Tosiaan venttiliblokki ja kompura vaihdettu että niissä ei pitäisi olla.
Kävin juuri pajalla ja VCDS hieman katteltiin... 3 kulmaa näytti korkeustietona tasaisesti 0,24mA mutta yhden kulman lukema oli 0,00... eli näyttäisi olevan että tuolta ei korkeustietoa saada. En nyt muista kanavaa mitä katsoin mutta siinä oli 3. laatikko tämä mikä näytti nollaa... eli epäilisin että vasen taka kyseessä. Tuota lähdetään seuraavaksi ihmettelemään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Samaa mietin. Käytännössä anturit hyvin pitkälti samat esim 4g:ssä. Aikaisemmassa 4g:ssä yksi anturi oli umpijumissa, josta tuli vikakoodi.
Kannattaa käydä jokainen anturi yksitellen lävitse, tarkistaa ja rasvata. 4f venttiilibloki ja kompura on oikeassa etukulmassa. Siellä voi hyvinkin olla venttiili jumissa, mikä estää paineen pääsyn järjestelmään.
Leave a comment:
-
Isot ongelmat 4F ilmajosituksen kanssa jatkuu... Saaga on mennyt suurinpiirtein näin...
Taka vasen pussi vaihdettu n. 4 vuotta sitten. Pian tämän jälkeen tuli vikakoodi:
00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve (N338)
011 - Open Circuit - MIL ON
Tällä on menty viime syksyyn asti (n. 60tkm) sen kummemmin asiaa miettimättä, toki keltainen alusta vikavalo ollut mittaristossa mutta muuten toiminut moitteetta.
Sitten vuosi sitten kesällä alkoi tulla TPMS failure mittaristoon, ja samassa yhteydessä alustan säätö meni MMI:stä jumiin. Tämä toistui sattumanvaraisesti mutta ehkä pikkuhiljaa tihentyen.
Tänä keväänä tuo alkoi useamminkin tulemaan, lähes joka startilla mutta useasti uudelleen käynnistys vian poisti ja reissu meni murheitta. Välillä kun auto ahdettiin täyteen jäi alustan toimintavalo (vihreä) palamaan kun systeemi jumiutui mutta toki sammui viimeistään uudelleen käynnistyksellä, joskus jonkun ajan kulutttua. Muutenkin kun alustaa tuli kokeiltua niin nousuaika alkoi olla todella pitkä ennen kuin haluttu korkeus saavutettiin, lasku sujui samalla nopeudella kuin aiemminkin.
Loppukesästä sitten ongelmat alkoivat lisääntymään, ja alkoi tuntumaan että keula ei noussut enää ollenkaan. Viimein elokuulla keula meni kenttään ja alustan valo(vihreä) alkoi vilkkumaan mittaristossa ja tällöin mikään kulma ei tehnyt enää mitään. Tarkennettakoon vielä että alusta ei itseään pudottanut useammankaan päivän seisomisen jälkeen, joten vuotoja pusseissa ei ole.
Vikakoodit olivat seuraavat:
00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve (N338)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 51
Mileage: 273801 km
Time Indication: 0
Date: 2020.05.12
Time: 13:58:46
02646 - Plausibility of Level Control System (tää tulee takas)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 203
Reset counter: 123
Mileage: 326486 km
Time Indication: 0
Date: 2022.08.03
Time: 21:28:03
01583 - Leak in System Detected
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 117
Mileage: 326946 km
Time Indication: 0
Date: 2022.08.05
Time: 09:40:44
00453 - Function Limitation due to Over-Temperature
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 5
Reset counter: 99
Mileage: 345601 km
Time Indication: 0
Date: 2023.07.22
Time: 13:36:30
01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 92
Mileage: 347553 km
Time Indication: 0
Date: 2023.07.30
Time: 21:33:12
Näistä tuo 02646 - Plausibility of Level Control System tulee takaisin ja valo alkaa vilkkumaan ruudussa. Sitten hetken perästä TPMS ja 00144 - Rear Left Dampening Adjustment Valve.
Autoon on vaihdettu venttiliblokki ja kompura nyt viimeisenä, mutta edelleen auto ei nouse mihinkään vaikka nosturilla nostetaan hieman ettei ole ihan pohjassa. Kompuran toimii ja tekee painetta, mutta paine ei kulmiin asti pääse.
Olisiko hyviä vinkkejä kuinka nyt jatketaan. Auto on pajalla jolla ei VCDS ole käytössä, mutta menen nyt sinne itse koneen ja piuhan kanssa niin katsotaan jos jotain parempaa löytyy muistista.
Leave a comment:
-
Joo, kävi vielä tuuria kun illalla vein auton pajalle ja asentaja oli ropaamassa omaa autoaan. Sai jutella hänen kanssaan suoraan ilman rikkinäistä puhelinta välissä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Fairyvesi suihkepullossa. Sillä selviää, mistä vuotaa. Nooh, odotetaan mitä myyjä ja huolto kommentoi.
En usko vian olevan iso.
Leave a comment:
-
Tein teippitestin ja tuon verran oli joka nurkka laskenut noin vuorokaudessa.1 Kuva
Leave a comment:
-
En vielä tiedä. Katsotaan mitä myyjäliike ja Das Auto Huolto vastaavat mun meiliin.
Leave a comment:
-
Joudutko itse kuitenkin yhä maksamaan sen 25 %, kun ei tullutkaan kuntoon?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
Arnottia oli laitettu.
Leave a comment:
-
Morjesta tietäjät. A6 C6 4F Allroad 2007 / 340tkm.
Oikea etuilmajousi sihahti ja päästi ilmat pihalle.Takapussien vaihto on jo tuttua puuhaa, mutta ekaa kertaa etupussin kanssa hämmästelyä.
Helppo noin 850e harrasteyksikön arvoinen helppol ratkaisu olisi uusia koko iskari/ilmajousipaketti esim JMTech Arnotts ja paikalleen.
https://jmtech.fi/kauppa/index.php?m...ducts_id=60575
Huomasin myös että nykyään löytyy myös pelkkää etuilmajousipussia korjaussarjana vanhaan iskariin luokkaa 150e harrasteyksikön verran.
Onko kokemuksia näiden pelkkien etuilmapussien vaihtamisesta orggis iskariin? Onko paha rasti / jotakin ihmeteltävää?
Federbein Luftfederung für Audi A6 C6 Avant 2005-11 Vorne 2.4 quattro 4F0616040 9440602568903 | eBayEntdecke Federbein Luftfederung für Audi A6 C6 Avant 2005-11 Vorne 2.4 quattro 4F0616040 in großer Auswahl ✓ Vergleichen Angebote und Preise ✓ Online kaufen bei eBay ✓ Kostenlose Lieferung für viele Artikel!Viimeksi muokannut msalmenp; 3.9.2023, 21:50.
Leave a comment:
-
Potilas: A6 4F 2009 ilmajousilla. Viime talvena oikea takakulma alkoi tippumaan alas auton seisoessa pari päivää, joten keväällä vaihdatin autoon molemmille puolille taakse täältä saadun vinkin perusteella aiemmin ebaystä hankkimani Vibracoustic-leimolla varustetut ilmapussit. Tämän jälkeen kuskin puolen takakulma alkoi tippua alas lähes silmissä, käyttämäni huoltoliikkeen suositus oli uusia kompressori sekä venttiiliblokki, joka kuulemma etenkin näytti jo oikein rapealta. Hommasin Wabcon kompressorin J&M Techiltä, Rapa-merkkisen venttiiliblokin, kompressorin releen ja rikki menneeksi huomatun oikean etuilmapussin air-suspension-parts.de:stä. Näiden osien uusiminen tuntuikin auttavan, auto pysyi hyvin ylhäällä reilun kuukauden päivät, kunnes heinäkuun alussa pesin auton painepesurilla ja siirsin tämän jälkeen autokatokseen. Auto seisoi siinä ajamatta pari päivää ja alkoi tippua alaspäin - eniten vasen takakulma, mutta myös oikea taka ja vasen etu. Vasta uusittu oikea etupää ei tunnu tippuvan ainakaan merkittävästi. Auto on käynyt huoltoliikkeessäkin tutkittavana, eikä vikaa tunnu löytyvän, mitään saippuavedellä näkyviä vuotoja ei ole havaittu. Ilmajousitus tuntuu muuten toimivan hyvin, oven avaaminen nostaa tippuneita kulmia nopeasti ja korkeudensäätö auton käydessä toimii ongelmitta.
Onko ajatuksia missä vika voisi olla? Ajattelin itse että olisiko tuo venttiiliblokki nimensä mukaisesti rapaa ja olisi hajonnut noinkin nopeasti. Vikakoodeja ei level control -ohjaimella ole, luettu VCDS:llä.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiMulla tuo uudempi kuuauto laski itsensä alas parin viikon seisonnan aikana tasaisesti joka nurkasta. Myyjäliikkeen piikkiin tutkimuksiin ja ilmeni että jakoblokissa on sisäinen vuoto. Osa vaihtuu ensi viikolla ja noin 650 euron kustannuksista itselle jää maksettavaa 25 %. Tarkennan kunhan tiedän enemmän minkä valmistajan osa sinne laitettiin. Hommat tekee Das Auto Huolto Espoon Koskelossa. Siellä tuntuu olevan jonkin verran ymmärrystä näiden ilmajousitusten suhteen.
Leave a comment:
-
Minulla C5 Allroad piirtää välillä moottoritiellä VCDS logituksessa niin suoraa viivaa, että siitä syttyy vikavalo. Heti, kun tulee silta tai joku muu möykky, niin vikvalo sammuu. Tein uudet yhdystangot, mutta vika ei korjaantunut niillä. Seuraavaksi vaihdan anturin.
C5 korimallissa on 200 Hz anturit ja uudemmassa C6 800 Hz ja C7 palattiin taas 200 Hz antureihin. Näissä on liittimissä eroja. Piti viritellä Arduinoon yksi tällainen Hellan 800 Hz 6PM 008 161-51 / 4E0 907 503 C, mutta voin luopua siitä jos jollain on tarvetta sille.
EDIT: Anturilla on monta eri numeroa: Marmori myy kokonaisen anturin vipuineen, mutta itse kiertokulma-anturin kyljestä löytyy valmistajan merkinnät ja VAG:n numero. Samaa kiertokulma-anturia on omien havaintojeni perusteella käytetty joka nurkassa, joten yhdellä ylimääräisellä anturilla pääsee testaamaan näppärästi vaikkapa jokaisen nurkan johdotukset.Viimeksi muokannut pta; 31.8.2023, 18:27.
Leave a comment:
-
Omassa kulkineessa oli yksi asentosensori tiensä päässä ja puski välillä mittaristoon vikavaloa mutta muita vikavaloja ei tullut.
Ilmeisesti vcds tai vastaava löytyy?
Alustan ohjausboksin alta löytyy livedataa antureista, näin oli aika helppo löytää missä kulmassa oli vika.
Leave a comment:
-
Ääni yllämainitulle. Tai ihan anturi jumissa, yhden sellaisenkin vaihtanut.
Leave a comment:
-
A6 4G C7 avant vm.2013 ilmajousitus temppuilee. Eli säännöllisen epäsäännöllisesti syttyy air suspension varoitusvalo ja sen jälkeen pitkä lista muitakin varoitusvaloja. Varoitus poikkeuksetta syttyy reilun kilometrin ajon jälkeen. Jousitus menee "tönköksi". Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kaikki pelaa taas normaalisti (välillä useita viikkoja). Vikakoodit luettu. Vikoja oli useampia, mutta tämä lienee se mikä aiheuttaa air suspension vian. Aikaleima ja muu täsmää vikojen ajankohtaan. Jos oikein tulkitsen, niin vika on ride-height-anturissa, mutta missä niistä? Ilmajousitus ympäriinsä, eli eikö antureita ole joka kulmassa? Tuolla 455691 koodilla en saa selville mistä anturista on kyse.
Address 34: Level Control (J197) Labels:. 4G0-907-553.clb
Part No SW: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Component: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Dataset Number: 4G0909553F 0034
Coding: 008003
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024
ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
VCID: 2E590AEE710FCFE361-807A
2 Faults Found:
455691 - Sensor for Ride-Height
C1048 07 [008] - Mechanical Failure
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 207
Mileage: 253771 km
Date: 2023.08.25
Time: 09:33:40
403200 - Function Shut-Off Active
C10C8 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 189
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Leave a comment:
-
Mulla tuo uudempi kuuauto laski itsensä alas parin viikon seisonnan aikana tasaisesti joka nurkasta. Myyjäliikkeen piikkiin tutkimuksiin ja ilmeni että jakoblokissa on sisäinen vuoto. Osa vaihtuu ensi viikolla ja noin 650 euron kustannuksista itselle jää maksettavaa 25 %. Tarkennan kunhan tiedän enemmän minkä valmistajan osa sinne laitettiin. Hommat tekee Das Auto Huolto Espoon Koskelossa. Siellä tuntuu olevan jonkin verran ymmärrystä näiden ilmajousitusten suhteen.
Leave a comment:
-
Omaan caseen päivitystä. Lopulta kuskasin Allroadin marmorille, ja auto olis taas kunnossa.
Paineanturin johto poikki, siitä tuo vikakoodi. Kompuran lämpöanturin johto poikki, siitä hullut lämpöarvot. Nämä johdot kun korjattiin, alusta aloitti sopeuttamisen. Ei ole voinut etutolppien vaihdossa johdot vaurioitua, eli toimi ennen vaihtoa jollain lailla. Kun säätötila meni hukkaan, ei suostunut tekemään mitään.
Leave a comment:
-
Jos kyseessä tuo profiilin 2018 vuoden A6 niin alkuperäinen näyttäisi olevan 4G0616031AC (PR 1BK tai 1BS) tai 4G0616031AE (PR 2MB).
Leave a comment:
-
Mikä iskari sopii A6 C7 Avant 2.0 TFSI:n takapäähän (ilmajousitus), kun esim. autodoc:n haku sanoo jokaisen iskarin kohdalla, että "ei ilma-alusta".
Leave a comment:
-
Keskittyisin ainakin jossain määrin lämpöanturiin. Todellinen lämpötila on aika epätodennäköisesti -40 ja muitakin arvoja -40 - 80 väliltä pitäisi löytyä..
- Likes 1
Leave a comment:
-
Minä lähtisin siitä että vaihtaisin vanhat osat takaisin, lukuunottamatta niitä vuotavia etujousia. Sitten sinne etupäähän, onko anturit varmasti ok, seuraavat loogisesti korkeuden muutosta. Käydä läpi paikat joita on voitu vaurioittaa etupään remontissa. Ei ne venttiili ym. ennen remonttia toimineet osat rikkoonnu itsestään.
Yleensä vika löytyy kun kulkee omia jälkiä takaperin.
- Likes 2
Leave a comment:
-
#1327 liittyen, kompuran lämpöanturi. Livedata näyttää kahta arvoa, -40 ja 80. Voiko tuossa olla jotain epäilyttävää. Not available ja canceled olisi kiva saada poistumaan. Pian kuukausi painittu.
Ja jos joku asiaan perehtynyt olisi valmis pohjois-Satakunnassa liikkumaan ja kertomaan paikan päälle, mitä tuo auto vielä on vailla.
Leave a comment:
-
Mehta_jussi6 mistä ohjauslaite on peräisin? Sitä ei ole varmaankaan tilattu autosi tiedoilla.
Leave a comment:
-
Menee vähän yksinpuheluksi, mutta nyt auto nosturilla ja korkeudet 20-30mm plussalla. Ei inahdakkaan. Kaikki täytöt eteen tai taakse tulee cancelled. Ja sopeuttaminen ei ala tietenkään tekemään mitään. Mitä tälle oikein voisi seuraavaksi tehdä.?
Leave a comment:
Leave a comment: