Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ronde79
    vastasi
    Tosiaan venttiliblokki ja kompura vaihdettu että niissä ei pitäisi olla.
    Kävin juuri pajalla ja VCDS hieman katteltiin... 3 kulmaa näytti korkeustietona tasaisesti 0,24mA mutta yhden kulman lukema oli 0,00... eli näyttäisi olevan että tuolta ei korkeustietoa saada. En nyt muista kanavaa mitä katsoin mutta siinä oli 3. laatikko tämä mikä näytti nollaa... eli epäilisin että vasen taka kyseessä. Tuota lähdetään seuraavaksi ihmettelemään.
    Viimeksi muokannut jasso; 10.10.2023, 10:46.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Samaa mietin. Käytännössä anturit hyvin pitkälti samat esim 4g:ssä. Aikaisemmassa 4g:ssä yksi anturi oli umpijumissa, josta tuli vikakoodi.
    Kannattaa käydä jokainen anturi yksitellen lävitse, tarkistaa ja rasvata. 4f venttiilibloki ja kompura on oikeassa etukulmassa. Siellä voi hyvinkin olla venttiili jumissa, mikä estää paineen pääsyn järjestelmään.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Onkohan siellä alustan korkeusanturit (ja johdotus) kunnossa?

    Leave a comment:


  • Ronde79
    vastasi
    Isot ongelmat 4F ilmajosituksen kanssa jatkuu... Saaga on mennyt suurinpiirtein näin...

    Taka vasen pussi vaihdettu n. 4 vuotta sitten. Pian tämän jälkeen tuli vikakoodi:
    00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve (N338)
    011 - Open Circuit - MIL ON

    Tällä on menty viime syksyyn asti (n. 60tkm) sen kummemmin asiaa miettimättä, toki keltainen alusta vikavalo ollut mittaristossa mutta muuten toiminut moitteetta.

    Sitten vuosi sitten kesällä alkoi tulla TPMS failure mittaristoon, ja samassa yhteydessä alustan säätö meni MMI:stä jumiin. Tämä toistui sattumanvaraisesti mutta ehkä pikkuhiljaa tihentyen.

    Tänä keväänä tuo alkoi useamminkin tulemaan, lähes joka startilla mutta useasti uudelleen käynnistys vian poisti ja reissu meni murheitta. Välillä kun auto ahdettiin täyteen jäi alustan toimintavalo (vihreä) palamaan kun systeemi jumiutui mutta toki sammui viimeistään uudelleen käynnistyksellä, joskus jonkun ajan kulutttua. Muutenkin kun alustaa tuli kokeiltua niin nousuaika alkoi olla todella pitkä ennen kuin haluttu korkeus saavutettiin, lasku sujui samalla nopeudella kuin aiemminkin.


    Loppukesästä sitten ongelmat alkoivat lisääntymään, ja alkoi tuntumaan että keula ei noussut enää ollenkaan. Viimein elokuulla keula meni kenttään ja alustan valo(vihreä) alkoi vilkkumaan mittaristossa ja tällöin mikään kulma ei tehnyt enää mitään. Tarkennettakoon vielä että alusta ei itseään pudottanut useammankaan päivän seisomisen jälkeen, joten vuotoja pusseissa ei ole.

    Vikakoodit olivat seuraavat:
    00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve (N338)
    011 - Open Circuit - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101011
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 51
    Mileage: 273801 km
    Time Indication: 0
    Date: 2020.05.12
    Time: 13:58:46

    02646 - Plausibility of Level Control System (tää tulee takas)
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 203
    Reset counter: 123
    Mileage: 326486 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.08.03
    Time: 21:28:03

    01583 - Leak in System Detected
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 254
    Reset counter: 117
    Mileage: 326946 km
    Time Indication: 0
    Date: 2022.08.05
    Time: 09:40:44

    00453 - Function Limitation due to Over-Temperature
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 7
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 99
    Mileage: 345601 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.07.22
    Time: 13:36:30

    01316 - ABS Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101101
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 92
    Mileage: 347553 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.07.30
    Time: 21:33:12

    Näistä tuo 02646 - Plausibility of Level Control System tulee takaisin ja valo alkaa vilkkumaan ruudussa. Sitten hetken perästä TPMS ja 00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve.
    Autoon on vaihdettu venttiliblokki ja kompura nyt viimeisenä, mutta edelleen auto ei nouse mihinkään vaikka nosturilla nostetaan hieman ettei ole ihan pohjassa. Kompuran toimii ja tekee painetta, mutta paine ei kulmiin asti pääse.

    Olisiko hyviä vinkkejä kuinka nyt jatketaan. Auto on pajalla jolla ei VCDS ole käytössä, mutta menen nyt sinne itse koneen ja piuhan kanssa niin katsotaan jos jotain parempaa löytyy muistista.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Joo, kävi vielä tuuria kun illalla vein auton pajalle ja asentaja oli ropaamassa omaa autoaan. Sai jutella hänen kanssaan suoraan ilman rikkinäistä puhelinta välissä.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Fairyvesi suihkepullossa. Sillä selviää, mistä vuotaa. Nooh, odotetaan mitä myyjä ja huolto kommentoi.
    En usko vian olevan iso.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Tein teippitestin ja tuon verran oli joka nurkka laskenut noin vuorokaudessa.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    En vielä tiedä. Katsotaan mitä myyjäliike ja Das Auto Huolto vastaavat mun meiliin.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Joudutko itse kuitenkin yhä maksamaan sen 25 %, kun ei tullutkaan kuntoon?

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti

    Arnottia oli laitettu.
    Eipä tullut vielä tuolla vaihdolla oma auto kuntoon. Maanantai - sunnuntai -välillä oli selvästi tontissa.

    Leave a comment:


  • msalmenp
    vastasi
    Morjesta tietäjät. A6 C6 4F Allroad 2007 / 340tkm.

    Oikea etuilmajousi sihahti ja päästi ilmat pihalle.Takapussien vaihto on jo tuttua puuhaa, mutta ekaa kertaa etupussin kanssa hämmästelyä.

    Helppo noin 850e harrasteyksikön arvoinen helppol ratkaisu olisi uusia koko iskari/ilmajousipaketti esim JMTech Arnotts ja paikalleen.
    https://jmtech.fi/kauppa/index.php?m...ducts_id=60575

    Huomasin myös että nykyään löytyy myös pelkkää etuilmajousipussia korjaussarjana vanhaan iskariin luokkaa 150e harrasteyksikön verran.
    Onko kokemuksia näiden pelkkien etuilmapussien vaihtamisesta orggis iskariin? Onko paha rasti / jotakin ihmeteltävää?
    Entdecke Federbein Luftfederung für Audi A6 C6 Avant 2005-11 Vorne 2.4 quattro 4F0616040 in großer Auswahl ✓ Vergleichen Angebote und Preise ✓ Online kaufen bei eBay ✓ Kostenlose Lieferung für viele Artikel!
    Viimeksi muokannut msalmenp; 3.9.2023, 21:50.

    Leave a comment:


  • Charly
    vastasi
    Potilas: A6 4F 2009 ilmajousilla. Viime talvena oikea takakulma alkoi tippumaan alas auton seisoessa pari päivää, joten keväällä vaihdatin autoon molemmille puolille taakse täältä saadun vinkin perusteella aiemmin ebaystä hankkimani Vibracoustic-leimolla varustetut ilmapussit. Tämän jälkeen kuskin puolen takakulma alkoi tippua alas lähes silmissä, käyttämäni huoltoliikkeen suositus oli uusia kompressori sekä venttiiliblokki, joka kuulemma etenkin näytti jo oikein rapealta. Hommasin Wabcon kompressorin J&M Techiltä, Rapa-merkkisen venttiiliblokin, kompressorin releen ja rikki menneeksi huomatun oikean etuilmapussin air-suspension-parts.de:stä. Näiden osien uusiminen tuntuikin auttavan, auto pysyi hyvin ylhäällä reilun kuukauden päivät, kunnes heinäkuun alussa pesin auton painepesurilla ja siirsin tämän jälkeen autokatokseen. Auto seisoi siinä ajamatta pari päivää ja alkoi tippua alaspäin - eniten vasen takakulma, mutta myös oikea taka ja vasen etu. Vasta uusittu oikea etupää ei tunnu tippuvan ainakaan merkittävästi. Auto on käynyt huoltoliikkeessäkin tutkittavana, eikä vikaa tunnu löytyvän, mitään saippuavedellä näkyviä vuotoja ei ole havaittu. Ilmajousitus tuntuu muuten toimivan hyvin, oven avaaminen nostaa tippuneita kulmia nopeasti ja korkeudensäätö auton käydessä toimii ongelmitta.

    Onko ajatuksia missä vika voisi olla? Ajattelin itse että olisiko tuo venttiiliblokki nimensä mukaisesti rapaa ja olisi hajonnut noinkin nopeasti. Vikakoodeja ei level control -ohjaimella ole, luettu VCDS:llä.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
    Mulla tuo uudempi kuuauto laski itsensä alas parin viikon seisonnan aikana tasaisesti joka nurkasta. Myyjäliikkeen piikkiin tutkimuksiin ja ilmeni että jakoblokissa on sisäinen vuoto. Osa vaihtuu ensi viikolla ja noin 650 euron kustannuksista itselle jää maksettavaa 25 %. Tarkennan kunhan tiedän enemmän minkä valmistajan osa sinne laitettiin. Hommat tekee Das Auto Huolto Espoon Koskelossa. Siellä tuntuu olevan jonkin verran ymmärrystä näiden ilmajousitusten suhteen.
    Arnottia oli laitettu.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Minulla C5 Allroad piirtää välillä moottoritiellä VCDS logituksessa niin suoraa viivaa, että siitä syttyy vikavalo. Heti, kun tulee silta tai joku muu möykky, niin vikvalo sammuu. Tein uudet yhdystangot, mutta vika ei korjaantunut niillä. Seuraavaksi vaihdan anturin.

    C5 korimallissa on 200 Hz anturit ja uudemmassa C6 800 Hz ja C7 palattiin taas 200 Hz antureihin. Näissä on liittimissä eroja. Piti viritellä Arduinoon yksi tällainen Hellan 800 Hz 6PM 008 161-51 / 4E0 907 503 C, mutta voin luopua siitä jos jollain on tarvetta sille.

    EDIT: Anturilla on monta eri numeroa: Marmori myy kokonaisen anturin vipuineen, mutta itse kiertokulma-anturin kyljestä löytyy valmistajan merkinnät ja VAG:n numero. Samaa kiertokulma-anturia on omien havaintojeni perusteella käytetty joka nurkassa, joten yhdellä ylimääräisellä anturilla pääsee testaamaan näppärästi vaikkapa jokaisen nurkan johdotukset.
    Viimeksi muokannut pta; 31.8.2023, 18:27.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Netin mukaan 455691 olisi oikea taka anturi

    Leave a comment:


  • Makrilli
    vastasi
    Omassa kulkineessa oli yksi asentosensori tiensä päässä ja puski välillä mittaristoon vikavaloa mutta muita vikavaloja ei tullut.
    Ilmeisesti vcds tai vastaava löytyy?
    Alustan ohjausboksin alta löytyy livedataa antureista, näin oli aika helppo löytää missä kulmassa oli vika.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Ääni yllämainitulle. Tai ihan anturi jumissa, yhden sellaisenkin vaihtanut.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Olisiko klassinen, eli anturin nivelet jumissa?

    Leave a comment:


  • markohuo
    vastasi
    A6 4G C7 avant vm.2013 ilmajousitus temppuilee. Eli säännöllisen epäsäännöllisesti syttyy air suspension varoitusvalo ja sen jälkeen pitkä lista muitakin varoitusvaloja. Varoitus poikkeuksetta syttyy reilun kilometrin ajon jälkeen. Jousitus menee "tönköksi". Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kaikki pelaa taas normaalisti (välillä useita viikkoja). Vikakoodit luettu. Vikoja oli useampia, mutta tämä lienee se mikä aiheuttaa air suspension vian. Aikaleima ja muu täsmää vikojen ajankohtaan. Jos oikein tulkitsen, niin vika on ride-height-anturissa, mutta missä niistä? Ilmajousitus ympäriinsä, eli eikö antureita ole joka kulmassa? Tuolla 455691 koodilla en saa selville mistä anturista on kyse.


    Address 34: Level Control (J197) Labels:. 4G0-907-553.clb
    Part No SW: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
    Component: LUFE-DAEMPFER H18 0782
    Dataset Number: 4G0909553F 0034
    Coding: 008003
    Shop #: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024
    ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
    VCID: 2E590AEE710FCFE361-807A

    2 Faults Found:
    455691 - Sensor for Ride-Height
    C1048 07 [008] - Mechanical Failure
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 207
    Mileage: 253771 km
    Date: 2023.08.25
    Time: 09:33:40

    403200 - Function Shut-Off Active
    C10C8 00 [008] - -
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 189
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:00:00

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Mulla tuo uudempi kuuauto laski itsensä alas parin viikon seisonnan aikana tasaisesti joka nurkasta. Myyjäliikkeen piikkiin tutkimuksiin ja ilmeni että jakoblokissa on sisäinen vuoto. Osa vaihtuu ensi viikolla ja noin 650 euron kustannuksista itselle jää maksettavaa 25 %. Tarkennan kunhan tiedän enemmän minkä valmistajan osa sinne laitettiin. Hommat tekee Das Auto Huolto Espoon Koskelossa. Siellä tuntuu olevan jonkin verran ymmärrystä näiden ilmajousitusten suhteen.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi
    Omaan caseen päivitystä. Lopulta kuskasin Allroadin marmorille, ja auto olis taas kunnossa.
    Paineanturin johto poikki, siitä tuo vikakoodi. Kompuran lämpöanturin johto poikki, siitä hullut lämpöarvot. Nämä johdot kun korjattiin, alusta aloitti sopeuttamisen. Ei ole voinut etutolppien vaihdossa johdot vaurioitua, eli toimi ennen vaihtoa jollain lailla. Kun säätötila meni hukkaan, ei suostunut tekemään mitään.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Jos kyseessä tuo profiilin 2018 vuoden A6 niin alkuperäinen näyttäisi olevan 4G0616031AC (PR 1BK tai 1BS) tai 4G0616031AE (PR 2MB).

    Leave a comment:


  • karote
    vastasi
    Mikä iskari sopii A6 C7 Avant 2.0 TFSI:n takapäähän (ilmajousitus), kun esim. autodoc:n haku sanoo jokaisen iskarin kohdalla, että "ei ilma-alusta".

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Keskittyisin ainakin jossain määrin lämpöanturiin. Todellinen lämpötila on aika epätodennäköisesti -40 ja muitakin arvoja -40 - 80 väliltä pitäisi löytyä..

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Minä lähtisin siitä että vaihtaisin vanhat osat takaisin, lukuunottamatta niitä vuotavia etujousia. Sitten sinne etupäähän, onko anturit varmasti ok, seuraavat loogisesti korkeuden muutosta. Käydä läpi paikat joita on voitu vaurioittaa etupään remontissa. Ei ne venttiili ym. ennen remonttia toimineet osat rikkoonnu itsestään.
    Yleensä vika löytyy kun kulkee omia jälkiä takaperin.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi
    #1327 liittyen, kompuran lämpöanturi. Livedata näyttää kahta arvoa, -40 ja 80. Voiko tuossa olla jotain epäilyttävää. Not available ja canceled olisi kiva saada poistumaan. Pian kuukausi painittu.

    Ja jos joku asiaan perehtynyt olisi valmis pohjois-Satakunnassa liikkumaan ja kertomaan paikan päälle, mitä tuo auto vielä on vailla.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    No sitten se on marmorikeikka.

    Leave a comment:


  • Mehta_jussi6
    vastasi
    välkky Juu ei ole tilattu auton tiedoilla. Purkaamokamaa.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Mehta_jussi6 mistä ohjauslaite on peräisin? Sitä ei ole varmaankaan tilattu autosi tiedoilla.

    Leave a comment:


  • Nahkuri
    vastasi
    Menee vähän yksinpuheluksi, mutta nyt auto nosturilla ja korkeudet 20-30mm plussalla. Ei inahdakkaan. Kaikki täytöt eteen tai taakse tulee cancelled. Ja sopeuttaminen ei ala tietenkään tekemään mitään. Mitä tälle oikein voisi seuraavaksi tehdä.?
    Viimeksi muokannut Killeri; 3.8.2023, 17:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:

Working...
X