset ja kompuran samaan hintaan kuin täältä pelkän kompuran. Kannattaako edes ajatella, onko kellään kokemusta?
Comment
-
A8 D3 ilmajousitus on selitetty tässä, varmasti saat siitä toimintaperiaatetta selville:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf
Kompuroissa on tyypillisenä vikana kannen/männän tiivisteiden pettäminen ja niitä saa ebaystä ~25e hintaan. Jos pussit tai liitokset vuotaa niin se on sitten oma urakkansa.
Comment
-
Miten toi jousitus toimii? Missä kompura sijaitsee, onko jotain kuivainta, jos on missä?
Tästä yksityiskohtaisemmin
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JoKu Näytä viestiOngelmana on että auton peräpää laskee alas molemmilta puolilta kun auto on pidemmän ajan parkissa. Viittaa kovasti siihen että ilmapussit vuotaisivat mutta epäilyksen tähän tuo se että perä ei laske aina. Joskus voi mennä montakin päivää että pysyy ylhäällä.
Onko kenelläkään kokemusta ja ideoita missä muualla vika voisi olla kuin ilmapusseissa? Voisiko mahdollisesti venttiiliblockissa olla vikaa niin että joku venttiili jää väärään asentoon satunnaisesti ja tämä aiheuttaa perän laskeutumisen?
Mihinpäin autoa saksalainen insinööri on mahtanut kompuran piilottaa? Venttiiliblockki on käsittääkseni sen yhteydessä.
Comment
-
Leimalla pomppasi, kun takaiskari näytti 0% vuoden seisomisen jälkeen...
Täälläpä oli hyvä ohje omaan remonttiin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=145055 - Allroadin takaiskarien tuunaus
Homma näytti jo huolestuttavalta, kun iskarin alapää oli märkä
Kuva
Onneksi ei sitten sen vakavampaa, venttiilistä tuli purkaessa melko määrä ruostevettä pihalle, iskarin ollessa ruuvipenkissä pulputti huohotusreiästä (miksi se ei muuten ole alapuolella) nestettä pihalle.
Huohotinreikä
Video
Huomenna jälkitarkastukseen...
Comment
-
Muutama kysymys allroad a6 c5 Ilmajousen vaihdosta
Eli tänään posti kuljetti etujousen joka pitäis vaihtaa, tarvikkeena tilasin jousen, paketissa on jousen lisäksi O-renkaat. Niitä "alumiinisen kannen kiinnitykseen" käytettävää 6 pikkupulttia ei tullut uutta jotka tuon arnottin vaihto-ohjeen mukaan kuuluisi tulla uudet, voikohan tuon kasata nyt sitten noilla vanhoilla pulteilla vai onko hommattava uudet pultit erikseen, ja mahtaako kenelläkään olla tietoa mikä noiden pulttien kiristysmomentti on (onkohan sille ilmaliitännellekin annettua momenttia vai meneekö ihan käsivaralla kirimällä, kaikkien tähän remonttiin liittyvien kaikkien kiinnityspulttien momentit voi laittaa jos jollain tiedossa)?
Kun aloitan vanhan jousen irrottamisen niin pitääkö ennen jouselle tulevan ilmaliittimen irroitusta tehdä jotain ennakkotoimia (huoltoasentoon varmaan laitettava mutta muuta? ilmat ei ilmeisesti muista jousista karkaa vaikka tuon yhden jousen liitoksen avaakin?) Kun uusi jousi laitettu iskarin ympärille onko väliä mihin asentoon sen laittaa? eli kun paketti takaisin kiinni autossa niin täyttyykö/säätyykö jousi automaattisesti vai onko asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa? Kaikki vaihtoon liittyvät erityishuomiot/toimet/vinkit on tervetulleita kun tässä ensi kertaa ilmajousien kimpussa touhuan.
Comment
-
Nyt on jousi vaihdettu ja keula pysyy taas siinä missä pitääkin,(tosin kompura taitaa alkaa olla jo huollon/uusinnan tarpeessa kun ei mitenkään ripeästi nuo tason vaihdot tapahdu) eipä tosiaan mikään hankala homma tuo jousen vaihto ollut, poislukien tuota ylätukivarsien pallonivelten pitkää pulttia jonka kanssa pois saamisessa sai tapella, annoin suosiolla pultin kannan lopulta katketa kun ei ruosteen irroittimien ja varovaisen lämmityksenkään jälkeen alkanut pyörimään ollenkaan vaikka mutteri lähtikin helposti, lopulta pultin sai pois mutteripuolelta vedättämällä prikkoja ja isoja muttereita väliin lisäämällä ja pultilla lyömällä kannan puoleiseen katkenneeseen päähän. Jännä homma että kysäsin motonetin tiskiltä uutta pulttia tuohon entisen tilalle, niin hintaa olis ollut nelisen euroa ja pultti olis ollut kuitenkin ollut normaali 8.8, joten ostinpa sitten pultin ja mutterin kilotavara laarista niin hintaa tuli 50centtiä.. koko on muuten m10x100 jos joku haluaa jo etukäteen varustautua hankkimalla uuden pultin ennen remontin alkua.. Alusta ei tässä tapauksessa vaatinut kalibrointia, kevensin jousta täyttäessä kyseistä nurkkaa ensin tunkilla ettei ollut aivan pyörän painon varassa ja sittenpä tuo nousikin jo siihen mihin piti. Sellainen jäi mietityttämään vaan että onko muut käyttäneet auton pyöränkulmien säädössä kyseisen operaation jälkeen kun näytti että olis ollut jonki verran toleranssia niissä konehuoneesta kiinnitettävien 3 pultin reiässä että mahtoiko tulla ihan entiseen asentoonsa kulmat..
Comment
-
A6 4F Allroad kompura käy kokoajan?
Anteeksi otsikon hieman harhaanjohtavuus, tämä ei siis ole se kuuluisa rele ongelma.
Eli vaihdoin uuden wabcon kompuran allroadiin, joka toimii siis muutoin hyvin mutta rupeaa tasaisella syklillä tekemään painetta, jonka jälkeen suhauttaa venttiilistä pihalle ja taas sama juttu. Tekee tätä niin kauan kuin vauhtia on se yli 35.
Näyttää painesäiliön paineeksi 16.Xbar kun lopettaa, ja suhauksen jälkeen näyttää 15.5bar jonka jälkeen pyörähtää taas käyntiin.
Alusta ei vuoda mistään, ei jätä koodeja. Huomasin tosiaan tosta suhauksesta sen taajamanopeuksissa kun ei ollut radio päällä. Sen jälkeen ihmettelin VCDS:llä ja tosiaan moista harrastaa.
Voisiko olla esim painesäiliölle menevä solenoidi hieman ryytynyt ja ei kerkeä sulkeutumaan täysin ennenkuin se paineventtiili päästää ylimääräiset pihalle?
Ongelma vastaava kuin tällä kaverilla: https://www.audiworld.com/forums/aud...-runs-2831053/
Comment
Comment