Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mehta_jussi6
    vastasi
    Moro. Onkohan näin, että marmorihommiksi menee. Vaihdoin eilen tehdasuuden ilma-alustan ohjainlaitteen ja siellä ei ollut mitään ohjearvoja sisällä kun testerillä sitä kahtelin. Yhdellä pajalla autoa käytetty, mutta eivät saaneet koodattua purkkia autoon. Merkkiliikkeessä kuukauden jonot, niin sillä kyselen josko joku näistä tietäisi.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi
    En saanut autoa tänään nosturille, mutta korkeuksia sain ihmeteltyä. Onko joku korkeus mihin asti auto pitää nousta, että taas homma toimii? Hallitunkilla testailin joka kulmasta, ja arvot kyllä liikkuu. Eli kai siellä anturit kuitenkin on kunnossa.

    Edit. Ovet ja luukut kiinni, käsijarru päällä auto käynnissä, mitä vielä. Tai mikä kaikki voi estää tuon käsin ohjauksen tai sopeutuksen tekemisen.
    Viimeksi muokannut Nahkuri; 2.8.2023, 18:46.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi


    Ihan niinku muistaisin, että yhden korkeusanturin arvo olisi ollut aika erikoinen. On tosiaan voinut vaikka saada siipeensä tuossa olka-akselin ja ylätukivarsien irroitusoperaatiossa. Estäisikö se etupään mataluus myös takapään käsin nostamista tai kompuran käsiajoa, painesäiliön täyttöä yms?

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Olisko nyt etupään korkeusantureiden asento mittaus alueen ulkopuolella kun jouset on tyhjät. Vähän autoa ylös ja uusi yritys.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi
    Iltapäivää kohtalotoverit.
    Mulla ongelmakimppuna A6C6 Allroad, 2010.
    Etupäässä alkoi yhtäkkiä toinen ilmapalje vuotaa, ja toinenkin puoli jo pakkasilla hiukan putosi. Tilasin sitten Ebaysta kokonaan uudet etutolpat. https://www.ebay.com/itm/303830847070

    Kamppeet tuli nopeasti, ja silmämääräisesti ihan ok näköiset.
    Auto nosturille, ja melkoisen suhinan saattelemana auto ilmaan. Kovalla tohinalla tietenkin purkamaan, ja yllättäen olka-akselien kanssa sai tehdä todella reilusti töitä, että ne sai käteen.
    Itse asiassa toinen puoli piti paikallisessa metallipajassa käydä poraamassa pois, joten auto oli nosturilla pari vrk.
    No sen jälkeen auto kasaan, ja piti sitten vaan poistua paikalta. Vaan eipä poistuttu.
    Ilma-alusta ei tee mitään. Obd Elevenin mukaan säätötila hukassa. 01437 vikakoodi. Lisäksi siellä on (mielestäni ollut kyllä aiemminkin) 02643, syöttöjännite painetunnistin ylempi raja-arvo ylitetty.
    Tässä kohdassa etsin releen käsiini, mittasin isot sulakkeet sieltä samalla ja oikojohdolla totesin kompuran kyllä pörisevän.
    Vaihdoin releen varmuuden vuoksi, kun ajattelin sen mahdollisesti vahingoittuneen vuodon takia. Kompura varmasti käynyt melko reilusti parina päivänä.
    Mielestäni reaalidata näyttää 15,3 bar painetta olevan järjestelmässä, joten päästin sieltä hiukan ilmaa pois solenoidin päästä. Aina vaan 15,3 bar, joten taas käsi taskuun ja venttiilipaketti tilaukseen.
    https://www.miessler-automotive.com/...air-suspension
    Se saapui tänään. Kovalla innostuksella sen vaihto, vikakoodit lukuun ja testiä joko se auto nousisi. Pettymys kohtalainen, kun ei vieläkään tapahdu mitään. (Samat koodit kuten edellä)
    Kun käsin koittaa vaikka etupäätä nostaa niin OBD Eleven sanoo "keskeytetty" heti eikä mitään tapahdu.
    Olen samat temput tehnyt VCDS:llä ja asia ei kyllä etene mihinkään sekin keskeyttää kaikki käsiajot heti alkuun. Myöskään alustan sopeuttaminen ei lähde etenemään.
    Mitähän hittoa tässä voisi seuraavaksi tehdä?
    Viimeksi muokannut Nahkuri; 1.8.2023, 17:16.

    Leave a comment:


  • HKahlos
    vastasi
    Kiitos!

    Näkyy olevan sähköt joka tolpassa.

    Pitääpä alkaa tutustuun tarjontaan.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Kyllä, syötä ne tähän ja katsot: http://prsearch.planetvag.com/

    Leave a comment:


  • HKahlos
    vastasi
    Pitäskö näistä ymmärtää jotakin? :D
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Katso vaikkapa tästä PR-koodin mukaan varaosanumerot:

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a7...a7/2014-711/4/
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a7...a7/2014-711/5/
    Viimeksi muokannut Killeri; 29.6.2023, 12:53.

    Leave a comment:


  • HKahlos
    vastasi
    A7 prefl taitais alkaa kaivata uusia iskareita. Ilmajousissa kun ei mitään vikaa ole niin ajattelin vaihtaa pelkät iskarit.

    Kysymys kuuluukin että mistä ja millaset kannattaa laittaa? Kait siihen voi pelkät iskarit vaihtaa?

    Ei oo kyllä pienintäkään käryä että onko nuissa mitään sähkösäätöjä.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Päästä ilmat ensin pois. Siinä ilmalähdössä tolpassa on varoventtiili, joka pitää tietyn paineen tolpassa vaikka letkun irrottaa. Ainoa tapa tyhjentää taitaa olla ruuvata varoventtiiliä irti?

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    A7:n etutolpat irrallaan ei painu kasaan käsin. Onko jollain purku ohjetta tolpalle tai muuta tietoa mikä vaivaa. Uusien asennuksessa ei ollut ongelmaa, pystyi painamaan kasaan käsin.
    Viimeksi muokannut evinrude; 21.4.2023, 16:35. Perustelu: kirotusvireitä

    Leave a comment:


  • wellu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
    Kompura kannattaisi ostaa käytettynä ja alkuperäisenä ja laittaa siihen uudet männärenkaat. Toki no-name -versioitakin löytyy mutta ne on olleet mulle (Allroad ja Touareg) pettymyksiä. Nyt molemmissa mäntäkunnostettu alkuperäinen Continental. Mutta jos haluat päästä helpolla, Wabco / Continental varmasti toimii. Vaikka tällainen: https://www.miessler-automotive.com/...6-8-Zylinder_1
    Tilasin 40 euron korjaussarjan kompuraan eli uusi mäntä, renkaat, sylinteri jne. Katsotaan miten toimii kun osat (Kiinasta) saapuvat.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Tunkkausmoodi voi kytkeytyä päälle itsekseen jos auto on pysäköity tarpeeksi epätasaiselle pinnalle (renkaat eri korkeudella).

    Leave a comment:


  • ziiggiz
    vastasi
    Juhon ongelmaan, voisko olla syy että on kosteutta jäänyt järjestelmään ja jäätyy ulkona? Vcds näyttänee siitä sitten vikakoodinkin, ainakin minulla c6:ssa venttiiliblokkia herjasi kun jäätyi. Siinäkin vika ja valot välillä poistui kun käynnisti uudestaan.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Vastaan Juholle: Olis.

    Ja Teuvolle: Ota VCDS:llä auto-scan kaikista moduleista, niin näkee koodaukset ja voi verrata sun coding-arvoja vastaavien Allujen kesken.

    Leave a comment:


  • juhekd
    vastasi
    Löytyivät onneksi sähköalalla työskentelevältä tutulta. Poimin vain ensimmäisen linkin vastaavaan tavaraan minkä google tarjosi.

    Mutta itse vikaan. En kyllä osaa yhdistää tätä ongelmaa millään tuohon tunkkausmoodiin. Sen oon ainaki lähes joka kerta muistanu kytkeä pois? Tosiaan ku lämpimästä tallista lähtee niin ei mitään ongelmia, mut auto kun seisoo yön pakkasessa niin sillon on joka kerta nuo herjat näyttöön tullut. Oisko tässä nyt järkevin vain saada VCDS nokkaan auto jos sieltä selviäis vähä enempi tietoo?
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.2.2023, 07:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja juhekd Näytä viesti
    Lopulta sinne löyty sähkömuuntajissa käytettävää silicageeliä. https://hamp.se/tuotteet/muuntajien-...tteet/?lang=fi
    Pitikö tilata Ruåtsista saakka? Kotimaasta löytyy silica-/kristallikissanhiekkaa melkein joka maitokaupasta ja Puuilosta.
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...84#post1927284

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Laita vikakoodit tekstinä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Jos sulla olisi VCDS, se helpottaisi. Mutta nopea testi on että ota radion PIN-koodi esille ja ota akku irti kymmeneksi minuutiksi.

    Leave a comment:


  • Jimska
    vastasi
    Elikkä löytyisikö apuja, vikakoodi nelivedon koodaus virheellinen. Ilmeisesti harvinaisempi vika, koska merkki liike ei saanut korjattua. Kaikki alkoi Tasoanturin vikaantumisesta, lopuksi ilma-alusta ei toiminut ja mittaristoon tuli häiriö valoja useampia.
    Vaihdoin Tasoanturin ehjään, anturin vikakoodi poistui. Edelleen ilmoittaa nelivedon koodaus virheellinen ja maavara alhaalla eikä ilma-alustan ohjaus toimi. En yhtäkkiä löytänyt vastaavaa. Audi A6 C5 Allroad -03.
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.2.2023, 15:08. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Vaikuttaisi samalle koodille / vialle kuin tämä:
    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/2541/
    Tuossa syyksi epäiltiin tunkkausmoodia, mutta ei selvinnyt oliko varmasti kyse siitä.

    Ehkä se, että laskee perän maahan, tukisi tuon tunkkausmoodin päällä oloa.

    Jos vikakoodin lukisi VCDS:llä, niin siitä voisi saada enemmin irti.

    Leave a comment:


  • juhekd
    vastasi
    Moi!
    Auto A6 Allroad vm.2013. Tuli vaihdettua kuskin puolelle taakse vuotava pussi, ja siinä samalla käytin kompuran pöydällä ryynien vaihdossa. Ryynithän ois voinut kuivatakkin mutta levisivät niin hyvästi tallinlattialle ettei auttanut kun etsiä uudet. Lopulta sinne löyty sähkömuuntajissa käytettävää silicageeliä. https://hamp.se/tuotteet/muuntajien-...tteet/?lang=fi

    Autohan on hyvin pysynyt ryhdissään tämän jälkeen eli vuotoja ei enää missään. Mutta kun auto seissyt yön pihalla pakkasessa ja lähtenyt ajamaan on tullut pari kolme kertaa air suspension fault näyttöön. Pari kertaa on laskenut peränkin maahan. Uudestaan käynnistämällä vika lähtenyt ja auto nostanut perän taas haluttuun tasoon.

    Tämmöisiä vikakoodeja löytyi:

    0A5503 -Unknown fault code

    C10C800 -Toiminnallinen irtikytkentä; aktiivinen
    -Satunnainen

    0A5505 -Unknown fault code
    Click image for larger version  Name:	IMG_20230227_004817.jpg Views:	39 Size:	145,7 Kt ID:	1953489

    Oisko kellään antaa mitään vinkkiä mistä lähtis vikaa etsimään?
    Viimeksi muokannut juhekd; 28.2.2023, 01:03.

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Täällä oli joku laitellut MB:n kompuraa joka siis pikku ruuvaamisella yhteensopiva, huomattavasti halvempi vain.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Kompura kannattaisi ostaa käytettynä ja alkuperäisenä ja laittaa siihen uudet männärenkaat. Toki no-name -versioitakin löytyy mutta ne on olleet mulle (Allroad ja Touareg) pettymyksiä. Nyt molemmissa mäntäkunnostettu alkuperäinen Continental. Mutta jos haluat päästä helpolla, Wabco / Continental varmasti toimii. Vaikka tällainen: https://www.miessler-automotive.com/...6-8-Zylinder_1

    Leave a comment:


  • wellu
    vastasi
    Potilas 2008 vuoden A8 D3 4.2 TDI sport ilma-alustalla. Erityisesti pakkasella tai lämpimässä tallissakin pari päivää seisoneena nokka vajoaa tonttiin ja erityisesti apukuskin puoli. Selvästi siis paineet katoaa ja vikakoodeista selviää seuraavaa:


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.clb
    Part No SW: 4E0 910 553 L HW: 4E0 907 553 H
    Component: LUFTFDR.-CDC H07 6340
    Coding: 0015510
    Shop #: WSC 00011 888 06946
    VCID: 2C14D55A8FC224EF43-8078

    4 Faults Found:
    01400 - Suspension Level Control
    001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 101
    Reset counter: 141
    Mileage: 361096 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.10.04
    Time: 09:49:16

    01781 - Vehicle Extremely Un-Level
    003 - Mechanical Failure - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100011
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 36
    Reset counter: 153
    Mileage: 362472 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.11.13
    Time: 11:04:13

    01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 149
    Reset counter: 155
    Mileage: 348839 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.04.22
    Time: 11:47:38

    01400 - Suspension Level Control
    002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 101
    Reset counter: 141
    Mileage: 361096 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.10.04
    Time: 09:49:16


    -------------------------------------------------------------------------------

    Vikakoodit siis ajoittaisia ja erityisesti tuo G291 pistää silmään sillä muut vikakoodit voivat olla sen seurauksia. Lisäksi kun autoon laittaa virrat niin kompuran ääni on epätasaista räpinää ja muutenkin tuo vaste alustan nostolle ja laskulle on hidas eli kymmeniä sekunteja. Epäilen siis että ainakin kompura on alkanut tulemaan tiensä päähän, onhan sillä jo 14 vuotta ikää, ja/tai tuo G291 ilmanjakoblokki. Mitään sihinää ei korvakuulolla kuule eli jos, ja kun, jostain vuotaa niin ei ainakaan paljon.

    Katselin eBaysta tarvikemalleja (esim. https://www.ebay.com/itm/143999851208) mutta osaako konklaavi kertoa tekeekö niillä mitään? Kompuraa saa halvimmillaan alle parin sadan ja blokkia muutamalla kympillä. Vai mistä kannattaisi varaosaa lähteä katselemaan? Autodocilla on montaa merkkiä ainakin kompurasta mutta maksaa jo päälle 500 euroa ja laadusta en osaa sanoa mitään.

    Voihan siellä olla ilmavuoto tolpassakin mutta jotain tarttis tehdä... Vinkit, ja erityisesti tieto, miten lähteä jatkamaan otetaan ilolla vastaan.

    Viimeksi muokannut wellu; 23.1.2023, 09:29.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Tällä ohjeella tein joskus omaani.

    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/3388/

    Leave a comment:


  • vilde
    vastasi
    A6 c7 ilmajousilla. Entinen omistaja vaihdellut korkeusantureita ja auto ei oikein tahdo istua suorassa. Olisiko jollakin laittaa linkkiä tai ohjeita tuohon alustan kalibrointiin vcds? Onnistuin keulaa jo nostamaan mutta nyt oikea puoli on hieman alempana kuin vasen. Anturit ja niiden tangot ehjiä. Saako palautettua jotenkin tehdasasetuksiin?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Edellä mainittu tuli kuntoon venttiilin vaihdolla.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Asutaan näköjään hämmentävän vilkkaassa naapurustossa. Aina kun olet laittamassa bleediä käyntiin, naapustossa pärähtää ruohonleikkuri tai tasohöylä, tai lehtipuhallin, you name it. En saanut tolkkua, kuuluuko sieltä mitä, mutta alas se ei tullut.

    Oti purkuventtiilin irti kompuran kupeesta. Eihän sitä uudeksi erehdy.. ATX-virtalähteestä ryöstetty 12V aiheutti kevyen napsauksen, mutta ulospäin ei näkynyt liikettä. Tarvisi ehjän viereen referenssiksi. Miessleriltä näyttää saavan kotiin asti muutamalla kympillä, joten otetaan uusi.

    Venttiilistä päätellen siellä on kyllä kosteuttakin. Kompuran irti saanti olisi siis kiva, mutta se ei ole enää pohjolahallin hommia.

    Leave a comment:

Working...
X