Mulla on tollanen audi ja toimii muuten hienosti mutta siinä on alustan kanssa tälläinen outo ongelma että kun pakkanen nousee yli -10 niin etupää tipahtaa alas. Eilen teki sen ensimmäisen kerran tänä talvena jälleen kun pakkanen nousi johonkin -12 asteeseen. Kuitenkin kun menin ulos ja avasin auton oven niin etupää nousi taas ylös normaaliin asentoon. Kesällä sekä leudommilla keleillä tätä ongelmaa ei ole.
Jotenkin tulee sellainen olo että joku venttiili tai joku jäätyy ja päästää ilman pihalle tai jotain.
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa tai tietääkö joku kuka voisi osata auttaa.
Eihän tuo sinäänsä menoa haittaa mutta eihän se tuollainen kuulu olla.
Outo Allroad-vika iski yllättäen. Rouva soitti, että auto pitää kummallista meteliä takapäästään ja ei lähde käyntiin. Metakka oli kuulemma melkoinen. Kun ehdin paikalle, oli metakka vaimentunut, mutta kuului auton alla. Pari kk sitten vaihdettu ilmajousituksen kompura siellä surahteli puolen sekunnin sykleissä sillä vähällä määrällä virtaa, mitä akussa oli jäljellä. Mikä ihme sitä vaivaa? Outo tuollainen, että surahtelee taukoamatta kunnes akusta loppuu hönkä.
seepra, väsynyt kompura tuhoaa vähitellen myös kompuran releen. Siksi uuden kompuran mukana tulee (tai ainakin takuun vuioksi ehdotetaan vaihtamaan) uusi rele. AMK-kompuran takuuehdoissa sanottiin muistaakseni että rele tulee vaihtaa samalla.
Etsin kyseistä relettä urakalla Googlesta ja ratin alta ja moottoritilasta ja jos vaikka mistä tuon edellisen remontin yhteydessä enkä siltikään onnistunut paikallistamaan sitä. Pääsin silloin käsitykseen, että siinä lukee "403" päällä, mutta ei sitä löytynyt, vaikka paikkoja neuvottiin.
Kaskas, kun tarpeeksi pitkään penkoo, niin selviää, että tuossa releessä "403" lukee päällä jostain syystä "373". Ilmankos sitä ei osannut etsiä. Torsti: Kiitos avusta.
Omasta kiiseli allroad c5 vaihdettiin onnistuneistesti arnots etupussit tilalle. Kaikki toimii hienosti paitsi se manuali keltainen valo jää palamaan, eli se ei mene siihen automaatti tilaan. Vagcomin kautta ei ole vikakoodia... akun kenkien irrottaminen ei auttanut.
Niin ei mailma tähän kaadu, tärkein on että se lähtee nyt käyntiin, sinun vinkkisi oli aivan oikein, kiitos siitä. Ahdinkin vahdettu, nyt alkaa jo nauttia ajosta...:-)
Tuo sama vika toistuu edelleen, mulla jää kompura surruuttamaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa. VAG-COM kertoo, että compressor relay = OFF kun pistää täyskorkeuteen ja se sihahtaa, mutta kompura se vain jatkaa surruutteluaan. Eli tuo torstin veikkaama rele lienee valmis =)?
Vähän kallis tuo Ahmon Kokoauto, halvemmalla saa paristakin paikasta (Top Parts, Air Suspension Shop, eBay).
Lisäksi epäilen ettei tuo listalla oleva etuiskari ole Arnottin auunnittelema vaan sama kopio-iskari kuin esim Air Suspension Shopissa tai pitkin eBayta. Arnottilla oli valikoimissaan keltainen Bilstein mutta se osoittautui sudeksi ja poistettiin markkinoilta. Sehän oli vain lisäholkilla varustettu A6-iskari eikä kestänyt.
Näyttää siltä, monien kanssa jutelleena ja itsekin huomanneena, että alkuperäiset (lue= kalliit) iskarit ovat sopivimmat Allroadiin. Kopio-iskarit (esim Air Suspension Shopin) toimivat kyllä mutta ovat omaan makuuni pintakovia, ainakin stadilaisille mukulakiville. Bilsteinina saa enää vain takaiskaria ja se ei ole autosäätyvä.
Ilmajouselle sopii iskari joka antaa enemmän periksi pienessä mukutuksessa mutta vaimentaa jämäkästi isompia. Ilmajousessa kun ei ole niin voimakasta teräsjousen kaltaista inertiaa.
Pitääkin kysäistä Arnottilta tuosta etuiskarista mistä se on peräisin.
Pystyykö ryynit korvaamaan jollain "peruspuljusta" saatavilla ryyneillä vai mielellään orkkiksilla/tarvikkeilla.
Mietin tässä alanko kuivaamaan vai haenko jostain äkkiä uudet?
Alkuperäiset on aika pienikokoista raetta, kuivaaminen on helppo, nopea ja lisäksi edullinen tapa korjata ongelma. En käsitä miksi sitä vierastetaan.
Meillä laboratoriossa kuivaavat geelirakeet kymmeniä kertoja vuodessa ja aina on käyttökelpoista tavaraa.
Pystyykö ryynit korvaamaan jollain "peruspuljusta" saatavilla ryyneillä vai mielellään orkkiksilla/tarvikkeilla.
Mietin tässä alanko kuivaamaan vai haenko jostain äkkiä uudet?
Harvalla on geelikauppa niin lähellä että uusien ostaminen olisi nopeampaa. Eikä vahingossakaan mene "kissanhiekkaa" oikeiden rakeiden tilalle kun kuivaa alkuperäiset.
Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä, se kymppi säästetään sitten esim. tukivarsisarjan hinnassa joka on kyllä mielestäni väärä paikka.
Mikäs voisi aiheuttaa jacking-moden päälle kytkeytymisen itsestään? Alkaa vilkuttaa sitä vihreää ja keltaista alustansäätö valoa. Lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uusiksi. Auto pysyy parkissa korkeudessaan ainakin viikon. (ei ole ollut ajamatta pidempään)
Comment